Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez arabek » 20 gru 2008, 10:34

Witam, Panowie męczą mnie dwie sprawy po przeczytaniu tematu :
1. olej który polecacie to Elf 5W30 Ev ale to nie syntetyk tylko hydrosyntetyk i tu moje pytanie czym ów oleje się różnią
2. Dexelia 5W 30 i elf 5w 30 to przypadkiem nie te same oleje tylko pod inną nazwą?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 12:34
Posty: 57
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.

Postprzez roburex » 20 gru 2008, 17:22

witam
jest tu chyba baaardzo duzo zwolennikow 5w30 Elfa....
moze to jakas reklama, kryptoreklama nie wiem
a moze Comma, Castrol, Mobil, Petrocanada, Agip,Total,te sa zle czy jak?
poza tym jak silnik ma najechane dwiescie tysiecy lub wiecej to juz nie powinno zalewac sie syntetykiem-tak stwierdzi kazdy mechanior, chyba ze od poczatku jezdzi na takim oleju
moim skromnym zdaniem dobrym wyjsciem jest 10w40 i zmieniac olej co 8tys km a nie jak inni 10-12tys bo wtedy to juz nie olej tylko substancja malooleista
co do kopcenia to chyba my-uzytkownicy Mazd jestesmy przeczuleni na tym punkcie, grupa niemieckich czy francuskich kopci bardziej i jakos sie tym nikt nie przejmuje, szczegolnie wlasciciele tych aut :) – nie biore tu pod uwage TDi czy JTD bo za nimi to juz istna czarna mgła
oczywiscie nikogo tu nie odciagam od pomyslu i checi zalania olejem 5w30, jesli sie uda tym lepiej i naprawde zycze powodzenia
konczac zycze wszystkim Wesolych Swiat i pomyslnosci w Nowym Roku i zeby sie nasze Mazdy zawsze drogi trzymaly
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2005, 14:30
Posty: 34
Skąd: Kielce
Auto: mazda 626 GF 2,0 benzin, 136KM, 2000r

Postprzez Redoo » 20 gru 2008, 17:47

roburex napisał(a):poza tym jak silnik ma najechane dwiescie tysiecy lub wiecej to juz nie powinno zalewac sie syntetykiem-tak stwierdzi kazdy mechanior, chyba ze od poczatku jezdzi na takim oleju
moim skromnym zdaniem dobrym wyjsciem jest 10w40 i zmieniac olej co 8tys km a nie jak inni 10-12tys bo wtedy to juz nie olej tylko substancja malooleista

Święte słowa!


konczac zycze wszystkim Wesolych Swiat i pomyslnosci w Nowym Roku i zeby sie nasze Mazdy zawsze drogi trzymaly
pozdrawiam

nawzajem! ;)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Hugo » 21 gru 2008, 21:57

roburex napisał(a):jest tu chyba baaardzo duzo zwolennikow 5w30 Elfa....
moze to jakas reklama, kryptoreklama nie wiem
a moze Comma, Castrol, Mobil, Petrocanada, Agip,Total,te sa zle czy jak?
A ktoś napisał że są złe? :|
roburex napisał(a):co do kopcenia to chyba my-uzytkownicy Mazd jestesmy przeczuleni na tym punkcie, grupa niemieckich czy francuskich kopci bardziej i jakos sie tym nikt nie przejmuje, szczegolnie wlasciciele tych aut – nie biore tu pod uwage TDi czy JTD bo za nimi to juz istna czarna mgła
A kto napisał o czarnym dymie? Raczej o niebieskim piszemy, prawda?
roburex napisał(a):poza tym jak silnik ma najechane dwiescie tysiecy lub wiecej to juz nie powinno zalewac sie syntetykiem-tak stwierdzi kazdy mechanior
Moja Mazda ma najechane 233 000 km, a może 333, albo nawet 433 000 km, kto to wie? Zalałem ją Elf'em 5W 30 (wcześniej Mobil 10W 40) i silnik dostał drugie życie, min. ciszej pracuje, mniej spala oleju i LPG i lepiej przyśpiesza. Co Ty na to?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez centaurea » 22 gru 2008, 00:05

witam Panowie użytkownikowie,
mam pytanie, ale zaczne od początku.

nabyłem mazde 626 '93 2.0 benzyna z przebiegiem 250 000.
okazało sie ze sa wycieki oleju, i trzeba go dolewac ok. 1 litra na 1500 km, ponaddto na zimnym silniku kopcił niebieskim dymem.

trafił do mechanika- wymienione zostały:
uszczelniacze
zawory,
prowadnice,
planowanie głowicy docieranie itp.

ponadto pierścienie tłokowe,
zalany półsyntetykiem mobil 1
samochodem przejechałem 4000 od remontu i teraz bierze niecały litr na 1000(!!!)

na zimnym tez lekko zakopci,

ponadto zauwazyłem lekki ubytek płynu chłodniczego (choc to niepewne)

mechanik zwala na zakład regenerujacy głowice- zakład na mechanika – czyja to wina?

a moze to normalne i musi si ewszystko dotrzec prosze o pomoc i rade.

znacie jakies dobre warsztaty na terenie zagłębia/śląska?>
:|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Postprzez Sebas » 22 gru 2008, 00:20

zaprowadź auto do mechanika i powiedz że to Cię nie obchodzi a auto ma być zrobione prawidłowo w przeciwnym razie sprawa wyląduje w państwowej inspekcji handlowej <czytaj> ;) poza tym ty oddawałeś głowice czy mechanik??

Ps: popraw temat na zgodny z regulaminem http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4304
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez waldii » 22 gru 2008, 00:49

centaurea a jaka masz pewnosc,ze czesci,ktore wypisales zostaly wymienione??Pewnie pierscienie stare byly zapieczone,wyczyscil je i zlozyl na starych
waldii
 

Postprzez qbass » 22 gru 2008, 01:05

centaurea, temat łączę z podobnym, a Ciebie proszę o zapoznanie się z regulaminem działu. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Korzystaj z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.

Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez centaurea » 22 gru 2008, 01:13

przepraszam – jestem nowym uzytkownikiem-nie znam wszystkich zasad( co mni enie usprawiedliwia:–( w przyszłości postaram sie dostosować


co do pierścieni – na pewno były wymienione- nawet dostałem stare na pamiątke.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Postprzez waldii » 22 gru 2008, 01:17

centaurea napisał(a):co do pierścieni – na pewno były wymienione- nawet dostałem stare na pamiątke.

to swietny mechanik skoro taki efekt po remoncie :| moze te stare wyciagnal i nowych nie zalozyl <lol> Strasz goscia sądami,bo inaczej nic nie zrobisz.Po takim przebiegu juz dawno masz dotarty silnik i nic nie powinno oleju ubywac.
waldii
 

Postprzez centaurea » 22 gru 2008, 01:23

a moga to byc uszczelniacze albo prowadnice za luźne?
a i pierścienie były załozone nieorginalne,

na moje nieszczescie głowice zawoziłem sam do regeneracji wiec teraz wymówka zawsze sie znajdzie. a co do mechanika to raczej mam do niego zaufanie-naprawiał mi kilka samochodów i jeszcze mi nic nie zepsuł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Postprzez waldii » 22 gru 2008, 01:27

centaurea napisał(a):a moga to byc uszczelniacze albo prowadnice za luźne?

moga byc uszczelniacze ale raczej nie taka ilosc oleju by przez nie szla.A po co te prowadnice byly wymieniane??Ja mialem 270kkm i zero luzu.Przy takim przebiegu nie ma koniecznosci ich wymiany.To byl jego pomysl?
waldii
 

Postprzez centaurea » 22 gru 2008, 01:31

pomysł zakładu regenerującego głowice.
podobnie jak połowa zaworów.

a czy mazda toleruje olej mineralny – moze sie zuzycie oleju zmniejszy/?
jesli tak to jaki polecacie.?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Postprzez waldii » 22 gru 2008, 01:36

centaurea napisał(a):pomysł zakładu regenerującego głowice.
podobnie jak połowa zaworów.

:| chore.Zawory tez swietny pomysl <głaszcze> tylko po co?


centaurea napisał(a):a czy mazda toleruje olej mineralny

nie
waldii
 

Postprzez qbass » 22 gru 2008, 02:23

waldii napisał(a):Przy takim przebiegu nie ma koniecznosci ich wymiany.

Tu nie można generalizować. Zdarzają się przypadki, że szerokość prowadnicy jest za duża nawet o 0.07mm. Wtedy nie ma szans na szczelność.
waldii napisał(a):moze te stare wyciagnal i nowych nie zalozyl

<lol>
waldii napisał(a):Zawory tez swietny pomysl

Zawory mogły się wypalić, ew. przylgnie były zużyte. Pewności do przebiegu pewnie też nie mamy.


waldii napisał(a):entaurea napisał:
a moga to byc uszczelniacze albo prowadnice za luźne?

moga byc uszczelniacze ale raczej nie taka ilosc oleju by przez nie szla
Dokładnie.
Maksymalnie 0.3-0.4l.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez centaurea » 22 gru 2008, 12:25

przebieg jest na 100% rzeczywisty – wczesniej samochodem jezdził mój ojciec od nowości- a do piratów drogowych nie należy.

jeszcze jedna kwestia – nowe pierścienie zostały założone bez szlifu cylindrów – wg mechanika nie trzeba było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Postprzez qbass » 22 gru 2008, 12:38

Często nie trzeba robić szlifu, jeśli zrobił wszystkie pomiary, stwierdził, że nie trzeba, a Ty mu ufasz, to może tak być. Natomiast nie napisałeś jakiej marki pierścienie włożyłeś?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez centaurea » 22 gru 2008, 12:58

na pewno nie były orginalne mazdy
nazwy sobie nie przypomne ale jakies japońskie podobno jc?

spróbuje zmierzyc kompresje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Postprzez Hugo » 22 gru 2008, 15:38

centaurea napisał(a):jc
No i mamy odpowiedź dlaczego spala jeszcze wiecej oleju po remoncie...
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Redoo » 22 gru 2008, 17:21

Hugo a jak długo jezdziłeś na 10W/40 ???
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6