Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez BratCukierka » 13 gru 2008, 22:54

ja robiłem płukankę środkiem Liqui Moly :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez ciekawy21 » 13 gru 2008, 23:17

kzh600 zmien odrazu nac innegoo,, bo na mineralnym zajedziesz silnik....
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez blackspider » 14 gru 2008, 01:34

Mam podobny problem z nowo zakupionym nabytkiem, mazda xedos 2.0V6 a mianowicie, autko po odpaleniu pracuje ladnie rowno, ale kopci na bialo-siwo, po rozgrzaniu troszke mniej ale nadal i tylko na postoju w czasie jazdy nie wystepuje ten objaw:/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 gru 2008, 11:31
Posty: 18
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Ford Probe 2.5V6 KLZE

Postprzez ciekawy21 » 14 gru 2008, 08:36

to niemasz czym sie martwic :]
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez kzh600 » 14 gru 2008, 14:44

po siwiętach robie płyukanke i elf 5w30 !!!pozdrawiam
Ostatnio edytowano 16 gru 2008, 12:53 przez kzh600, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez ciekawy21 » 14 gru 2008, 14:48

a skad wiecie ze mazda poleca wlasnie elfa??
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez Hugo » 14 gru 2008, 20:39

kzh600 napisał(a):elf 5w40
5W 30.
ciekawyy21 napisał(a):a skad wiecie ze mazda poleca wlasnie elfa??
Poleca Dexelię 5W 30.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez domingez » 16 gru 2008, 19:26

a skad wiecie ze mazda poleca wlasnie elfa

My polecamy, bo używamy i widzimy POZYTYWNE <jupi> zmiany.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez waskii87 » 17 gru 2008, 17:08

Przesledzilem juz ten temat o dymie na zimnym silniku bo u mnie po zakupie samochodu jest to samo. I znalazlem w "auto data 2008" ze do tego silnika zalewany jest w zimnym klimacie 5w30 a w umiarkowanym 10w30. Z wielka trudnoscia znalazlem olej 10w30 i niedawno taki zalalem. Jezdze juz okolo tygodnia i nie przyniosło zadnych efektow. po nowym roku pewnie postawie go w garazu i wymienie pierscionki oraz uszczelniacze zaworowe. przy okazji bede wiedzial czy mocno jest juz zużyty silnik.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2008, 13:17
Posty: 18
Skąd: Bialystok
Auto: 626 GF 2.0i Exclusive

Postprzez Hugo » 17 gru 2008, 17:49

Dlaczego nie wlałeś 5W 30 jak wszyscy?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez domingez » 17 gru 2008, 18:29

Hugo napisał(a):Dlaczego nie wlałeś 5W 30 jak wszyscy?

Może wtedy nie wstawiałby auta do garażu, nie wymieniał pierścionków i uszczelniaczy, a poza tym nie wiedziałby jak mocno jest zużyty już silnik. Motywacji mogło być wiele. Zastanawia mnie tylko po co zawracać sobie głowę opiniami użytkowników mazd jak w "Autodata" wiedzą lepiej. W końcu to mechanicy najlepiej wiedzą jaki zalać olej do silnika klienta by ten ich odwiedzał regularnie :D
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Pawlo75 » 17 gru 2008, 20:57

A czym się różnią te oleje ze słówkiem GAZ?

Jestem już po trzeciej wymianie oleju(Mobil SS 10w/40), nie bierze, ale zauważyłem, że zaczyna sobie trochę kopcić :|
Czy do zagazowanych też polecacie tego elfa 5w/30?
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez waskii87 » 17 gru 2008, 23:07

ja jestem mechanikiem i mnie wlasnie troche dziwi ta opcja z pelnym syntetykiem i plukanka. nie wiem jaki olej lubia te mazdy i pierwszy raz sie spotkalem z takim dymieniem, w sumie to nie mam wielo letniego stażu i chyba jak przepale ten olej co mam to spróbuje z 5w30. a jak bym sie sugerowal byle jakimi ksiazkami to wedlug shella zalewa sie do nich 10w40
Początkujący
 
Od: 8 paź 2008, 13:17
Posty: 18
Skąd: Bialystok
Auto: 626 GF 2.0i Exclusive

Postprzez ciekawy21 » 17 gru 2008, 23:11

u mnie kopci troche dłużej aż się silnik nagrzeje... to płukanka pomoże?? bo myślę ze pierścienie już stanęły.. a 200zl to lekko za taką operacje... i nie wiem czy wydawać taka kasiorke czy robić już remoncie silnika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez domingez » 18 gru 2008, 19:39

waskii87 napisał(a):jak przepale ten olej co mam to spróbuje z 5w30

to może być za późno i wtedy
ciekawyy21 napisał(a):myślę ze pierścienie już stanęły

no to pozostaje wtenczas
ciekawyy21 napisał(a):robić już remoncie silnika

Poza tym po raz kolejny proponuję lekturę choćby tego http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
Nie bójcie się Elfa 5w30, silnik Wam podziękuje :)
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Redoo » 19 gru 2008, 00:32

ciekawyy21 napisał(a):kzh600 zmien odrazu nac innegoo,, bo na mineralnym zajedziesz silnik....

<lol> <lol> <lol> <lol> nieee to mnie rozbawiło kabaret normalnie!jedziłeś na 10w40 nie zalewasz silnika 5w/30 bo go do męczysz bierze olej zmieniasz na wieksza wartośc lepkości i najlepiej na lepsza jakość nie zalewać doktorami <glupek2> to dopiero jest morderstwo a po za tym cieczą (olejem)tylko na chwilę zredukujesz efekt konczacego sie silnika niestety odkształceń i zużyć na elementach (pierscienie,panewki,cylindry)nie naprawisz sama zmiana oleju a napewno nie jakąś płukanką :P nie masz czasu na remat zalewasz gęsciejszym i smigasz bedziesz dolewał ale jeszcze lata pojedzisz!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez ram » 19 gru 2008, 09:41

Redoo napisał(a):
ciekawyy21 napisał(a):kzh600 zmien odrazu nac innegoo,, bo na mineralnym zajedziesz silnik....
cieczą (olejem)tylko na chwilę zredukujesz efekt konczacego sie silnika niestety odkształceń i zużyć na elementach (pierscienie,panewki,cylindry)nie naprawisz
Tu dobrze piszesz.
nie masz czasu na remat zalewasz gęsciejszym i smigasz bedziesz dolewał ale jeszcze lata pojedzisz!
A tu powtarzasz rady domorosłych mechaników naprawiających na podwórku 126p czy poldka. Poza tym zadbaj o ortografię, bo w Firefoxie mam czerwono na Twoim poście.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Redoo » 19 gru 2008, 11:16

ram napisał(a):Poza tym zadbaj o ortografię, bo w Firefoxie mam czerwono na Twoim poście.

hehehe bo browarku tak bywa <glupek2>


ram napisał(a):A tu powtarzasz rady domorosłych mechaników naprawiających na podwórku 126p czy poldka

a tutaj się nie zgadzam z Tobą ja mojego pierwszego maluszka remontowałem z kolegą pod blokiem cały generalny remont i co dałem rady ale to były inne czasy ;) a twierdzę tak ze jak sie nie ma kasy na generalny remont silnika to po co robić pseudo remonty (wymiana pierscieni)jak to jest zwykła fuszerka,jak sie nie ma funduszy zmienia sie olej na gęściejszy i się jezdzi!niestety nie przeskoczy się pewnych rzeczy a jak już remontować to robic to jak należy a nie 10 razy rozbierać to samo i pakować kasę w błoto!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez sq2jul » 19 gru 2008, 12:40

Redoo napisał(a):
ram napisał(a):Poza tym zadbaj o ortografię, bo w Firefoxie mam czerwono na Twoim poście.

hehehe bo browarku tak bywa <glupek2>


to ty chyba od poczatku piszesz na tym forum "po browarku" szefie...
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Redoo » 19 gru 2008, 12:48

sq2jul napisał(a):to ty chyba od poczatku piszesz na tym forum "po browarku" szefie..

noooo bo Alkopoligamia to moja pasja :] i bardzo mi miło jak czytałeś wszystkie moje wypowiedzi od 2004r pozdrawiam i trzymać sie tematu!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6