Coś chrupneło a teraz klekocze silnik

Postprzez Pippi » 16 mar 2005, 19:55

Dzisiaj wracałem sobie z pracy i przy redukcji do trójki coś chrupneło w silniku, dosłownie mówiąc jakby coś pękło lub cicho strzeliło, w pierwszym momencie myślałem że na coś najechałem ale po chwili spadła trochę moc i przymuliło auto. Po chwili pojawiło się to samo zjawisko tylko cichsze. Odruchowo przełączyłem na benzynę (bo jechałem sobie na gaziku) ale bez wyraźnej poprawy. Jak silnik pracuje na wolnych obrotach, to w zabawny sposób klekocze jak stary dobrze wysłużony diesel, przy jeździe z kolei słychac ciągły odgłos cieńkiego popiardywania. Wszystkie odgłosy pochodzą oczywiście z silnika a ściślej spod pokrywy, tak jakoś.
Ludzie kochani dajcie znac co to może byc?
*********************************************
Pozdrowionka znad morza
Mazda Premacy Active 2,0 DiTD – '03
Mazda 626 1,8i GE-'96 LPG ----> DO SPRZEDANIA
Gdańsk
*********************************************
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2004, 21:54
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Premacy 2,0DiTD '03

Postprzez Piotrek » 16 mar 2005, 20:04

Jakas epidemia. Kazdy pisze, ze mu warczy, klekocze, pierdzi...i co jesty najgorsze? ano to, ze u mnie tez jest taki problem. Od jakiegos czasu chodzi beznadziejnie, stracil troche mocy. Obstawiam rozrzad, chociaz niedawno byl robiony ;( Nie wiem, co jeszcze moze byc przyczyna. Do 2500rpm auto nie bardzo chce jechac, potem troche lepiej, ale czuje, ze stracil duzo na mocy. Po niedzieli wstawiam do serwisu, najgorsze, ze kasy akurat nie ma na naprawy ;(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez navroth » 16 mar 2005, 21:57

Na pocieszenie u mnie wszystko jest [tiiit] z autem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Piotrek » 16 mar 2005, 22:41

Na pocieszenie u mnie wszystko jest [tiiit] z autem


Po wypowiedzeniu takich slow przewaznie sie pieprzy :), wiec szykuj kase, hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez panstasio » 17 mar 2005, 13:18

pipi a nie miales strzalu gazu??
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez mayer » 17 mar 2005, 16:07

panstasio napisał(a):pipi a nie miales strzalu gazu??

raczej nie stawiałbym na cokolwiek związane z LPG. Moim zdaniem rozrząd przesyła ci pozdrowienia... sprawdź co się tam dzieje pod wałkiem rozrządu.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Koval » 17 mar 2005, 22:55

Coś mogło stać się z napinaczem i wtedy pasek mógł przeskoczyć, efekt – silnik się tłucze i nie jedzie <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez drakmen » 17 mar 2005, 23:03

no właśnie możliwe że coś się z rozrządem popieprzyło, może pasek przeskoczył o jeden ząbęk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:29
Posty: 46
Skąd: Bielin, Szczecin
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V

Postprzez Smirnoff » 19 mar 2005, 12:03

Koval napisał(a):Coś mogło stać się z napinaczem i wtedy pasek mógł przeskoczyć, efekt – silnik się tłucze i nie jedzie <głaszcze>


Dokładnie, radzę sprawdzić napinacz i sprężynę, która go odciąga. JA miałem taki myk w GE FP i niestety (albo raczej na szczęscie) skończyło się (tylko) wymianą napinacza, rolki i paska. Dobrze, ze nie zmieliło głowicy, bo by już nie było tak wesoło :]
Pozdrawiam
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6