Sonda lambda – oryginał czy zamiennik
Odświeżę trochę temat sondy lambda. Pokopałam trochę po forum i znalazłam tyle że 323 BG '91 w wersji amerykańskiej ma 2 sondy lambda. Może ktoś wie jak to wygląda w praktyce i gdzie ta druga się znajduje (niestety w książce opisana jest tylko ta na kolektorze a o drugiej slowem nawet nie wspominają – książka do wersji europejskiej). Jeśli ktoś by mógł to proszę o pomoc
Kropka
- Od: 28 lis 2008, 00:26
- Posty: 150
- Skąd: Gdynia/Białystok
- Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB
A czy po wymianie sondy , trzeba resetować kompa , i jak tak to czy wystarczy odpiąć kleme i przytrzymać wcismięty chamulec , czy jakimś bardziej zawansowanym sposobem , bo gdzieś mi sie rzuciło w oczy że trzeba wyjąć zworkę podczas pracy silnika , tylko niewiem czy coś mie namieszałem ?
Witam
Jestem właśnie po wizycie w aso, której celem było sprawdzenie błędów.
Byłem u jednego mechanika bo miałem coś za duże spalanie i podejrzewałem sondę, podobno sprawdził i powiedział, że wszystko ok. Sprawdziłem kody błędów metodą z forum wyszło 5 błędów – trochę dużo
. Po skasowaniu niestety wszystkie wróciły. Więc jadę znów do tego mechanika i mówię że mam błędy i żeby sprawdził czujniki. Coś facet mi zaczął kręcić, że przez odpięcie aku i wciśnięcie hamulca to ja błędów nie skasuję i muszę do aso jechać bo tylko oni za pomocą kompa dadzą radę
W aso mam kumpla to trochę mniej policzył
wyszedł oczywiście błąd sondy (jednak) przy okazji dowiedziałem się, że w moim aucie-98 (BA) kody są 4 cyfrowe stąd taka duża ich ilość
.Pytanie mam zamiar kupić sondę koniecznie z wtyczką, ale ja mam 4-żyłową, a w katalogach do BA podają wszędzie 3-żyłowe. Czy to nie jest przypadkiem taka sama sonda jak w BJ?
Jestem właśnie po wizycie w aso, której celem było sprawdzenie błędów.
Byłem u jednego mechanika bo miałem coś za duże spalanie i podejrzewałem sondę, podobno sprawdził i powiedział, że wszystko ok. Sprawdziłem kody błędów metodą z forum wyszło 5 błędów – trochę dużo
W aso mam kumpla to trochę mniej policzył
A na samochodach wcale się nie znam.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
- Od: 16 lip 2008, 20:07
- Posty: 60
- Skąd: ŁÓDŹ
- Auto: 323F (BA) '98
rufens napisał(a):Pytanie mam zamiar kupić sondę koniecznie z wtyczką, ale ja mam 4-żyłową,
jak z wtyczką to pewnie tylko oryginał , a jeżeli oryginał to licz się ze sporą kasą bo np do mojej BJ taka sonda to 710zł. no chyba że do BA są tańsze?
Gdzieś słyszałem, że oprócz ilości przewodów trzeba również zwrócić uwagę na to jak idzie masa. Wiecie może coś na ten temat?
A na samochodach wcale się nie znam.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
- Od: 16 lip 2008, 20:07
- Posty: 60
- Skąd: ŁÓDŹ
- Auto: 323F (BA) '98
też coś słyszałem o tym ale niewiem nic bo u mnie jest 4 przewodowa i wszystkie przewody wchodzą do środka sondy
Pantas napisał(a):Sorry że odkopuję temat, ale czy taka sonda będzie pasowała do 323F BA 1.5 Z5 1994r.?http://allegro.pl/item493948948_uniwers ... blowa.html
Smirnoff niestety niedostępny przez weekend, ale może ktoś mi napiszę ile u niego taka sonda kosztuje?
Czy kupiłeś tą sondę?? Jeśli tak, to czy polecasz??

ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
- Od: 1 sty 2009, 23:09
- Posty: 67
- Skąd: Warszawa
- Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM
panowie czy taka sonda
http://www.allegro.pl/item676716989.html podejdzie do 323F BA 1.8? Generalnie chodzi o to, że kolory przewodów są inne, ja mam 2 czarne, biały i niebieski a ta z aukcji ma 2 białe, szary i czarny.

- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
no dobra ale jak z podłączeniem?Nowa sonda nie ma wtyczki, trzeba lutować. Rozumiem, że te w tym samym kolorze są do grzałki więc raczej nie ma różnicy jak je podłącze ale jak z pozostałymi dwoma?
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości