zdzieraj ami sie przednie opony od strony zew tylko???225/50/r15
Jaka jest tego przyczyna?zaduze opony?zbieznosc?geometria?
pozdrawiam
Zdzieranie opon
Strona 1 z 1
DOSIAAS napisał(a):zdzieraj ami sie przednie opony od strony zew tylko???225/50/r15
Jaka jest tego przyczyna?zaduze opony?zbieznosc?geometria?
pozdrawiam
zbieżność = geometria i od tego bym zaczął. + sprawdzenie ciśnienia w oponach.
DOSIAAS napisał(a):a ile to moze kosztowac zbieznosc i ta geometria??
zbieżność TO MNIEJ WIĘCEJ TO SAMO co geometria (dla ścisłości – zbieżność – przednia oś, geometria – cała zawiecha+pomiar kątów). ja płaciłem ostatnio chyba 60 zł.na pewno nie więcej.
Ostatnio edytowano 21 kwi 2005, 19:29 przez b2, łącznie edytowano 2 razy
jedz do mielcarka na knapowskiego. o ile sie nie myle to cala zabawa 90zl
- Od: 9 lis 2003, 00:21
- Posty: 227
- Skąd: Luboń/k Poznania
- Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)
z mojego doswiadczenia
tnie na zewnątrz za duża zbieżność
tnie od środka za duża rozbieżność
zbieżność można na siłę ustawić samemu na listewki
geometria oprócz zbieżności kół obejmuje pochylenie koła w stosunku do płaszczyzny symetri wzdłużnej pojazdu
i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy czyli pochylenie osi na której skręcają się przednie koła(jest odpowiedzialne za trzymanie kierunku przez pojazd i siłę powrotna układu kierowniczego do jazdy na wprost)
wszystkie te wartości ustawia się statycznie czyli na postoju pojazdu
w rzeczywistości są one zmienne w trakcie jazdy na skutek odkształceń elementów elastycznych zawieszenia
kąty i zbieżność też się zmieniają przy ugięciu spreżyn zawieszenia
dlatego niektóre pojazdy maja podane obciazenie przy którym należy robić pomiar geometri
spotkałem się tylko raz w nieistniejącym już KwikFit że dociązano pojazd specjalnymi ciezarkami zgodnie z danymi producenta
w większosci firm poprawia się dane na oko
ps: może jakiś element zawieszenia jest niesprawny co wpływa na geometrię, ewentualnie zła naprawa powypadkowa i brak ustawienia po niej geometrii
tnie na zewnątrz za duża zbieżność
tnie od środka za duża rozbieżność
zbieżność można na siłę ustawić samemu na listewki
geometria oprócz zbieżności kół obejmuje pochylenie koła w stosunku do płaszczyzny symetri wzdłużnej pojazdu
i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy czyli pochylenie osi na której skręcają się przednie koła(jest odpowiedzialne za trzymanie kierunku przez pojazd i siłę powrotna układu kierowniczego do jazdy na wprost)
wszystkie te wartości ustawia się statycznie czyli na postoju pojazdu
w rzeczywistości są one zmienne w trakcie jazdy na skutek odkształceń elementów elastycznych zawieszenia
kąty i zbieżność też się zmieniają przy ugięciu spreżyn zawieszenia
dlatego niektóre pojazdy maja podane obciazenie przy którym należy robić pomiar geometri
spotkałem się tylko raz w nieistniejącym już KwikFit że dociązano pojazd specjalnymi ciezarkami zgodnie z danymi producenta
w większosci firm poprawia się dane na oko
ps: może jakiś element zawieszenia jest niesprawny co wpływa na geometrię, ewentualnie zła naprawa powypadkowa i brak ustawienia po niej geometrii
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6