Uszczelka pokrywy zaworow
1, 2
Witam
Zauwazylem w jednym z otworow na swiece (przy uszczelce pokrywy – mam nadzieje ze tak sie ta uszczelka nazywa – od pokrywy silnika tak z 3 cm wglab otowru) slady oleju. Jest to naprawde mala ilosc, ale daje sie zauwazyc bez problemu. Dodam ze silnik nie wciaga oleju (dolalem moze ze 100ml / 10kkm).
Moje pytanie brzmi – czy nalezy z tym jak najszybciej pojechac do mechanika czy mozna spokojnie jezdzic (oczywiscie od czasu do czasu kontrolujac)?
Pzdr
Zauwazylem w jednym z otworow na swiece (przy uszczelce pokrywy – mam nadzieje ze tak sie ta uszczelka nazywa – od pokrywy silnika tak z 3 cm wglab otowru) slady oleju. Jest to naprawde mala ilosc, ale daje sie zauwazyc bez problemu. Dodam ze silnik nie wciaga oleju (dolalem moze ze 100ml / 10kkm).
Moje pytanie brzmi – czy nalezy z tym jak najszybciej pojechac do mechanika czy mozna spokojnie jezdzic (oczywiscie od czasu do czasu kontrolujac)?
Pzdr
SHY
Kupuj nową ORYGINALNĄ uszczelke i wymieniaj jak będziesz zwlekał ,wymienisz i przewody WN.SHY napisał(a):czy nalezy z tym jak najszybciej pojechac do mechanika czy mozna spokojnie jezdzic
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Kupuj nową ORYGINALNĄ uszczelke
Czy ta uszczelka (oryginalna) moze kosztowac niecale 30pln czy to jakas podroba??
Czy te wymiane zrobi mi kazdy mechanik (jest na tyle latwa) czy trzeba poszukac kogos dobrego??
Pzdr
SHY
Oryginał kosztuje 75 zł.SHY napisał(a):Czy ta uszczelka (oryginalna) moze kosztowac niecale 30pln
Przy dobrych układach sam dasz sobię radę.SHY napisał(a):Czy te wymiane zrobi mi kazdy mechanik (jest na tyle latwa) czy trzeba poszukac kogos dobrego
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
SHY napisał(a):Czy ta uszczelka (oryginalna) moze kosztowac niecale 30pln czy to jakas podroba??
ten "oryginał" za 30 zł zakłada się raz na 4 miesiące, natomiast ori raz na wymianę rozrządu (najczęściej).
Zapłaciłem w ASO Mazdy ~110 zł z montażem.
Jaksa napisał(a):SHY napisał:
Czy te wymiane zrobi mi kazdy mechanik (jest na tyle latwa) czy trzeba poszukac kogos dobrego
Przy dobrych układach sam dasz sobię radę.
Tak tez myslalem patrzac na silnik. Chyba jedyna rzecza, kora nalezy tu sensownie zrobic to dokrecenie srub z odpowiednia sila (klucz dynamometryczny). Jesli jednak mozna dokrecic na "czuja" to zapewne sam sobie to zmajstruje.
Jaksa napisał(a):SHY napisał:
Czy ta uszczelka (oryginalna) moze kosztowac niecale 30pln
Oryginał kosztuje 75 zł.
nemi napisał(a):ten "oryginał" za 30 zł zakłada się raz na 4 miesiące, natomiast ori raz na wymianę rozrządu
No wlasnie. Tylko jak odroznie oryginal od podrobki. Chyba nalezy zaufac sprzedawcy czy moze sie myle?? Moze jest to w jakims opakowaniu z oznaczeniem. Jesli tak to prosze o podanie producenta zebym wiedzial czego wymagac w sklepie.
Pzdr
SHY
nemi napisał(a):W sklepie nie dostaniesz ori
Bylem dzis w sklepie i powiedzieli ze moga zalatwic ori, ale z ASO (czyli moge i sam podjechac) albo jakiejs firmy, ktora robi uszczelki fabryczne dla Mercedesa. Cena takiej uszczelki okolo 50 – 60pln. Poprosilem wiec o sprowadzenie takowej. Mam tylko nadzieje ze nie wcisna JC w cenie czegos niby lepszego. No coz czasami trzeba zaufac innym.
Pzdr
SHY
Na oryginalnej jest kawałek numeru katalogowego ...FS01.....SHY napisał(a):Moze jest to w jakims opakowaniu z oznaczeniem
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
SHY napisał(a):Mam tylko nadzieje ze nie wcisna JC w cenie czegos niby lepszego.
Zeby ta uszczelka dobrze dzialala musi byc zrobiona z prawidlowej mieszanki gumowej a nie byle jakiej – obawiam sie, ze te od "mesia" nie beda odpowiadac (ale to tylko moje domysly).
Sprawdz te uszczelki dokladnie jesli mozesz zobacz jak wygladaja oryginalne

Bierz tylko takie, ktore wygladaja podobnie jak oryginalne a mianowicie na dole i gorze maja specjalne wyzlonienie na calej dlugosci – te z JC tego nie maja

