Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez BratCukierka » 30 lis 2008, 14:36

My 16'' Camill Gotti Axia kupiliśmy od Monisi z ZG za niewiele ponad 300zł, miały tylko poniszczony lakier (wżery) zrobiliśmy polerkę i jazda :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Jacek176 » 1 gru 2008, 15:38

Kolejna zabawka do pomiaru osiągów i poćwiczenia startów :D
Obrazek

...i pierwsze próby (na zimówkach):
Obrazek
Generalnie w tej Madzi czas do setki jest słaby z tego względu, że tuż przed osiągnięciem setki trzeba wrzucić trzeci bieg :( Wystarczyłobo żeby odcinka była 100-200obr. wyżej i do setki dochodziłaby na dwójce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 1 gru 2008, 17:48

i czas pol sekundy w dol.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 1 gru 2008, 18:06

Jacek176 napisał(a):
...i pierwsze próby (na zimówkach):
Obrazek
Generalnie w tej Madzi czas do setki jest słaby z tego względu, że tuż przed osiągnięciem setki trzeba wrzucić trzeci bieg :( Wystarczyłobo żeby odcinka była 100-200obr. wyżej i do setki dochodziłaby na dwójce.


To i tak masz lepiej niz w mojej. U mnie , pomimo ze na 2-ce dojezdza do ponad 100, to czas 0-100 jest w granicach 8,5 sek. Jedz na strojenie, zalej 98 porzadne, to moze pod 150 koni ci wyjdzie :D.

Male OT:
Dzis w drodze do pracy probowalem gonic merca E 350 4 matic, kloc niesamowity,ale i tak mi uciekal :(. Trzeba wiecej koni i wiecej trakcji (na 2-ce na zimowkach zdarza mu sie popiskiwac).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez seba323f » 1 gru 2008, 18:55

Gtech dobra sprawa... Mierzyłeś czas na 1/4 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez Jacek176 » 1 gru 2008, 20:14

jackkpl napisał(a): U mnie , pomimo ze na 2-ce dojezdza do ponad 100, to czas 0-100 jest w granicach 8,5 sek.

Czym mierzone? Też G-techem?

jackkpl napisał(a):Jedz na strojenie, zalej 98 porzadne, to moze pod 150 koni ci wyjdzie :D

Cały czas już jeżdżę na Suprema 98 ze Statoil. Na strojenie jestem umówiony 9 grudnia. Będzie trochę roboty: nowa przepływka, strojenie kółek rozrządu, wyregulowanie regulatora paliwa i przestrojenie SMT-6 na nowo pod to wszystko.

P.S: Nie mogę opanować tego regulatora paliwa. Nie wiem czy nie jest czasem uszkodzony. Jak ustawie tak, że w czasie jazdy dobrze przyspiesza to na wolnych obrotach zalewa się paliwem, obroty falują, ma ochote zgasnąć. Jak znowu ustawie na wolnych obrotach dobrze to w czasie przyspieszania, przy wysokich obrotach zaczyna mu brakować wachy i przerywa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 1 gru 2008, 21:07

Jacek176 napisał(a):Czym mierzone? Też G-techem?


G-techa moge wziac od kolegi, ale on ma tego co 0-60mph liczy, wiec wyniki i tak nie beda do porownania. A mierzylem z aparatu (metoda klatka po klatce). Niestety blad takiego pomiaru to 0.66 sek (1 klatka to 0.33 sek) + ewentualne bledy licznika. Szkoda, ze nie mam w swojej abs-u, wtedy moznaby mierzyc 0-100 z dokladnoscia do ulamkow sekundy :).


Jacek176 napisał(a):Cały czas już jeżdżę na Suprema 98 ze Statoil. Na strojenie jestem umówiony 9 grudnia. Będzie trochę roboty: nowa przepływka, strojenie kółek rozrządu, wyregulowanie regulatora paliwa i przestrojenie SMT-6 na nowo pod to wszystko.


Ja u siebie tez ostatnio zalalem pb 98 (na neste) na prawie pusty bak. Niestety przyspieszenie zaplonu o 2 stopnie spowodowalo znowu objawy spalania stukowego, czyli albo pb95 ma wiecej oktanow, albo pb98 mniej niz podaja ;).

Jacek176 napisał(a):P.S: Nie mogę opanować tego regulatora paliwa. Nie wiem czy nie jest czasem uszkodzony. Jak ustawie tak, że w czasie jazdy dobrze przyspiesza to na wolnych obrotach zalewa się paliwem, obroty falują, ma ochote zgasnąć. Jak znowu ustawie na wolnych obrotach dobrze to w czasie przyspieszania, przy wysokich obrotach zaczyna mu brakować wachy i przerywa.


Zmieniles pompe i regulator. Ekspertem w tej dziedzinie nie jestem,ale moze pompa walnieta i cos niedomaga przy duzych obrotach? Sprobuj moze zalozyc stary regulator (oryginalny) i zobacz, czy problem znika. Jesli tak, to wina regulatora, jesli nie, to pompa nie wydala. A moze po prostu te elementy maja inna charakterystyke, niz fabryczne i dlatego inaczej pracuja?

Ostatnio u siebie znowu gmyralem z dawkami paliwa, bo na ekonomicznych obrotach mialem za bogato. Efekt mialem taki, jak u ciebie – na pol gazie auto juz mocno przyspieszalo i nie bylo wielkiej roznicy ,gdy deptalem do konca. Troche zubozylem i juz jest lepiej (AFR byl nawet 13.5:1 , jest 15:1).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Kissu » 3 gru 2008, 12:15

siema mam pytanko jakie sprezanie i cisinienie oleju ma mazda 1,8 dohc 128km
??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 19:22
Posty: 142
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r

Postprzez Jacek176 » 3 gru 2008, 12:37

jackkpl napisał(a):G-techa moge wziac od kolegi, ale on ma tego co 0-60mph liczy, wiec wyniki i tak nie beda do porownania.

A są wogóle G-techy z systemem metrycznym?
Mój też mierzy 0-60mph

jackkpl napisał(a): A mierzylem z aparatu (metoda klatka po klatce).

Mi taką metodą wychodziło 7.5s <lol>

jackkpl napisał(a): Niestety blad takiego pomiaru to 0.66 sek (1 klatka to 0.33 sek) + ewentualne bledy licznika.

No właśnie. Przekłamania licznika mogą być duże.
W eFce 1.6 mojej żony z oponami 185/60 R14 licznik zawyża tylko 2-3km/h w porównaniu do wskazań GPS.
A w mojej, na oponach 195/50 R15, zawyża już o 7-8km/h :|
Co najdziwniejsze przekłamania nie zależą od prędkości. Tyle samo zawyża przy 60km/h i przy 160km/h

Kissu napisał(a):siema mam pytanko jakie sprezanie i cisinienie oleju ma mazda 1,8 dohc 128km
??

Według książki WKŁ:
ciśnienie sprężania: 1,28 MPa
Ciśnienie oleju:
– przy 1000obr./min.: 0,2 do 0,3 MPa
– przy 3000obr./min.: 0,3 do 0,4 MPa
– maksymalne: 0,35 do 0,45 MPa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Kissu » 3 gru 2008, 13:15

dzieki wielkie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 19:22
Posty: 142
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r

Postprzez jackkpl » 3 gru 2008, 19:24

Jacek176 napisał(a):No właśnie. Przekłamania licznika mogą być duże.
W eFce 1.6 mojej żony z oponami 185/60 R14 licznik zawyża tylko 2-3km/h w porównaniu do wskazań GPS.
A w mojej, na oponach 195/50 R15, zawyża już o 7-8km/h :|
Co najdziwniejsze przekłamania nie zależą od prędkości. Tyle samo zawyża przy 60km/h i przy 160km/h]


U mnie z GPS-a wychodzi 98 przy 100 na liczniku, przy 190 licznikowym 187 na gpsie. Tyle maksymalnie pojechal swojego czasu u Niemcow :D na LPG. Teraz 187 w miescie daje na 2-ce ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 3 gru 2008, 19:39

W ramach odelżania auta z bagażnika wyleciało koło zapasowe, lewarek i klucz a ich miejsce zajęło cuś takiego:
Obrazek

Ale to raczej pierwszy i ostani krok w kierunku odelżania bo nie mam zamiaru zrobić z Madzi wypatroszoną puszkę <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 3 gru 2008, 20:06

ej to tez wazy.ja nawet czegos takiego nie woze.jak zlapie gume autko do rowu i przesiadam sie na stopa lub kolej heheh.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez ravo » 3 gru 2008, 23:36

Jacek176 napisał(a):W ramach odelżania auta z bagażnika wyleciało koło zapasowe, lewarek i klucz a ich miejsce zajęło cuś takiego:

zrobilem tak pol roku temu, teraz i to wylecialo i nic nie mam heheh

fajne autko :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez jackkpl » 10 gru 2008, 10:54

To co, kiedy bedzie wykresik z nowego strojenia ? :). Wszyscy czekamy z niecieprliwoscia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 10 gru 2008, 10:57

Niestety będzie dopiero za tydzień. Koledze od strojenia padła sonda szerokopasmowa :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 10 gru 2008, 11:02

Moze mu podesle swoja ? Sama sonda (o ile to tylko sonda,a nie kontroler) to koszt ~150-200zl (np. bosch).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 10 gru 2008, 11:23

Dzęeki ale podobny do końca tygodnia ma mieć nową albo naprawioną
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 10 gru 2008, 14:52

Dzisiaj wyszło słonko, wysechł asfalt a ja miałem pół godzinki wolnego czasu żeby poćwiczyć starty.
Oto co z tego wyszło:
Obrazek
Obrazek

Narazie wygląda na to, że najsłabszym ogniwem jest łącznik pomiędzy kierownicą a fotelem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 10 gru 2008, 15:04

te 16 sekund to na cwiartke czas?ladnie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy