Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez DeadlY » 9 sty 2009, 15:37

Maciej Loret napisał(a):
DeadlY napisał(a):przelacz typ obiegu powietrza – zapewne po godzinie automatycznie sie przelacza na zamkniety


A dlaczegóż miałaby się po godzinie przełączać?

nie mam pojecia dlaczego tak robi – na pewno za chwile mi wyjasnisz – ale u mnie tak sie robi na automacie i w pewnych warunkach zaczynaja wlasnie parowac szyby
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Maciej Loret » 9 sty 2009, 16:01

DeadlY napisał(a):nie mam pojecia dlaczego tak robi – na pewno za chwile mi wyjasnisz – ale u mnie tak sie robi na automacie i w pewnych warunkach zaczynaja wlasnie parowac szyby


Samoczynnie po godzinie na pewno się nie włącza. Coś mu daje do tego impuls, np.konieczność/łatwość schłodzenia/nagrzania wnętrza albo osuszemnia go.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez DeadlY » 9 sty 2009, 17:05

Maciej Loret napisał(a):Samoczynnie po godzinie na pewno się nie włącza. Coś mu daje do tego impuls

a jak? przychodzi ciec i wlacza?
ogolnie nie wiem w jakim celu to drazysz, nie majac zreszta pojecia o tym.
byl problem i w3yjasnienie i wszystko
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Maciej Loret » 9 sty 2009, 18:02

DeadlY napisał(a):ogolnie nie wiem w jakim celu to drazysz, nie majac zreszta pojecia o tym.


Po prostu zaciekawiło mnie, że coś samo ni z tego ni z owego po akurat jednej godzinie się załącza.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez DeadlY » 9 sty 2009, 19:09

Maciej Loret napisał(a):Po prostu zaciekawiło mnie, że coś samo ni z tego ni z owego po akurat jednej godzinie się załącza.

akurat i dokladnie po jednej – pomiar robiony komisyjnie (4 osoby) na 4 niezaleznych urzadzeniach pomiarowych(z homologacja), proba powtarzana siedmiokrotnie, blad pomiaru +(–) 1 sek , wszystkie proby nagrane urzadzeniem nagrywajacym cyfrowym tez z homologacja ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Maciej Loret » 9 sty 2009, 19:12

DeadlY napisał(a):dokladnie po jednej – pomiar robiony komisyjnie (4 osoby) na 4 niezaleznych urzadzeniach pomiarowych(z homologacja), proba powtarzana siedmiokrotnie, blad pomiaru +(–) 1 sek


A o takim wynalazku słyszałeś: http://pl.wikipedia.org/wiki/DCF77 ?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez pawelek32 » 9 sty 2009, 21:30

od którego roku i w jakich wersjach były skrzynie 6 biegowe?
Początkujący
 
Od: 6 sty 2009, 22:14
Posty: 17
Skąd: suwałki

Postprzez mr_t » 9 sty 2009, 22:14

DeadlY napisał(a):
mr_t napisał(a): nie chodzi mi tu o parowanie szyb chwile po wejściu do samaochodu, tylko np. jadę od 1h i nagle szyby zachodzą parą.
przelacz typ obiegu powietrza – zapewne po godzinie automatycznie sie przelacza na zamkniety

Nie, to nie to. Nie świeci się ikonka zamkniętego obiegu, zresztą po jego włączeniu automatycznie włącza się klima, więc szyby nie powinny zaparować. Zresztą tak jak Maciej napisał nie widzę powodu dla którego system miałby to robić w trakcie dłuższej jazdy.
Samo zaparowanie szybko znika po włączeniu nawiewu na szyby. Najpierw zaparowują tylne szyby, później przednie. Może być tak, że wjeżdżam w jakiś bardziej wilgotny obszar, a układ nie mając czujnika wilgoci nie uruchamia automatycznie klimy. W sumie trochę dziwne, bo nie zauważyłem czegoś takiego latem np. w czasie deszczu.
Ale nie jest to jakiś straszny problem – ot, taka mała pierdołka, podobnie jak np. przedni chlapacz z zagłębieniami od strony koła w które włazi błoto pośniegowe i potrafi zmrozić się w lodową bryłę nawet podczas jazdy ;)

A spryskiwacz przedniej szyby – ku memu zaskoczeniu już dziś przyszedł, myślałem że z tydzień, jak nie dwa poczekam. Ad. uznania, bądź nie na gwarancji jeszcze nie mam odpowiedzi ani na tak, ani na nie. Jutro założę nowy, przy okazji spróbuję stary popłukać, wymoczyć w wodzie... sam nie wiem, może się zapchał, tylko nie mam pomysłu czym – bo wiem, że do zbiorniczka nie leję wody wiadrem czerpanej ze stawu, tylko płyn do spryskiwaczy.
Jak będę miał odp. Mazdy to dam znać jak się ustosunkowali.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez DeadlY » 10 sty 2009, 16:53

mr_t napisał(a):Nie, to nie to. Nie świeci się ikonka zamkniętego obiegu, zresztą po jego włączeniu automatycznie włącza się klima, więc szyby nie powinny zaparować. Zresztą tak jak Maciej napisał nie widzę powodu dla którego system miałby to robić w trakcie dłuższej jazdy.

klima caly czas jest wlaczona przy obu typach obiegu, zreszta niezaleznie czy masz wlaczona klime czy nie szyby moga parowac, system nie wlacza sie kiedy ty widzisz powod tylko kiedy widzi to elektronika.
u mnie czasami automat sam przelacza typ obiegu na zamkniety i zaczynaja parowac szyby. wtedy go przelaczam i jest ok
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez mr_t » 10 sty 2009, 17:43

Ad. dyszy spryskiwacza, właśnie wymieniłem (ciężko wyciągnąć zaczepy mocujące izolację pod maską, ale na szczęście dobrze ją trzymają po powtórnym montażu – chociaż to będzie można potwierdzić o iluś-set km). Nowy działa OK. Stary wymoczyłem w misce z ciepłą wodą, płukałem i nadal nie działa, więc padł.

Przy okazji zauważyłem pewną koleją wadę – oryginalne dywaniki – pod nimi cała wykładzina jest mokra. Z wykładziny pod dywanikiem kierowcy wyssałem odkurzaczem 0,5l wody...
Tutaj winę będą ponosiły dywaniki które niby miały mieć w środku gumę zapobiegającą właśnie moczeniu wykładziny pod nimi, ale zostałem oszukany w ASO Dyga, za cenę dywaników "lux" wciśnięto mi standardowe. Niestety zauważyłem to dopiero kilka miesięcy później oglądając akcesoria do mazd w Austrii (inny kolor mają standard niż lux), w domu potwierdziłem sobie to sprawdzając numer seryjny z opakowania dywaników – były z wersji standard, a nie lux.
Dywanik kierowcy i tak się już przedziera pod prawą nogą, więc za jakiś czas kupię te "lux" i zobaczymy czy też będą przemakały.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez RobertPi » 10 sty 2009, 20:07

pawelek32 napisał(a):od którego roku i w jakich wersjach były skrzynie 6 biegowe?

Z mojego rozeznania tylko w wersjach z silnikiem 2.0 benzyna lub diesel. Ktoś wcześnij napisał, że po liftingu 2006. No i oczywiście MPS.

mr_t odnoszę wrażenie, że strasznie pechowo trafiłeś ze swoim egzemplażem. Mój samochód jest rok starszy, ma teraz 10kkm więcej przebiegu i kupiłem auto przywiezione z Niemiec a nie nowe z salonu. Jednak nie zauważam takich problemów z eksploatacją jakie występują u Ciebie, nic mi w środku nie trzeszczy i nie skrzypi – nawet przy 18 stopniowych mrozach jakie były ostatnio w Krakowie. Ponadto mam też oryginalne dywaniki i nie ma na nich ślady zużycia, o przetarciach nie wspominając. Jedynie problemy z ogrzewaniem siedzeń się zgadzają. Zdaje się, że ogrzewanie fotela ma dwa stany grzać albo nie grzać bez regulacji, a to faktycznie pomyłka.
Nie wiem co o tym wszystkim myśleć . Podobno Mazdy w Polsce są w wersji norweskiej. Czyżby na ten rynek robili gorsze samochody?

Odnośnie spalania to wynik 5,4l/100km uzyskałem w dość specyficznych warunkach. Droga w zasadzie była cały czas lekko z górki i pusta.Jechałem z taką prędkością bo nie dało się szybciej a łączny odcinek 85 km pokonałem w 1h10min.Stąd wynik.
Ciekawostką zaobserwowaną przezemnie na autostradzie jest fakt, że samochód w/g komputera pali średnio mniej przy prędkości w przedziale 120-140 niż przy 100-115 o jakieś 0,3l/100km.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez ntgale » 10 sty 2009, 23:13

RobertPi napisał(a):...Nie wiem co o tym wszystkim myśleć . Podobno Mazdy w Polsce są w wersji norweskiej. Czyżby na ten rynek robili gorsze samochody?

A dokładnie w skandynawskiej, a skandynawska jest również w Norwegii (i nie tylko). Nie ma to jednak związku z mr_t. On ma wersję z Niemiec.
RobertPi napisał(a):...Ciekawostką zaobserwowaną przezemnie na autostradzie jest fakt, że samochód w/g komputera pali średnio mniej przy prędkości w przedziale 120-140 niż przy 100-115 o jakieś 0,3l/100km.
RP

Najprawdopodobniej samochód/silnik pracuje wówczas na najbardziej efektywnych/ekonomicznych obrotach. U mnie też takie rzeczy się dzieją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez mr_t » 12 sty 2009, 11:59

ntgale napisał(a):A dokładnie w skandynawskiej, a skandynawska jest również w Norwegii (i nie tylko).

Czym się mniej więcej różni ta specyfikacja od DE?
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez ntgale » 13 sty 2009, 01:48

mr_t napisał(a):
ntgale napisał(a):A dokładnie w skandynawskiej, a skandynawska jest również w Norwegii (i nie tylko).

Czym się mniej więcej różni ta specyfikacja od DE?

Między innymi automatycznym włącznikiem świateł (światła dzienne, nie mylić z czujnikiem zmierzchu), w tańszych wersjach spryskiwacze reflektorów (niekoniecznie tylko przy ksenonach), ogrzewaniem siedzeń. "6" dodatkowo mają większy akumulator (nie wiem jak "3").
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez mr_t » 13 sty 2009, 11:04

To u mnie (DE) brakuje tylko automatycznego włącznika świateł. Myślałem, że tam jakieś dodatkowe maty ocieplające (a tym samym wygłuszające) są, wyższe zawieszenie, sam nie wiem co jeszcze by mogło być.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez ntgale » 13 sty 2009, 11:16

mr_t napisał(a):To u mnie (DE) brakuje tylko automatycznego włącznika świateł. Myślałem, że tam jakieś dodatkowe maty ocieplające (a tym samym wygłuszające) są, wyższe zawieszenie, sam nie wiem co jeszcze by mogło być.

Może coś jest związanego z zabezpieczeniem antykorozyjnym, ale to tylko moje domysły/spekulacje.

Edit..
W wersji skandynawskiej najbogatszą wersją wyposażenia jest wersja Sport (pakiet sportowy SAP). Różni się ona trochę od Active Plus/Top.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez pawlow7 » 15 sty 2009, 22:35

fgfgfgfgfg
pawlow7
 

Postprzez RobertPi » 16 sty 2009, 16:08

W salonie faktycznie mówili również o lepszym zabezpieczeniu antykorozyjnym całego samochodu.
A skoro mr_t ma również wersję DE to czemu takie "problemy" z nadmiernym zużyciem wnętrza pojazdu?
Czyżby tempo ekploatacji było dla 3 zbyt wysokie?
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Wojtuś » 18 sty 2009, 00:13

Właśnie miałem okazję dokonać testu mojej Madzi na drogach Czech, Austrii, Niemiec i Włoch za jednym zamachem przy 4 dorosłych osobach i pełnym załadunku (łącznie z bagażnikiem dachowym).
Cóż to była za jazda!

1. Świetne fotele- doskonałe podparcie, trzymanie boczne i twardość. Nie odczuwane ŻADNE zmęczenie.
2. Wrażenia pasażerów tylnej kanapy podobne (ponoć bardzo dużo miejsca na nogi jest w drugim rzędzie;)
3. Doskonałe prowadzenie- precyzyjny układ kierowniczy, trzymała się moja trójeczka asfaltu jak rzep psiego ogona,ale ona wchodzi w zakręty.. (na oponkach 195/65 R15) Dobre tłumienie nierówności- jak może być inaczej przy wielowahaczowym zawieszeniu z tyłu:)
4. Silniczek dzielnie sobie radził- przy takim obciążeniu udało się osiągnąć 180 km/h choć jechałem tak przez chwilę. Komfortowa moim zdaniem prędkość na autostradach z jaką porusza ten samochód (komfortowa dla silniczka i dla ucha;) to 140km/h. 150km/h = około 3000obr/min= SPORY hałas w kabinie. Był on spotęgowany boxem na dachu. Mimo wszystko chciałoby się żeby wnętrze było trochę lepiej wyciszone (ciekaw jestem czy hałas daje się przy tej prędkości ostro we znaki posiadaczom 110 konnej wersji) Przy prędkości 160 km/h mimo ogromnego hałasu nie odczuwa się że auto zaraz się rozleci:) wciąż jest trochę luzu pod pedałem i można się rozbujać do rzeczonej prędkości 180km/h
5. Spalanie- 7,4- spowodowane wirem w baku;) normalna jazda moim autem: 5,4- 5,6 l
6. Klima działała bez zarzutu przy minusowych temperaturach na zewnątrz. Błyskawicznie robiło się ciepło w środku.

Ogólne wrażenie bardzo dobre.Okazało się że "3" to świetne autko na rodzinne wyjazdy. Bagażnik w sam raz, plus za pojemny schowek przed pasażerem. Dużo miejsca w środku. Chce się wracać do tego auta:)

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy "trójek"! Oby zawsze zawiozły nas szczęśliwie do celu :)

Zauroczony.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 19:39
Posty: 4
Auto: M3 HB 1.6 diesel 90KM 2007r

Postprzez cult1 » 18 sty 2009, 01:00

i tak 3mać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323