Jakie mogą być przyczyny niewłączających się wentylatorów ??

Postprzez xXx » 19 kwi 2005, 19:22

Tak jak w temacie, jakieś sugestie ?? Czy ktoś zna zasadę działania wentylatorów ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Waluś » 19 kwi 2005, 19:34

Patryk, ty z takim problemem ??
A czujka sprawdzona ?? Potem obwód wiatraka, czy zwarcia nie ma i nic innego tam niema (chyba)
To ty masz zepsuty ?? Ja myślałem że ty tak specjalnie dla lepszego chłodzenia <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez xXx » 20 kwi 2005, 08:35

Wally, wentylator po wyciągnięciu wtyczki z czujnika działa, czujnik też wskazuje różne wartości...


Czy w skład tego obwodu wchodzą jakieś przekaźniki ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez tomekrvf » 20 kwi 2005, 08:40

xXx jak Ci chodzi wentylator po zdjeciu wtyczki to znaczy ze masz walniety czujnik
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xXx » 20 kwi 2005, 08:42

Hymmmm, też tak myślałem i mam drugi czujnik, ale czy to nie jest tak, że sygnał z czujnika idzie bezpośrednio do ECU a dopiero potem z ECU idzie do wentylatora ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez tomekrvf » 20 kwi 2005, 08:49

Jak najbardziej kolego. Kiedz zdejmujesz wtyczke to sterownik widzi to jako blad(przerwa w obwodzie) i zalacza wiatrak. Ale kiedy opornosc czujnika jest w granicach standardu lecz sie nie zmienia pod wplywem temperatury to sterownik nie wie ze silnik jest goracy i trzeba wlaczyc wiatraki. Sprawdz jaka masz opornosc czujnika i bedzie wszystko jasne.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xXx » 20 kwi 2005, 10:11

No z tego co pamiętam to z czujnikiem jest wszystko O.K. Sprawdzę jeszcze raz i ewentualnie wymienię na inny, mam takowy z KF-a...

Z tego co patrzę w serwisówce do MX-3 to wentylator pracuje w kilku prędkościach obrotowych w zalezności od temperatury.

Pytanie dlaczego wentylator od klimy nie włącza się, czy to ten sam układ co wentylator chłodzący silnik ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez tomekrvf » 20 kwi 2005, 10:38

Sprawdz w jaki sposob zmienia sie opor czujnika w zaleznosci od temperatury. Sterownik widzi tylko dwa przypadki czyli przerwa obwodu lub zwarcie do masy. Jezeli opornosc czujnika sie nie zmienia zgodnie z przewidziana charakterystyka(ale zawiera sie w normie)to ECU tego nie wykryje
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xXx » 20 kwi 2005, 10:42

Obrazek

Tutaj znalazłem schemat działania wentylatorów w MX-3 EC K8 V6 do 94 roku...

Sprawdziłem też przed chwilą, czy wentylator działa jak wprowadzę ECU w tryb testu i przy włączonym zapłonie otwierałem przepustnicę. Efekt jest taki, że przekaźniki pykają a wentylator nie włącza się...

Jak wiadomo w trybie testu zawsze powinien włączać się wentylator gdy TPS wykryje, że przepustnica jest otwarta a tutaj nic...

W skrzynce z bezpiecznikami pod maską jest taki wielki przekaźnik koloru niebieskiego i on załącza się...


Klika coś gdzieś w okolicy kolektora, ale już nie wiem co to niestety...

Może mam spalony przekaźnik załączający wentylator chłodzenia silnika ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez xXx » 20 kwi 2005, 19:25

Sprawdziłem działanie czujnika i jest O.K. Wskazuje tak, jak fabryka nakazuje...

Usunąłem także powód wywalania DTC 17 i 24 i niespodziewanie problem wentylatorów zanikł... Działają teraz normalnie, przy włączeniu klimy i przy normalnej pracy...

Jest tylko tak, że jeden wentylator lewy włącza się i przy klimie i przy pracy. Obydwa muszą być podłączone do ECU, bo jak wyjmę wtyczkę od czujnika to włączają się razem.

Jak jest u was, czy też w ten sposób pracują ?? Czy może jest tak, że drugi wentylator włącza się dopiero wtedy gdy silnik osiągnie większą temperaturę ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323