Zawieszenie – lista dostępnych aplikacji do 626/MX6
Tylko ciekawe jak z jakością.... użytkownicy GE w US raczej odradzają D2 oraz K-sport.
Fajna sprawa, ciekawe jak z prowadzeniem, bo lans na pewno na duży "+". Co do jakości to myślę, że w dzisiejszych czasach producent nie może sobie za bardzo pozwolić na tandetę. Przecież wieści o jakości danego produktu rozchodzą się na forach bardzo szybko
Sportowe amortyzatory i niższe sprężyny.
piwo napisał(a):i jaki zestaw opcje wybierzesz dla siebie?bo sam jestem ciekaw.
Sportowe amortyzatory i niższe sprężyny.
pawelMX6 to tak jak z oponami na naszym forum każdy mi mówił jakie to nankang'i są beee i fuuu a nie próbowali na nich jeździć ja śmigam i jestem zadowolony .
A co do zawiasu to wiem że będę szukał czegoś ciekawszego więc raczej będzie gwint bądź to co pokazałeś .
w moim wypadku ehhhe mazdą nie robię jakiś wielkich tras gównie miasto a taki air ride
A co do zawiasu to wiem że będę szukał czegoś ciekawszego więc raczej będzie gwint bądź to co pokazałeś .
Lukas007 napisał(a):Fajna sprawa, ciekawe jak z prowadzeniem, bo lans na pewno na duży "+"
w moim wypadku ehhhe mazdą nie robię jakiś wielkich tras gównie miasto a taki air ride
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
Porównanie prześwitu:
1.) Sprężyny seryjne –> 6.5/9.0 cm
2.) Eibach Pro-Kit –> 5.0/5.0 cm (obniżenie: 1.5/4cm)
3.) Sprint & Tokico Illumina –> 3.0/3.0 cm (obniżenie w stosunku do ori: 3.5/6.0cm)
_________________________________________________________
Na seryjnych sprężynach komfort i prowadzenie są znane, więc nie będę o tym pisał. Sprężyny Eibach'a mimo niewielkiego obniżenia odczuwalnie utwardzają auto. Widać znaczną poprawę prowadzenia w zakrętach, mimo, że sprężyny pracowały na seryjnych amortyzatorach KYB. Jednak przez ten olejowy wynalazek auto często podskakuje na nierównej drodze, zwłaszcza przy wyjeżdżaniu z kolein i wpadanu na poprzeczne garby na jezdni.
Sprężyny Sprint'a obniżają b.mocno. Kilka razy od założenia byłem blisko niekontrolowanego zdjęcia chlapacza, a raz osłony silnika... Komfort jazdy w stosunku do setup'u: Eibach/KYB jest o dziwo lepszy (na ustawieniu amortyzatorów Tokico Illumina na 2/3). Auto jest stabilne, nie podskakuje i nie buja. Przy szybszym wjeździe w zakręt nie ma mowy o przechyłach – 100% stabilności. Poprzeczne nierówności (tj. przejazdy kolejowe) są również mniej bolesne dla auta – deska nareszcie przestała trzeszczeć. Ogólnie auto dużo lepiej wybiera i tłumi nierówności w początkowej fazie ugięcia sprężyny – podczas szybszej jazdy ugięcie staje się minimalne.
Do osiągnięcia pożądanego efektu (wygląd+prowadzenie+rozs. komfort) należy do sportowych sprężyn stosować odpowiednio twardsze/krótsze amortyzatory.
1.) Sprężyny seryjne –> 6.5/9.0 cm


2.) Eibach Pro-Kit –> 5.0/5.0 cm (obniżenie: 1.5/4cm)


3.) Sprint & Tokico Illumina –> 3.0/3.0 cm (obniżenie w stosunku do ori: 3.5/6.0cm)


_________________________________________________________



Na seryjnych sprężynach komfort i prowadzenie są znane, więc nie będę o tym pisał. Sprężyny Eibach'a mimo niewielkiego obniżenia odczuwalnie utwardzają auto. Widać znaczną poprawę prowadzenia w zakrętach, mimo, że sprężyny pracowały na seryjnych amortyzatorach KYB. Jednak przez ten olejowy wynalazek auto często podskakuje na nierównej drodze, zwłaszcza przy wyjeżdżaniu z kolein i wpadanu na poprzeczne garby na jezdni.
Sprężyny Sprint'a obniżają b.mocno. Kilka razy od założenia byłem blisko niekontrolowanego zdjęcia chlapacza, a raz osłony silnika... Komfort jazdy w stosunku do setup'u: Eibach/KYB jest o dziwo lepszy (na ustawieniu amortyzatorów Tokico Illumina na 2/3). Auto jest stabilne, nie podskakuje i nie buja. Przy szybszym wjeździe w zakręt nie ma mowy o przechyłach – 100% stabilności. Poprzeczne nierówności (tj. przejazdy kolejowe) są również mniej bolesne dla auta – deska nareszcie przestała trzeszczeć. Ogólnie auto dużo lepiej wybiera i tłumi nierówności w początkowej fazie ugięcia sprężyny – podczas szybszej jazdy ugięcie staje się minimalne.
Do osiągnięcia pożądanego efektu (wygląd+prowadzenie+rozs. komfort) należy do sportowych sprężyn stosować odpowiednio twardsze/krótsze amortyzatory.
ja może trochę podbije temat.
mam w planach wymianę zawiechy na gwint (oczywiście po tym jak się skończą moje aktualne amorki)
i teraz tak przeszukuję trochę googla itp i jak narazie udało mi się znaleźć kilka firm:
www.tomson.com
www.yonaka.com
www.k-sportracing.com
www.d2racing.com
no i albo sie nie znam albo w swojej ofercie Koni i Tein nie mają gwintu do MX6
jak ktoś będzie znał coś jeszcze niech wkleja tutaj. zróbmy jakiś porządny zestaw żeby każdy mógł sobie elegancko znaleźć.
mam w planach wymianę zawiechy na gwint (oczywiście po tym jak się skończą moje aktualne amorki)
i teraz tak przeszukuję trochę googla itp i jak narazie udało mi się znaleźć kilka firm:
www.tomson.com
www.yonaka.com
www.k-sportracing.com
www.d2racing.com
no i albo sie nie znam albo w swojej ofercie Koni i Tein nie mają gwintu do MX6
jak ktoś będzie znał coś jeszcze niech wkleja tutaj. zróbmy jakiś porządny zestaw żeby każdy mógł sobie elegancko znaleźć.
Tu masz temat z zawieszeniami do 626/MX6 ...
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=45168
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=45168
Witam!
Mam takie pytanko. Planuje w 626 GE zmienic amory i teraz pytanie co wybrac? Z jednej strony nie za miękie, by się zabardzo przy zabawie buda nie wychylała, z drugiej strony często auto służy do przemieszczania się po wszelkiej maści szutrach, często bardzo dziurawych, a czasem prędkośc jest, więc by elegancko wytrzymały.
Pozdro
Mam takie pytanko. Planuje w 626 GE zmienic amory i teraz pytanie co wybrac? Z jednej strony nie za miękie, by się zabardzo przy zabawie buda nie wychylała, z drugiej strony często auto służy do przemieszczania się po wszelkiej maści szutrach, często bardzo dziurawych, a czasem prędkośc jest, więc by elegancko wytrzymały.
Pozdro
- Od: 25 wrz 2006, 19:50
- Posty: 8
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 323F 1.6
o widzisz dzięki za linka. nie wyszukało mi tego bo nie ma w opisie nic z 626/MX6 
to teraz juz wiem wszystko
to teraz juz wiem wszystko
Tokico Illumina + sprezyny Sprint to dobre zestawienie ktore moze spelnic Twoje wymagania ... innych godnych polecenia nie probowalem. Jezeli jestes zainteresowany to moge Ci sprzedac moje cale kompletne zawieszenie do 626 GE – amortyzatory + sprezyny + mocowania ...
witam
Na forum jestem ogolnie swiezakiem:D no w sumie kiedys ktos mi pomogl:) i dzieki wielkie za to
tym razem mam kolejny problem;/ mianowicie: mam do wymiany zawieszenie i zastanawiam sie czy włozyc tak jak mialem zielone sprezyny czy pomyslec moze nad jakims gwintowanym zawieszeniem, chcialbym abyscie wyrazili opinie na temat gwintu i jezeli znacie to podali jakies linki gdzie mozna byloby je kupic , jak wiadomo chcialbym cos ciekawego w rozsadnej cenie
. Ogolnie czy gwinty sa lepsze czy zwykle? sorry ale jestem zielony w tym temacie
zapomnialbym: Mazda 323f 1.8 96r
Z góry dzieki i pozdrawiam
Na forum jestem ogolnie swiezakiem:D no w sumie kiedys ktos mi pomogl:) i dzieki wielkie za to

tym razem mam kolejny problem;/ mianowicie: mam do wymiany zawieszenie i zastanawiam sie czy włozyc tak jak mialem zielone sprezyny czy pomyslec moze nad jakims gwintowanym zawieszeniem, chcialbym abyscie wyrazili opinie na temat gwintu i jezeli znacie to podali jakies linki gdzie mozna byloby je kupic , jak wiadomo chcialbym cos ciekawego w rozsadnej cenie
zapomnialbym: Mazda 323f 1.8 96r
Z góry dzieki i pozdrawiam
- Od: 3 sie 2010, 21:02
- Posty: 57
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r
hmmm to jest temat o MX6 i 626
zalezy czego cozekujesz od zawieszenia bo lepszy to pojecie wzgledne.dla jednego lepszy oznacza zawieszenie slabo wybeirajace nierownosci czytaj miekkie czyli unoszace sie nad dziurami i odrywajace od asfaltu.czyli takie jak ma np mercedes.inni wola zawieszenie podazajace za nawet mala dziurka czytaj twarde taklie jak w f1.wtedy rwie zoladek na kazdej dziurze.co kto woli. gwint ejst zazwyczaj duzo twardszy od zwyklych obnizanych sprezyn -40mm.zazwyczaj tez posaida regulacje sily dobicia.lepsze posiadaja mozliwosc odzielnej regulacji dobicia i dobicia. jeszcze lepsze maja regulacje tez pochylen kol.a juz zupelnie najlepsze zazwyczaj maja osobny zbiorniczek z olejem.ja bym poelcal renomowane firmy robiace glownie amortyzatory.bo sprezyne to moze zrobic akzdy mieciu w warszatacie.a zrobic dobry amortyzator to jzu trzeba neistety fizyke i matematyke znac.tzreba wiedziec jakei czestotliwosci tlumic i z jaka sila.polecam np koni fsd.koni robi zawieszenia dla maclaren mercedes w f1.maja one opinie najlepszych zawieszen w calej stawce f1.do tego fsd technologia pozwala w maire miekko wybierac dziury (miekkie tlumioenie dla wysokich czestotliwosci drgan) i bcy twarde na zakretach i podczas hamowania (twarde tlumienie dla niskich czestotliwosci drgan).
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Odgrzewam kotleta, ale wątek ten jest niezłym kompendium wiedzy i często do niego wracam. Zrobiłem wykaz dostępnych sprężyn obniżających do MX6 GE wraz z ich spring rates. (W większości do 626 też podejdą)
- Załączniki
-
drop.xlsx
- plik źródłowy
- (12.17 KiB) Pobrane 73 razy


- Od: 2 wrz 2009, 12:53
- Posty: 1857 (1/26)
- Skąd: Toronto
- Auto: MX6 KL '92
eibach i monroe amorki = kiepsko za miekko ! (honda legend 1991 w tym autku mialem nowy zestaw ) moje zdanie za miekko lepiej niz orginalne ale to nie spelnialo oczekiwan wiec monroe nie kupie (gazowe) i eibach tez nie to moje zdanie 
K-Sport polecam użytkownikom ktorzy jeżdżą mazdą tak jak Pajko pare tysiecu rocznie po prostych drogach... jesli auto ma sluzyc do przemieszczania sie normalnego odradzam definitywnie po poltorarocznym pobycie w mojej 626 uszlo z nich zycie calkowicie wracam na normalne amorki i kotkie sprezynki:)
626 2.5 V6 Cronos B-)
- Od: 7 mar 2008, 23:49
- Posty: 46
- Skąd: Nowa Ruda
- Auto: 626 Cronos 2.5V6
czy jest mozliwosc upchac ktores (najlepiej komplet) zawieszenie do xedosa 9...
wiem ze to nie jest i nie bedzie sportowe auto ale zawsze mozna troche mu pomuc...
nie chodzi mi o obnizenie ale raczej o usztywnienie( zeby tak nie wynosilo na zakretach
)
wiem ze to nie jest i nie bedzie sportowe auto ale zawsze mozna troche mu pomuc...
nie chodzi mi o obnizenie ale raczej o usztywnienie( zeby tak nie wynosilo na zakretach
- Od: 8 sie 2011, 18:59
- Posty: 38
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5l v6 167KM 1995 / alfa 146 1,8TS (włoszczyzna co ma 144KM :) )
sewa napisał(a):Odgrzewam kotleta, ale wątek ten jest niezłym kompendium wiedzy i często do niego wracam. Zrobiłem wykaz dostępnych sprężyn obniżających do MX6 GE wraz z ich spring rates. (W większości do 626 też podejdą)
Do tego można jeszcze dorzucić sprężyny Lesjöfors:
Lowering:35mm
Without 4-wheel steering
Maximum axle load front (kg):990
Maximum axle load rear (kg):800
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje