olej silnikowy – usunięcie nadmiaru

Postprzez travisowski » 29 sty 2009, 17:46

witam Panowie
czy moglibyscie opisac jak w odpowiedni sposob usunac nadmiar oleju z silnika?
nigdy tego nie robilem a chcialbym odessac nadmiar.prosze osoby ktore juz to robily o kilka cennych informacji jak to zrobic pozadnie i bezpiecznie bez odkrecania korka w misce.normalnie juz nikomu ufac nie mozna.niby renomowany autoryzowany serwis mazdy a nawet czlowiekowi nie potrafia odpowiedniej ilosci oleju zalac.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Gość » 29 sty 2009, 18:47

Wyciagnij bagnet,wsadz weza glumowego :D . Zaloz duza strzykawke i odsysyaj.
Chyba nie powinienes miec problemu z tym.
A jak duzo masz ponad stan na bagnecie? Ktory to serwis tak pieprzy robote?
PS. Moze lepiej niech sie wezma za tarcie chrzanu a nie za wymiane oliwy?! :|
Gość
 

Postprzez travisowski » 29 sty 2009, 19:29

chyba sam sie wezme za wymiany oleju.kuswa niedosc ze czlowiek placi spora kase to nawet pod szyldem dobrej marki byle g... nie potrafia dobrze zrobic.wogole jest problem z tym bagnetem dziwnym na ktorym sprawdzic dobrze stan graniczy z cudem wiec mysle ze to bylo przyczyna oddania auta z nadmiarem oliwy.chyba bede musial ten aluminiowy drut pokryc jakims ciemnym kolorem dla lepszego odczytywania stanu.dopiero jak oliwa przepalona i autko po odpowiednim postoju to mozna dokladnie sprawdzic ile jej jest.
dzieki za info. a wymianialem w ksiezynie.wiec jak tu ufac ludziom?cale zgrubienie bagnetu na ktorej jest min i max zalane oliwa.z centymetr ponad max
ps. ile tego weza starczy?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Enduro » 29 sty 2009, 20:23

zalecam pospiech!!!
nadmiar oleju moze byc b. szkodliwy
tymbardziej, ze piszesz,
ze to ponad 2 cm!!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez travisowski » 29 sty 2009, 20:38

a sa jakies objawy za duzego stanu?skutków sie domyslam.pierwszy raz mam z czyms takim stycznosc.jeszcze nikt nigdy nie zalal mi oleju ponad stan.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez DeadlY » 29 sty 2009, 21:11

Wlasnie o to samo chcialem spytac. E. co to moze spowodowac? Ten olej ponad stan?
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Gość » 29 sty 2009, 21:21

Uszczelki moga nie wytrzymac cisnieniai bedzie niewesolo dla kieszeni.
Najlepiej zachowac poziom "posrodku".
Gość
 

Postprzez Enduro » 29 sty 2009, 23:57

DeadlY napisał(a): co to moze spowodowac? Ten olej ponad stan?

albo tłoki uderzać o poziom oleju..
ogólnie należy tego unikać
tzn. za wysokiego jak i za niskiego stanu oleju w silniku
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez LemJohny » 1 lut 2009, 18:46

A tam jest taka śróbka w filtrze oleju... jak się ją odkręci to olej nie schodzi z filtra czasem?? może by wystarczyło tę śróbkę wykręcić i by już troche oleju zeszło...??

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez Enduro » 1 lut 2009, 20:17

LemJohny napisał(a):A tam jest taka śróbka w filtrze oleju... jak się ją odkręci to olej nie schodzi z filtra czasem?? może by wystarczyło tę śróbkę wykręcić i by już troche oleju zeszło...??

no.....
ale prosciej
jest w warunkach domowych,
odciagnąć nadmiar przez miarkę oleju
szczykawką
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez DeadlY » 1 lut 2009, 20:26

nie wszyscy szczykawki w domu maja.... ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Enduro » 1 lut 2009, 20:28

DeadlY napisał(a):nie wszyscy szczykawki w domu maja.... ;)

no to Ci
muszą ustami ciągnąć...
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gość » 1 lut 2009, 20:58

DeadlY napisał(a):nie wszyscy szczykawki w domu maja....

a czy taki problem podejsc do apteki? :| Chyba nie problem zdobyc strzykawke?
Enduro napisał(a):no to Ci
muszą ustami ciągnąć...

albo ...... hahaha
Gość
 

Postprzez LemJohny » 1 lut 2009, 21:21

Zawsze można poprosić żone lub dziewczyne <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez DeadlY » 1 lut 2009, 21:53

ale jak duzo oleju za duzo to juz trzeba fachowo pociagnac, zona lub dziewczyna moze nie dac rade, duze podcisnienie musi byc ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Enduro » 1 lut 2009, 22:21

DeadlY napisał(a):ale jak duzo oleju za duzo to juz trzeba fachowo pociagnac, zona lub dziewczyna moze nie dac rade, duze podcisnienie musi byc ;)

trening czyni mistrza...........
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jarmarc » 1 lut 2009, 23:38

Strzykawka i wężyk gumowy załatwi sprawę. Przed robotą rozgrzej silnik aby łatwiej byłą ciągnąć ......olej.
Też mi raz partacze nalali poza stan.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sie 2008, 22:50
Posty: 9
Skąd: Namysłów
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM 2003 Kombi

Postprzez Gość » 2 lut 2009, 00:05

jarmarc napisał(a):Przed robotą rozgrzej silnik aby łatwiej byłą ciągnąć ......olej.

latwiej to bedzie. Co niezmienia faktu ze najlepiej jest sprawdzic poziom oleju na zimnym silniku i plaskiej powierzchni. Olej musi scieknac zeby okreslic dokladny jego poziom!!!
Gość
 

Postprzez Globy » 2 lut 2009, 01:17

HALO, Moderator czuwa !!
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez travisowski » 2 lut 2009, 15:44

dzieki Panowie za zainteresowanie tematem.zakupilem szczykawke i zestaw kroplówkowy w aptece.zestaw kroplówkowy 1,60zl i szczykawka 0,40zl.wystarczy odciac z zestawku kroplowkowego wezyk i jest co zasadzic w silnik.bede dzialal.po raz kolejny stwierdzam ze w dzisiejszych czasach kazdemu trzeba patrzyc na rece bo jak sam nie zrobisz albo nie sprawdzisz to dobrze nie bedzie.pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323