Mazda 1.8 16V z 92r. – Pytania, sugestie, opinie, porady

Postprzez Kamil T » 17 lut 2005, 12:37

Witam Serdecznie! Przymierzam się do zakupu właśnie takiej Mazdy. Auto od 2 lat ma instalację LPG i przebieg 264000km. Jest to sedan,( z manualną skrzynią) wyposażenie dość ubogie, ale zadbane. Jest jeszcze na starych- czarnych tablicach. Nie oglądałem jej na żywo, ale wybieram się do właściciela niebawem. Jeśli chodzi o japońce, a zwłaszcza Mazdę, to nie mam z nią żadnych doświadczeń :( , słyszałem jednak, że to dobre i mocne auta. Proszę o pomoc, na co mam zwrócić uwagę oglądając to auto, jeśli ktoś jest właścicielem podobnej to, prosiłbym wasze opinie. <prosze>

Pozdrawiam <piwo>

Kamil
Ostatnio edytowano 26 lut 2005, 18:38 przez Kamil T, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 12:06
Posty: 57
Skąd: Ostrów Maz ...
Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro

Postprzez nor » 17 lut 2005, 13:46

Poczytaj tutaj
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kupowanie.php

i w opcji szukaj wpisz co Cie intersuje a napewno cos znajdziesz bylo duzo dyskusji na temat kupna auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Smirnoff » 17 lut 2005, 19:17

Witam nowego kolegę i przyszłego (mam nadzieje) klubowicza.
Przy kupnie radziłbym zwrócić uwagę na nastepujące kwestie:

1) czy auto było bite (nie mam na mysli zagiętych drzwi czy przerysowanego błotnika, tylko uszkodzenia w obrębie elementów nośnych nadwozia – jesli to było kombinowane, to ja bym odpuścił)
2) czy auto było serwisowane na bieżąco (nie chodzi już o serwis w ASO, lecz o bieżące doglądanie i wymianę niedomagających elementów w obrębie nieautoryzowanych nawet serwisów) – jesli nikt nic nie robił, tylko lał paliwo i jechał, to radziłbym się mocno zastanowić (zalezne od stanu ogólnego auta)
3) kondycja silnika (najlepiej na analizator i zobaczyć co jest grane po składzie spalin)
4) kondycja zawiasu
5) kondycja zespołu napędowego
6) korozja przednich słupków i dachu w obrębie szyby
7) jesli jest LPG na mieszadle, to stan przepływomierza (czy zyje?)
Poza tym wszystkie standardowe punkty, jakie sprawdzasz przy zakupie kazdego auta.

Musisz wiedzieć jedno – dobra mazda nie jest zła, ale jak się wpierdzielisz w kiłę, to ratuj się kto może, chyba, ze masz worek $$$. :]

Pozdrawiam
SM

PS
Aha, w kwestii zadanego w temacie pytania – na pewno warto, bo to duże, bezpieczne i komfortowe auto. Co prawda 1.8 to nie jest może szczyt dynamiki, ale do normalnej jazdy w zupełności wystarcza (200kph Vmax raczej zadowoli niejedengo). Na uwagę zasługują niskie koszty utrzymania zwłaszcza w stosunku do topowych wersji V6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez zdis » 17 lut 2005, 21:28

jest baaardzo eco nawet po mieście tylko ,że cieniutko się rozpędza-nie mówiąc o wyprzedzaniu w war.drogowych (jest świetna na ryby) :D
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2005, 16:49
Posty: 46
Skąd: Zd.Wola
Auto: 626 2.5V6 1992 B+G

Postprzez Kamil T » 17 lut 2005, 21:49

Dzięki za pomoc! <piwo> Zastosuję się do wskazówek, mam nadzieję, że nie trafię na minę... <jelen> ... Fajnie by było zostać członkiem "Elitarnego" grona posiadaczy aut marki Mazda <zeby>.

Pozdrawiam Serdecznie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 12:06
Posty: 57
Skąd: Ostrów Maz ...
Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro

Postprzez tomekrvf » 18 lut 2005, 11:20

Mazde zawsze warto kupic a najlepiej V6:)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Kamil T » 19 lut 2005, 21:29

No i jestem posiadaczem tej Mazdy! Przejechałem nią narazie 400km... Jak to auto się prowadzi... w środku, cicho, przestronnie, ma stracznie niskie zawieszenie, dobrze trzyma się drogi... jeśli tylko będzie się dobrze sprawowała, to poprostu Ekstra <serduszka> Pozdrawiam...
PS Temat powinien brzmieć: Warto kupować Mazdę 626 Pozdrawiam <jupi> ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 12:06
Posty: 57
Skąd: Ostrów Maz ...
Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro

Postprzez Smirnoff » 20 lut 2005, 12:59

tomekrvf napisał(a):Mazde zawsze warto kupic a najlepiej V6:)


Polemizowałbym z tą tezą. Chyba ze mowa o MAZDACH a nie o autach-szrotach z napisami "mazda", które udają, że są MAZDAMI ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Kamil T » 20 lut 2005, 13:29

Witam, coś mi się nie podobają wolne obroty w mojej madzi. na benzynie, pali bez problemów, a obroty wachają się mniej więcej w granicach 650 -750 obr/min, jednak z gazem coś marudzi (morze za mało płynu w chłodnicy, jeśli tak to czy dolać go do pełna, przez wlew przy chłodnicy?), w czasie normalnej jazdy wszystko jest OK, ale kiedy silnik nie jest jeszcze do końca rozgrzany, wystarczy zdjąć nogę z gazu na biegu jałowym, a obroty spadają, prawie do zera, i tutaj:
1. Gdy ma dobrą, temperaturę, to: po sekundzie wskazówka podnosi się do poziomu ok 550-600 obr/min, silnik pracuje równo
2. Gdy jeszcze się nie rozgrzała do końca, auto gaśnie. Mam ją od wczoraj i doprawdy nie wiem co to może być... Poradźcie coś, co w niej sprawdzić, żeby wszystko było ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 12:06
Posty: 57
Skąd: Ostrów Maz ...
Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro

Postprzez Smirnoff » 20 lut 2005, 13:39

Gaśnie na LPG przy nierozgrzanym silniku ? To przede wszystkim sprawdź ilość płynu w układzie chłodzenia oraz szczelnośc samego układu. Poza tym zależy jak masz wpięty parownik – być moze tak będzie zawsze. Jak Ci zgaśnie na LPG, to wyjdź, otwórz maskę i zobacz czy parownik nie jest oszroniony, tudzież stosunkowo zimny.
Ciekawe jak masz ustawiony TPS ?
A w ogóle jaka to instalacja LPG?

Pozdrawiam
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Kamil T » 21 lut 2005, 22:31

Witam! Usunąłem poprzedniego posta, gdyż juz się wyjaśniło, co było powodem dziwnego zachowania auta... Układ chłodzenia, był nieszczelny... Miejsce wycieku, to pompa wodna... Mechanik, stwierdził, że najlepsze co można zrobić to wymienić pompę... Dzięki za pomoc! W życiu bym nie przypuszczał, że coś mogłoby byc nie tak, skoro temperatura nie rosła... a tu się nagle okazuje, że w układzie brakuje ponad 2 litry pynu... Teraz już wszystko jest OK, silnik rozgrzewa się prawidłowo i nie gaśnie na LPG (przynajmniej nie tak jak przedtem...).

Pozdrawiam i Dziękuję za pomoc
Kamil

P.S. Dzisiaj, z już naprawionym układem chłodzenia, pozwoliłem sobie na wypróbowanie możliwości mojej Madzi... Cóż... skoro zwykły 1.8 tak się buja, to strach pomyśleć co potrafi zdziałać takie 2.5 V6 <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 12:06
Posty: 57
Skąd: Ostrów Maz ...
Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro

Postprzez Smirnoff » 22 lut 2005, 01:12

Kamil T napisał(a):P.S. Dzisiaj, z już naprawionym układem chłodzenia, pozwoliłem sobie na wypróbowanie możliwości mojej Madzi... Cóż... skoro zwykły 1.8 tak się buja, to strach pomyśleć co potrafi zdziałać takie 2.5 V6


Hehehe, no cóż 2.5 nie jest znowuż tak bardzo szybsze, jesli idzie o V max. Bez problemów osiąga 230kph, dalej to już różnie bywa :]
Pozdrawiam
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Kamil T » 26 lut 2005, 19:02

Mój przepływomierz jest już na "tamtym" świecie <aniołek> . Przeglądając forum doszedłem do wniosku, że to częsta bolączka "rzędowych" Mazd z LPG (ja w swojej miałem nawet zabezpieczenie przeciwwybuchowe, które okazało się być g.. warte).
Może ktoś z Was wie gdzie moża niedrogo nabyć przepływkę?
Pozdrawiam
Kamil

P.S. Mechanik powiedział , że jak już sobie będę kupował, to lepiej żeby wziąść jeszcze ze 2 na zapas... :|
P.S.2 Trzeba wykombinować lepsze zabezpieczenie z naprawdę duużą klapką... :( co sądzicie o tym? http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=43462887

EDIT: Już mam przepływkę ale chętnie dowiedziałbym się czegoś o Waszych patentach na zabezpieczenie jej przed strzałem gazu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 12:06
Posty: 57
Skąd: Ostrów Maz ...
Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro

Postprzez Globy » 25 mar 2005, 02:12

Kiedys w ktoryms temacie byla mowa o skutecznym zabezpieczeniu, nie pamietam tylko, czy wystarczajaco konkretnie.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Kamil T » 25 mar 2005, 09:28

Witam!
Przeszukałem całe Forum kilkakrotnie jest sporo na ten temat informacji, ale tych konkretnych jak na lekarstwo, jednak to głównie dzięki nim sprawnie wymieniłem uszkodzoną przepływkę (dowiedziałem się jakie mają być świece, kable etc.) i auto jeździ na Pb ( na LPG nie przełączam) jak przed strzałem. Moje pytanie powinno teraz brzmieć nie jak, lecz gdzie wykonać takie zabezpieczene ( klapa etc), bo okoliczni gaziarze nie chcą się dotykać do mojej instalki, mówią, że robią Lovato, BRC itp. A do Landi nie mają softu... Proponują mi, że zamontują nową instalację... ( tylko poco ładować nowe 3000 skoro stara instalacja jest ok) :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 12:06
Posty: 57
Skąd: Ostrów Maz ...
Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro

Postprzez Gieniu » 26 mar 2005, 14:11

Z tego miejsca chciałbym pozdrowić nowych posiadaczy Mazdy na całym świecie <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6