Mazda5 (CR) – Opinie o modelu

Mazda5 2005–2010

Postprzez ntgale » 6 lis 2008, 11:02

kulfon66 napisał(a):
ntgale napisał(a):Czy ma ktoś z forumowiczów Mazdę 5 2.0 benzyna ale po liftingu?

Hejka
Ja mam mazde 5 po liftingu 2.0 L

Szkoda, że nie w Warszawie. Proszę odpowiedz mi na kilka pytań:
– Czy auto jest dobrze wygłuszone? Zwłaszcza chodzi mi o jazdę po nienajlepszej jakości drogach – hałasowanie zawieszenia
– Jak przedstawia się sprawa szumu od wiatru (przy jakich prędkościach staje się już dokuczliwy 130? 150?)
– Silnik:
– Jakie prędkości uzyskuje to auto przy 2000 obr/min na 3, 4, 5, 6 biegu?
– Jakie prędkości uzyskuje przy 3000 na 4, 5 biegu?
– Czy silnik jest słyszalny w każdym zakresie obrotów? Czy jest jakiś zakres, powiedzmy do 3-4 tyś obr, w którym silnika nie słychać? (w Hondzie Accord 2.0 poprzedni model po fl do 4000 silnika nie słychać)
– Jak się sprawdza ten silnik w aucie o masie 1,5 tony?
– Jak się to auto zbiera do wyprzedzania? Chce jechać czy musi?
– Ile pali? Miasto/trasa.
I tak właściwie już na koniec proszę napisz swoją subiektywną ocenę tej kombinacji. Czy kupiłbyś jeszcze raz 5 z tym silnikiem? Czy może jednak diesla?
Będę wdzieczny za wszelkie informacje.
Pozdrawiam


Edit..
Jakiego koloru jest podświetlenie konsoli centralnej po liftingu? Wyświetlacz jest zielony a reszta przycisków/pokręteł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez kulfon66 » 7 lis 2008, 10:10

kulfon66 napisał(a):Hej !
Przejechałem moim autkiem juz 4 tys. póki co pali w mięście mniej producent podaje miało być 10,6 u mnie jeszcze nie przekroczyło 9,1 na trasie pali 6,6 w jedzie mieszanej od 7,7 do 8,7 w zalerznosci od trasy ale trzyma się w normie jak na razie
:]

Hejka jeszcze takich testów nie robiłem na obroty i ile jedzie przy danych biegach, ale autko na pewno jest bardziej dynamiczne niż poprzednia wersja. Jedzilem poprzednim modelem z 5 biegowa skrzynia nowa mniej pali jest bardziej cichsza, ale czy motorku nie słychać?? Słychać (mam letnie opony Toyo i zimowe tez Toyo sa dość ciche) ale myślę ze jest i lepiej wygłuszona na zakolach i tez mniej chalasliwa na pewno to nie jest auto sportowe a rodzinne ale i tak na swoja mase i wielkość jest dynamiczne nawet powiem ze jest bardzo dynamiczne z wyprzedzaniem nie ma się problemow ile pali pisałem wcześniej (teraz troszkę więcej bo zima tu już prawie jest już mamy temperaturki nawet do -5 wiec zanim się nagrzeje to troszkę to trwa) . Na pewno wybrałbym to autko jeszcze raz bez zastanowienia a miałem do wyboru Toyotę Hondę i Forda jak zrobię tesciki na resztę napisze przejechałem już nią 18 tys. km od kwietnia i 0 problemów .Podswietlacz jest zielony reszta przycisków tez zielona pozdrowienia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 11:16
Posty: 16
Skąd: Stockholm

Postprzez ntgale » 7 lis 2008, 11:09

No to byłoby optymistycznie ze spalaniem. Nie potrzebuję auta do ścigania się. Raczej do spokojnego przemieszczania – najczęściej robię trasy 200-350 km w jedną stronę + powrót. Liczę, że to auto będzie w miarę ciche przynajmniej do 130-140 km/h tak aby podróż nie była męcząca.
Problem tylko w tym, że w Polsce nie mogę się póki co przejechać tą wersją silnikową. Pozostałe by się jeszcze znalazły ale z tą jest problem.
Ja też do tej pory nie zwracałem uwagi na obroty, ale coraz częściej jeżdżę/jestem wożony różnymi autami i zacząłem na takie rzeczy zwracać uwagę. Jeśli kiedyś zwrócisz uwagę napisz proszę. Co prawda to są subiektywne odczucia, ale zawsze coś.

