Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Pyton162 » 30 gru 2008, 08:23

godny podziwu jest tez efekt znikającego oleju , wykresik zacny
Pyton162
 

Postprzez Xionc » 30 gru 2008, 10:05

To jakie masz te tłoki i pierścienie, bo się nie doczytałem?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Jacek176 » 30 gru 2008, 13:04

Xionc napisał(a):To jakie masz te tłoki i pierścienie, bo się nie doczytałem?

Tłoki to japońskie Arco od Smirnofa a pierścienie w tej chwili są dorabiane na zamówienie w Polsce. Wcześniej były japońskie Teikoku (polecane przez Smirnofa) i auto paliło tyle oleju jakby wogóle nie było pierścieni. Zarówno tłoki jak i pierścienie są nadwymiarowe +0.5mm. Szlif cylindrów był robiony na wymiar pod te tłoki na Krasnobrodzkiej w Wa-wie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Xionc » 30 gru 2008, 16:18

Jacek176 a próbowałeś pierścienie RIK? W hipolu są.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Jacek176 » 30 gru 2008, 19:22

Xionc napisał(a):Jacek176 a próbowałeś pierścienie RIK? W hipolu są.

Już nie ma. Nigdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Xionc » 31 gru 2008, 15:58

Jacek176 napisał(a):
Xionc napisał(a):Jacek176 a próbowałeś pierścienie RIK? W hipolu są.

Już nie ma. Nigdzie.


Kurna, miesiąc temu dzwoniłem i były 1.5 x 1.5 x 3.0 @ 83mm od ręki. Rozumiem, ze szukasz 83.5...
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Jacek176 » 31 gru 2008, 16:02

jackkpl zwrócił mi uwagę na bardzo istotną sprawą dotyczącą wykresu. Otóż za pierwszym razem moc max. miałem przy 7249obr. a teraz koleś odpuścił gaz już przy 6710obr. :| a moc cały czas jeszcze rosła. Także bardzo prawdopodobne, że gdyby pociągnął jeszcze wyżej wyszłaby sporo większa moc. Tzn. może nie tak sporo ale pare kucy więcej by wyszło. Chyba trzeba będzie jeszcze raz wybrać się na hamownię.
Poza tym teraz wyszły mi dwa razy większe straty. Czym to może być spowodowane? :| Czy to, że teraz pomiar był robiony na zimówkach może mieć na to jakiś wpływ?
Jeszcze kilka spostrzeżeń dotyczących brania oleju:
-pierwsza dziwna sprawa to to, że przez odmę NIC nie wywala :| Przejechałem już ponad 2000km z oil catch tank'iem i nie pojawiła tam się nawet jedna kropla. Z tego co wiem to jeśli pierścienie nie trzymają to olej wylewa się z odmy strumieniami.
-druga sprawa, że olej zaczyna być przepalany dopiero po przekroczeniu ok. 6500obr. Jeśli nie przekraczam tych obrotów to nic nie bierze. Nawet jak cisnę gaz do podłogi.
Szczerze mówiąc to nie wiem o czym to świadczy.
Kolega od strojenia powiedział, że zdecydowanie powinienem zmienić olej. Po pierwsze to on nie ma zaufania do Mobila, gdyż jest on rozlewany w Polsce. A po drugie 5w50 to zdecydowanie za rzadki olej. On poleca mi półsyntetyk Valvoline 10w60. Mówi, że oni to leją do wszystkich swoich aut i są bardzo zadowoleni.

Xionc napisał(a):
Jacek176 napisał(a):
Xionc napisał(a):Jacek176 a próbowałeś pierścienie RIK? W hipolu są.

Już nie ma. Nigdzie.

Kurna, miesiąc temu dzwoniłem i były 1.5 x 1.5 x 3.0 @ 83mm od ręki. Rozumiem, ze szukasz 83.5...

Zgadza się, ja potrzebuję 83.5
Ale jak dzwoniłem do nich z poł roku temu, jak robiłem remont, to powiedzieli, że wogóle nie mają RIKa
Ostatnio edytowano 1 sty 2009, 17:11 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez ravo » 31 gru 2008, 16:15

Jacek176 napisał(a):On poleca mi półsyntetyk Valvoline 10w60.

oczywiscie, ze 5w50 to za rzadki olej, ja jezdze na valvo 10w60
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez radekkm » 31 gru 2008, 16:54

to ja tez zmnienie z 5w50 na ten ;)

Jacek176 szacun za furke
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Jacek176 » 31 gru 2008, 16:59

Zna ktoś jakieś dobre źródło tego oleju w okolicach Wa-wy albo w necie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez ravo » 31 gru 2008, 17:08

IC po znizkach chyba 176 zl
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Jacek176 » 31 gru 2008, 17:23

ravo napisał(a):IC po znizkach chyba 176 zl

Co trzeba zrobić żeby mieć takie znizki? ;) Normalnie kosztuje 205PLN
A co myślicie o tych aukcjach? To podróba za taką cenę?
http://moto.allegro.pl/item513177819_valvoline_olej_silnikowy_vr1_racing_10w60_5l_sklep.html
http://moto.allegro.pl/item518442068_valvoline_vr1_racing_motor_oil_10w60_oryginal.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez ravo » 31 gru 2008, 17:35

byc klubowiczem
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Xionc » 31 gru 2008, 17:43

Jacek176 napisał(a):druga sprawa, że olej zaczyna być przepalany dopiero po przekroczeniu ok. 6500obr. Jeśli nie przekraczam tych obrotów to nic nie bierze. Nawet jak cisnę gaz do podłogi.


Jacek, ale przeciez to normalne, myslę, że nowy BP katowany non stop powyzej 6.5k też wciąga olej. Moze nie tyle, ale te pierścienie to nie oryginały. Czyli jakbys jezdził tak do 4k to nic byś nie brał?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Jacek176 » 2 sty 2009, 22:17

Xionc napisał(a): Czyli jakbys jezdził tak do 4k to nic byś nie brał?
Prawie nic. Ale to mnie jakoś nie przekonuje, że wszystko jest w porządku :|

Jacek176 napisał(a):Poza tym teraz wyszły mi dwa razy większe straty. Czym to może być spowodowane? :| Czy to, że teraz pomiar był robiony na zimówkach może mieć na to jakiś wpływ?
A co do tego problemu ma ktoś jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jacki15 » 2 sty 2009, 22:40

moim zdaniem jest wszystko w pozadku, kazda benzyna na wysokich obrotach sobie bierze olej :D, ja bym sie tym nie przejmowal, albo jezdzil do troche nizszych obrotow, przeciez po torze chyba nie jezdzisz i nie na cza wiec nie musisz moim zdaniem krecic tak wysoko :D, takie jest moje zdanie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 22:40
Posty: 87
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f '91 1.8 SOHC 16V

Postprzez Jacek176 » 6 sty 2009, 18:37

Tak właśnie postudiowałem książki i dochodzę do wniosku, że ja nie mam skrzynia od SOHC <lol>
Biorąc pod uwagę prędkości do jakich dochodzę na poszczególnych biegach to najprawdopodobniej mam skrzynie od 1.3 z wtryskiem :D
Widocznie poprzedni właściciel coś musiał pokombinować <lol>
To by wyjaśniało sprawę dlaczego to tak zapier.... przy takiej nie dużej mocy. Ciekawe kiedy sie posypie :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check » 6 sty 2009, 18:55

Nie wiem, jak to jest w mazdach ale może warto zainteresować się tzw.hybrydową skrzynią biegów tak jak to się robi np. w civic wkładając 3 i 4 bieg z crx'a. Nie wiem jak to by wyglądało w mazdzie i z czego przełożenia by były najlepsze i czy w ogóle jest to w mazdzie wykonalne.Jednak wiem,że w civic'u mod spisuję się świetnie i dość znacząco czuć różnicę w przyśpieszeniu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Jacek176 » 6 sty 2009, 19:00

Nie wiem czy jest sens jeszcze bardziej skracać skrzynie. Ta skrzynia od 1.3 z wtryskiem to już jest najkrótsza jakie występowały w Mazdach 323.
Ktoś od CRX'a właśnie mi mówił, że on na trójce dochodzi do 180 a na czwórce ponad 200 robi. Ja na trójce dochodze do 140, a na czwórce do 185.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check » 6 sty 2009, 19:09

Jacek176 napisał(a):Ktoś od CRX'a właśnie mi mówił, że on na trójce dochodzi do 180 a na czwórce ponad 200 robi. Ja na trójce dochodze do 140, a na czwórce do 185.

nie wiem może crx vtec tak ma, chociaż wątpię ja w swoim civic'u mam silnik jak i skrzynię z crx'a i na 3biegu przy 7800obrt. mam 160km/h licznikowe :) Zastanawia mnie jedna rzecz przy 1/4 mili zapewne musisz wrzucić 4 bieg i czy to się opłaca czy nie lepiej byłoby kończyć ćwiartki na 3biegu? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy