Opony zimowe

Postprzez jarusiek » 19 lis 2008, 15:58

Wkońcu po 2,5 tygodnia dotarły do mnie Dunlopy Winter Sport 3d z opony.com <killer> W piątek nowe buciki będą założone :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez BlackM3 » 19 lis 2008, 16:51

UG7 to typowe opony na śnieg. A nokiany to takie bardziej lajtowe oponki, na wszystko. Ja miałem goodyeary UG7, ale po śniegu prawie nie jeździłem, bo śnieg odgarną i po zawodach. Dlatego uznałem, że nie ma sensu. Kupiłem nokiany i jeżdżę narazie 3 dzień, więc niewiele powiem. W każdym razie na mokrej nawierzchni bardzo dobrze się trzymają.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Badyl » 19 lis 2008, 16:53

kurde... własnie mi się zdawało, że będzie zupełnie odwrotnie :| to teraz się modlę o szybką epokę lodowcową
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez Xavier » 19 lis 2008, 17:04

jarusiek napisał(a):Wkońcu po 2,5 tygodnia dotarły do mnie Dunlopy Winter Sport 3d z opony.com <killer> W piątek nowe buciki będą założone :)

<wow>
Ja dostałem po 3 dniach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez BratCukierka » 19 lis 2008, 18:17

Ja już 3 zimę jeżdżę na Dayton DW500 i powiem tylko, że to świetne opony :D Do aut wielkości 121, 323, 2 (nie ważne od generacji) chyba najlepsze opony za przystępną cenę :)

Wczoraj spadł śnieg, zrobiło się ślisko (droga nie była biała) a ja tylko patrzyłem jak większość kolegów z pracy męczy się na innych zimówkach (kolega w 524TD na zimówkach nie mógł wjechać wjazdem na parking przy pracy mimo, że wjazd jest niezbyt stromy) i letnich (np. kolega w Toledo próbujący utrzymać się na drodze i zatrzymujący się na środku skrzyżowania podczas hamowania <glupek2> ), trochę sobie ostro pohamowałem i auto nie chciało stracić przyczepności

a już niedługo będę testował Dębica Frigo na 626 GE ojca <diabełek> zobaczymy czy te nowe polskie oponki są chociaż tak dobre jak moje używane dayton'y
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez jarusiek » 19 lis 2008, 18:31

Nie wiem jaki w tym udział opony.com, ale w wiekszosci firmy kurierskie dały ciała, wpierw na magazyn przyszła tylko jedna z dwóch przesyłek(2opony) pozniej anulowali ją i do zwrotu bo niewiadomo gdzie dwie opony się podziały:| .
Następnie wysyłka innym kurierem i rzekomo po przejsciu z pierwszego do drugiego magazynu niewiadomo kto anulował przesyłkę. Teraz znowu wysłali, noi po lekkim braku cierpliwości w poniedziałek dzisiaj doszło. Ja aktualnie jeżdżę wieczorami, a w moim górzystym rejonie już posypuje śnieg więc pora na zmianę. Zwłaszcza że w poniedziałek autko idzie na gruntowny remont silniczka, więc pewnie z tydzień postoi :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez Riki » 19 lis 2008, 18:55

BratCukierka napisał(a):Dębica Frigo


bardzo dobre opony na śnieg...


BratCukierka napisał(a):Dayton


z całej trójki (jeszcze Bridgestone i Firestone) to najtańsze opony... w małych autach może i jakoś zdają egzamin bo w 626-> nie.

Jutro zakładam zimowe koła.. ostatni (trzeci) sezon moich zimówek :( Fulda Kristall Supremo (H)... trzy sezony za nimi i mają po 6-6,5mm. Na wiosnę jeśli zdążę kupię oczywiście takie same (tylko profil 60) a jeśli nie to... będę musiał zadowolić się TS 810/830. Może ktoś kupi Fuldę w super cenie.... ;)
Pozdrawiam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez BratCukierka » 19 lis 2008, 19:02

Riki napisał(a):... w małych autach może i jakoś zdają egzamin bo w 626-> nie.


testowałeś konkretnie ten model w 626?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Riki » 19 lis 2008, 19:27

BratCukierka napisał(a):testowałeś konkretnie ten model w 626?


pisząc 626 miałem na myśli tylko wielkość auta. Opona ta występuje w rozmiarach optymalnie pasujących do co najwyżej 323 (max to: 14" szer. 185 i profil 70)
Patrząc na tabele rozmiarów i testy nie można im wiele zarzucić pod warunkiem, że zostaną zamontowane do odpowiedniej klasy (wielkości) auta. Swojej opinii nie opieram na ocenach ze sklepów internetowych a na własnym doświadczeniu, wiedzy i słowach zasłyszanych od klientów (swego czasu pracowało się w wulkanizacji hehe) ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez say » 19 lis 2008, 22:00

Jezdze na Nexen WINGUARD (drugi sezon)
Obrazek
Bardzo dobra opona za przystepna cene. Swietnie radzi sobie na sniegu i suchej nawierzchni, zaskakujaco dobrze na mokrej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Badyl » 20 lis 2008, 09:06

a ja mogę na gorąco powiedzieć, że wczoraj załozyłem Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55r16 iii... obstaję przy swoim, że nigdy nie kupię używanych opon a teraz też już wiem, że nigdy też nie wrócę do kół 17 :) jest toniebo po prostu, zakręty w które bałem się wejść w lecie teraz ciągnę jakim tylko torem mi pasuje, w aucie luksus, dyski w kręgosłupie wreszcie mogą odpocząć, duża opona w końcu wypełniła nadkole, auto stanęło znacznie niżej.. miód panowie i panie!
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez Maciej Loret » 20 lis 2008, 09:18

Badyl napisał(a):[...]wiem, że nigdy też nie wrócę do kół 17 :) jest toniebo po prostu, zakręty w które bałem się wejść w lecie teraz ciągnę jakim tylko torem mi pasuje, w aucie luksus, dyski w kręgosłupie wreszcie mogą odpocząć, duża opona w końcu wypełniła nadkole, auto stanęło znacznie niżej..


1. Opony 17" zamiast równoważnych 16" będą lepiej zachowywały się na zakręcie (i to raczej bez znaczenia, że zmieniłeś letnie na zimowe). Chyba, że jechałeś na śniegu... W przeciwnym razie zamieniłeś po prostu zjechane letnie na nówki zimówki i stąd Twoje odczucia...
2. Jeśli dobrze dobrałeś opony, to obie będą (w przybliżeniu) jednakowo wypełniały nadkole. A gdyby nawet wypełniło bardziej, to raczej auto nie stanie niżej, tylko wyżej (ze względu na większą średnicę koła)...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Badyl » 20 lis 2008, 10:48

Maciej Loret napisał(a):zamieniłeś po prostu zjechane letnie na nówki zimówki i stąd Twoje odczucia

a czy ja twierdzę coś innego?
Maciej Loret napisał(a):Jeśli dobrze dobrałeś opony, to obie będą (w przybliżeniu) jednakowo wypełniały nadkole.

sęk w tym, że specjalnie dobrałem je inaczej, chciałem mieć więcej balona na zimę i większy komfort – tak więc z 96,75 mm (215/45) gumy mam teraz 112,75 mm (205/55). A co do wysokości takiego auta, to fakt, źle się wyraziłem – powinienem był użyć słowa "optycznie" za co przepraszam ;)
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez Maciej Loret » 20 lis 2008, 10:59

Badyl napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):zamieniłeś po prostu zjechane letnie na nówki zimówki i stąd Twoje odczucia

a czy ja twierdzę coś innego?


Jak dla mnie zasugerowałeś, że jazda po zakrętach na 17" (czyli zwykle szerszych niż 16") jest trudniejsza niż na 16".

Badyl napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Jeśli dobrze dobrałeś opony, to obie będą (w przybliżeniu) jednakowo wypełniały nadkole.

sęk w tym, że specjalnie dobrałem je inaczej, chciałem mieć więcej balona na zimę i większy komfort – tak więc z 96,75 mm (215/45) gumy mam teraz 112,75 mm (205/55).


Jak to inaczej? Najprawdopodobniej zamiast 215/45/17 dałeś 205/55/16 To jest "normalnie" , a nie "inaczej"...
A auto optycznie (i nie tylko) poszło nie w dół, tylko do góry o ponad 3mm (pomijając oczywiście niuans typu ciśnienie...).
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Badyl » 20 lis 2008, 11:44

Maciej Loret napisał(a):Jak dla mnie

zgadza się, jak dla Ciebie
Maciej Loret napisał(a):Najprawdopodobniej zamiast 215/45/17 dałeś 205/55/16 To jest "normalnie" , a nie "inaczej"...

bliżej zachowania wielkości koła nie byłoby 205/50?
Maciej Loret napisał(a):A auto optycznie (i nie tylko) poszło nie w dół, tylko do góry

jeżeli koło mocniej wypełnia nadkole to robi wrażenie zbliżone do tego przy obniżonym zawieszeniu

żeby zakończyć to OT – chciałem jedynie podzielić się moją radością a nie wdawać w bezsensowne dyskusje i łapankę słówek, także może zakończmy ten temat a ja pójdę się jeszcze czegoś nauczyć o życiu
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez Maciej Loret » 20 lis 2008, 12:02

Badyl napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Jak dla mnie

zgadza się, jak dla Ciebie


Chciałeś dobrze, a wyszło jak zawsze...
Bo jak inaczej zrozumieć Twoje: "załozyłem Goodyear Ultra Grip 7+ 205/55r16 iii... obstaję przy swoim, że nigdy nie kupię używanych opon a teraz też już wiem, że nigdy też nie wrócę do kół 17 jest toniebo po prostu, zakręty w które bałem się wejść w lecie teraz ciągnę jakim tylko torem mi pasuje" ?
Dla mnie jednoznacznie wskazuje to na gorsze zachowanie opon 17" na zakręcie niż opon 16"...

Badyl napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Najprawdopodobniej zamiast 215/45/17 dałeś 205/55/16 To jest "normalnie" , a nie "inaczej"...

bliżej zachowania wielkości koła byłoby 205/50?


Nie, nie byłoby. Ale nawet nie o to chodzi. Po prostu zwykle producenci homologują jako zamiennik 215/45/17 205/55/16 i 195/65/15.


Badyl napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):A auto optycznie (i nie tylko) poszło nie w dół, tylko do góry

jeżeli koło mocniej wypełnia nadkole to robi wrażenie zbliżone do tego przy obniżonym zawieszeniu


Teraz się mogę zgodzić. Lepiej wypełnia, choć wcale nie obniża...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Badyl » 20 lis 2008, 12:32

Maciej Loret napisał(a):Dla mnie jednoznacznie wskazuje to na gorsze zachowanie opon 17" na zakręcie niż opon 16"...

a dla mnie jednoznacznie na różnicę w oponach nowych i używanych


Panie Macieju Lorecie – dopisz mnie Pan do tej listy na dole swego jakże cennego dla mnie posta i skończ nauczać
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez Grzyby » 20 lis 2008, 12:37

Badyl napisał(a):a dla mnie jednoznacznie na różnicę w oponach nowych i używanych

to chyba jedynie dla Ciebie ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Badyl » 20 lis 2008, 12:42

a co ja piszę? – DLA MNIE – nie dla "was", dla "wszystkich" czy dla "krewnych królika", bo to ja siedziałem w aucie, to ja prowadziłem, to ja odczułem na konkretnych zakrętach – ale widzę, że grupa brzuchaczy wszystko arbitralnie wie najlepiej
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez mr_t » 20 lis 2008, 13:58

Mimo wszystko – zmiana 17 na 16, przy założeniu że jest to ten sam bieżnik, ta sama szerokość opony, a zmienia się jedynie profil, czyli np. wg. zaleceń producenta dla mojego auta zmiana z 205/50R17 na 205/55R16 może w pewnych warunkach poprawić nie tylko komfort, ale i zachowanie. Niski profil jest na drogi dobrej jakości – a nie na dziurawe klepiska. W pewnych warunkach dzięki temu że jest trochę więcej gumy na feldze opona może lepiej wybrać nierówności i lepiej utrzymać kontakt z nawierzchnią, co się przełoży bezpośrednio na możliwość szybszego pokonania zakrętu.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki