Terkotanie hamulców przy ostrym hamowaniu
Już jakiś czas temu zauważyłem, że przy ostrym heblowaniu (160 w dół) słychać terkotanie czy też tukotanie. Jest to raczej głuchy dźwięk, innymi słowy – nie ma metalicznego odgłosu. Przy mniejszych prędkościach, lub delikatniejszym operowaniu hamulcem, nie ma tego efektu. Oczywiście, im cieplejsze hamulce, tym głośniej słychać, hamulce wyraźnie słabiej wtedy łapią – ale to jakby logiczne. Zaobserwowaliście coś podobnego u siebie? Czego to może być przyczyna? Może TTTM? Tutaj jest o piszczeniu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40102 – ale to nie to samo. Nie ma też dygotania kierownicy, zatem wykluczam pokrzywione tarcze, albo nie wyważone koło.
Pozdor Myjk
Opony?
Też to obstawiałem, ale musiałby ciskać pedał do dechy (granica poślizgu).
Globy napisał(a):Też to obstawiałem, ale musiałby ciskać pedał do dechy (granica poślizgu).
Nie, nie, o tym nie ma mowy. ABSu jeszcze nie doświadczyłem w Magdalenie.
Ja spokojny człowiek jestem... do czasu.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Nie, nie, o tym nie ma mowy. ABSu jeszcze nie doświadczyłem w Magdalenie.
Ja spokojny człowiek jestem... do czasu.
To skąd wiesz w takim razie, że to nie ABS ? Mnie sie czasem na suchym też załącza. A ja spokojny człowiek jestem
Sprawdź to, bo to może być usterka ABS-u

2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Też tak miałem, na naszej autobanie a4 miałem ostre hamowanie i było takie właśnie głuche "łuuuu", na pewno nie ABS, p;rzebieg mam 24 000 – klocki zaraz do wymiany, tarcze ok.
Jeżeli wszystko masz pod kontrolą to znaczy że nie jedziesz jeszcze dostatecznie szybko...
- Od: 13 lut 2008, 17:56
- Posty: 42
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: GLA250 4Matic
mcbeth napisał(a):To skąd wiesz w takim razie, że to nie ABS ?
Ponieważ było sucho, ponieważ nie heblowałem z pedałem w podłodze.
Po prostu było parę razy przyśpieszenie i mocniejsze hamowanie.
Z każdym razem "łomot" się nasilał – czyli ewidentnie na rozgrzanych tarczach.
Krstof82 napisał(a):24 000 – klocki zaraz do wymiany
Ouć, szybko coś...
Cantore napisał(a):Naprawdę? A tu piszesz coś zupełnie innego
Naprawdę.
Pozdor Myjk
Przyłączę się do tematu .
Ja też mam podobny skutek własnie przy hamowaniu z większych predkosci tak od 130 i wyższych. Opony mam nowe NOKIAN,tarcze Brembo, klocki Lucas (przejechane ok.15 tys km )i ten hałas a żadnych innych objawów tj kierownica nie drży ,pedał normalnie ,tarcze idealnie powycierane -lusterko.Poprosu nie wiem dlaczego.
Może coś w zaciskach np. zacisk nie przesuwa sie na srubach idealnie i powstaja drgania .
Chyba trzeba bedzie je rozebrać przesmarowac – wyczyścic . Ja raczej stawiam na zaciski – co Wy na to.
Ja też mam podobny skutek własnie przy hamowaniu z większych predkosci tak od 130 i wyższych. Opony mam nowe NOKIAN,tarcze Brembo, klocki Lucas (przejechane ok.15 tys km )i ten hałas a żadnych innych objawów tj kierownica nie drży ,pedał normalnie ,tarcze idealnie powycierane -lusterko.Poprosu nie wiem dlaczego.
Może coś w zaciskach np. zacisk nie przesuwa sie na srubach idealnie i powstaja drgania .
Chyba trzeba bedzie je rozebrać przesmarowac – wyczyścic . Ja raczej stawiam na zaciski – co Wy na to.
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
- Od: 14 gru 2006, 12:37
- Posty: 87
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback
Skoro nie ma bicia znakiem tego moze to byc wina tylko materiałowa klocka , proponuję wyjac klocki i sprawdzic czy nie ma na nich za duzo opiłków metalu ( azbest juz dawno został wyeliminowany )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Skoro nie ma bicia znakiem tego moze to byc wina tylko materiałowa klocka , proponuję wyjac klocki i sprawdzic czy nie ma na nich za duzo opiłków metalu ( azbest juz dawno został wyeliminowany )
Ale ja mam oryginalne klocki i mały przelot.
Pozdor Myjk
Mam ten sam problem co w temacie, zmieniłem klocki nic nie dało. Proszę o pomoc tych co to przerabiali.
Mazda 6 2,0 CDTI 2003r 240tys. km.
Mazda 6 2,0 CDTI 2003r 240tys. km.
-
krzysztof-g
Michas, Ty tez masz problem z wibracjami ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6