Zamiana bębnów na tarcze? Możliwe ? Jakie koszta, ile czesci i jakie?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Overkill » 30 sty 2007, 21:34

Waluś napisał(a):jesteś tutaj niemalże ewenementem


No właśnie :P

Przemo napisał(a):u mnie w hatchbacku są takie same tarcze i łożysko jak w kombi


I to jest ciekawe, bo w kilku katalogach jakie przeglądałem jest tylko rozróżnienie GD/GV...
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez Waluś » 30 sty 2007, 21:52

hmmm myślę że tarcze są skuteczniejsze w działaniu od bębnów,ale fakt, z ręcznym jest więcej kłopotów niż w bembnie
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Przemo » 30 sty 2007, 22:16

es napisał(a):Czytam i czytam i oczom nie wierze. Tarcze z tylu spokojnie sie zdejmuje bez uszkadzania lozysk.

Es trochę namieszane jest w tym wątku, gdybyś przeczytał wszystkie moje wypowiedzi to wiedział byś że w żadnej nie napisałem o problemie ze ściągnięciem tarcz. Mowa jest cały czas o wyprasowaniu łożyska z tarczy, otóż niektórym się to udaje bez problemu, a inni (np. sprzedawcy) twierdzą że nie ma szans wyciągnąć łożysko żeby go nie uszkodzić. Pewnie wszystko zależy od nagromadzonej rdzy, która rozkwitała latami.

Waluś napisał(a):Przemo ty to w ogóle jesteś tutaj niemalże ewenementem

Waluś masz na myśli mnie czy Madzie?? ;)

Overkill napisał(a):I to jest ciekawe, bo w kilku katalogach jakie przeglądałem jest tylko rozróżnienie GD/GV

Jak swojego 4WS-a widzę w jakimś katalogu to się cieszę i to bardzo, a przestaje się uśmiechać jak widzę cenę.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Waluś » 30 sty 2007, 22:49

Przemo napisał(a):Waluś masz na myśli mnie czy Madzie

Przemo twoją Madzie znam przynajmniej z opisów i zdjęć <lol> więc jak myślisz ?? ;)
Przemo napisał(a):Jak swojego 4WS-a widzę w jakimś katalogu to się cieszę i to bardzo, a przestaje się uśmiechać jak widzę cenę.

hahaha hahaha hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Przemo » 30 sty 2007, 23:03

Waluś napisał(a):więc jak myślisz

Madzie <serce>
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Karwoś » 30 sty 2007, 23:36

Na pewno taka zmiana nie zamknęła by sie w kilku stówkach :) A co do cen – to wyobraźcie sobie że do mojego Lancera klocki hamulcowe na przód w Posce kosztują 1600zł – jak z Niemiec to już 1200 a jak z USA to 60$ (wybrałem tę opcję) – oczywiście ceny z ASO (inaczej nie były dostępne jako że automatyczna skrzynia biegów – i robiony tylko na USA). Wieć tak naprawde jak się szuka to wszystko sią da znaleźć – życzę powodzenia w zmianach.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Jaksa » 31 sty 2007, 01:12

obibook napisał(a): zamienic kiepsko działające bębny na tarcze na tylnej osi
Uwazam ze bębny są o niebo lepsze ( mniej awaryjne – mniejsze koszty naprawy ) od tarcz i ciągle stojących zacisków. Zapytaj kolegów ktorzy mają bębny.....w bebnie jest tylko jedyny problem – rozpieracze szczek czesto "staja" ale naprawa to naprawdę grosze....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Karwoś » 31 sty 2007, 01:29

j.w. – jeżeli bębny się sprawdzają to nie ma sensu ich zmieniać – za duże koszty – koszty obsługi bębnów są smieszne w porównaniu do tarcz. A tak naprawdę to dopiero jak się czuje mocne nurkowanie przodu samochodu i unoszenie tyłu podczas hmowania docenia sią [jakie?] hamulce. W lancerze z tyłu mam bębny a w "6" tarcze – ale jak hamuje ze 100km/h to w maździe wygląda to lepiej. ale jak jeżdzę po mieście to nie ma znaczenia czy to są bębny czy tarcze – jednak lancer lepiej hamuje... . Oczywiśćienie mam ABS więc opinia jest całkowicie oprta na doświadczeniu :).
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez steven » 2 lut 2009, 12:53

ja też stanąłem przed decyzją czy wymieniać, bębny na tarcze czy nie, miałem dostęp do wersji z dohc więc mogłem wszystko przełożyć, nawet abs ;p ale doszedłem do wniosku że to bez sensu, ostatecznie kupiłem nowe bębny brembo i szczęki ferrodo – komplet na tył 375zł, sklep internetowy hamulce.net polecam, że jestem z Łodzi to obiór osobisty bez problemu. Wracając jednak do tematu, to teaz ręczny działa bez problemu, blokuje koła nawet na suchym asfalcie, oczywiście trzeba było przeciścić samoregulatory :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Szyna » 9 cze 2009, 20:54

Czyli rozumiem żeby ściągnąć ten bęben to trzeba odkręcić ta wielka śrubę na środku piasty co pod tym dekielkiem się znajduje :P Dzisiaj z tym walczyłem :D I poddałem się jak 1 klucz skrzywiłem a drugi mi się złamał :) Ale się nie poddaje jutro może będę atakował pneumatycznym pistoletem :]
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez steven » 10 cze 2009, 12:52

tak, musisz ją odkręcić ;) najpierw jednak proponuję jakimś płaskim śrubokrętem, albo punktakiem odgiąć jej kawałek, który zabezpiecza przez samo odkręceniem ;) inaczej raczej nie drgnie... swoją drogą to klucz jest chyba 32 i proponowałbym jakieś długie przełożenie ;) ja miałem 32 na krzyżaku jak od kół, włożyłem na jeden koniec rurę około 80 cm ;) i poszedłem z nią ;)

następnie wróciłem się, wrzuciłem bieg zaciągnąłem ręczny i puściła już, a ja nie musiałem gonic Maździny... proponuję, tę czynność robić na założonej feldze... bo siła jest bardzo duża potrzebna... i trzeba uważać żeby samochód nie spadł z lewarka... no chyba, że masz żabę albo podnośnik ;) to co innego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez PLaster » 10 cze 2009, 15:05

ja mam tarcze na tyle i powiem, tak:
miałem problem, jak mi zacisk padł (ciekło) – okazało się, że jest do wymiany. i tu pojawił się problem, nie mogłem nigdzie kupić, a w ASO >900zł na zamówienie. udało mi się kupić kompletne dwa zaciski z jarzmami za 150zł w BDB stanie w Gliwicach (wysyłka). potem pojawił się zacisk na allegro za 500zł z groszami :|
no i jeszcze przed wymiana zrobiłem pełną regeneracje zacisków na dwa koła. po ustawieniu wszystko działa jak należy, ręczny też;)
ogólnie nie są złe te hamulce tarczowe z tyłu jak są sprawne, jedynie problem może być w częściach zamiennych.
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Szyna » 10 cze 2009, 16:24

steven napisał(a):tak, musisz ją odkręcić ;) najpierw jednak proponuję jakimś płaskim śrubokrętem, albo punktakiem odgiąć jej kawałek, który zabezpiecza przez samo odkręceniem ;) inaczej raczej nie drgnie... swoją drogą to klucz jest chyba 32 i proponowałbym jakieś długie przełożenie ;) ja miałem 32 na krzyżaku jak od kół, włożyłem na jeden koniec rurę około 80 cm ;)


Robiłem dokładnie tak samo, tylko ze ja łapałem za ta przedłużkę i ciągnąłem na sile :P aż klucz się skrzywił :D
Ja sobie spuściłem na pinek żeby było stabilnie i tak nie dało rady odkręcić :]
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 11 cze 2009, 00:58

trzeba większy klucz np 3/4" i dłuższą rurę ja używam 1,5m

co do zamiany bębnów na tyle na tarcze
to GD z roku 87 było taką hybrydą
zwrotnice takie jak przy bębnach do nich przykręcany wspornik trzymajacy jarzmo zacisku i tarcza z piastą + zacisk
dlatego w katalogach GC kończy się na 86 roku a GD jest 87 i 88-91
w praktyce rocznik niespotykany u nas w kraju dlatego nadal mam bębny :P
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez steven » 12 cze 2009, 09:55

no ja mimo, że miałem zaciski od coupe... i w sumie całe hamulce... ale ich nie przekładałem... hamowały bardzo dobrze, mimo benzadziejnego stanu... ale w konsekwencji do siebie kupiłem bębny Brembo szczęki Ferodo i jestem zadowolony ;) jeszcze tylko kurcze wypadałoby samoregulatory oryginalne kupić ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Szyna » 11 sie 2009, 21:03

Haaa w końcu sobie poradziłem z tymi bębnami :D Mówią ze jak nie silą to młotkiem i poskutkowało :)
Ręczny nie odbijał, był tak zapieczony w środku ze ruszyć nie szlo :P rozebrałem rozruszałem przesmarowałem i cyka wszystko ładnie.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6