Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Szyna » 24 sty 2009, 21:22

Witam
Ostatnio sprawdziłem to oleju bierze 0,25ml na 1tys km ale to prawdopodobnie przez uszczelkę zaworów ucieka bo cala mokra jest.
A najlepsze to jak były mrozy to kopcenia nie było a teraz jak się zrobiło cieplej to znowu dymek puści.
Za niecałe 2 tys km robię płukankę i wymieniam na 5w30 ;) No i dodatkowo chyba kupie ta oryginalna uszczelkę pod pokrywę zaworów, bo kupiłem zamiennik i tak jak pisali na forum po 8 tys już cieknie :]
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 25 sty 2009, 14:01 przez Szyna, łącznie edytowano 1 raz
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez domingez » 24 sty 2009, 23:22

wymieniam na 5w30

Czyżby n Elfa ? <faja>
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez ram » 24 sty 2009, 23:47

domingez napisał(a):W każdym paliwie jest trochę wody
To nie tak. Benzyna, olej napędowy czy LPG to mieszaniny wegłowodorów (i dodatków). A produktem spalania węglowodorów (związków C i H) jest m.in. woda (związek H i O), która wydzielana jest w postaci gazowej (para wodna) i w kontakcie z zimnym powietrzem skrapla się tworząc mgłę (potocznie nazywaną parą). Im niższa temperatura otoczenia tym proces skraplania jest intensywniejszy.
Oczywiście, jeśli w paliwie jest domieszka wody, to również wydalana jest w postaci gazowej.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Szyna » 25 sty 2009, 14:09

domingez napisał(a):Czyżby n Elfa ? faja


Tak :) na ELF 5W30 EVOLUTION SXR i przed zmian jeszcze płukanka i zobaczymy co to z tego wyjdzie :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez kiler00718 » 27 sty 2009, 11:48

problem tak jak u mnie tylko że ja troszkę z innej strony ponieważ mechanik powiedział że koszt naprawy mojego silnika to grubo ponad 3000zł :( jednocześnie doradził że lepiej kupić inny silnik a wyjdzie dużo taniej. Posłuchałem rady i rozglądam się za silnikiem. Mam teraz do was pytanie czy wcisnę w mazde 626 2.0i GE benzyna z lipca 97r silnik od mazdy GF 2.0 ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 10:22
Posty: 17
Skąd: malbork
Auto: mazda 626 2.0i 97r GE

Postprzez knu » 27 sty 2009, 12:35

kiler00718 z tego co wiem to w lipcu już GF były produkowane. Mazda 626 GE wychodziła jak się nie mylę do maja także lipiec w twoim przypadku to data pierwszej rejestracji :P Pozdrawiam ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 16:04
Posty: 24
Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r

Postprzez kiler00718 » 27 sty 2009, 19:40

ups pomyłka Knu masz racja lipiec to data rejestracji ale mimo wszystko czy uda umieścić mi się silnik od GF w GE ?? proszę o pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 10:22
Posty: 17
Skąd: malbork
Auto: mazda 626 2.0i 97r GE

Postprzez kzh600 » 28 sty 2009, 21:57

kolego czego sie spodziewasz po silnku z 98-99-2000 rok??? bedzie mial 30- max 70 tys mniej niż silnik twój także remont za 2-3 lata propojuje jeżdzi do zdychu a pożniej remont całego silnika na bardzo dobrych zamiennikach !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez kiler00718 » 28 sty 2009, 22:12

to dałeś mi teraz do myślenia...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 10:22
Posty: 17
Skąd: malbork
Auto: mazda 626 2.0i 97r GE

Postprzez zibi626 » 31 sty 2009, 14:33

Ehhh...no i znów muszę pisać w tym dziale o swoim silniku...Więc mój rano po mroźnej nocy jest ok, tzn. dymienie w normie – dym biały przeźroczysty. Jestem po zmianie zaworka i jakiś czas było super – cisza i chodził elegancko.
Natomiast teraz silnik klekocze jak diesel znowu :( Poza tym myślę,że bierze olej:( Dzisiaj sprawdziłem,wyjąłem bagnet i był upaćkany, więc wiadomo, odczekałem z 10 minut wyjmuje, patrze i co?? i bagnet suchy :( :( <płacze> Pytanie co może być przyczyną, auto ma kopa, w tej chwili spalanie PB w granicach 9 litrów po mieście (korki) – auto tylko na benzynie śmiga. Jak tak patrzę to okolice dekla pod zaworami jest mokre – nie jest to jakieś zalanie,ale ewidentnie mokre :( Uszczelka – zamiennik. Powiedzcie,że to wina uszczelki...:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Szyna » 1 lut 2009, 12:13

zibi626 napisał(a):Uszczelka – zamiennik. Powiedzcie,że to wina uszczelki...smutny


Najprawdopodobniej tak, bo u mnie to samo uszczelka zamiennik 8 tys zrobiłem i tez cala mokra :/
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez zibi626 » 1 lut 2009, 12:19

Hmm dzisiaj rano poszedłem, sprawdziłem bagnet oleju i jest on suchy:( Więc dolałem olej to co miałem, odpaliłem żeby upewnić się czy kopci (wcześniej nie kopcił nic) no i nie kopci ani trochę, silnik klekocze, kontrolka oleju nie świeci, tzn świeci tylko przez moment jak odpalam auto. Patrze pod auto i co widzę ? plamka oleju..:/ Ehhh...czyżby miska olejowa źle uszczelniona ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Szyna » 1 lut 2009, 12:21

Z tego co słyszałem na forum podobno jeszcze możne lecieć z czujnika oleju jak masz dostęp do kanału to wjedź i posprawdzaj wszystko dobrze ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Marekkk » 1 lut 2009, 13:40

A mój brat posiada 626 GF 2.0 136KM (przebieg 155 000km) i przy kupnie niczego nie było widać, ale jak wracaliśmy do domu to przy około 150km/h na 3-ce leciał dym (tak w okolicach zderzaka tylko) i śmierdziało za nim olejem. Codziennie przy odpalaniu było dużo dymu (biały) co zanikało po przejechaniu 1km. Okazało się że cała głowica była rozwalona, a po jej wymianie znów się zaczeło :( Następna naprawa objeła już cały silnik gdzie z cylindrów zrobiły się jajka (na szlif) i tłoki do wymiany. Samochód jeździł bardzo dobrze, mechanik mówił że nie spodziewał by się czegoś takiego w samochodzie z 97' z takim przebiegiem dlatego przy pierwszej naprawie nie rozbierał dołu silnika. Koszty przekroczyły 4000zł :( Lecz teraz nie ma takiej drugiej na świecie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez zibi626 » 1 lut 2009, 18:44

Niestety nie mam kanału,ale widzę wyciek, dwa razy przestawiałem auto i dwa razy są plamy oleju, tzn. jedna wielkości jabłka (po nocy) druga ma średnice ok 2 cm...(po ok 5 godzinach postoju)..
Sorry za OT trochę... <uklon>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez centaurea » 1 lut 2009, 20:57

wracajac do pozerania drastycznych ilości oleju ( patrz poczatek watku)
pierscienie jakie załozyłem były firmy JC .mieliscie jakies doswiadczenie z pierścieniami tej firmy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Postprzez domingez » 1 lut 2009, 23:34

Spokojnie posprawdzaj, uszczelnij i będzie gitarka. W końcu, z wiekiem każda uszczelka puszcza i zaczyna cieknąć. Nie ma na to mądrych, więc nie przejmuj się tylko zlokalizuj wyciek, napraw go i baw się jazdą <jupi> . Pozdro 4 all
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez centaurea » 4 lut 2009, 00:18

temat zdechł??? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Postprzez martin102 » 4 lut 2009, 07:29

wymień czujnik stanu oleju. koszt naprawy + część 30 zł.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 16:44
Posty: 42
Skąd: częstochowa
Auto: 626 GE 2.0i 1992

Postprzez centaurea » 4 lut 2009, 20:37

nie zauwazyłem nigdzie wycieku , a olej czuc w spalinach wiec nie wiem czy jest sens... <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6