Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez vit » 3 sty 2009, 18:03

A taki problem co opisałem może być przyczyną zaśniedziałych klem? Bo dzwigajac maske zauwazyłem biały osad na akumulatorze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez b2screw » 6 sty 2009, 18:47

dobra panowie wsiadam do autka rano daje na On w stacyjce, zalacza sie radio, zegarek i ikonki na zegarach:P daje na start silnika slychac dwa przeskoki rozrusznika i dup koniec wszystko gasnie reset opcji radia, zegarek na konsoli sie kasuje? wiec? aku jest naladowany i sprawny:P byl sprawdzany dzisiaj,,, a i jak dupne reka od dolu od stacyjki to ikonki sie pojawia znow znow wszystko ok ale dalej nie odpala i reset wszystkiego :(
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2008, 11:19
Posty: 9
Auto: 323F BA 1.5 16V

Postprzez michał87 » 6 sty 2009, 19:05

wyglada jak by akumulator padł..
FHU Auto-Parts zaprasza na zakupy
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony !!!!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 23:29
Posty: 50
Skąd: Sieradz łódzkie
Auto: Chrysler NEON

Postprzez b2screw » 6 sty 2009, 19:16

wlasnie byl dzis sprawdzany:/ klemy z aku u was tez tak lekko trzymaja?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2008, 11:19
Posty: 9
Auto: 323F BA 1.5 16V

Postprzez jacki15 » 6 sty 2009, 19:52

powiunny byc tak dokrecone, zebys nie mogl ich obrocic na akumulatorze, tylko tak jak napisal aLehandro z wyczuciem bo sa wykonane z miekkich metali (mosiadz)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 22:40
Posty: 87
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f '91 1.8 SOHC 16V

Postprzez kropka » 6 sty 2009, 21:40

spróbuj odpalić z kabli rozruchowych albo z innego aku. W ten sposób wyeliminujesz aku. A jak kręcisz słychać klekot przekaźników albo zgrzytanie zębów bendiksa?
Kropka
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 00:26
Posty: 150
Skąd: Gdynia/Białystok
Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB

Postprzez b2screw » 7 sty 2009, 00:10

aku w 100% sprawny i naładowany,,, ale najbardziej to kasowanie zegara i ustawien mnie drazni;/ dzis odpalil jak po sprawdzeniu aku wlozylem wszystko spowrotem, sprawdze jutro rano co i jak
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2008, 11:19
Posty: 9
Auto: 323F BA 1.5 16V

Postprzez bzzyczek » 7 sty 2009, 14:11

Jesli kasuje Ci sie zegar to znaczy że podczas odpalania jest bardzo duży spadek napięcia, może to byc spowodowane słabym akumulatorem jak wcześniej koledzy pisali, lub kiepskim stykiem na klemach akumulatora.
Przeczyść sobie klemy i porzadnie przykreć, jeśli to nie pomoże to trzeba szukac problemu gdzie indziej.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez damian » 10 sty 2009, 12:17

to ja tez sie podepne pod temat. tez mam ten sam problem, jak silnik jest zimny to musze go troche pokrecic zanim odpali, jak juz odpali to moge zgasic i normalnie juz bedzie palil (1.8 DOHC). wchoraj po ok 3tyg nie odpalania poszedlem odpalic druga mazde (1.8 SOHC), silnik ma w gorszym stanie, bierze olej, odpalila na dotyk, nawet nie uslyszalem rozrusznika, tylko odrazu pracujacy silnik, az sie zdziwilem :| . czy to naprawde moze byc wina tej puszeczki przy listwie wtryskowej? jesli tak to moze bym to kupil. nadawalo by sie od innegi silnika, np 1.6?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez nicek777 » 11 sty 2009, 16:06

Ja mam nieco inny problem. Szukalem juz pomocy w innych tematach ale jakos nikt nie odpisal mi ani slowem. Po wystrzale gazu i zniszczeniu przeplywomierza rok temu, moglem jezdzic tylko na gazie z wiadomych przyczyn. Ostatnoo wymienilem przeplywomierz na sprawny ( tak twierdzi komputer). Problem nie zniknal niestety. Nie moge jezdzic na benzynie bo strasznie szarpie a jak puszczam noge z gazu to gasnie. Czasem jak nacisne gaz to za sekunde na przyklad zatrybi ze nacisnalem i sie wkreca na obroty. Po prostu dziala tak jakby ten przeplywomierz byl dalej zepsuty. Dodam, ze na gazie sprawuje sie calkiem kulturalnie. Podsuneliscie mi pomysl z temi nie domykajacymi sie zaworami od gazu, czy jest to mozliwe ze na gaize wszystko jest ok a jak przelacza na banzyne to dostaje oba paliwa? Nie jezdzilem dlugo na benzynie ale na pewno pompa paliwa jest sprwna. Moze wybuch zniszczyl cos wiecej. Rece opadaja pomozcie prosze. Dodam ze rok temu wymienilem swiece na NGK i skrocilem przerwe do 0,65mm, oraz filtr paliwa wczoraj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez Cingular » 11 sty 2009, 16:28

Może ci się wtryski zapiekły i leją albo nie podają prawie wcale paliwa , albo nie zresetowałeś komputera :) ściągnij jedną klemę z aku wsiądz do auta naciśnij pedał hamulca na 20 sekund puźniej załóż klemę i odpal brykę może wtedy będzie wszystko ok ;)
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez nicek777 » 11 sty 2009, 16:36

Kompa zresetowalem. Ok to tez w koncu przyszlo mi na mysl z tymi wtryskami. Co mam zrobic zeby wyeliminowac badz potwierdzic tą teze?

Edit: Okazalo sie, ze wezyk pod przepustnica zlecial i zasysalo lewe powietrze. Teraz jedyny problem jaki mam to szarpanie na gazie podczas odpuszczenia pedalu gazu ale to juz mniejszy problem.
Ostatnio edytowano 26 maja 2009, 23:09 przez nicek777, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez realski » 11 sty 2009, 21:55

Rozwiazanie problemu .
wyciagnac pompke ze zbiornika wyczyscic sitko dokladnie .
o ile mnie pamiec nie myli brak jest wstepnego nabicia cisnienia
wlacza sie ono dopiero podczas krecenia
gdy sitko jest zapchane lub czesciowostracilo swoja przepuszczalnosc pompa musi miec wiecej czasu na zassanie paliwa i tym samym caly uklad na dobicie do odpowiedniego cisnienia .
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez McHornet » 17 sty 2009, 20:14

Witam, od ok pół roku jestem posiadaczem mazdy 323f rocznik 96 z silnikiem benz. o pojemności 1.5. Dużo czytałem na forum ale nic nie pomogło rozstrzygnąć mojego problemu. Powoli tracę siły do tego auta a szkoda bo wydaje mnie się to auto bardzo przyjemnym. Mianowicie ; Od jakiś 2 miesięcy pojawiły się u mnie problemy z odpalaniem. Kiedy auto jest zimne, odpala dopiero gdy się je pokręci bez przesady ok 6-7min oczywiście z przerwami. Gdy jest ciepłe odpala bez problemu. Gdy auto nie chciało już w ogóle zapalić, wymieniłem świece na nowe z zalecenia mechanika, zregenerowałem rozrusznik (tuleje itd.. ) zakupiłem nowy akumulator gdyż stary nie miał już siły.. Lecz autko zachowało swoje tradycje przy odpalaniu... Wreszcie gdy auto nie chciało mi zapalić już czwarty dzień, zaciągnąłem je do pobliższego warsztatu samochodowego. Facet pokręcił pokręcił, i twierdził ze to imobilizer, ze jest walnięty i odcina sterowanie pompą. Kontrolka nie świeciła się od niego, aby było śmieszniej w komputerze nie wykryto żadnych błędów. Iskra na przewodach jest. Pompa sprawna. Ciśnienie w cylindrach także w porządku... Facet stwierdził ze najtańszym rozwiązaniem będzie znaleźć kogoś kto usunie mi z komputera imobiliser... lecz jak usłyszałem cenę za takie coś powaliło mnie z nóg. Mazde przyciągnąłem z powrotem do domu bo gość nie zajmuje się takimi sprawami i nic więcej nie może mi pomóc. Autko odstawiłem go garażu. Lecz coś mnie natknęło by włożyć kluczyk i spróbować go odpalić. Ku mojemu ździwieniu zapalił odrazu. O_o Kontrolka Imo zaświeciła się tylko na 2 sec po tym jak silnik zapalił poczym zgasła.To bylo wczoraj. Dzisiaj próbuje odapalić.. za chiny nie chce. Być może dlatego ze stał przez noc a u mnie w garaży temperatura nie wiele się różni od temp na zewnątrz. Na co może mieć wpływ temperatura i na co aż tak bardzo wpływa? już nie wiem co mam myśleć o tym wszystkim. please help me
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2009, 19:24
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 323F BA 1,5 + lpg

Postprzez Inte » 17 sty 2009, 20:22

może dużo nie pomogę ale podsunę propozycję...
mój ojciec miał coś podobnego w Vectrze u niego winny był aparat tzn. wy mienił cały i jest ok. choć jak sprawdzaliśmy to iskra była – ale wtedy auto paliło nigdy jakoś nie sprawdzaliśmy iskry gdy auto nie chciało odpalić.
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez waldii » 17 sty 2009, 21:31

Inte ale tutaj kolega pisze,ze sa jaja z ta kontrolka immo.


McHornet napisał(a):Facet stwierdził ze najtańszym rozwiązaniem będzie znaleźć kogoś kto usunie mi z komputera imobiliser...

mazda to nie golf.Po usunieciu softa immo on powraca ;) nic z tym nie zrobisz.A masz moze do tego autka drugi kluczyk??
waldii
 

Postprzez McHornet » 17 sty 2009, 22:06

no właśnie nie mam, facet mnie się pytał czy mam i po tym jak powiedziałem ze nie mam zasugerował usunięcie imo. Kontrolka powinna się zapalić po włączeniu zapłonu wraz z innymi?
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2009, 19:24
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 323F BA 1,5 + lpg

Postprzez waldii » 17 sty 2009, 22:09

McHornet napisał(a):Kontrolka powinna się zapalić po włączeniu zapłonu wraz z innymi?

dopiero przy odpalaniu i po ok.2 sek. gasnie.
waldii
 

Postprzez McHornet » 17 sty 2009, 22:48

Tak właśnie się stało przy tym jak mi odpalił po przyprowadzeniu z warsztatu. silnik odpalił 2 sec i zgasła. Lecz pamiętam że gdy np silnik nie odpalił kontrolka ta świeciła się dłużej... Może coś z kluczykiem? kurcza no ale przecie jak ciepły to odpala bez problemu..
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2009, 19:24
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 323F BA 1,5 + lpg

Postprzez realski » 17 sty 2009, 22:59

Wtej mazdzie jest taka generacja immo ktora pozwala na odpalenie auta .
jednak gdy cos jest nie halo z autoryzacja auto poprostu zgasnie po tych 2 sekundach !
To po Pierwsze . pan mechanik malo sie zna na systemach zabespieczajacych widac ..

proponuje przeprowadzic nastepujace czynnosci .

gdy krecisz i nie odpala
1 sprawdz iskre na swiecy .. jesli jest ...
2 odlacz przeplywke tak by dostac sie do przepustnicy kup sobie jakis samostart ...
3 wcisnij gaz do p[olowy a kumpel niech troche popryska podczas krecenia ...
4 .. jesli auto zacznie zapalac pyrkac ( poprostu sie odzywac )
masz problem w ukladzie paliwowym
wiec nastepne kroki do wykonania
5 podlacz miernik moze byc elektroniczny .. na V .. zakres 20V wepnij sie do jakiegos wtryskiwacza .. mozesz go nawet odpiac i wpiac sie w kostke ...
6 podczas krecenia na alektronicznym mierniku bedziesz mial wskazania okolo 6v ...
jesli tak jest ..
oznacza to ze wtryski pracuja i komp steruje nimi ..
kolejnym krokiem jest sprawdzenie cisnienia paliwa na listwie paliwowej .
wiec
zacznij od najprostszego
ktos niech kreci a ty sluchaj w okolicach zbiornika czy podczas krecenia slychac pompe paliwa .. jesli tak ..
sprawdz cisnienie na listwie .. jesli mniej jak 2,5 bara ..
scisnij powrot z listwy kombinerkami i zobacz ile bedzie w tej chwili .. jesli wzrosnie znacznie do okolo 4 5 barow i auto zapali pompa jest ok ..
klania sie regulator cisnienia .
jesli nie wzrasta to pompa won lub w ukladzie paliwowym .. TEST .
pomieszczenie cieple tak by auto bylo w przynajmniej +5 pare godzin
bedziesz wiedzial czy ci czos czasem nie zamarza jak zrobisz sobie testy cisnieniowe ..

Oczywiscie nie zaszkodzi zmienic filtr paliwa na samym poczatku moze ci to zaoszczedzic mnostwo pracy ^^

natomiast jesli podczas krecenia masz brak cisnienia lub znikome .. i nieslychac pompy paliwa .. zlokalizuj przekaznik pompy .. niepamietam dokladnie gdzie on jest w tym modelu .. moga to byc 2 miejsca 1 pod maska tam gdzie sa all przekazniki glowne ..
lub zaraz obok kompa pod deska .
i prosta sprawa jesli masz go juz zlokalizowanego .. zdejmij obudowe i recznie zalacz mu styki tak by wystartowala pompa paliwa .

Jesli to wszystko wykonasz i dalej nie ustalisz przyczyny
odezwij sie a poszukamy glebiej .. jednak musisz wykonac te testy by ukierunkowac poszukiwania w dobra strone .
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323