Poza tym na obrebie z boku co jakis czas widoczne sa wyzlobienia.
A przede wszystkim przy zakladaniu – USZELKA MA WCHODZIC NA WCISK

Nie mozesz jej tak sobie wlozyc i juz. Oryginal jest ciezko wcisnac w dekiel pokrywy zaworow po prostu.
pozdrawiam
P.S. Zobacz rowniez:
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=6215&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=">"Świeca zanurzona do połowy w oleju! Skąd ten olej"</a>
oraz
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5928&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=">"Uszczelnienie silnika V 6..." </a>
i tutaj sprawa zostala zalatwiona – <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5661&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=">ja nie sluchalem kolegow z forum</a> i zrobilem po swojemu co spowodowalo moja dodatkowa robote

Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 12:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
hazell napisał(a):Jaksa napisał(a):jak będziesz zwlekał ,wymienisz i przewody WN
Czemu tak?
Bo dostana przebicie – ja tak mialem i wymienilem
O ile skonczy sie tylko na przewodach WN przebicie to dodatkowe obciazenie cewki i rowniez ona moze sie "nadwyrezyc"
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 14 kwi 2005, 13:59 przez Waclaw_Szubert, łącznie edytowano 1 raz
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 12:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
hazell napisał(a):jak będą zanurzone w oleju, tak? od dna gniazda na świece do przewodu to będzie jakieś 6cm więc chyba sporo musi go wywalić...
Niekoniecznie "sporo".
Pamietaj ze olej bedzie sciekal z gory i najpierw "szlak trafi gume" "uszczelniajaca" na przewodzie WN a pozniej sie dostanie do swiecy – a to tylko krok do przebicia i zwiazanych z tym dodatkowych dolegliwosci.
Zreszta i tak zrobisz jak bedziesz chcial
Mozesz czekac – ale pamietaj, ze aby sie cieszyc z miare bezkompleksowej jazdy (stanie czy pojedzie

Tez tak robilem – a teraz czlowiek nauczyl sie na bledach i na biezaco naprawia co wylezie

pozdrawiam
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 12:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
nemi napisał(a):Sory za OT, ale dawno Cię nie było – chyba oczko
Mialem troche "roboty" a i tak dostalem w "plecy" (finansowo) wiec teraz mam chwile czasu.
Rozwijalem dodatkowa dzialalnosc (transport towarow) – chyba jednak wroce na "stare smieci"
pozdrawiam
P.S. Dzieki za pamiec
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 12:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
Waclaw_Szubert napisał(a):Zeby ta uszczelka dobrze dzialala musi byc zrobiona z prawidlowej mieszanki gumowej
Waclaw_Szubert napisał(a):zobacz jak wygladaja oryginalne
Wszystkiego sie dowiem jak zdejme dekiel i bedzie w srodku oryginal.
Waclaw_Szubert w jednym ze swoich postow napisales ze wkleiles uszczelke na silikon. Czy jest to standardem zastosowanie silikonu?? Lepiej zrobic wlasnie w ten sposob czy normalnie na sucho powinno byc dobrze. Silikon w razie co chyba jest jakis specjalny – czy sie myle??
Powiem dowcip. Gosc jak zamawialem te uszczelke wymienil mi jakies 3 firmy i powiedzial ze sa bardzo dobre. Polecil mi te co robi dla mesia i powiedzial: "zreszta nigdy nie mielismy reklamacji na zadne uszczelki, ale dbamy o to od kogo bierzemy" – ja na to – "tylko ciekawe ilu z tych co kupowali robilo samochod dla siebie a nie na sprzedaz" – sprzedawca usmiechnal sie znaczaco.
Zobacze co i jak. Dowiem sie jak bede odbieral towar co to za firma wykonala uszczelke i napisze jak sie sprawuje.
Pzdr
SHY
SHY napisał(a):Waclaw_Szubert w jednym ze swoich postow napisales ze wkleiles uszczelke na silikon. Czy jest to standardem zastosowanie silikonu?? Lepiej zrobic wlasnie w ten sposob czy normalnie na sucho powinno byc dobrze. Silikon w razie co chyba jest jakis specjalny – czy sie myle??
Tak wklejalem na silikon jeszcze oryginalna uszczelke te przednia –
Po pierwsze nie mialem czasu na sprowadzenie
Po drugie to 15 minut roboty.
Zdecydowalem sie na silikon z powodu tego, ze uszczelka zachowywala jeszcze swoja sprezystosc tzn nie byla twarda i nie lamala sie – tylko byla gietka i plastyczna.
Poskutkowalo na 6 miesiecy w zeszlym tygodniu musialem juz wymienic na nowa bo rowniez zaczela cieknac na swiecach.
Zwykly silikon o wytrzymalosci na temperature do 300 stopni Celzjusza.
Jesli Twoja uszczelka jest jeszcze plastyczna i masz pojecie o wymianie mozesz zlozyc na silikon (stara o ile jest oryginalna) ale to tylko tymczasowo

NIE POLECAM JEDNAK ZAMIENNIKA

Jesli wkladasz nowa (oryginalna) nie potrzebujesz silikonu – jest na tyle gruba i elastyczna ze doszczelni wszystko.
pozdrawiam
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 12:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6