Linka holownicza

Postprzez wilk77 » 13 gru 2008, 16:20

Po ostatniej przygodzie ze skrzynia biegow postanowilem kupic linke, nie wiem jednak czy lepsza bedzie elastyczna czy zwykla a moze tasma(choc do tasm nie mam zaufania po tym jak ta na ktorej bylem holowany do mechera pekla 2 razy), slyszalem tez ze te elastyczne tez nie naleza do najwytrzymalszych. Jakie sa wasze opinie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 19:46
Posty: 19
Skąd: włocławek
Auto: 626 1,8i 16V, 96r.

Postprzez fotos » 13 gru 2008, 19:11

wg mnie elastyczna jest lepsza, bo jeśli ciągnie cię ktoś kto robi to pierwszy raz albo z jakichkolwiek przyczyn samochód ciągnący szarpie to jest o wiele mniejsze prawdopodobieństwo, że urwie albo sobie tył albo samochodowi ciągnionemu przód.
ale to tylko moje zdanie:P
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez wilk77 » 13 gru 2008, 21:55

wlasnie tez tak mysle a do tego jest mniejsze prawdopodobienstwo ze taka linka zostanie gdzies pod kolami ale co z wytrzymaloscia takich linek?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 19:46
Posty: 19
Skąd: włocławek
Auto: 626 1,8i 16V, 96r.

Postprzez fotos » 13 gru 2008, 23:32

moja babcia zawsze mówi: WSZYSTKO JEST DLA LUDZI
czyt. jeśli użytkujesz z głową to będzie ok!
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez blackspider » 14 gru 2008, 01:43

Polecam elastyczna, na zwyklej jak kolega mnie holował to myslałem ze poł przodu strace i pekla na dodatek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 gru 2008, 11:31
Posty: 18
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Ford Probe 2.5V6 KLZE

Postprzez freshbratek » 14 gru 2008, 12:10

a ja kiedyś holowałem merca starego(beczke) skodą favorit ponad 200km na lince nieelastycznej tylko takiej zwykłej nierozciągliwej:) z marketu. wszystko ok było- grunt to utrzymywać napiętą linke podczas jazdy, ale to oczywiście zadanie dla holowanego zwłaszcza podczas hamowania. kiedy się rusza trzeba napiąć powoli linke wyczuć ten moment tak jak z ruszaniem pod gorke na recznym:)
zreszta każdy to na pewno wie więc nie będe pisał dalej ....
powodzenia
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez wilk77 » 14 gru 2008, 14:56

ja to wiem ale czasami osoba holowana lub holujaca nie wie jak to robic ;) i dlatego wlasnie kupilem elastyczna linke za13zl w kauflandzie.Swoja droga roznice w cenach sa znaczne bo taka sama linka na stacji kosztuje 18 a w tesco 34, w necie widzialem ze sa po 10 ale koszt przesylki min 15=25.wiec jakby nie liczyc jakby nie patrzec kaufland przebil wszystkich, pozostale markety real,carrefur i inne lidle,biedrony maja tylko zwykle linki albo stalowe.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 19:46
Posty: 19
Skąd: włocławek
Auto: 626 1,8i 16V, 96r.

Postprzez Grzechmazda 323fD » 15 gru 2008, 07:58

Ja wole sztywną linkę na elastycznej buja całym składem jak na statku.
wilk77 po co kupować linkę, kiedyś kumpla ojciec potrzebował linki do holowania więc wyciął pasy bezpieczeństwa z poloneza syna :P
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2007, 23:31
Posty: 53
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A

Postprzez manu » 15 gru 2008, 19:09

Ja używam elastycznej. Akurat mam uciąg do 2100kg więc nie ma mowy o żadnym pękaniu. No oczywiście należy pamiętać o tym żeby od razu po zakupie inaczej ją zawiązać na hakach. Proponuję sposób na tzw. warkocz, czy jak to tam się zwie podobnie;) Nie ma szans że się wtedy zerwie w przeciwieństwie do fabrycznej metody zawiązywania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez LoboAlien » 15 gru 2008, 20:32

Ja uzywam sztywnego holu, holowalem swoja mazde juz 2 razy :P i zawsze dobre wrazenia. Sztywny hol jest lepszy nawet gdy ci nie dzialaja hamulce, auto z przodu hamuje cie samo. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2006, 13:14
Posty: 450
Skąd: Wałbrzych
Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....

Postprzez wilk77 » 15 gru 2008, 21:20

ale raczej ciezko go wozic w bagazniku :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 19:46
Posty: 19
Skąd: włocławek
Auto: 626 1,8i 16V, 96r.

Postprzez LoboAlien » 16 gru 2008, 00:16

jak ciezko jest skladany z 3 czesci i zajmuje niewiele miejsca ;)
akurat pasuje mi przy kanapie tylniej w bagazniku bo jest tam takie zaglebienie. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2006, 13:14
Posty: 450
Skąd: Wałbrzych
Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....

Postprzez wilk77 » 16 gru 2008, 12:12

a jaki jest koszt takiego holu? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 19:46
Posty: 19
Skąd: włocławek
Auto: 626 1,8i 16V, 96r.

Postprzez LoboAlien » 17 gru 2008, 00:02

ja kupilem w niemczech niedrogo z tego co pamietam a u nas pozostaje ci albo allegro albo sklepy popytaj, ja mam z okraglych rurek a na allegro widzialem ze sa to laczniki o przekroju kwadrata, czy ma to znaczenie nie wiem jak bede mial czas to o wrzuce ci zdjecie tego holu oki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2006, 13:14
Posty: 450
Skąd: Wałbrzych
Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....

Postprzez wilk77 » 17 gru 2008, 09:50

wlasciwie to jak juz pisalem kupilem elastyczna :D ale mozesz to wrzucic moze komus sie przyda :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 19:46
Posty: 19
Skąd: włocławek
Auto: 626 1,8i 16V, 96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki