nakrętki felg stalowych i alu

Postprzez mr_t » 17 lis 2008, 10:53

Zazwyczaj nakrętki/śruby są różne. Poza łbem śruby są dłuższe (do alu) i krótsze (do stalówek), a nakrętki – krótsze do alu i dłuższe do stalówek – tj. mniej, albo więcej śruby wejdzie do nakrętki – no chyba że nakrętka jest przelotowa. Moje Mazdowate nie są przelotowe, Enzo też nie, ale Enzo mają inny kąt stożka i są dłuższe o tych z Mazdy (obydwa rodzaje są do ALU).
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Marek61 » 17 lis 2008, 20:30

Miałem z tym ostatnio do czynienia. Usystematyzuje : Do alusów- stożkowe ,do stalowych- sferyczne.Są alusy które mają wymagania mniejszego lub większego kąta stożka.Stalowe tak wybredne nie są.Ale już producenci niektórych felg stalowych i tak wiedzieli co mają zrobić aby sprzedaz nie padła. Np felgi o tych samych niemal parametrach -rozstaw,wielkosć ,otwory etc od Hondy nie pasuja z powodu własnie łbów -nakretek lub jak kto woli srub do Mazdy. Podobnie jest z alusami. Ale na zmianie kół w przydroznym zakładzie zawsze znajdzie się chłopak ,który przykrecił niejedno koło do Ursusa i docisnie.Tak ,ze na wiosne zostanie Ci tylko przecinak i młotek.Wiec należy dla bezpieczeństwa własnego i przewożonych w aucie dóbr materialnych i tych niematerialnych poczytac troszkę Forum Mazda Speed.Jak i ten temat. Inaczej możemy myśleć ,ze sruby-nakrętki w kołach trzymaja całkiem nieżle a okaże sie ,że wcale tak nie jest lub napręzenia są na granicy zerwania gwintu.
Wiedza moze nie czyni Cie szcześliwszym ,ale bezpieczniej moze byc zawsze. Dziekuje.
Panie Boże. Dziękuję Ci za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice międzystopniowe, turbosprężarki z łożyskami kuIkowymi i tytanowe sprężyny zaworu.
Amen.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez Globy » 18 lis 2008, 10:39

Maćku, dołącz proszę wartościowe posty z tej dyskusji do pokrewnego tematu. Bardzo dziękuję.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez brii » 18 lis 2008, 10:52

OK
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez carlito » 18 lis 2008, 14:20

No dobrze, drodzy klubowicze. To powiedzcie gdzie można kupić nakrętki do Mazdy 6 z 2004. Niestety w Feu Vert i FOTA takich brak. Na allegro są, ale żeby było ciekawiej potrzebuję czarnych.
Saludos
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2008, 13:59
Posty: 47
Skąd: Warszawa/M.Maz.
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121 KM GG

Postprzez Xenocyd » 18 lis 2008, 15:33

carlito napisał(a):ale żeby było ciekawiej potrzebuję czarnych.

Chesz a nie potrzebujesz ;) srebrne trzymaja identycznie jak czarne, wiec rozbija sie o kwestie estetyczna. W ostatecznosci mozesz sobie pomalowac sam jak nie znajdziesz.
Pytales "nakretkowcow" z allegro czy nie maja gdzies czarnych? Moze ktos jest w stanie zorganizowac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez carlito » 18 lis 2008, 16:15

Do w/w M6 będzie rozmiar 12x1,25 czy 12x1,5? Pod klucz 21?
Saludos
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2008, 13:59
Posty: 47
Skąd: Warszawa/M.Maz.
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121 KM GG

Postprzez Xenocyd » 18 lis 2008, 17:23

wedlug konfiguratora na stronie McGard M12x1,5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez mr_t » 19 lis 2008, 14:17

carlito a są czarne? Jeszcze się nie spotkałem z czarnymi. W poprzednim samochodzie czarne mi się same zrobiły po 1 zimie :D Ale jako nowe były "miedziane".
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez hbo » 19 lis 2008, 16:04

O! właśnie wczoraj zmieniałem w swoim aucie kółka z alu na stalówki i mechanior się mnie pyta czy zakładać nakrętki od alu? a ja nie wiem ocb :| (bo to moje pierwsze auto z alu <glupek2> ) ale stwierdził, że będą trzymać... Więc jak? niech zostaną czy zmieniać na płaskie?
carlito http://moto.allegro.pl/item483283337_na ... daewo.html tu masz czarne ale tylko 19 nas interesują chyba 21 ?
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez carlito » 19 lis 2008, 16:20

No właśnie się nad nimi zastanawiałem bo pasują. Mają jednak cieńsze ścianki, a zatem chyba mniejszą wytrzymałość. Bo generalnie zmiana klucza to nie problem.
Saludos
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2008, 13:59
Posty: 47
Skąd: Warszawa/M.Maz.
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121 KM GG

Postprzez darekk86 » 20 lis 2008, 23:39

a wiec to jest tak (bo widze ze chyba nadal nie jest rozwiazany problem):
– wiekszosc felg aluminiowych fabrycznych (czyli montowanych fabrycznie na samochodach a nie dokupowanych) ma sruby/nakretki z lbem w ksztalcie kulki.
– zdecydowana wiekszosc (jesli nie wszystkie) felgi nieoryginalne, czyli dokupowane typu OZ, AEZ itd. maja sruby/nakretki na leb stozkowy
– stalowki najczesciej maja leb kulke wiec tutaj pasuja sruby/nakretki od fabrycznych alufelg
– niektore felgi m.in. Enkei lub alufelgi do Smarta maja wejscie tylko na sruby z waskim lbem, ze specjalnym kluczem przejsciowym

Wiec np. alufelgi do M6 lub rx-8 fabyczne maja wejscie na nakretki kulkowe, wiec moga byc te same co przy stalowkach.
A wszelkie sruby i nakretki, takze zabezpieczajace i te bardziej nietypowe mozna kupic np. u mnie na zamowienie lub innych warsztatach zajmujacych sie bardziej profesjonalnie felgami (a nie tylko wymiana opon i pojsciem na latwizne) :)

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki