
Opony zimowe
UG7 to typowe opony na śnieg. A nokiany to takie bardziej lajtowe oponki, na wszystko. Ja miałem goodyeary UG7, ale po śniegu prawie nie jeździłem, bo śnieg odgarną i po zawodach. Dlatego uznałem, że nie ma sensu. Kupiłem nokiany i jeżdżę narazie 3 dzień, więc niewiele powiem. W każdym razie na mokrej nawierzchni bardzo dobrze się trzymają.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
kurde... własnie mi się zdawało, że będzie zupełnie odwrotnie
to teraz się modlę o szybką epokę lodowcową
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Ja już 3 zimę jeżdżę na Dayton DW500 i powiem tylko, że to świetne opony
Do aut wielkości 121, 323, 2 (nie ważne od generacji) chyba najlepsze opony za przystępną cenę
Wczoraj spadł śnieg, zrobiło się ślisko (droga nie była biała) a ja tylko patrzyłem jak większość kolegów z pracy męczy się na innych zimówkach (kolega w 524TD na zimówkach nie mógł wjechać wjazdem na parking przy pracy mimo, że wjazd jest niezbyt stromy) i letnich (np. kolega w Toledo próbujący utrzymać się na drodze i zatrzymujący się na środku skrzyżowania podczas hamowania
), trochę sobie ostro pohamowałem i auto nie chciało stracić przyczepności
a już niedługo będę testował Dębica Frigo na 626 GE ojca
zobaczymy czy te nowe polskie oponki są chociaż tak dobre jak moje używane dayton'y
Wczoraj spadł śnieg, zrobiło się ślisko (droga nie była biała) a ja tylko patrzyłem jak większość kolegów z pracy męczy się na innych zimówkach (kolega w 524TD na zimówkach nie mógł wjechać wjazdem na parking przy pracy mimo, że wjazd jest niezbyt stromy) i letnich (np. kolega w Toledo próbujący utrzymać się na drodze i zatrzymujący się na środku skrzyżowania podczas hamowania

a już niedługo będę testował Dębica Frigo na 626 GE ojca

- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Nie wiem jaki w tym udział opony.com, ale w wiekszosci firmy kurierskie dały ciała, wpierw na magazyn przyszła tylko jedna z dwóch przesyłek(2opony) pozniej anulowali ją i do zwrotu bo niewiadomo gdzie dwie opony się podziały:| .
Następnie wysyłka innym kurierem i rzekomo po przejsciu z pierwszego do drugiego magazynu niewiadomo kto anulował przesyłkę. Teraz znowu wysłali, noi po lekkim braku cierpliwości w poniedziałek dzisiaj doszło. Ja aktualnie jeżdżę wieczorami, a w moim górzystym rejonie już posypuje śnieg więc pora na zmianę. Zwłaszcza że w poniedziałek autko idzie na gruntowny remont silniczka, więc pewnie z tydzień postoi
Następnie wysyłka innym kurierem i rzekomo po przejsciu z pierwszego do drugiego magazynu niewiadomo kto anulował przesyłkę. Teraz znowu wysłali, noi po lekkim braku cierpliwości w poniedziałek dzisiaj doszło. Ja aktualnie jeżdżę wieczorami, a w moim górzystym rejonie już posypuje śnieg więc pora na zmianę. Zwłaszcza że w poniedziałek autko idzie na gruntowny remont silniczka, więc pewnie z tydzień postoi
- Od: 22 gru 2007, 16:48
- Posty: 748
- Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
- Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)
BratCukierka napisał(a):Dębica Frigo
bardzo dobre opony na śnieg...
BratCukierka napisał(a):Dayton
z całej trójki (jeszcze Bridgestone i Firestone) to najtańsze opony... w małych autach może i jakoś zdają egzamin bo w 626-> nie.
Jutro zakładam zimowe koła.. ostatni (trzeci) sezon moich zimówek
Pozdrawiam.
Riki napisał(a):... w małych autach może i jakoś zdają egzamin bo w 626-> nie.
testowałeś konkretnie ten model w 626?
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
BratCukierka napisał(a):testowałeś konkretnie ten model w 626?
pisząc 626 miałem na myśli tylko wielkość auta. Opona ta występuje w rozmiarach optymalnie pasujących do co najwyżej 323 (max to: 14" szer. 185 i profil 70)
Patrząc na tabele rozmiarów i testy nie można im wiele zarzucić pod warunkiem, że zostaną zamontowane do odpowiedniej klasy (wielkości) auta. Swojej opinii nie opieram na ocenach ze sklepów internetowych a na własnym doświadczeniu, wiedzy i słowach zasłyszanych od klientów (swego czasu pracowało się w wulkanizacji hehe)
a ja mogę na gorąco powiedzieć, że wczoraj załozyłem Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55r16 iii... obstaję przy swoim, że nigdy nie kupię używanych opon a teraz też już wiem, że nigdy też nie wrócę do kół 17
jest toniebo po prostu, zakręty w które bałem się wejść w lecie teraz ciągnę jakim tylko torem mi pasuje, w aucie luksus, dyski w kręgosłupie wreszcie mogą odpocząć, duża opona w końcu wypełniła nadkole, auto stanęło znacznie niżej.. miód panowie i panie!
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Badyl napisał(a):[...]wiem, że nigdy też nie wrócę do kół 17jest toniebo po prostu, zakręty w które bałem się wejść w lecie teraz ciągnę jakim tylko torem mi pasuje, w aucie luksus, dyski w kręgosłupie wreszcie mogą odpocząć, duża opona w końcu wypełniła nadkole, auto stanęło znacznie niżej..
1. Opony 17" zamiast równoważnych 16" będą lepiej zachowywały się na zakręcie (i to raczej bez znaczenia, że zmieniłeś letnie na zimowe). Chyba, że jechałeś na śniegu... W przeciwnym razie zamieniłeś po prostu zjechane letnie na nówki zimówki i stąd Twoje odczucia...
2. Jeśli dobrze dobrałeś opony, to obie będą (w przybliżeniu) jednakowo wypełniały nadkole. A gdyby nawet wypełniło bardziej, to raczej auto nie stanie niżej, tylko wyżej (ze względu na większą średnicę koła)...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):zamieniłeś po prostu zjechane letnie na nówki zimówki i stąd Twoje odczucia
a czy ja twierdzę coś innego?
Maciej Loret napisał(a):Jeśli dobrze dobrałeś opony, to obie będą (w przybliżeniu) jednakowo wypełniały nadkole.
sęk w tym, że specjalnie dobrałem je inaczej, chciałem mieć więcej balona na zimę i większy komfort – tak więc z 96,75 mm (215/45) gumy mam teraz 112,75 mm (205/55). A co do wysokości takiego auta, to fakt, źle się wyraziłem – powinienem był użyć słowa "optycznie" za co przepraszam
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Badyl napisał(a):Maciej Loret napisał(a):zamieniłeś po prostu zjechane letnie na nówki zimówki i stąd Twoje odczucia
a czy ja twierdzę coś innego?
Jak dla mnie zasugerowałeś, że jazda po zakrętach na 17" (czyli zwykle szerszych niż 16") jest trudniejsza niż na 16".
Badyl napisał(a):Maciej Loret napisał(a):Jeśli dobrze dobrałeś opony, to obie będą (w przybliżeniu) jednakowo wypełniały nadkole.
sęk w tym, że specjalnie dobrałem je inaczej, chciałem mieć więcej balona na zimę i większy komfort – tak więc z 96,75 mm (215/45) gumy mam teraz 112,75 mm (205/55).
Jak to inaczej? Najprawdopodobniej zamiast 215/45/17 dałeś 205/55/16 To jest "normalnie" , a nie "inaczej"...
A auto optycznie (i nie tylko) poszło nie w dół, tylko do góry o ponad 3mm (pomijając oczywiście niuans typu ciśnienie...).
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Jak dla mnie
zgadza się, jak dla Ciebie
Maciej Loret napisał(a):Najprawdopodobniej zamiast 215/45/17 dałeś 205/55/16 To jest "normalnie" , a nie "inaczej"...
bliżej zachowania wielkości koła nie byłoby 205/50?
Maciej Loret napisał(a):A auto optycznie (i nie tylko) poszło nie w dół, tylko do góry
jeżeli koło mocniej wypełnia nadkole to robi wrażenie zbliżone do tego przy obniżonym zawieszeniu
żeby zakończyć to OT – chciałem jedynie podzielić się moją radością a nie wdawać w bezsensowne dyskusje i łapankę słówek, także może zakończmy ten temat a ja pójdę się jeszcze czegoś nauczyć o życiu
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Badyl napisał(a):Maciej Loret napisał(a):Jak dla mnie
zgadza się, jak dla Ciebie
Chciałeś dobrze, a wyszło jak zawsze...
Bo jak inaczej zrozumieć Twoje: "załozyłem Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55r16 iii... obstaję przy swoim, że nigdy nie kupię używanych opon a teraz też już wiem, że nigdy też nie wrócę do kół 17 jest toniebo po prostu, zakręty w które bałem się wejść w lecie teraz ciągnę jakim tylko torem mi pasuje" ?
Dla mnie jednoznacznie wskazuje to na gorsze zachowanie opon 17" na zakręcie niż opon 16"...
Badyl napisał(a):Maciej Loret napisał(a):Najprawdopodobniej zamiast 215/45/17 dałeś 205/55/16 To jest "normalnie" , a nie "inaczej"...
bliżej zachowania wielkości koła byłoby 205/50?
Nie, nie byłoby. Ale nawet nie o to chodzi. Po prostu zwykle producenci homologują jako zamiennik 215/45/17 205/55/16 i 195/65/15.
Badyl napisał(a):Maciej Loret napisał(a):A auto optycznie (i nie tylko) poszło nie w dół, tylko do góry
jeżeli koło mocniej wypełnia nadkole to robi wrażenie zbliżone do tego przy obniżonym zawieszeniu
Teraz się mogę zgodzić. Lepiej wypełnia, choć wcale nie obniża...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Dla mnie jednoznacznie wskazuje to na gorsze zachowanie opon 17" na zakręcie niż opon 16"...
a dla mnie jednoznacznie na różnicę w oponach nowych i używanych
Panie Macieju Lorecie – dopisz mnie Pan do tej listy na dole swego jakże cennego dla mnie posta i skończ nauczać
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Badyl napisał(a):a dla mnie jednoznacznie na różnicę w oponach nowych i używanych
to chyba jedynie dla Ciebie ....
a co ja piszę? – DLA MNIE – nie dla "was", dla "wszystkich" czy dla "krewnych królika", bo to ja siedziałem w aucie, to ja prowadziłem, to ja odczułem na konkretnych zakrętach – ale widzę, że grupa brzuchaczy wszystko arbitralnie wie najlepiej
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Mimo wszystko – zmiana 17 na 16, przy założeniu że jest to ten sam bieżnik, ta sama szerokość opony, a zmienia się jedynie profil, czyli np. wg. zaleceń producenta dla mojego auta zmiana z 205/50R17 na 205/55R16 może w pewnych warunkach poprawić nie tylko komfort, ale i zachowanie. Niski profil jest na drogi dobrej jakości – a nie na dziurawe klepiska. W pewnych warunkach dzięki temu że jest trochę więcej gumy na feldze opona może lepiej wybrać nierówności i lepiej utrzymać kontakt z nawierzchnią, co się przełoży bezpośrednio na możliwość szybszego pokonania zakrętu.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki