Jakie mogą być przyczyny niewłączających się wentylatorów ??
Strona 1 z 1
Patryk, ty z takim problemem
A czujka sprawdzona
Potem obwód wiatraka, czy zwarcia nie ma i nic innego tam niema (chyba)
To ty masz zepsuty
Ja myślałem że ty tak specjalnie dla lepszego chłodzenia 
A czujka sprawdzona
To ty masz zepsuty

Jak najbardziej kolego. Kiedz zdejmujesz wtyczke to sterownik widzi to jako blad(przerwa w obwodzie) i zalacza wiatrak. Ale kiedy opornosc czujnika jest w granicach standardu lecz sie nie zmienia pod wplywem temperatury to sterownik nie wie ze silnik jest goracy i trzeba wlaczyc wiatraki. Sprawdz jaka masz opornosc czujnika i bedzie wszystko jasne.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
No z tego co pamiętam to z czujnikiem jest wszystko O.K. Sprawdzę jeszcze raz i ewentualnie wymienię na inny, mam takowy z KF-a...
Z tego co patrzę w serwisówce do MX-3 to wentylator pracuje w kilku prędkościach obrotowych w zalezności od temperatury.
Pytanie dlaczego wentylator od klimy nie włącza się, czy to ten sam układ co wentylator chłodzący silnik
Z tego co patrzę w serwisówce do MX-3 to wentylator pracuje w kilku prędkościach obrotowych w zalezności od temperatury.
Pytanie dlaczego wentylator od klimy nie włącza się, czy to ten sam układ co wentylator chłodzący silnik
Sprawdz w jaki sposob zmienia sie opor czujnika w zaleznosci od temperatury. Sterownik widzi tylko dwa przypadki czyli przerwa obwodu lub zwarcie do masy. Jezeli opornosc czujnika sie nie zmienia zgodnie z przewidziana charakterystyka(ale zawiera sie w normie)to ECU tego nie wykryje
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Tutaj znalazłem schemat działania wentylatorów w MX-3 EC K8 V6 do 94 roku...
Sprawdziłem też przed chwilą, czy wentylator działa jak wprowadzę ECU w tryb testu i przy włączonym zapłonie otwierałem przepustnicę. Efekt jest taki, że przekaźniki pykają a wentylator nie włącza się...
Jak wiadomo w trybie testu zawsze powinien włączać się wentylator gdy TPS wykryje, że przepustnica jest otwarta a tutaj nic...
W skrzynce z bezpiecznikami pod maską jest taki wielki przekaźnik koloru niebieskiego i on załącza się...
Klika coś gdzieś w okolicy kolektora, ale już nie wiem co to niestety...
Może mam spalony przekaźnik załączający wentylator chłodzenia silnika
Sprawdziłem działanie czujnika i jest O.K. Wskazuje tak, jak fabryka nakazuje...
Usunąłem także powód wywalania DTC 17 i 24 i niespodziewanie problem wentylatorów zanikł... Działają teraz normalnie, przy włączeniu klimy i przy normalnej pracy...
Jest tylko tak, że jeden wentylator lewy włącza się i przy klimie i przy pracy. Obydwa muszą być podłączone do ECU, bo jak wyjmę wtyczkę od czujnika to włączają się razem.
Jak jest u was, czy też w ten sposób pracują
Czy może jest tak, że drugi wentylator włącza się dopiero wtedy gdy silnik osiągnie większą temperaturę 
Usunąłem także powód wywalania DTC 17 i 24 i niespodziewanie problem wentylatorów zanikł... Działają teraz normalnie, przy włączeniu klimy i przy normalnej pracy...
Jest tylko tak, że jeden wentylator lewy włącza się i przy klimie i przy pracy. Obydwa muszą być podłączone do ECU, bo jak wyjmę wtyczkę od czujnika to włączają się razem.
Jak jest u was, czy też w ten sposób pracują
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
