Dziwne gusta polskiego społeczeństwa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez People_Hate_Me » 17 lis 2008, 18:48

Pamiętam jak Marcin od nas sprzedawał 626 DiTD to jak pojechał na giełde to na niego nawet nie patrzyli ;O tylko przechodzili jakby go nie bylo. fakt sprzedał go ale dopiero po kilku miechach.
co zas do rozpoznawalnosci mazdy to malo osob wie co to. ja do dzis sie spotykam z probami rozszyfrowania starego znaczka mazdy. i słysze ze to Kia albo Daewoo ;O fakt za rozrzad + pompa zapłaciłem z robiocizna o 200 złotych wiecej niz znajomy w calibrze. ale mnie to nie boli :D ceny sa w miare porównywalne a jakosc bez porównania.
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Mateusz L » 17 lis 2008, 19:15

People_Hate_Me napisał(a):jakosc bez porównania.


No co Wy? Przeca Mazda to Ford, a VW to niemiecka jakość i precyzja hahaha :D <lol>
...BTW. Poduszka powietrzna, jaki turbo zostały po raz 1. użyte przez Amerykanów, a doświetlanie zakrętów i poziomowanie reflektorów przez Citroena- czemu wpiera się ogólnie, że to Niemcy wszystko wynaleźli???
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez zeusik » 17 lis 2008, 19:16

z tego co zdarzylem zauwazyc to ludzie maja wstret bo sa przekonani ze japonczyki sa drogie w uzytkowniu – no i maja racje <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Bartg » 17 lis 2008, 19:50

Pewnie dlatego, ze uslyszeli gdzies, jak to wlasciciel Mazdy pojechal do Aso i zaplacil jak za zboze, fakt w Aso jest drogo, ale to juz nie jest rok 94 gdzie czesci do japonczykow bylo bardzo ciezko dostac.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Yooziu » 17 lis 2008, 20:48

w innych ASO tez tanio nie jest, autoryzowane serwisy maja niestety to do siebie ze za wyglad, obsluge, 10 mechanikow i ich czyste stroje ktos musi zaplacic, niezaleznie od tego jakiej marki znaczek wisi nad wjazdem.

a co do tej popularnosci japonczykow to chyba troche przesadzacie, u mnie w rodzinie wiekszosc jezdzi japoncami, wsrod znajomych podobnie, na ulicach poznania tez mazd i innych hond, toyot (tych w szczegolnosci – corolle i yarisy to jakby za darmo dawali ;) ) nie brakuje, fakt jest ich mniej niz np vw, ale jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby ktos pytal jakiej marki autem jezdze (w sensie ze nie umial rozpoznac)
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez brii » 17 lis 2008, 23:42

Mateusz L napisał(a):turbo zostały po raz 1. użyte przez Amerykanów,

hahaha – rozmijasz się mocno z prawdą.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 18 lis 2008, 00:07

trojanrob napisał(a):Zawsze się zastanawiałem kto kupuje TICO.


Ja... i gdybym znowu szukał samochodu, który ma być mały i tani w eksploatacji nie wybrałbym nic innego jak własnie Tico. Swoją rolę to auto spełnia najlepiej w swojej klasie. Sprzedałem w bólem serca... poszło w 2 dni od wystawienia. Gość się nawet nie targował.

Mnie właśnie najbardziej rozwala w polskim społeczeństwie to ślepie patrzenie na jedną markę i rzucanie błota na wszystko inne.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez mad_man » 18 lis 2008, 00:18

hmm... to moze ja tez sie przylacze.. co do tico.. to to autko ma jednego wielkiego plusa, mianowicie, jezdzi sie tym jak gokartem :D i do tego sie nadaje idealnie, i w sumie juz sie keidys zastanawialem zeby sobie kupic na rozwalke :D hrrhrh... no ale coz...
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez Mateusz L » 18 lis 2008, 00:48

brii napisał(a):– rozmijasz się mocno z prawdą.

Mowa o autach osobowych, bo sam wynalazek( w takiej czy innej postaci) z początków XX w. był stosowany choćby w niektórych odmianach silnika Rolls- Royce Merllin samolotu Supermarine Spitfire (nie wiem, czy nie mechaniczne doł.) i w wielu innych maszynach tamtych lat... Edit: autocenzura mojej niewyparzonej gęby-sorry jeśli kogoś uraziłem :(
Ostatnio edytowano 19 lis 2008, 01:57 przez Mateusz L, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez brii » 18 lis 2008, 09:21

A ja coś pisałem o tym, że Renault po raz pierwszy użyło turbo w osobówce?
Pierwszy raz turbo w osobówce użyli Szwedzi a nie Amerykanie :]
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Fiveopac » 18 lis 2008, 10:41

Mateusz L napisał(a):To tak samo jak gadka, że CR to wynalazek Fiata- a badziewie prawda!!

pohamuj jezyk, ok? Pierwsze ostrzeznie, potem czerwona kartka.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Mateusz L » 18 lis 2008, 21:17

brii napisał(a):A ja coś pisałem o tym, że Renault po raz pierwszy użyło turbo w osobówce?

Nie, ale myślałem już, bo często widzę, że o nich piszesz i w sumie masz sporo racji ... Ja słyszałem, że Amerykanie i miał wielką turbodziurę...


Fiveopac napisał(a):potem czerwona kartka.

Zdaje się, że i tak dostałem, albo kontuzja łącza ;(


Fiveopac napisał(a):pohamuj jezyk,



Przepraszam :( Wystarczyło napisać to bym zedytował, a tak jest cytat... Wkurzyłem się, bo coś się waliło i myślałem, że post w ogóle nie poszedł. Ale nic-winni się tłumaczą...moja wina, głupio mi i wogóle już wrzucam wór pokutny i sypię głowę popiołem :(
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez ravo » 18 lis 2008, 21:17

speedone napisał(a):A mnie to cieszy bo dzięki temu mogę jeździć mało pospolitym autem reszta niech sobie jeździ golfami

noo 626 to unikat na drogach

jacobs napisał(a):Myślę że na pytanie zawarte w temacie odpowiedzieć powinien ravo

hihih

Piotruś napisał(a):Wankla kupują tylko chorzy ludzie.

oj tak

mi brakuje na drogach nowych modeli mazd :( sa piekne ale i tak sie to zmienia, konkurencja na rynku jest duza ale nie kazde auto ma dusze
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez chudy » 18 lis 2008, 21:40

Mateusz L napisał(a):VW to niemiecka jakość i precyzja

hahaha
Porównując auta z podobnych lat produkcji i podobnej klasy, nie ma wątpliwości, że co do precyzji i jakości Niemcom daleko do Japonii. Mogę to śmiało powiedzieć bo jeździłem zarówno 626 GD z 91r. i posiadam passata z 92 roku. Mazdą jeździło siez przyjemnością – bez względu na ilość czasu spędzonego za kółkiem, tym drugim jazda w dłuższą trasę...ech, szkoda gadać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez marcus_87 » 18 lis 2008, 22:50

ja uwazam ze w latach 90 japonce niestety zostali w tyle glownie jezeli chodzi o bezpieczenstwo, komfort, wyposazenie i wykonanie. w autach europejskich poduszki, napinacze, elektryka szyb czy wspomaganie byly standardem w sredniej klasie, czesto wsadzali juz abs w serii.
np w civicu v gen elektryka szyb czy abs to prawie limitowana wersja.

ale przede wszystkim jest przepasc jezeli chodzi o wyciszenie wnetrza, spodziewalem sie ze bedzie ciszej niz mialem np w escorcie td ale niestety. w civicu podobno jest jeszcze gorzej.

czyli moje zdanie jest takie ze auta japonskie przed 90 chwalono za technike bo z wyposazeniem w europie bylo tak samo kiepsko. po 90 u nas zaczeli stawiac na komfort a japonczyki obudzili sie dopiero pare lat pozniej i zaczeli robic auta pod europejczykow od modeli 98-99 albo i pozniej.

teraz chyba sie znow wyrownalo, bo nie mozna powiedziec ze vw audi czy bmw to zle auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez Grzyby » 18 lis 2008, 23:16

marcus_87 napisał(a):w latach 90 japonce niestety zostali w tyle glownie jezeli chodzi o bezpieczenstwo, komfort, wyposazenie i wykonanie

poza tym wszystko jest ok?

Bardzo ciekawa opinia .....
Stawianie aut europejskich z lat 90 nad japończykami w kwestii wyposażenia czy wykonania (o komforcie nie wspominam) <lol>

Weź jeszcze przyjacielu pod uwagę o autach na jaki rynek rozmawiamy?
Bo jeśli porównujesz wyposażenie aut europejskich na rynek niemiecki z wyposażeniem aut japońskich na rynek holenderski to masz odpowiedź jak na dłoni. Ale zrób odwrotne porównanie a będziesz zaskoczony.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez marcus_87 » 18 lis 2008, 23:28

Grzyby napisał(a):Weź jeszcze przyjacielu pod uwagę o autach na jaki rynek rozmawiamy?
Bo jeśli porównujesz wyposażenie aut europejskich na rynek niemiecki z wyposażeniem aut japońskich na rynek holenderski to masz odpowiedź jak na dłoni. Ale zrób odwrotne porównanie a będziesz zaskoczony.


w tym tez jest racja, ale wyciszenie japoncow z tamtych lat to tragedia niezaleznie na jaki kraj jest wersja, a to niestety laczy sie z komfortem i wykonaniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez Grzyby » 18 lis 2008, 23:37

Nie wiem o czym mówisz ani jakie konkretnie auta porównujesz.

Jeździłem 626 z 93 roku bez wyciszenia pod maską (zaginęło w akcji) i uwierz lub nie – było to auto nie głośniejsze niż jej odpowiednicy europejscy.
Na pewno nie było w niej głośniej niż w Passacie (92 i 96), Xantii (sporo nowsza konstrukcja), Lagunie I, Audi 80, Toyotą Cariną E (i mowa tu tylko o benzyniakach). Za to wygodą i wyposażeniem biła konkurencję na łeb (poza zawieszeniem – tutaj Xantia była bezkonkurencyjna).

Acha – pisząc "japońce" nie zapominaj że zdecydowana większość marek japońskich wytwarza swoje auta w Europie :) (Mazda miała krótki romans produkcyjny z Hiszpanią przy Maździe 2 pierwszej generacji ale na szczęście poszła po rozum do głowy)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Cukierek » 19 lis 2008, 00:07

Ja swego czasu dosyć często miałem okazję jeździć Mazdą 626 GC(?) 2.0 D z 1984 roku. Auto mimo przejechanych 400tyś(na liczniku, a ile był rzeczywiście), jeździło się bardzo komfortowo, silniczek nie klekotał jak VW czy inne szmelcwageny, nawet nasz bardzo dobry znajomy który jeździł tą Mazdą mówił że mimo wieku jest idealna. Czego ta Mazda nie przewiozła, od skrzynek z truskawkami, przez materiały tapicerskie, po materiały na budowę domy. Auto miało jak na swoje lata pełną elektrykę(szyby, lusterka), szyberdach, welury no i mimo że wtedy miało 20 lat miała nadal oryginalny lakier w bardzo dobrym stanie, a najlepsze że była kupiona jako nowa w Pewexie za dolary(były dokumenty zakupu), a nasz znajomy był 2'gim właścicielem.
Nasz znajomy oprócz tej Mazdy miał na początku lat 90'tych 323 F BG GT, którą kupił uszkodzoną i aby znaleźć części do naprawy musiał się nieźle namęczyć, ale takie były czasy. Po eFce miał parę europejczyków, ale zawsze wracał do Mazdy, miał: 121 BC, 323BG sedan, 626 GC, 323 Protage, , 2(lub 3)x 626 GE. Zawsze powtarzał że jak kupować auto to tylko japończyka bo ma duszę i się odwdzięcza jak o nie dbasz, a komfortu nie dorówna mu żadne auto w jego klasie!
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Puhcio » 19 lis 2008, 00:14

marcus_87 napisał(a):ja uwazam ze w latach 90 japonce niestety zostali w tyle glownie jezeli chodzi o bezpieczenstwo, komfort, wyposazenie i wykonanie.


Jeśli chodzi o końcówkę lat '90 to ja bym się zgodził. Takie produkcje jak 626, Avensis czy Accord jednak były trochę za europejskimi odpowiednikami jak chodzi o poziom wyposażenia, nowoczesne rozwiązania czy silniki diesla.

Precyzując – np. Volva już w II poł lat '90 miały w ofercie 6 – 8airbagów, dwustrefową klimatyzację czy ESP. VAG miał dość mocne TDI – 131, 150 KM, itp.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Moto