Pantas napisał(a):... jak kupię lepsze od tych które mam na przodzie to lepiej zamienić i lepsze dać na przód czy lepsze na tył?
zależy jakim jesteś kierowcą... jeżeli zwykłym bez jakiś rewelacji to dal lepsze na tył dzieki czemu zmniejszysz podatność na nadsterowność, powiększając podsterowność z której przeciętnemu kierowcy łatwiej opanować... jeżeli zaś jestes dobry to zakładaj lepsze na przód gdyż to one w FWD biąrą głowny udział w przenoszeniu sił na asfalt a ze zwiększoną podatnością przy ostrej jeździe na nadsterowność dasz sobie rade
Pantas napisał(a):Druga sprawa to czy mogę zmienić sobie rozmiar drugiej osi? Czyli na jednej osi oponki będą miały inny profil, albo szerokość niż na drugiej, ale ten sam rodzaj bieżnika i ta sama firma opon.
Można takie wariacje robić? I jaka konfiguracja wtedy jest najlepsza?
można robić... zależnie od auta efekty mogą być różne ale do sportów do FWD zakładają z przodu szersze opony niż z tyłu by zmniejszyć własnie tendencje do podsterowności... w przypadku aut RWD sytuacja odwrotna czyli z tyłu szersze... niestety w przypadku 4WD opony muszą być identyczne by układ przeniesienie nie został "zabity" przez rózne opory i rózne predkosci obrotowe kół przedniej i tylniej osi