Korektor siły hamowania- poprawa hamulców tylnych (tylko i wyłącznie z układem ABS)

Postprzez bazyl wspaniały » 4 lis 2008, 14:11

Fiveopac napisał(a):Cos ty! Drobnym spowalaniaczem byl maly fiat i stojace przed nim tico

czyli kontrolowana strefa zgniotu <lol>
koniec OT


Fiveopac napisał(a):Podejrzewam, ze inzynierowie mazdy byli ciut madrzejsci od wszystkich forumowiczow razem wzietych...

Też w sumie tak myślę i chciałbym zauważyć że cały czas mówimy tu o grzaniu tarcz zbyt małych tarczach itp. a te samochody (GE, MX6, X6) nie byly konstruowane z myślą o jakichś extremalnych wyzwaniach drogowych. Do normalnej exploatacji wystarczą ori heble o ile są w dobrym stanie. Jeśli marudzi na heble ktoś komu rdza na zaciskach sięga już nadkoli to niech ma pretensje do siebie że o to nie zadbał.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez piwo » 4 lis 2008, 14:36

odnosnie zarzucania przy recznym na zakrecie tez nie do konca prawda.ja w zime czesto wspomagam sie lekko recznym na zakrecie bo auto wyjezdza strasznie przez przod na lodzie lub sniegu ubitym i wcale nie chce pupy zarzucic.kwestia umiaru.a poza tym hamuje sie przed zakretem a nie na.ten co hamuje na jak dla mnie sam naraza sie na wypadek. :) .zalezy do czego dazymy.czy samochod ma lepiej hamowac ale byc bardziej nerwowy przy hamowaniu na zakretach lub przy hamowaniu i gwaltownej zmianie kierunku zaraz po hamowaniu czy byc spokojny i przewidywalny ale miec slabe hamulce z tylu i nie wykorzystywac pelnej przyczepnosci kol.cos zza cos.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez pawelc » 4 lis 2008, 16:24

Grzyby napisał(a):lepiej niż nówka z fabryki?

bo mój samochodzik jest znacznie lepszy niż z fabryki ;) <lol> ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 4 lis 2008, 19:15

pawelc napisał(a):ja osobiście na wiosnę zajmę się wymianą przednich od M6 będzie miało to większy sens -chociaż żeby zrobić to konkretnie należałoby też wymienić i pompę i serwo i przewody


Teraz to już bajki piszesz.
skoro średnice tłoczków w M6 oraz GE i GF są identyczne to po co zmieniac pompę i przewody?

Co innego jakbyś przekładał tył bo tam w GE masz 30mm a w GF i M6 jest już 35mm ale i tak według mnie pompa sobie poradzi.



pawelc napisał(a):Powiem tak- tył to jakieś 20% skuteczności przednich hamulców i tak ma być cała siła hamowania głównie idzie na przód ,wyrzucanie korektora aby polepszyć tył to jak dla mnie nie ma sensu


A co gdy samochód jest załadowany na full?
A co gdy nawierzchnia jest śliska i hamulce przednie nie są w stanie na tyle zahamowac aby przeżucić masę na przód.

Fiveopac napisał(a):Podejrzewam, ze inzynierowie mazdy byli ciut madrzejsci od wszystkich forumowiczow razem wzietych

Może mieli ograniczony budrzet.

Fiveopac nie powiesz chyba że taki korektor z mazdy jest lepszym rozwiązaniem niż korektory które reguluja ciśnieniew układzie na podstawie wychylenia tyłu nadwozia względem tylnej osi. (stosowane między innymi w VW fiatach i we wszelkich dostawczakach)
Fiveopac jak korektor masz w MX-5?
Nie twierdze w żadnym wypadku że ta modyfikacja jest najlepszym rozwiązaniem ale w/g mnie jest lepszym rozwiązaniem niż to co było wcześniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fiveopac » 5 lis 2008, 18:33

Hazu napisał(a):Fiveopac nie powiesz chyba że taki korektor z mazdy jest lepszym rozwiązaniem niż korektory które reguluja ciśnieniew układzie na podstawie wychylenia tyłu nadwozia względem tylnej osi. (stosowane między innymi w VW fiatach i we wszelkich dostawczakach)
Fiveopac jak korektor masz w MX-5?
Nie twierdze w żadnym wypadku że ta modyfikacja jest najlepszym rozwiązaniem ale w/g mnie jest lepszym rozwiązaniem niż to co było wcześniej.

Twierdze, ze lepszy taki, niz zaden. Opony tez sa lepsze niz te co masz, ale to nie powod, zeby je zrywac i jezdzic na felgach, zeby docisk na jednostke powierzchni byl wiekszy....
Hazu napisał(a):Może mieli ograniczony budrzet.

A jaki byl twoj budzet? :P mimo wszystko, nie podwazalbym kompetencji i doswiadczenia japonskich inzynierow w kwesti bezpieczenstwa kierowcy i stabilnosci auta podczas hamowania.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Hazu » 5 lis 2008, 18:51

Nie sądzę aby głównym zadaniem konstruktorów mazdy było konstruowanie samochodu przede wszystkim perfekcyjnego.

Według mnie chodziło o stworzenie samochodu spełniającego nałożone normy bezpieczeństwa oraz samochodu który będzie konkurencyjny w testach.

Więc przy takim tanim rozwiązaniu, jak jest w mazdzie i oplach , można osiągnąć jakąś tam krótką drogą hamowania na suchej i przyczepnej nawierzchni.
Pewnie ten korektor jest zaprojektowany pod takie warunki: sucha i przyczepna droga i tylko kierowca za kierownicą.

Przecież każdy kto ma cokolwiek pojęcia o tym jak hamuje samochód wie że jeżeli obciążymy tył samochodu lub będziemy hamować na śliskim należało by wtedy aby tył samochodu hamował z większą silą niż na suchym.

Fiveopac nie odpowiedziałeś na pytanie jaki masz korektor i gdzie zamontowany w mx-5 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fiveopac » 5 lis 2008, 19:13

Hazu napisał(a):Fiveopac nie odpowiedziałeś na pytanie jaki masz korektor i gdzie zamontowany w mx-5 ?

A to takie wazne pytanie bylo? Nazywa sie to proportioning bypass valve i podejrzewam, ze jest jeszcze prostszym urzadzeniem niz w xedzie. Niestety nie posiadam hiper korektora pochylowego, ale powiem szczerze, ze doskonale sie z tym czuje i jestem bardzo szczescliwym uzytkownikiem auta, w ktorym przednie hamulce potrafia zablokowac kola podczas gdy [jakie?] dbaja o stabilizacje toru jazdy.
Hazu napisał(a):Nie sądzę aby głównym zadaniem konstruktorów mazdy było konstruowanie samochodu przede wszystkim perfekcyjnego.

skoro tak rozumujesz, to czemu wogule umiescili ten rozdzielacz sily hamowania? Przeciec to jest zlozone z kilku czesci, a wiec kosztuje ergo mozna wyrzucic i wstawic w to miejsce po prostu rozdzielacz z jednym wejsciem i 4 wyjsciami a i budzet bedzie podreperowany. Rozumeisz od czego daze? w jakims celu to urzadzenie pojawilo sie w aucie, nie przez przypadek i nie sadze, ze uszkadzajac je, poprawiasz fabryke.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Hazu » 5 lis 2008, 19:44

Fakty są takie:
badanie techniczne wykazało za niską siłę hamowania tylnej osi,
samochód hamował gorzej niż porównywalne samochody np: honda accord,
kilka razy nieomal najechałem na tył auta.

Oczywiście wszystko co możliwe oprócz pompy i korektora było przejrzane i naprawione lub wymienione.

Kupiłem korektor używany w celu jego wymiany ponieważ podejrzewałem że mój jest uszkodzony.

Ostatecznie "uszkodziłem"swój stary korektor na czas próbny.

Ponieważ nic złego przy hamowaniu się nie dzieje a hamuje się naprawdę dobrze jeżdżę tak od dwóch lat i będę jeździł, niezależnie od tego co konstruktor miał na myśli :P

A xenonów nie złożę ani stożka na dolot też nie. :P

Jeżeli kiedyś przerdzewieją mi przewody tylne to na pewno przy okazji zamontuję korektory takie jak powinny być w tym samochodzie
:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fiveopac » 5 lis 2008, 19:51

A byles ma badaniu technicznym? Jaki rozklad sily hamowania masz po modyfikacji?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Hazu » 5 lis 2008, 20:05

dokładnych danych nie pamiętam ale z tego co pamiętam różnica jest conajmniej dwukrtotna między tyłem a przodem.

z resztą na tej stacji co ja badam badają tylko po jedną oś a nie dwie na raz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fiveopac » 5 lis 2008, 20:40

z resztą na tej stacji co ja badam badają tylko po jedną oś a nie dwie na raz.

Co to za roznica?

Hazu napisał(a):dokładnych danych nie pamiętam ale z tego co pamiętam różnica jest conajmniej dwukrtotna między tyłem a przodem.

Po wyrzuceniu tej uszczelki roznica miedzy tylem a przodem jest dwukrotna? Czyli 33 na tyl i 66 na przod?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Hazu » 5 lis 2008, 20:45

Jak bardzo Ci zależy na tych danych to pojadę sprawdzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fiveopac » 5 lis 2008, 21:37

Nie zalezy mi. Zalezy mi, zeby forumowicze byli swiadomi tego, ze ich auta hamuja przednimi hamulcami a nie tylnimi.
[jaka?] os jest odciazona, masa idzie na przednie kola. Przod odwala brudna robote, tyle w mniejszym stopniu ale za to odpowiada za stabilnosc auta. Dlatego z przodu masz wielkie wentylowane tarcze, a z tylu symboliczne pojedyncze talerzyki. Jesli dajesz wiecej cisnienia na tyl, to zabierasz go z przodu, tam gdzie jest najbardziej potrzebne!
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Jacol » 5 lis 2008, 21:40

Fiveopac napisał(a):Dlatego z przodu masz wielkie wentylowane tarcze, a z tylu symboliczne pojedyncze talerzyki. Jesli dajesz wiecej cisnienia na tyl, to zabierasz go z przodu, tam gdzie jest najbardziej potrzebne!

I tu Five ma niezaprzeczalną racje...
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Hazu » 5 lis 2008, 21:42

Fiveopac napisał(a):Jesli dajesz wiecej cisnienia na tyl, to zabierasz go z przodu, tam gdzie jest najbardziej potrzebne!


Jak można dać większe ciśnie nie na tył? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacol » 5 lis 2008, 21:44

Hazu napisał(a):ak można dać większe ciśnie nie na tył? język

skoro korektor sprawia, że do [jakich?] zacisków dochodzi większe ciśnienie płynu hamulcowego, to wtedy tego ciśnienia ubywa w przednich zaciskach...
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Fiveopac » 5 lis 2008, 21:55

Hazu napisał(a):Jak można dać większe ciśnie nie na tył? język

Wlasnie to zrobiles i nie wiesz o tym? Myslalem, ze swiadomie wyrzuciles ta uszczelke?!
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Hazu » 5 lis 2008, 21:56

Co wy ludzie piszecie – jak może ubyć ciśnienia? <glupek2>

Sprawny korektor w mazdzie jest typowym reduktorem i tylko ogranicza je do wartości założonej przez producenta.

i działa tylko i wyłącznie na tylna oś niema kompletnie nic wspólnego z przednią osią.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 5 lis 2008, 21:58

Fiveopac napisał(a):Przod odwala brudna robote, tyle w mniejszym stopniu ale za to odpowiada za stabilnosc auta


i to się zgadza – dla tego sa z przodu większe tłoczki niz z tyłu.
Przedni zacisk ściska klocki 3,6 razy mocniej niż tylny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fiveopac » 5 lis 2008, 22:03

Hazu napisał(a):Co wy ludzie piszecie – jak może ubyć ciśnienia? głupek

To inaczej, skad bierzesz wieksze cisnienie na tyl? Nic nei pisalismy o ubytku, wrecz przeciwnie.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje