Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)
dobra panowie wsiadam do autka rano daje na On w stacyjce, zalacza sie radio, zegarek i ikonki na zegarach:P daje na start silnika slychac dwa przeskoki rozrusznika i dup koniec wszystko gasnie reset opcji radia, zegarek na konsoli sie kasuje? wiec? aku jest naladowany i sprawny:P byl sprawdzany dzisiaj,,, a i jak dupne reka od dolu od stacyjki to ikonki sie pojawia znow znow wszystko ok ale dalej nie odpala i reset wszystkiego 
- Od: 12 wrz 2008, 11:19
- Posty: 9
- Auto: 323F BA 1.5 16V
wyglada jak by akumulator padł..
FHU Auto-Parts zaprasza na zakupy
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony
!!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony

Montaz i Wywazanie na miejscu!!
- Od: 18 cze 2007, 23:29
- Posty: 50
- Skąd: Sieradz łódzkie
- Auto: Chrysler NEON
Jesli kasuje Ci sie zegar to znaczy że podczas odpalania jest bardzo duży spadek napięcia, może to byc spowodowane słabym akumulatorem jak wcześniej koledzy pisali, lub kiepskim stykiem na klemach akumulatora.
Przeczyść sobie klemy i porzadnie przykreć, jeśli to nie pomoże to trzeba szukac problemu gdzie indziej.
Przeczyść sobie klemy i porzadnie przykreć, jeśli to nie pomoże to trzeba szukac problemu gdzie indziej.
to ja tez sie podepne pod temat. tez mam ten sam problem, jak silnik jest zimny to musze go troche pokrecic zanim odpali, jak juz odpali to moge zgasic i normalnie juz bedzie palil (1.8 DOHC). wchoraj po ok 3tyg nie odpalania poszedlem odpalic druga mazde (1.8 SOHC), silnik ma w gorszym stanie, bierze olej, odpalila na dotyk, nawet nie uslyszalem rozrusznika, tylko odrazu pracujacy silnik, az sie zdziwilem
. czy to naprawde moze byc wina tej puszeczki przy listwie wtryskowej? jesli tak to moze bym to kupil. nadawalo by sie od innegi silnika, np 1.6?
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
Ja mam nieco inny problem. Szukalem juz pomocy w innych tematach ale jakos nikt nie odpisal mi ani slowem. Po wystrzale gazu i zniszczeniu przeplywomierza rok temu, moglem jezdzic tylko na gazie z wiadomych przyczyn. Ostatnoo wymienilem przeplywomierz na sprawny ( tak twierdzi komputer). Problem nie zniknal niestety. Nie moge jezdzic na benzynie bo strasznie szarpie a jak puszczam noge z gazu to gasnie. Czasem jak nacisne gaz to za sekunde na przyklad zatrybi ze nacisnalem i sie wkreca na obroty. Po prostu dziala tak jakby ten przeplywomierz byl dalej zepsuty. Dodam, ze na gazie sprawuje sie calkiem kulturalnie. Podsuneliscie mi pomysl z temi nie domykajacymi sie zaworami od gazu, czy jest to mozliwe ze na gaize wszystko jest ok a jak przelacza na banzyne to dostaje oba paliwa? Nie jezdzilem dlugo na benzynie ale na pewno pompa paliwa jest sprwna. Moze wybuch zniszczyl cos wiecej. Rece opadaja pomozcie prosze. Dodam ze rok temu wymienilem swiece na NGK i skrocilem przerwe do 0,65mm, oraz filtr paliwa wczoraj.
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
Może ci się wtryski zapiekły i leją albo nie podają prawie wcale paliwa , albo nie zresetowałeś komputera
ściągnij jedną klemę z aku wsiądz do auta naciśnij pedał hamulca na 20 sekund puźniej załóż klemę i odpal brykę może wtedy będzie wszystko ok 
- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
Kompa zresetowalem. Ok to tez w koncu przyszlo mi na mysl z tymi wtryskami. Co mam zrobic zeby wyeliminowac badz potwierdzic tą teze?
Edit: Okazalo sie, ze wezyk pod przepustnica zlecial i zasysalo lewe powietrze. Teraz jedyny problem jaki mam to szarpanie na gazie podczas odpuszczenia pedalu gazu ale to juz mniejszy problem.
Edit: Okazalo sie, ze wezyk pod przepustnica zlecial i zasysalo lewe powietrze. Teraz jedyny problem jaki mam to szarpanie na gazie podczas odpuszczenia pedalu gazu ale to juz mniejszy problem.
Ostatnio edytowano 26 maja 2009, 23:09 przez nicek777, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
Rozwiazanie problemu .
wyciagnac pompke ze zbiornika wyczyscic sitko dokladnie .
o ile mnie pamiec nie myli brak jest wstepnego nabicia cisnienia
wlacza sie ono dopiero podczas krecenia
gdy sitko jest zapchane lub czesciowostracilo swoja przepuszczalnosc pompa musi miec wiecej czasu na zassanie paliwa i tym samym caly uklad na dobicie do odpowiedniego cisnienia .
Pozdrawiam
wyciagnac pompke ze zbiornika wyczyscic sitko dokladnie .
o ile mnie pamiec nie myli brak jest wstepnego nabicia cisnienia
wlacza sie ono dopiero podczas krecenia
gdy sitko jest zapchane lub czesciowostracilo swoja przepuszczalnosc pompa musi miec wiecej czasu na zassanie paliwa i tym samym caly uklad na dobicie do odpowiedniego cisnienia .
Pozdrawiam
Witam, od ok pół roku jestem posiadaczem mazdy 323f rocznik 96 z silnikiem benz. o pojemności 1.5. Dużo czytałem na forum ale nic nie pomogło rozstrzygnąć mojego problemu. Powoli tracę siły do tego auta a szkoda bo wydaje mnie się to auto bardzo przyjemnym. Mianowicie ; Od jakiś 2 miesięcy pojawiły się u mnie problemy z odpalaniem. Kiedy auto jest zimne, odpala dopiero gdy się je pokręci bez przesady ok 6-7min oczywiście z przerwami. Gdy jest ciepłe odpala bez problemu. Gdy auto nie chciało już w ogóle zapalić, wymieniłem świece na nowe z zalecenia mechanika, zregenerowałem rozrusznik (tuleje itd.. ) zakupiłem nowy akumulator gdyż stary nie miał już siły.. Lecz autko zachowało swoje tradycje przy odpalaniu... Wreszcie gdy auto nie chciało mi zapalić już czwarty dzień, zaciągnąłem je do pobliższego warsztatu samochodowego. Facet pokręcił pokręcił, i twierdził ze to imobilizer, ze jest walnięty i odcina sterowanie pompą. Kontrolka nie świeciła się od niego, aby było śmieszniej w komputerze nie wykryto żadnych błędów. Iskra na przewodach jest. Pompa sprawna. Ciśnienie w cylindrach także w porządku... Facet stwierdził ze najtańszym rozwiązaniem będzie znaleźć kogoś kto usunie mi z komputera imobiliser... lecz jak usłyszałem cenę za takie coś powaliło mnie z nóg. Mazde przyciągnąłem z powrotem do domu bo gość nie zajmuje się takimi sprawami i nic więcej nie może mi pomóc. Autko odstawiłem go garażu. Lecz coś mnie natknęło by włożyć kluczyk i spróbować go odpalić. Ku mojemu ździwieniu zapalił odrazu. O_o Kontrolka Imo zaświeciła się tylko na 2 sec po tym jak silnik zapalił poczym zgasła.To bylo wczoraj. Dzisiaj próbuje odapalić.. za chiny nie chce. Być może dlatego ze stał przez noc a u mnie w garaży temperatura nie wiele się różni od temp na zewnątrz. Na co może mieć wpływ temperatura i na co aż tak bardzo wpływa? już nie wiem co mam myśleć o tym wszystkim. please help me
- Od: 17 sty 2009, 19:24
- Posty: 57
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 323F BA 1,5 + lpg
może dużo nie pomogę ale podsunę propozycję...
mój ojciec miał coś podobnego w Vectrze u niego winny był aparat tzn. wy mienił cały i jest ok. choć jak sprawdzaliśmy to iskra była – ale wtedy auto paliło nigdy jakoś nie sprawdzaliśmy iskry gdy auto nie chciało odpalić.
mój ojciec miał coś podobnego w Vectrze u niego winny był aparat tzn. wy mienił cały i jest ok. choć jak sprawdzaliśmy to iskra była – ale wtedy auto paliło nigdy jakoś nie sprawdzaliśmy iskry gdy auto nie chciało odpalić.
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
Inte ale tutaj kolega pisze,ze sa jaja z ta kontrolka immo.
mazda to nie golf.Po usunieciu softa immo on powraca
nic z tym nie zrobisz.A masz moze do tego autka drugi kluczyk??
McHornet napisał(a):Facet stwierdził ze najtańszym rozwiązaniem będzie znaleźć kogoś kto usunie mi z komputera imobiliser...
mazda to nie golf.Po usunieciu softa immo on powraca
-
waldii
McHornet napisał(a):Kontrolka powinna się zapalić po włączeniu zapłonu wraz z innymi?
dopiero przy odpalaniu i po ok.2 sek. gasnie.
-
waldii
Tak właśnie się stało przy tym jak mi odpalił po przyprowadzeniu z warsztatu. silnik odpalił 2 sec i zgasła. Lecz pamiętam że gdy np silnik nie odpalił kontrolka ta świeciła się dłużej... Może coś z kluczykiem? kurcza no ale przecie jak ciepły to odpala bez problemu..
- Od: 17 sty 2009, 19:24
- Posty: 57
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 323F BA 1,5 + lpg
Wtej mazdzie jest taka generacja immo ktora pozwala na odpalenie auta .
jednak gdy cos jest nie halo z autoryzacja auto poprostu zgasnie po tych 2 sekundach !
To po Pierwsze . pan mechanik malo sie zna na systemach zabespieczajacych widac ..
proponuje przeprowadzic nastepujace czynnosci .
gdy krecisz i nie odpala
1 sprawdz iskre na swiecy .. jesli jest ...
2 odlacz przeplywke tak by dostac sie do przepustnicy kup sobie jakis samostart ...
3 wcisnij gaz do p[olowy a kumpel niech troche popryska podczas krecenia ...
4 .. jesli auto zacznie zapalac pyrkac ( poprostu sie odzywac )
masz problem w ukladzie paliwowym
wiec nastepne kroki do wykonania
5 podlacz miernik moze byc elektroniczny .. na V .. zakres 20V wepnij sie do jakiegos wtryskiwacza .. mozesz go nawet odpiac i wpiac sie w kostke ...
6 podczas krecenia na alektronicznym mierniku bedziesz mial wskazania okolo 6v ...
jesli tak jest ..
oznacza to ze wtryski pracuja i komp steruje nimi ..
kolejnym krokiem jest sprawdzenie cisnienia paliwa na listwie paliwowej .
wiec
zacznij od najprostszego
ktos niech kreci a ty sluchaj w okolicach zbiornika czy podczas krecenia slychac pompe paliwa .. jesli tak ..
sprawdz cisnienie na listwie .. jesli mniej jak 2,5 bara ..
scisnij powrot z listwy kombinerkami i zobacz ile bedzie w tej chwili .. jesli wzrosnie znacznie do okolo 4 5 barow i auto zapali pompa jest ok ..
klania sie regulator cisnienia .
jesli nie wzrasta to pompa won lub w ukladzie paliwowym .. TEST .
pomieszczenie cieple tak by auto bylo w przynajmniej +5 pare godzin
bedziesz wiedzial czy ci czos czasem nie zamarza jak zrobisz sobie testy cisnieniowe ..
Oczywiscie nie zaszkodzi zmienic filtr paliwa na samym poczatku moze ci to zaoszczedzic mnostwo pracy ^^
natomiast jesli podczas krecenia masz brak cisnienia lub znikome .. i nieslychac pompy paliwa .. zlokalizuj przekaznik pompy .. niepamietam dokladnie gdzie on jest w tym modelu .. moga to byc 2 miejsca 1 pod maska tam gdzie sa all przekazniki glowne ..
lub zaraz obok kompa pod deska .
i prosta sprawa jesli masz go juz zlokalizowanego .. zdejmij obudowe i recznie zalacz mu styki tak by wystartowala pompa paliwa .
Jesli to wszystko wykonasz i dalej nie ustalisz przyczyny
odezwij sie a poszukamy glebiej .. jednak musisz wykonac te testy by ukierunkowac poszukiwania w dobra strone .
jednak gdy cos jest nie halo z autoryzacja auto poprostu zgasnie po tych 2 sekundach !
To po Pierwsze . pan mechanik malo sie zna na systemach zabespieczajacych widac ..
proponuje przeprowadzic nastepujace czynnosci .
gdy krecisz i nie odpala
1 sprawdz iskre na swiecy .. jesli jest ...
2 odlacz przeplywke tak by dostac sie do przepustnicy kup sobie jakis samostart ...
3 wcisnij gaz do p[olowy a kumpel niech troche popryska podczas krecenia ...
4 .. jesli auto zacznie zapalac pyrkac ( poprostu sie odzywac )
masz problem w ukladzie paliwowym
wiec nastepne kroki do wykonania
5 podlacz miernik moze byc elektroniczny .. na V .. zakres 20V wepnij sie do jakiegos wtryskiwacza .. mozesz go nawet odpiac i wpiac sie w kostke ...
6 podczas krecenia na alektronicznym mierniku bedziesz mial wskazania okolo 6v ...
jesli tak jest ..
oznacza to ze wtryski pracuja i komp steruje nimi ..
kolejnym krokiem jest sprawdzenie cisnienia paliwa na listwie paliwowej .
wiec
zacznij od najprostszego
ktos niech kreci a ty sluchaj w okolicach zbiornika czy podczas krecenia slychac pompe paliwa .. jesli tak ..
sprawdz cisnienie na listwie .. jesli mniej jak 2,5 bara ..
scisnij powrot z listwy kombinerkami i zobacz ile bedzie w tej chwili .. jesli wzrosnie znacznie do okolo 4 5 barow i auto zapali pompa jest ok ..
klania sie regulator cisnienia .
jesli nie wzrasta to pompa won lub w ukladzie paliwowym .. TEST .
pomieszczenie cieple tak by auto bylo w przynajmniej +5 pare godzin
bedziesz wiedzial czy ci czos czasem nie zamarza jak zrobisz sobie testy cisnieniowe ..
Oczywiscie nie zaszkodzi zmienic filtr paliwa na samym poczatku moze ci to zaoszczedzic mnostwo pracy ^^
natomiast jesli podczas krecenia masz brak cisnienia lub znikome .. i nieslychac pompy paliwa .. zlokalizuj przekaznik pompy .. niepamietam dokladnie gdzie on jest w tym modelu .. moga to byc 2 miejsca 1 pod maska tam gdzie sa all przekazniki glowne ..
lub zaraz obok kompa pod deska .
i prosta sprawa jesli masz go juz zlokalizowanego .. zdejmij obudowe i recznie zalacz mu styki tak by wystartowala pompa paliwa .
Jesli to wszystko wykonasz i dalej nie ustalisz przyczyny
odezwij sie a poszukamy glebiej .. jednak musisz wykonac te testy by ukierunkowac poszukiwania w dobra strone .
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości