Hamulec ręczny

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez toms » 30 mar 2005, 21:23

Ok. roku temu odpuściłem sobie naprawy hamulca ręcznego w swoim samochodzie . Proszę o poradę co mam kupić i zrobić aby na jakiś dłuższy czas zapomnieć o problemach z ręcznym .Samochodzik to Mazda mx 6 z 1994 r.Dzięki
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2003, 21:13
Posty: 89
Skąd: wawa
Auto: mx 6 1993 2,0 16V

Postprzez Jaksa » 30 mar 2005, 21:51

Drugie zaciski lub napewno nowe zestawy naprawcze ( oryginalne ) ktore trzeba wymienic. :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez DOSIAAS » 5 kwi 2005, 17:44

moze linke trzeba naciagnac??u mnie tez niema recznego :D
pozdro
SZUKAM PRACY JAKO INFORMATYK??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 20:39
Posty: 92
Skąd: Poznań

Postprzez Waluś » 5 kwi 2005, 18:31

Jak wy jeździcie bez ręcznego <lol>
U mnie nawet w dużym fiacie zawsze działa <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 5 kwi 2005, 19:12

Waluś napisał(a):Jak wy jeździcie bez ręcznego

:|
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mayer » 6 kwi 2005, 09:39

zestawy naprawcze, nowe klocki hamulcowe, dużo WD40 szczotkę druciana i do dzieła. :D
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Waluś » 6 kwi 2005, 19:52

zamiast Wd 40 użył bym raczej smaru miedziowego :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez DOSIAAS » 7 kwi 2005, 09:31

no własnie boli mnie ten reczny :| musze kupic klocki i zrobic to :D
SZUKAM PRACY JAKO INFORMATYK??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 20:39
Posty: 92
Skąd: Poznań

Postprzez toms » 7 kwi 2005, 10:20

Jaksa napisał(a):Drugie zaciski lub napewno nowe zestawy naprawcze ( oryginalne ) ktore trzeba wymienic. :P
Jakie koszty takiego zestawu naprawczego ?(oryginał oczywiście)
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2003, 21:13
Posty: 89
Skąd: wawa
Auto: mx 6 1993 2,0 16V

Postprzez Jaksa » 7 kwi 2005, 18:35

toms napisał(a):Jakie koszty takiego zestawu naprawczego ?(oryginał oczywiście)
250 zł na 2 zaciski. ( to jest ostatnia cena z Rydygiera )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GrzegorzSz » 7 kwi 2005, 22:05

Przerabialem temat juz nie raz. :D :D

Wymiana uszczelek itp. to pikus. Najwazniejsze to usuniecie "brudow", ktore powstaja w wyniku wysokich temperatur. Bez ich eliminacji, to nawet oryginalny zestaw naprawczy starczy na 2-3 sezony zimowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Jaksa » 7 kwi 2005, 22:48

Greyg napisał(a):Najwazniejsze to usuniecie "brudow", ktore powstaja w wyniku wysokich temperatur
Fakt. :D A nie kazdy zacisk nadaje się do naprawy po długiej bezdotykowej eksploatacji :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez DOSIAAS » 7 kwi 2005, 22:55

a regulacja linki i wymiana klocków samych nie starczy??
SZUKAM PRACY JAKO INFORMATYK??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 20:39
Posty: 92
Skąd: Poznań

Postprzez Jaksa » 7 kwi 2005, 23:18

DOSIAAS napisał(a): wymiana klocków
Ciekawe jak cofniesz tłoki w takim " stojącym " zacisku :|
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez DOSIAAS » 7 kwi 2005, 23:53

Sory ale niemam pojecia o takich sprawach :( Czyli co zaciski tez musze wymienic??
SZUKAM PRACY JAKO INFORMATYK??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 20:39
Posty: 92
Skąd: Poznań

Postprzez Waluś » 8 kwi 2005, 09:53

Nie wymienić tylko nazwijmy to poddać regeneracji. Kupić komplet naprawczy, potem zdemontować, rozebrać na czynniki pierwsze, wyczyścić starannie, poskładać z nowych części z kompletu, posmarować tu i tam i będzie git :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez mtaranti » 8 kwi 2005, 14:22

widze wszyscy pisza o klockach , zestawach naprawczych itd. Ale kolega pisze ze nie ma "recznego" a niepisze ze tylnych hamulców. Zapewne trzeba wyregulowac ale głowna przyczyna tkwi w wyczyszczeniu miejsca poruszania sie dźwigienki z ktorą ciągnie linka. Pomijam fakt ze moze i trzeba linke wymienic czy wykonac samą obsluge zaciskow ale ja np. raz na pol roku czyszcze miejsce poruszania sie dźwigienki i mam reczny zawsze sprawny. Tak wiec nawet jak zalozy wszystko nowe to tez po jakimś czasie sie wszystko zanieczysci gdyz jest to w takim miejscu i hamulec znowu albo sie bedzie zacinał albo nie bedzie chodził wogóle.

Zastanawia mnie jeszcze taka sprawa czy tą spręzyne która odbija dźwigienkę można samą dostać. bo w 10 letnim aucie może ona już być troszkę zuzyta.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 278
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez Waluś » 8 kwi 2005, 14:49

Sprężyna raczej sie nie wyciąga, chyb że pęknie.
A co do miejsca poruszania sie tej "dźwigienki" znajduje sie ona w łożysku igiełkowym, które nie konserwowane po tylu latach mogło sie wysypać, jak u mnie. I wtedy żadna sprężyna nie pomoże tylko wymiana tegoż łożyska, które nie jest tanie <szok> ja zamiast niego wytoczyłem tuleje slizgową i narazie chodzi piknie :D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6