Dzięki za informacje. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez kulfon66 » 7 lis 2008, 14:30

Heja
W niedziele jade po znajomych na lotnisko bedzie jakies 250km w obie strony to zobacze jak to wyclada z tymi obrotami i paliwem i dam ci odpowiedz ja przweaznie jedze ponizej 3tys obr bo to ekonomicznie ale czasami na trasie docisne i jade wtety 150 lub wiecej . Zapomnialem dodac ze Mazda od konca tego roku zmienia nowe silniki w diselu maja byc o 23% mocniejsze i oczywiscie mniej palic o 20 % jednostka ma byc2L tu ciagle trabia juz dostalem reklame moze trzeba sie nad tym zastanowic??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 11:16
Posty: 16
Skąd: Stockholm

Postprzez ntgale » 7 lis 2008, 14:46

kulfon66 napisał(a):Heja
W niedziele jade po znajomych na lotnisko bedzie jakies 250km w obie strony to zobacze jak to wyclada z tymi obrotami i paliwem i dam ci odpowiedz ja przweaznie jedze ponizej 3tys obr bo to ekonomicznie ale czasami na trasie docisne i jade wtety 150 lub wiecej . Zapomnialem dodac ze Mazda od konca tego roku zmienia nowe silniki w diselu maja byc o 23% mocniejsze i oczywiscie mniej palic o 20 % jednostka ma byc2L tu ciagle trabia juz dostalem reklame moze trzeba sie nad tym zastanowic??

A masz jakieś info w necie?
Czy będą też je stosować w Maździe 5? W sumie to kupiłbym diesla gdyby nie DPF w Maździe.
Czy silnik 2.0 benzyna rzeczywiście ma system sekwencyjnej zmiany faz rozrządu (S-VT)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez kulfon66 » 7 lis 2008, 15:05

Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 11:16
Posty: 16
Skąd: Stockholm

Postprzez kulfon66 » 7 lis 2008, 15:29

Tak ma taki silnik benzyna z tym systemem zaplonu 1,8 i2,0
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 11:16
Posty: 16
Skąd: Stockholm

Postprzez knietek » 7 lis 2008, 15:36

Witam, ostatnio z powodu powiększającej się rodzinki zacząłem interesować się vanami. Pierwsze typy to C-max, Corolka Verso, Altea XL aż trafiłem na Madzie 5. Niestety ceny na polskim rynku są dość wysokie więc zainteresowałem się autkami z USA. Za ok 12k$ można tam kupić zadbany egzemplarz z 2007r. i co ciekawe występują również w manualu.
I tu moje pytanie czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenie z tym autkiem zza oceanu i z silnikiem 2,3 benzynka. Z tego co piszą na stronie producenta spalanie nie przekracza 10L w mieście i 8 na trasie – więc w sumie jest całkiem ekonomiczne zważywszy na gabaryty. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.<prosze>

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 paź 2008, 15:19
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda CX 9 3,7 AWD Touring

Postprzez kulfon66 » 7 lis 2008, 15:40

Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 11:16
Posty: 16
Skąd: Stockholm

Postprzez ntgale » 12 lis 2008, 11:39

ntgale napisał(a):Szkoda, że nie w Warszawie. Proszę odpowiedz mi na kilka pytań:
– Czy auto jest dobrze wygłuszone? Zwłaszcza chodzi mi o jazdę po nienajlepszej jakości drogach – hałasowanie zawieszenia
– Jak przedstawia się sprawa szumu od wiatru (przy jakich prędkościach staje się już dokuczliwy 130? 150?)
– Silnik:
– Jakie prędkości uzyskuje to auto przy 2000 obr/min na 3, 4, 5, 6 biegu?
– Jakie prędkości uzyskuje przy 3000 na 4, 5 biegu?
– Czy silnik jest słyszalny w każdym zakresie obrotów? Czy jest jakiś zakres, powiedzmy do 3-4 tyś obr, w którym silnika nie słychać? (w Hondzie Accord 2.0 poprzedni model po fl do 4000 silnika nie słychać)
– Jak się sprawdza ten silnik w aucie o masie 1,5 tony?
– Jak się to auto zbiera do wyprzedzania? Chce jechać czy musi?
– Ile pali? Miasto/trasa.
I tak właściwie już na koniec proszę napisz swoją subiektywną ocenę tej kombinacji. Czy kupiłbyś jeszcze raz 5 z tym silnikiem? Czy może jednak diesla?
Będę wdzieczny za wszelkie informacje.
Pozdrawiam


Edit..
Jakiego koloru jest podświetlenie konsoli centralnej po liftingu? Wyświetlacz jest zielony a reszta przycisków/pokręteł?


Sorry za mnożenie postów, ale trochę o innej rzeczy prawi :D
Chyba odpowiedziałem sobie na większość pytań powyżej. Otóż miałem tą przyjemność odbyć w Berlinie jazdę testową Mazdą 5 2,0 benzyna w najprostszej wersji wyposażenia (klima manualna).
– obwodnica Berlina nie jest dostatecznie nierówna aby sprawdzić czy zawieszenie jest głośne, ale na pewno były w testowym egzemplarzu bardzo hałaśliwe opony, w dodatku nie zapewniające wystarczającej trakcji przy ruszaniu – strasznie kopała
– w okolicach 100-110 pojawia się trochę szumu wiatru – pewnie przez wielkie lusterka
– przy 2000 obr/min: ok. 90 na 6
– przy 3000 obr/min: ok. 80 na 4
– silnika w zasadzie nie słychać do 2000-2500 obr./min, później już jest słyszalny, ale co do jego dźwięku to mam mieszane uczucia
– jechać w miarę chce, ale do nowego Forestera 2,0 diesel nie ma co porównywać, Mazda 5 2,0 benzyna to auto do spokojnego toczenia się z rodziną na pokładzie
– co dziwne (sprawdziłem po zachęceniu przez sprzedawcę) od 60 km/h na 6-tym biegu jedzie, i chce jechać, co prawda przyspieszenie porównywalne do wędrującej wydmy, ale nie protestuje
– spalania na kompie nie sprawdziłem – nie było kompa

A na koniec najciekawsze. Poprosiłem o jazdę testową a gość zapytał mnie czy wrócimy za pół godziny. Odpowiedziałem, że tak. Po czym zaprowadził mnie do auta, przedstawił, dał kluczyku i życzył miłej jazdy. Chciał nam dać auto bez żadnego sprzedawcy!!! Byłem w szoku. Do tego stopnia, że poprosiłem aby z nami jechał bo nie znam Berlina i nie chcę pobłądzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez jarku007 » 12 lis 2008, 13:01

ntgale napisał(a):Po czym zaprowadził mnie do auta, przedstawił, dał kluczyku i życzył miłej jazdy. Chciał nam dać auto bez żadnego sprzedawcy

Jestem ciekaw czy któryś diler u nas zaryzykowałby takie coś <lol>
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez Yapa » 25 lis 2008, 19:16

W Auto -Swiecie nr 48 z 24.XI.08 jest test długodystansowy Mazdy 2.0 MZR-CD 143 KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Globy » 26 lis 2008, 20:11

Yapa napisał(a):W Auto -Swiecie nr 48 z 24.XI.08 jest test długodystansowy Mazdy 2.0 MZR-CD 143 KM

Muszę go wrzucić na stronę www <usmiech> Był o tym nius w sierpniu na mazdaspeed.pl.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez kris352 » 27 lis 2008, 15:24

Witajcie
Nigdy nie posiadałem Mazdy
Mam ofertęm zakupu Mazdy 5 z 2007r. bezprzebiegowa sprowadzona z USA z silnikiem 2300ccm DOHC 166KM – zakup za oloło 50 000 PLN
Jeżeli ktoś z was posiada takie auto będę wzięczny za wszelkie informacje o tym samochodzie.
Mam juz swoje lata i nie jestem bardzo biegły w komputerach, jeżeli nie sprawi to wam problemu to proszę również o info na mój e-mail: kris35@wp.pl
pozdrawiam
kris352
 

Postprzez kulfon66 » 5 gru 2008, 12:51

Hejka
Wlasnie stuknelo mi 20tys i pierszy przeglad chcialbym sie dowiedziec ile kosztuje w Polskim serwisie mazdy taki serwisik bo u siebie zabulilem slono pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 11:16
Posty: 16
Skąd: Stockholm

Postprzez atommy78 » 5 gru 2008, 18:10

Witaj, ja zapłaciłem ok. 800 zł bez wymiany oleju (bo był zmieniany po 15 tys.) ale za to z wymianą tylnych klocków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez kulfon66 » 6 gru 2008, 20:43

Serdeczne dzieki mi zmienili olejek i filterek oraz przegladneli autko no i je tez umyli zato zaplacilem w przeliczeniu okolo 900zl . A juz mialem nadzieje ze w pl bedzie taniej :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 11:16
Posty: 16
Skąd: Stockholm

Postprzez Globy » 8 gru 2008, 14:52

atommy78, masz wersję 110 czy 143 KM? <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez atommy78 » 8 gru 2008, 23:04

Globy napisał(a):atommy78, masz wersję 110 czy 143 KM? <usmiech>

110 KM

edit:

No bo moment obrotowy mocniejszego diesla jest konkretny- 360 Nm przy 2500 obrotach
Słabszy ma niewiele mniejszy bo 310 Nm przy 2000 obrotach więc w trasie byłyby porównywalne.
Tylko mocniejszy silnik nadrabia na pewno przyspieszeniem od 0 km/h.


Polecam na trasie tempomat i prędkości obrotowe 1500 – 2200. Piątka przy 80 km/h i 6-tka przy 100 km/h.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez grzehoo » 9 gru 2008, 10:22

atommy78 napisał(a):Piątka przy 80 km/h i 6-tka przy 100 km/h.

tylko nie butować do dechy od tych obrotów, bo dwumasa w dupcię dostaje.
--
grzehoo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2008, 21:38
Posty: 113
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy