Mazda 323F BG BP '93
Xionc napisał(a):To jakie masz te tłoki i pierścienie, bo się nie doczytałem?
Tłoki to japońskie Arco od Smirnofa a pierścienie w tej chwili są dorabiane na zamówienie w Polsce. Wcześniej były japońskie Teikoku (polecane przez Smirnofa) i auto paliło tyle oleju jakby wogóle nie było pierścieni. Zarówno tłoki jak i pierścienie są nadwymiarowe +0.5mm. Szlif cylindrów był robiony na wymiar pod te tłoki na Krasnobrodzkiej w Wa-wie.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Xionc napisał(a):Jacek176 a próbowałeś pierścienie RIK? W hipolu są.
Już nie ma. Nigdzie.
Kurna, miesiąc temu dzwoniłem i były 1.5 x 1.5 x 3.0 @ 83mm od ręki. Rozumiem, ze szukasz 83.5...
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
jackkpl zwrócił mi uwagę na bardzo istotną sprawą dotyczącą wykresu. Otóż za pierwszym razem moc max. miałem przy 7249obr. a teraz koleś odpuścił gaz już przy 6710obr.
a moc cały czas jeszcze rosła. Także bardzo prawdopodobne, że gdyby pociągnął jeszcze wyżej wyszłaby sporo większa moc. Tzn. może nie tak sporo ale pare kucy więcej by wyszło. Chyba trzeba będzie jeszcze raz wybrać się na hamownię.
Poza tym teraz wyszły mi dwa razy większe straty. Czym to może być spowodowane?
Czy to, że teraz pomiar był robiony na zimówkach może mieć na to jakiś wpływ?
Jeszcze kilka spostrzeżeń dotyczących brania oleju:
-pierwsza dziwna sprawa to to, że przez odmę NIC nie wywala
Przejechałem już ponad 2000km z oil catch tank'iem i nie pojawiła tam się nawet jedna kropla. Z tego co wiem to jeśli pierścienie nie trzymają to olej wylewa się z odmy strumieniami.
-druga sprawa, że olej zaczyna być przepalany dopiero po przekroczeniu ok. 6500obr. Jeśli nie przekraczam tych obrotów to nic nie bierze. Nawet jak cisnę gaz do podłogi.
Szczerze mówiąc to nie wiem o czym to świadczy.
Kolega od strojenia powiedział, że zdecydowanie powinienem zmienić olej. Po pierwsze to on nie ma zaufania do Mobila, gdyż jest on rozlewany w Polsce. A po drugie 5w50 to zdecydowanie za rzadki olej. On poleca mi półsyntetyk Valvoline 10w60. Mówi, że oni to leją do wszystkich swoich aut i są bardzo zadowoleni.
Zgadza się, ja potrzebuję 83.5
Ale jak dzwoniłem do nich z poł roku temu, jak robiłem remont, to powiedzieli, że wogóle nie mają RIKa
Poza tym teraz wyszły mi dwa razy większe straty. Czym to może być spowodowane?
Jeszcze kilka spostrzeżeń dotyczących brania oleju:
-pierwsza dziwna sprawa to to, że przez odmę NIC nie wywala
-druga sprawa, że olej zaczyna być przepalany dopiero po przekroczeniu ok. 6500obr. Jeśli nie przekraczam tych obrotów to nic nie bierze. Nawet jak cisnę gaz do podłogi.
Szczerze mówiąc to nie wiem o czym to świadczy.
Kolega od strojenia powiedział, że zdecydowanie powinienem zmienić olej. Po pierwsze to on nie ma zaufania do Mobila, gdyż jest on rozlewany w Polsce. A po drugie 5w50 to zdecydowanie za rzadki olej. On poleca mi półsyntetyk Valvoline 10w60. Mówi, że oni to leją do wszystkich swoich aut i są bardzo zadowoleni.
Xionc napisał(a):Jacek176 napisał(a):Xionc napisał(a):Jacek176 a próbowałeś pierścienie RIK? W hipolu są.
Już nie ma. Nigdzie.
Kurna, miesiąc temu dzwoniłem i były 1.5 x 1.5 x 3.0 @ 83mm od ręki. Rozumiem, ze szukasz 83.5...
Zgadza się, ja potrzebuję 83.5
Ale jak dzwoniłem do nich z poł roku temu, jak robiłem remont, to powiedzieli, że wogóle nie mają RIKa
Ostatnio edytowano 1 sty 2009, 17:11 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
ravo napisał(a):IC po znizkach chyba 176 zl
Co trzeba zrobić żeby mieć takie znizki?
A co myślicie o tych aukcjach? To podróba za taką cenę?


- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):druga sprawa, że olej zaczyna być przepalany dopiero po przekroczeniu ok. 6500obr. Jeśli nie przekraczam tych obrotów to nic nie bierze. Nawet jak cisnę gaz do podłogi.
Jacek, ale przeciez to normalne, myslę, że nowy BP katowany non stop powyzej 6.5k też wciąga olej. Moze nie tyle, ale te pierścienie to nie oryginały. Czyli jakbys jezdził tak do 4k to nic byś nie brał?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Prawie nic. Ale to mnie jakoś nie przekonuje, że wszystko jest w porządkuXionc napisał(a): Czyli jakbys jezdził tak do 4k to nic byś nie brał?
A co do tego problemu ma ktoś jakieś pomysły?Jacek176 napisał(a):Poza tym teraz wyszły mi dwa razy większe straty. Czym to może być spowodowane?Czy to, że teraz pomiar był robiony na zimówkach może mieć na to jakiś wpływ?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
moim zdaniem jest wszystko w pozadku, kazda benzyna na wysokich obrotach sobie bierze olej
, ja bym sie tym nie przejmowal, albo jezdzil do troche nizszych obrotow, przeciez po torze chyba nie jezdzisz i nie na cza wiec nie musisz moim zdaniem krecic tak wysoko
, takie jest moje zdanie

- Od: 5 maja 2008, 22:40
- Posty: 87
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 323f '91 1.8 SOHC 16V
Tak właśnie postudiowałem książki i dochodzę do wniosku, że ja nie mam skrzynia od SOHC
Biorąc pod uwagę prędkości do jakich dochodzę na poszczególnych biegach to najprawdopodobniej mam skrzynie od 1.3 z wtryskiem
Widocznie poprzedni właściciel coś musiał pokombinować
To by wyjaśniało sprawę dlaczego to tak zapier.... przy takiej nie dużej mocy. Ciekawe kiedy sie posypie

Biorąc pod uwagę prędkości do jakich dochodzę na poszczególnych biegach to najprawdopodobniej mam skrzynie od 1.3 z wtryskiem
Widocznie poprzedni właściciel coś musiał pokombinować

To by wyjaśniało sprawę dlaczego to tak zapier.... przy takiej nie dużej mocy. Ciekawe kiedy sie posypie
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Nie wiem, jak to jest w mazdach ale może warto zainteresować się tzw.hybrydową skrzynią biegów tak jak to się robi np. w civic wkładając 3 i 4 bieg z crx'a. Nie wiem jak to by wyglądało w mazdzie i z czego przełożenia by były najlepsze i czy w ogóle jest to w mazdzie wykonalne.Jednak wiem,że w civic'u mod spisuję się świetnie i dość znacząco czuć różnicę w przyśpieszeniu 
- Od: 24 cze 2006, 14:29
- Posty: 753
Nie wiem czy jest sens jeszcze bardziej skracać skrzynie. Ta skrzynia od 1.3 z wtryskiem to już jest najkrótsza jakie występowały w Mazdach 323.
Ktoś od CRX'a właśnie mi mówił, że on na trójce dochodzi do 180 a na czwórce ponad 200 robi. Ja na trójce dochodze do 140, a na czwórce do 185.
Ktoś od CRX'a właśnie mi mówił, że on na trójce dochodzi do 180 a na czwórce ponad 200 robi. Ja na trójce dochodze do 140, a na czwórce do 185.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Ktoś od CRX'a właśnie mi mówił, że on na trójce dochodzi do 180 a na czwórce ponad 200 robi. Ja na trójce dochodze do 140, a na czwórce do 185.
nie wiem może crx vtec tak ma, chociaż wątpię ja w swoim civic'u mam silnik jak i skrzynię z crx'a i na 3biegu przy 7800obrt. mam 160km/h licznikowe
- Od: 24 cze 2006, 14:29
- Posty: 753
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość