nakrętki felg stalowych i alu
1, 2
Zazwyczaj nakrętki/śruby są różne. Poza łbem śruby są dłuższe (do alu) i krótsze (do stalówek), a nakrętki – krótsze do alu i dłuższe do stalówek – tj. mniej, albo więcej śruby wejdzie do nakrętki – no chyba że nakrętka jest przelotowa. Moje Mazdowate nie są przelotowe, Enzo też nie, ale Enzo mają inny kąt stożka i są dłuższe o tych z Mazdy (obydwa rodzaje są do ALU).
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Miałem z tym ostatnio do czynienia. Usystematyzuje : Do alusów- stożkowe ,do stalowych- sferyczne.Są alusy które mają wymagania mniejszego lub większego kąta stożka.Stalowe tak wybredne nie są.Ale już producenci niektórych felg stalowych i tak wiedzieli co mają zrobić aby sprzedaz nie padła. Np felgi o tych samych niemal parametrach -rozstaw,wielkosć ,otwory etc od Hondy nie pasuja z powodu własnie łbów -nakretek lub jak kto woli srub do Mazdy. Podobnie jest z alusami. Ale na zmianie kół w przydroznym zakładzie zawsze znajdzie się chłopak ,który przykrecił niejedno koło do Ursusa i docisnie.Tak ,ze na wiosne zostanie Ci tylko przecinak i młotek.Wiec należy dla bezpieczeństwa własnego i przewożonych w aucie dóbr materialnych i tych niematerialnych poczytac troszkę Forum Mazda Speed.Jak i ten temat. Inaczej możemy myśleć ,ze sruby-nakrętki w kołach trzymaja całkiem nieżle a okaże sie ,że wcale tak nie jest lub napręzenia są na granicy zerwania gwintu.
Wiedza moze nie czyni Cie szcześliwszym ,ale bezpieczniej moze byc zawsze. Dziekuje.
Wiedza moze nie czyni Cie szcześliwszym ,ale bezpieczniej moze byc zawsze. Dziekuje.
Panie Boże. Dziękuję Ci za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice międzystopniowe, turbosprężarki z łożyskami kuIkowymi i tytanowe sprężyny zaworu.
Amen.
Amen.
Maćku, dołącz proszę wartościowe posty z tej dyskusji do pokrewnego tematu. Bardzo dziękuję.
carlito napisał(a):ale żeby było ciekawiej potrzebuję czarnych.
Chesz a nie potrzebujesz
Pytales "nakretkowcow" z allegro czy nie maja gdzies czarnych? Moze ktos jest w stanie zorganizowac.
O! właśnie wczoraj zmieniałem w swoim aucie kółka z alu na stalówki i mechanior się mnie pyta czy zakładać nakrętki od alu? a ja nie wiem ocb
(bo to moje pierwsze auto z alu
) ale stwierdził, że będą trzymać... Więc jak? niech zostaną czy zmieniać na płaskie?
carlito
http://moto.allegro.pl/item483283337_na ... daewo.html tu masz czarne ale tylko 19 nas interesują chyba 21 ?

carlito

- Od: 15 cze 2007, 01:09
- Posty: 166
- Skąd: gdzieś na wschodzie
- Auto: M6 '02 2.0 Benzin
a wiec to jest tak (bo widze ze chyba nadal nie jest rozwiazany problem):
– wiekszosc felg aluminiowych fabrycznych (czyli montowanych fabrycznie na samochodach a nie dokupowanych) ma sruby/nakretki z lbem w ksztalcie kulki.
– zdecydowana wiekszosc (jesli nie wszystkie) felgi nieoryginalne, czyli dokupowane typu OZ, AEZ itd. maja sruby/nakretki na leb stozkowy
– stalowki najczesciej maja leb kulke wiec tutaj pasuja sruby/nakretki od fabrycznych alufelg
– niektore felgi m.in. Enkei lub alufelgi do Smarta maja wejscie tylko na sruby z waskim lbem, ze specjalnym kluczem przejsciowym
Wiec np. alufelgi do M6 lub rx-8 fabyczne maja wejscie na nakretki kulkowe, wiec moga byc te same co przy stalowkach.
A wszelkie sruby i nakretki, takze zabezpieczajace i te bardziej nietypowe mozna kupic np. u mnie na zamowienie lub innych warsztatach zajmujacych sie bardziej profesjonalnie felgami (a nie tylko wymiana opon i pojsciem na latwizne)
Pozdrawiam
– wiekszosc felg aluminiowych fabrycznych (czyli montowanych fabrycznie na samochodach a nie dokupowanych) ma sruby/nakretki z lbem w ksztalcie kulki.
– zdecydowana wiekszosc (jesli nie wszystkie) felgi nieoryginalne, czyli dokupowane typu OZ, AEZ itd. maja sruby/nakretki na leb stozkowy
– stalowki najczesciej maja leb kulke wiec tutaj pasuja sruby/nakretki od fabrycznych alufelg
– niektore felgi m.in. Enkei lub alufelgi do Smarta maja wejscie tylko na sruby z waskim lbem, ze specjalnym kluczem przejsciowym
Wiec np. alufelgi do M6 lub rx-8 fabyczne maja wejscie na nakretki kulkowe, wiec moga byc te same co przy stalowkach.
A wszelkie sruby i nakretki, takze zabezpieczajace i te bardziej nietypowe mozna kupic np. u mnie na zamowienie lub innych warsztatach zajmujacych sie bardziej profesjonalnie felgami (a nie tylko wymiana opon i pojsciem na latwizne)
Pozdrawiam
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki