Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.
Witam, Panowie męczą mnie dwie sprawy po przeczytaniu tematu :
1. olej który polecacie to Elf 5W30 Ev ale to nie syntetyk tylko hydrosyntetyk i tu moje pytanie czym ów oleje się różnią
2. Dexelia 5W 30 i elf 5w 30 to przypadkiem nie te same oleje tylko pod inną nazwą?
1. olej który polecacie to Elf 5W30 Ev ale to nie syntetyk tylko hydrosyntetyk i tu moje pytanie czym ów oleje się różnią
2. Dexelia 5W 30 i elf 5w 30 to przypadkiem nie te same oleje tylko pod inną nazwą?
- Od: 20 kwi 2008, 12:34
- Posty: 57
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.
witam
jest tu chyba baaardzo duzo zwolennikow 5w30 Elfa....
moze to jakas reklama, kryptoreklama nie wiem
a moze Comma, Castrol, Mobil, Petrocanada, Agip,Total,te sa zle czy jak?
poza tym jak silnik ma najechane dwiescie tysiecy lub wiecej to juz nie powinno zalewac sie syntetykiem-tak stwierdzi kazdy mechanior, chyba ze od poczatku jezdzi na takim oleju
moim skromnym zdaniem dobrym wyjsciem jest 10w40 i zmieniac olej co 8tys km a nie jak inni 10-12tys bo wtedy to juz nie olej tylko substancja malooleista
co do kopcenia to chyba my-uzytkownicy Mazd jestesmy przeczuleni na tym punkcie, grupa niemieckich czy francuskich kopci bardziej i jakos sie tym nikt nie przejmuje, szczegolnie wlasciciele tych aut
– nie biore tu pod uwage TDi czy JTD bo za nimi to juz istna czarna mgła
oczywiscie nikogo tu nie odciagam od pomyslu i checi zalania olejem 5w30, jesli sie uda tym lepiej i naprawde zycze powodzenia
konczac zycze wszystkim Wesolych Swiat i pomyslnosci w Nowym Roku i zeby sie nasze Mazdy zawsze drogi trzymaly
pozdrawiam
jest tu chyba baaardzo duzo zwolennikow 5w30 Elfa....
moze to jakas reklama, kryptoreklama nie wiem
a moze Comma, Castrol, Mobil, Petrocanada, Agip,Total,te sa zle czy jak?
poza tym jak silnik ma najechane dwiescie tysiecy lub wiecej to juz nie powinno zalewac sie syntetykiem-tak stwierdzi kazdy mechanior, chyba ze od poczatku jezdzi na takim oleju
moim skromnym zdaniem dobrym wyjsciem jest 10w40 i zmieniac olej co 8tys km a nie jak inni 10-12tys bo wtedy to juz nie olej tylko substancja malooleista
co do kopcenia to chyba my-uzytkownicy Mazd jestesmy przeczuleni na tym punkcie, grupa niemieckich czy francuskich kopci bardziej i jakos sie tym nikt nie przejmuje, szczegolnie wlasciciele tych aut
oczywiscie nikogo tu nie odciagam od pomyslu i checi zalania olejem 5w30, jesli sie uda tym lepiej i naprawde zycze powodzenia
konczac zycze wszystkim Wesolych Swiat i pomyslnosci w Nowym Roku i zeby sie nasze Mazdy zawsze drogi trzymaly
pozdrawiam
- Od: 5 maja 2005, 14:30
- Posty: 34
- Skąd: Kielce
- Auto: mazda 626 GF 2,0 benzin, 136KM, 2000r
roburex napisał(a):poza tym jak silnik ma najechane dwiescie tysiecy lub wiecej to juz nie powinno zalewac sie syntetykiem-tak stwierdzi kazdy mechanior, chyba ze od poczatku jezdzi na takim oleju
moim skromnym zdaniem dobrym wyjsciem jest 10w40 i zmieniac olej co 8tys km a nie jak inni 10-12tys bo wtedy to juz nie olej tylko substancja malooleista
Święte słowa!
konczac zycze wszystkim Wesolych Swiat i pomyslnosci w Nowym Roku i zeby sie nasze Mazdy zawsze drogi trzymaly
pozdrawiam
nawzajem!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
A ktoś napisał że są złe?roburex napisał(a):jest tu chyba baaardzo duzo zwolennikow 5w30 Elfa....
moze to jakas reklama, kryptoreklama nie wiem
a moze Comma, Castrol, Mobil, Petrocanada, Agip,Total,te sa zle czy jak?
A kto napisał o czarnym dymie? Raczej o niebieskim piszemy, prawda?roburex napisał(a):co do kopcenia to chyba my-uzytkownicy Mazd jestesmy przeczuleni na tym punkcie, grupa niemieckich czy francuskich kopci bardziej i jakos sie tym nikt nie przejmuje, szczegolnie wlasciciele tych aut – nie biore tu pod uwage TDi czy JTD bo za nimi to juz istna czarna mgła
Moja Mazda ma najechane 233 000 km, a może 333, albo nawet 433 000 km, kto to wie? Zalałem ją Elf'em 5W 30 (wcześniej Mobil 10W 40) i silnik dostał drugie życie, min. ciszej pracuje, mniej spala oleju i LPG i lepiej przyśpiesza. Co Ty na to?roburex napisał(a):poza tym jak silnik ma najechane dwiescie tysiecy lub wiecej to juz nie powinno zalewac sie syntetykiem-tak stwierdzi kazdy mechanior
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
witam Panowie użytkownikowie,
mam pytanie, ale zaczne od początku.
nabyłem mazde 626 '93 2.0 benzyna z przebiegiem 250 000.
okazało sie ze sa wycieki oleju, i trzeba go dolewac ok. 1 litra na 1500 km, ponaddto na zimnym silniku kopcił niebieskim dymem.
trafił do mechanika- wymienione zostały:
uszczelniacze
zawory,
prowadnice,
planowanie głowicy docieranie itp.
ponadto pierścienie tłokowe,
zalany półsyntetykiem mobil 1
samochodem przejechałem 4000 od remontu i teraz bierze niecały litr na 1000(!!!)
na zimnym tez lekko zakopci,
ponadto zauwazyłem lekki ubytek płynu chłodniczego (choc to niepewne)
mechanik zwala na zakład regenerujacy głowice- zakład na mechanika – czyja to wina?
a moze to normalne i musi si ewszystko dotrzec prosze o pomoc i rade.
znacie jakies dobre warsztaty na terenie zagłębia/śląska?>

