Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
Pioteq25 napisał(a):metha przy zmianie zrób koniecznie „płukankę”
obowiązkowo
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
hmm powodzenia ale takie objawy to chyba juz wiele silnikowi niepomoze oprocz remontu
a taka płukanke do silnika hmm jak usuwa nagar to niedopse nie mowie ze wszystkim ale słyszałem o przypadkach ze pozniej przecieka przez uszczelniacze sam wlałem ale tylko na 2 minuty a nie na 15 bo mechanik kazał mi wyłączyc silnik powiedział ze zaraz bedzie biała zasłona i płacz mysle ze miał racje.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
Po rozmowie z Brii, Loczkiem oraz przestudiowaniu tematu wybor moj padl na Midlanda 10W50. Po wymianie napisze jakie refleksje plyna z tej imprezy. Slyszalem, ze mozna sie spodziewac 2-3 krotnego spadku zucycia oleju. Teraz jezdze na Mobilu super S 10W40 i bierze mi jakies 300-400ml/1000km, czyli ani tragicznie ani rewelacyjnie ale niestety kopci z rana
.
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
Po rozmowie z Brii, Loczkiem oraz przestudiowaniu tematu wybor moj padl na Midlanda 10W50
to też półsyntetyk
jak zmienisz to daj znać jak ci chodzi madzia to też może zmienie
- Od: 3 mar 2008, 12:45
- Posty: 167
- Skąd: Lubin
- Auto: ______________
Jestem po wymianie.... Dodam, że stukał mi na zimnym (nie zawsze) popychacz.
Zrobiłem ok. 10 minutową płukankę... zlałem olej (Valvoline 10w 40) i muszę powiedzieć, że nie był zły
Po zalaniu filtra oleju, a później silnika (Valvoline 5w 40 SynPower) odpaliłem autko i słyszałem ten popychacz ale stuk był bardzo zatłumiony.
Po lekkim przygazowaniu stukot ustawał lecz jak obroty spadły do "wolnych" stukot dalej się pojawia.
Nie nagrzewałem jeszcze silnika do temperatury roboczej. Za jakiś czas się przejadę i zobaczę co i jak
Zrobiłem ok. 10 minutową płukankę... zlałem olej (Valvoline 10w 40) i muszę powiedzieć, że nie był zły
Po zalaniu filtra oleju, a później silnika (Valvoline 5w 40 SynPower) odpaliłem autko i słyszałem ten popychacz ale stuk był bardzo zatłumiony.
Po lekkim przygazowaniu stukot ustawał lecz jak obroty spadły do "wolnych" stukot dalej się pojawia.
Nie nagrzewałem jeszcze silnika do temperatury roboczej. Za jakiś czas się przejadę i zobaczę co i jak
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
nicek777 napisał(a):Slyszalem, ze mozna sie spodziewac 2-3 krotnego spadku zucycia oleju
Ja miałem castrola gtx magnatec później zmieniłem na midlanda właśnie 10w50 synqron i jakoś zużycie nie spadło
Proponuję zamiast płukanek i szukania super olejów zbierać kasę na remoncik, bo kto robił to wie jak wyglądają zapieczone pierścionki...
pozdrawiam
-
Gość
KEEL napisał(a):Proponuję zamiast płukanek i szukania super olejów zbierać kasę na remoncik
niektórym nie bierze oleju i przenoszą się na lepzej klasy olej... czyt. syntetyczny
to mnie tyczy
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
metha napisał(a):to mnie tyczy
super, ale tamat jest właśnie
Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
-
Gość
KEEL napisał(a):super, ale tamat jest właśnie
racja, racja
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
również polecam remoncik, fakt ze trochę kosztuje, ale zobaczenie niedymiącej z rana Z5`tki i braku bańki z olejem w bagażniku – bezcenne. Robiłem remont w tym samym czasie co KEEL i mi chyba również się udało, bo jest elegancko po operacji. Z płukanka czy zmiana oleju na inny ani broń Boże motordoktorem nie próbowałem, bo jeśli maiłbym co jakiś czas testować inny olej- to koszt tego mały by nie był, a tak uzbierałem na remont i wreszcie z rana odpalam ją bez siary 

- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
E tam. Remont niezawsze pomaga i pamietajmy o tym
Nie tylko mi ale i innym osobom z forum nic to niedało
Jak mam dać za remont 1700-2200zł to wole kupić silnik za 1000 zł,dać za przekładke 200-300zł.Pojeżdzić i sprawdzić czy bierze. Ryzyk fizyk albo sie uda albo nie. Bo z remontem też jest loteria ,chyba,że sie zrobi wszystko od A-Z
Mi tam Doctor pomógł i sobie chwale ten produkt 

- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
sps-snipers dla mnie to trochę dziwne jak da się nowe pierścionki a reszta silnika jest ok, i po tym zabiegu pije tyle co przed ...Albo tak był zrobiony albo chu...we części
ps miałem kiedyś poldka i progi tam były maxymalne na tulejach, dałem nowe pierścienie i żużycie spadło i to duużo, a głowicy nie robiłem wogóle ani planowania ani wymiany uszczelniaczy...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
Gość
remont 1700-2200zł?
ja dałem 1387zł za części(pierścienie NPR, uszczelniacze Takoma, ori uszczelki pod głowicą i pokrywę zaworów, kompletny rozrząd bez pompy wody, dwa paski od wspomagania i oprzyrządowania) i za robociznę czyli wymiana tego wszystkiego + planowanie głowicy. a 600km stuknęło po remoncie i jak na razie jest gitar
ja dałem 1387zł za części(pierścienie NPR, uszczelniacze Takoma, ori uszczelki pod głowicą i pokrywę zaworów, kompletny rozrząd bez pompy wody, dwa paski od wspomagania i oprzyrządowania) i za robociznę czyli wymiana tego wszystkiego + planowanie głowicy. a 600km stuknęło po remoncie i jak na razie jest gitar
Ostatnio edytowano 11 lis 2008, 23:57 przez MariuS, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
<b>Keel -- przy remoncie trzeba sfonować kanały tłokowe jak sie daje pierścienie nowe. Wtedy musi pomóc 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
sps-snipers napisał(a):sfonować
shonować jak już.............
jezeli scianki cylindrow maja jeszcze widoczne jodełki(rowki) z fabryki, honowanie nie jest konieczne.
sfonować to sobie mozna fona dzwonkami ;p
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
soul napisał(a):sps-snipers napisał(a):sfonować
![]()
shonować jak już.............
jezeli scianki cylindrow maja jeszcze widoczne jodełki(rowki) z fabryki, honowanie nie jest konieczne.
sfonować to sobie mozna fona dzwonkami ;p

-
Gość
KEEL napisał(a):soul napisał:
sps-snipers napisał:
sfonować
shonować jak już.............
jezeli scianki cylindrow maja jeszcze widoczne jodełki(rowki) z fabryki, honowanie nie jest konieczne.
sfonować to sobie mozna fona dzwonkami ;p
dobre
_______________

- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
ja ost cos takiego u mnie zauwazylem,(auto oczywiscie 323f 1.5 )
znika oleju troche max 0,2 litra na 1000km.
czy taka sytuacja jest ok czy pomału myślec o remontcie/swapie ?
znika oleju troche max 0,2 litra na 1000km.
czy taka sytuacja jest ok czy pomału myślec o remontcie/swapie ?
Ostatnio edytowano 14 lis 2008, 10:53 przez jarekrk, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 13 lis 2008, 09:30
- Posty: 237
- Skąd: Kraków
- Auto: bmw 323 e46
o,2l to sporo porównując ze sprawnym motorem albo innymi silnikami, ale jak na Z5 to prawie zdrowe
u mnie na początku było tak samo- olej znikał jeszcze mniej niż u Ciebie 0,6l na 6500tys a kopciła z rana jak zimno, a po kilku miechach zaczęła pić 0.9l na 100Km
teraz jestem po remoncie i jak na razie 670Km przejechane i dymienie i olejozernoiśc całkowicie minęły, ale zobaczy się z czasem czy Z5 całkowicie wyzdrowiało
u mnie na początku było tak samo- olej znikał jeszcze mniej niż u Ciebie 0,6l na 6500tys a kopciła z rana jak zimno, a po kilku miechach zaczęła pić 0.9l na 100Km
teraz jestem po remoncie i jak na razie 670Km przejechane i dymienie i olejozernoiśc całkowicie minęły, ale zobaczy się z czasem czy Z5 całkowicie wyzdrowiało
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość