Mazda MX-6 (GE) – Opinie
Ta z ogłoszenia to wieś tuning. Niestety, jeżeli ktoś ma auto godne uwagi, tanio go nie sprzeda. Kupisz albo auto dobre, albo tanie. W ekstremalnych przypadkach, bez odpowiedniego sprawdzenia egzemplarza, możesz też kupić złom drogo 
Malpiszon78 napisał(a):10L to mit.
Bzdura. Mi tyle pali, a nogi lekkiej nie mam. Możliwe jest i 9l bez gwaltownych przyspieszeń.
Temat dołączylem do wlaściwego, a Ciebie Wilkołak proszę o lekturę regulaminu i używanie szukajki.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
Zmrokzmr napisał(a):co do tuningu samochodu podanego w linko, to skomentuje go tak ze bardoz mało jest częsci tuningowych do tego modelu, mowie konkretnie o jakis swiatłach za duzego wyboru niema.
Miło widzieć kolejnego posiadacza MX-6 w Trójmieście
Co do części. Jeśli chodzi o wizualne, wspomniane lampy, to masz do wyboru: JDM przednie oraz tylne, A-spec tylne oraz przednie, A-spec Mystere tylne, ala lexus tylne (srebrne i czarne), projector przednie. Osobiście nic, prócz fabrycznych, za bardzo mi się nie podoba. Co do pakietów wizualnych to masz fabryczne LSi (tylko JDM) i Mazdaspeed, niefabrycznych jest więcej, dwa na pewno godne uwagi: Erubini 44 oraz Foha. Mechaniczne zmiany to na pewno zimny dolot jest łatwo dostępny.
Wilkołak napisał(a):Przy okazji, czy moglibyście rzucić okiem na tą aukcję na allegro... usmiechhttp://www.allegro.pl/item499057132_maz ... zarna.html
Sądząc po wnętrzu auto nie posiada zbyt dobrego właściciela.... omijałbym już za sam wygląd
Jeśli chodzi o spalanie to moje 2,0 bierze średnio ok. 7, na trasie najmniej ok. 6,5. W mieście do 9. Tragedii nie ma. Co do części to u siebie, po ponad roku posiadania miałem do zrobienia z rzeczy eksploatacyjnych:
– hamulce przednie – koszt części ok. 200zł,
– końcówka drążka – ok. 20zł,
– zawór pompy oleju – ok. 35zł,
– amortyzator tylnej klapy – ok. 40zł (od Matiza),
– wymiana szczotek i stojana alternatora – 150zł,
– wydech końcowy seryjny, używany – 70zł,
– tłumik środkowy – 100zł,
– plecionka i rura kolektorowa – 200zł.
To chyba wszystko. Nie liczę drobnych rzeczy, których brakowało w aucie, jakieś plastyki itp., które powymieniałem na sprawne.
Ostatnio edytowano 9 gru 2008, 15:56 przez pawelMX6, łącznie edytowano 3 razy
qbass też bym tak chciał ale to prawie nierealne chyba że mówimy o przejeździe 100km przez miasto bez przystanków -ja robię krótkie odcinki do 5km jednorazowo i spalanie wtedy oscyluje 12-13l na 100km i myślę że jest to wartość normalna w tym aucie na trasie spokojnie można zejść poniżej 9 litrów a nawet jak ktoś się postara to poniżej 8 litrów zejdzie
,tak że lepiej powiedzieć chłopakowi prawdę niech później nie będzie zaskoczony spalaniem 
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):prawie nierealne
Dobrze, że dodałeś "prawie".
pawelc napisał(a):ja robię krótkie odcinki do 5km jednorazowo
Ja rownież. 5km, przerwa pól godz. znow ok. 5km itd.
Prędkość 50-80km/h.
pawelc napisał(a):na trasie spokojnie można zejść poniżej 9 litrów a nawet jak ktoś się postara to poniżej 8 litrów zejdzie
A co powiesz na 6.5l? Trasa Sokołów Podl.– Zambrów-Łomża-Pisz-Kolno-Mikolajki, prędkość równe 100km/h na tempomacie, czasami szybciej, czasami na zakrętach wolniej. Taka trasę robię bardzo często i wlaśnie takie wychodzi mi spalanie.
Auto w 100% sprawne, VRISy itp. w porządku.
pawelc napisał(a):tak że lepiej powiedzieć chłopakowi prawdę niech później nie będzie zaskoczony spalaniem
Nie mam w interesie ściemniania. Mowię jak pali dobrze wyregulowane i sprawne V6 przy zwykłej jeździe.
Wiadomo, jeśli zechcesz co chwila przekraczać te 5kRPM, to będzie palić te 13l, jednak jazda do 3 tys. jest bardzo oszczędna.
Moje słowa może potwierdzić bazyl_wspaniały, prawda?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
qbass napisał(a):A co powiesz na 6.5l? Trasa Sokołów Podl.– Zambrów-Łomża-Pisz-Kolno-Mikolajki, prędkość równe 100km/h na tempomacie, czasami szybciej, czasami na zakrętach wolniej. Taka trasę robię bardzo często i wlaśnie takie wychodzi mi spalanie.
Auto w 100% sprawne, VRISy itp. w porządku.
powinieneś brać udział w" jeździe na kropelce"
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Myślę Kuba że twój wynik spalania w mieście nie ma nic wspólnego z realnym spalaniem MX-6 2,5 V6
podczas normalnej jazdy, a jak do tego dochodzą krótkie odcinki, ssanie itp to po prostu SF, zresztą gadaliśmy o tym przy okazji naprawy mojej MX-6.
Nawet producent w katalogach podaje około 10 litrów na 100km w trybie mieszanym i jak to producenci z pewnością nie zawyżali by spalania a raczej zaniżali. Więc twoja musiała być jakimś cudem SUPER SPECIAL EDITION
bo spalanie ma jak wersja 2.0.
Moim zdaniem cała zagadka spalania w twoim samochodzie to kwestia kół których średnica jest większa od oryginalnych
i po prostu na tej samej trasie wykonują mniej obrotów a co za tym idzie licznik wskazuje mniej.
Jadę w trasę w piątek na oryginalnych kołach i specjalnie pojadę bardzo spokojnie dla sprawdzenia, zobaczymy co wyjdzie.
Myślę że jeśli komuś przy normalnej jeździe pali w mieście 12l to może mówić o sukcesie. Ale nie opowiadałbym nikomu kto chce kupić takie auto że będzie mu palić 10 bo to przy NORMALNEJ jeździe jest po prostu nierealne.
Nawet producent w katalogach podaje około 10 litrów na 100km w trybie mieszanym i jak to producenci z pewnością nie zawyżali by spalania a raczej zaniżali. Więc twoja musiała być jakimś cudem SUPER SPECIAL EDITION
Moim zdaniem cała zagadka spalania w twoim samochodzie to kwestia kół których średnica jest większa od oryginalnych
Jadę w trasę w piątek na oryginalnych kołach i specjalnie pojadę bardzo spokojnie dla sprawdzenia, zobaczymy co wyjdzie.
Myślę że jeśli komuś przy normalnej jeździe pali w mieście 12l to może mówić o sukcesie. Ale nie opowiadałbym nikomu kto chce kupić takie auto że będzie mu palić 10 bo to przy NORMALNEJ jeździe jest po prostu nierealne.
Ostatnio edytowano 9 gru 2008, 20:23 przez DamianMX6, łącznie edytowano 2 razy
Ostatnia trasa z bardejova na slowacji do wawy- spalanie 6,5L z w pelni zapakowanym aucie i 3 osobami. Jazda bardzo spokojna bez wyprzedzanek itd. Tylko na obwodnicy 140km/h przez 30km przejechalem. Mysle ze gdbym sie postaral to 6L bylo by mozliwe. Oczywiscie stosowalem wszystkie tajniki eco drivingu.
Mercedes SLK kompressor
- Od: 21 kwi 2006, 11:02
- Posty: 349
- Skąd: Warszaweczka
- Auto: Mercedes SLK
Dzień dobry Wszystkim Klubowiczom !
Jestem debiutantem na forum ( jak na razie Internet do dla mnie jeszcze czarna-magia, a forum to już dla mnie KOSMOS ) – dlatego z góry przepraszam jeżeli komuś się gdzieś "wcisnąłem" , coś "zablokowałem" itd.
Jestem szczęsliwym posiadaczem MX-6 2.5 z 1994r. SUPER SAMOCHÓD. Samochód jest troszeczkę zaniedbany dlatego postwiłem sobie za punkt honoru doprowadzić moją Mazdę do idealnego wyglądu – jest tego warta. Mam pytanie, gdzie można kupić różnego rodaju "plastiki" do tego modelu (np. brakuje zaślepek do śrub w przedniej szybie, zaślepki nad drzwiami – taka podłużna, przeplone są żarówki w przełącznkach itp). Mam także jeszcze 3 ale dla mnie bardzo ważne pytania: 1. czy MX-6/1994 posiada ABS ? bo moja gdzieś chyba go zgubiła, 2. bardzo ciężko wchodzą biegi – czy to normalne ? 3.nie działa mi wewnętrzne oświetlenie jak otwieram drzwi ( żarówki są dobre bo przełącznikem sam mogę je sobie załączyć ) a działa oświetlenie w drzwiach.
Jeżeli możecie pomóc to z góry dziękuję.
Przepraszam za " C H A O S" mojej pisaniny ale takie chyba są początki
Pozdrawiam Wszystkich.
Jestem debiutantem na forum ( jak na razie Internet do dla mnie jeszcze czarna-magia, a forum to już dla mnie KOSMOS ) – dlatego z góry przepraszam jeżeli komuś się gdzieś "wcisnąłem" , coś "zablokowałem" itd.
Jestem szczęsliwym posiadaczem MX-6 2.5 z 1994r. SUPER SAMOCHÓD. Samochód jest troszeczkę zaniedbany dlatego postwiłem sobie za punkt honoru doprowadzić moją Mazdę do idealnego wyglądu – jest tego warta. Mam pytanie, gdzie można kupić różnego rodaju "plastiki" do tego modelu (np. brakuje zaślepek do śrub w przedniej szybie, zaślepki nad drzwiami – taka podłużna, przeplone są żarówki w przełącznkach itp). Mam także jeszcze 3 ale dla mnie bardzo ważne pytania: 1. czy MX-6/1994 posiada ABS ? bo moja gdzieś chyba go zgubiła, 2. bardzo ciężko wchodzą biegi – czy to normalne ? 3.nie działa mi wewnętrzne oświetlenie jak otwieram drzwi ( żarówki są dobre bo przełącznikem sam mogę je sobie załączyć ) a działa oświetlenie w drzwiach.
Jeżeli możecie pomóc to z góry dziękuję.
Przepraszam za " C H A O S" mojej pisaniny ale takie chyba są początki
Pozdrawiam Wszystkich.
-
ANDY_70
Dział "Kupię" na tym forum.ANDY_70 napisał(a):Mam pytanie, gdzie można kupić różnego rodaju "plastiki" do tego modelu (np. brakuje zaślepek do śrub w przedniej szybie, zaślepki nad drzwiami – taka podłużna
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
WsZytskie elementy dostaniesz na szrocie za jakies drobne pieniazki.
ABS powniwn byc bo w mojej z 92 roku juz jest chya ze jakas ogolocona wersje masz.
Co do ciezko pracujacej przekladni zacznij od nalozeniea smaru na kulke i mozesz pokusic sie o wymiane oleju w przekladni 75w90 pelny syntetyk. co do nie swiecacej zarowki to przyczyn moze byc bardzo wiele.
ABS powniwn byc bo w mojej z 92 roku juz jest chya ze jakas ogolocona wersje masz.
Co do ciezko pracujacej przekladni zacznij od nalozeniea smaru na kulke i mozesz pokusic sie o wymiane oleju w przekladni 75w90 pelny syntetyk. co do nie swiecacej zarowki to przyczyn moze byc bardzo wiele.
Mercedes SLK kompressor
- Od: 21 kwi 2006, 11:02
- Posty: 349
- Skąd: Warszaweczka
- Auto: Mercedes SLK
Możesz napisać czy da się to zrobić od strony kabiny czy od dołu?promyczek001 napisał(a):Co do ciezko pracujacej przekladni zacznij od nalozeniea smaru na kulke
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
da sie to zrobic od kabiny. Trzeba sciagnac tunel i mocowanie trzymajace kulke w tulei. Dokladniejszy opis znajdziesz w opisie montarzu short siftera w dziale FAQ.
Mercedes SLK kompressor
- Od: 21 kwi 2006, 11:02
- Posty: 349
- Skąd: Warszaweczka
- Auto: Mercedes SLK
pawelc napisał(a):powinieneś brać udział w" jeździe na kropelce"
Akurat jesteś w błędzie.
Zawsze mam zatankowane aż odbije pistolet. Po dojechaniu na miejsce dotankowuję znów do odbicia pistoletu. Zawsze na orlenie.
DamianMX6 napisał(a):Myślę Kuba że twój wynik spalania w mieście nie ma nic wspólnego z realnym spalaniem MX-6 2,5 V6
Nie mam w zamiarze przekonywać kogokolwiek. Da się osiągnąć takie wyniki i to jest fakt.
DamianMX6 napisał(a):Moim zdaniem cała zagadka spalania w twoim samochodzie to kwestia kół których średnica jest większa od oryginalnychi po prostu na tej samej trasie wykonują mniej obrotów a co za tym idzie licznik wskazuje mniej.
I tu Cię zaskoczę. Różnica między nawigacją (TomTom) a licznikiem to 5km mniej na liczniku. Poza tym sprawdzane z innym autem (seryjne felgi) w tym samym czasie i wskazania różniące się kilka km. Od słupka do slupka mam rowno 100m, więc nie wydaje mi się, że w wskazania są złe.
pawelc napisał(a):ale nie po to kupuję się mx-6 żeby jeździć do 3 tyś obrotów ,dlatego mówmy tutaj o realnym spalaniu ,które niejednokrotnie może przekroczyć 15 litrów przy "przyjemnej" jeździe tym autkiem
Moim zdaniem 3 tys. w mieście to bardzo optymalne obroty. Wrzucam 4 bieg i sobie cicho i ekonomicznie pomykam te 50-60km/h.
Dla mnie koniec tematu.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
No to proponuję KONKURS wszystkim właścicielom MX-6 2.5 V6 aby popróbowali osiągnąć taki wynik bez "specjalnie lekkiej nogi" – powiedzmy 10l w mieście i 6,5 poza miastem, ciekawe czy komuś się jeszcze uda.
qbass napisał(a):Jak widać mi, Promyczkowi i Bazylowi się to udało
Eeee ale to się nie liczy bo sam pisał promyczek że "Oczywiscie stosowalem wszystkie tajniki eco drivingu" czyli nie jechał normalnie
Ale co do trasy to pewnie łatwiej na niej zejść ze spalania niż w mieście. Jutro potestuję trasę na "emeryta" ale szczerze powiedziawszy jak mam oszczędzić te 2L na 100km i jechać a właściwie się toczyć to ja dziękuję nie po to mam taki samochód.
A ja mam takie pytanko do KL-owiczow. Zastanawialem sie czy jadac 50-70km wrzucic 5 czy jechac na 4? Chodzi mi oczywiscie o zmniejszenie spalania. Pawelc kiedy komputer mniejsze spalanie pokazuje acha i od jakich obrotow przy hamowaniu silnik znowu zaczyna podawac paliwo bo niewiem przy jakich rpm redukowac?
Niewiem czy u was tez tak jest ale czasem zapominam ze jade manualem i potrafie na 5 biegu miedzy 40 a 70km/h smigac i ciekaw jestem jak na spalaniu wtedy wychodze. Zaznaczam od razu ze muskam tylko pedal gazu
Niewiem czy u was tez tak jest ale czasem zapominam ze jade manualem i potrafie na 5 biegu miedzy 40 a 70km/h smigac i ciekaw jestem jak na spalaniu wtedy wychodze. Zaznaczam od razu ze muskam tylko pedal gazu
Mercedes SLK kompressor
- Od: 21 kwi 2006, 11:02
- Posty: 349
- Skąd: Warszaweczka
- Auto: Mercedes SLK
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6