mam pytanie, ale zaczne od początku.
nabyłem mazde 626 '93 2.0 benzyna z przebiegiem 250 000.
okazało sie ze sa wycieki oleju, i trzeba go dolewac ok. 1 litra na 1500 km, ponaddto na zimnym silniku kopcił niebieskim dymem.
trafił do mechanika- wymienione zostały:
uszczelniacze
zawory,
prowadnice,
planowanie głowicy docieranie itp.
ponadto pierścienie tłokowe,
zalany półsyntetykiem mobil 1
samochodem przejechałem 4000 od remontu i teraz bierze niecały litr na 1000(!!!)
na zimnym tez lekko zakopci,
ponadto zauwazyłem lekki ubytek płynu chłodniczego (choc to niepewne)
mechanik zwala na zakład regenerujacy głowice- zakład na mechanika – czyja to wina?
a moze to normalne i musi si ewszystko dotrzec prosze o pomoc i rade.
znacie jakies dobre warsztaty na terenie zagłębia/śląska?>
- Od: 21 gru 2008, 23:55
- Posty: 34
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93
zaprowadź auto do mechanika i powiedz że to Cię nie obchodzi a auto ma być zrobione prawidłowo w przeciwnym razie sprawa wyląduje w państwowej inspekcji handlowej
poza tym ty oddawałeś głowice czy mechanik??
Ps: popraw temat na zgodny z regulaminem http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4304

Ps: popraw temat na zgodny z regulaminem http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4304
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
- Od: 23 gru 2006, 21:31
- Posty: 468
- Skąd: Milin K. Konina
- Auto: carisma
centaurea a jaka masz pewnosc,ze czesci,ktore wypisales zostaly wymienione??Pewnie pierscienie stare byly zapieczone,wyczyscil je i zlozyl na starych
-
waldii
centaurea, temat łączę z podobnym, a Ciebie proszę o zapoznanie się z regulaminem działu. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Korzystaj z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
Korzystaj z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
centaurea napisał(a):co do pierścieni – na pewno były wymienione- nawet dostałem stare na pamiątke.
to swietny mechanik skoro taki efekt po remoncie

-
waldii
a moga to byc uszczelniacze albo prowadnice za luźne?
a i pierścienie były załozone nieorginalne,
na moje nieszczescie głowice zawoziłem sam do regeneracji wiec teraz wymówka zawsze sie znajdzie. a co do mechanika to raczej mam do niego zaufanie-naprawiał mi kilka samochodów i jeszcze mi nic nie zepsuł.
a i pierścienie były załozone nieorginalne,
na moje nieszczescie głowice zawoziłem sam do regeneracji wiec teraz wymówka zawsze sie znajdzie. a co do mechanika to raczej mam do niego zaufanie-naprawiał mi kilka samochodów i jeszcze mi nic nie zepsuł.
- Od: 21 gru 2008, 23:55
- Posty: 34
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93
centaurea napisał(a):a moga to byc uszczelniacze albo prowadnice za luźne?
moga byc uszczelniacze ale raczej nie taka ilosc oleju by przez nie szla.A po co te prowadnice byly wymieniane??Ja mialem 270kkm i zero luzu.Przy takim przebiegu nie ma koniecznosci ich wymiany.To byl jego pomysl?
-
waldii
centaurea napisał(a):pomysł zakładu regenerującego głowice.
podobnie jak połowa zaworów.

centaurea napisał(a):a czy mazda toleruje olej mineralny
nie
-
waldii
waldii napisał(a):Przy takim przebiegu nie ma koniecznosci ich wymiany.
Tu nie można generalizować. Zdarzają się przypadki, że szerokość prowadnicy jest za duża nawet o 0.07mm. Wtedy nie ma szans na szczelność.
waldii napisał(a):moze te stare wyciagnal i nowych nie zalozyl

waldii napisał(a):Zawory tez swietny pomysl
Zawory mogły się wypalić, ew. przylgnie były zużyte. Pewności do przebiegu pewnie też nie mamy.
Dokładnie.waldii napisał(a):entaurea napisał:
a moga to byc uszczelniacze albo prowadnice za luźne?
moga byc uszczelniacze ale raczej nie taka ilosc oleju by przez nie szla
Maksymalnie 0.3-0.4l.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
przebieg jest na 100% rzeczywisty – wczesniej samochodem jezdził mój ojciec od nowości- a do piratów drogowych nie należy.
jeszcze jedna kwestia – nowe pierścienie zostały założone bez szlifu cylindrów – wg mechanika nie trzeba było.
jeszcze jedna kwestia – nowe pierścienie zostały założone bez szlifu cylindrów – wg mechanika nie trzeba było.
- Od: 21 gru 2008, 23:55
- Posty: 34
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93
Często nie trzeba robić szlifu, jeśli zrobił wszystkie pomiary, stwierdził, że nie trzeba, a Ty mu ufasz, to może tak być. Natomiast nie napisałeś jakiej marki pierścienie włożyłeś?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
No i mamy odpowiedź dlaczego spala jeszcze wiecej oleju po remoncie...centaurea napisał(a):jc
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6