Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez Akar.Zaephyr » 22 paź 2008, 02:02

brii napisał(a):Sprawdzaj co 400 – 500km – częściej nie ma sensu, bo błąd pomiaru będzie za duży.
Mogła wziąść olej bo pewnie często była deptana – norma ;)


Thx brii.
Tym razem zrobiłem około 640km od dolania oleju i po powrocie z Masłońskich do domu sprawdziłem jego stan. Jak postanowiłem tak zrobiłem – zero deptania powyżej 4tys. obrotów i voila – oleju jak było pełno tak dalej jest pełno, zero ubytków. Mimo wszystko będę dalej obserwował poziom.

Trochę jedynie martwi mnie ten dymek gdy się przybuci powyżej 5,5k obrotów – mimo wszystko nie powinno tak być. Jakieś pomysły gdzie może być przyczyna? Uszczelka zaworów? A może te nieszczęsne pierścienie olejowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez Gość » 22 paź 2008, 16:07

Akar.Zaephyr napisał(a):Trochę jedynie martwi mnie ten dymek gdy się przybuci powyżej 5,5k obrotów – mimo wszystko nie powinno tak być. Jakieś pomysły gdzie może być przyczyna? Uszczelka zaworów? A może te nieszczęsne pierścienie olejowe?

u mnie się tak właśnie zaczynało...na wysokich obr luibił puścić chmurkę, ale na ssaniu nic nie kopcił :) powód był jeden – zapieczone pierścionki
Gość
 

Postprzez MariuS » 22 paź 2008, 16:09

KEEL napisał(a):u mnie się tak właśnie zaczynało...na wysokich obr luibił puścić chmurkę, ale na ssaniu nic nie kopcił powód był jeden – zapieczone pierścionki


a u mnie jest odwrotnie. z rana na ssaniu masakra to mało powiedziane a po rozgrzaniu jadąc jako kierowca nic nie puszczał, przynajmniej widać nie było, ale rura okopcona
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Gość » 22 paź 2008, 16:28

mariusz_sti napisał(a):a po rozgrzaniu jadąc jako kierowca nic nie puszczał, przynajmniej widać nie było

no ja też nie widziałem w lusterku tylko jak kolega jechał a ja patrzyłem ;) A po drugie to...
KEEL napisał(a):u mnie się tak właśnie zaczynało

bo ostatnio jak palił oliwę na maxa to już w lusterku widziałem niebiesko :D
Gość
 

Postprzez Akar.Zaephyr » 23 paź 2008, 00:21

KEEL – dzięki za info.

Rozumiem więc że póki co można spokojnie jeździć bez butowania.
Później jednak trzeba będzie coś z tym zrobić, nie zniosę myśli że coś nie działa tak jak powinno.
Rozumiem że praca jaka mnie czeka to conajmniej wymiana pierścieni + szlif cylindrów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez mixR » 23 paź 2008, 21:55

Akar.Zaephyr napisał(a):Rozumiem więc że póki co można spokojnie jeździć bez butowania.
Później jednak trzeba będzie coś z tym zrobić, nie zniosę myśli że coś nie działa tak jak powinno.
Rozumiem że praca jaka mnie czeka to conajmniej wymiana pierścieni + szlif cylindrów?


Jeździj narazie ze spokojną głową i niczym się nie przejmuj,nie masz powodów do zmartwień.
Nie butuj na zimnym silniku,nie zalewaj minerałem a spokojnie pośmigasz jeszcze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez sps-snipers » 24 paź 2008, 20:40

Jak wam kopci to zainwestujcie w Motodoctora. Ja zalałem go kiedy post założyłem i jeszcze silnik chodzi i [tiiit]. A ani jednej chmurki czernej ani olejopodobnej niema. Więc niewarto sprónować?? Wydacie 18 zł a bez przesady ,żebym robił remont silnika z powodu kopcenia ehhh <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez lukasz_ef » 27 paź 2008, 15:25

Mi madzia puszczała czarną chmurkę jak obroty przekroczyły 5tys, znajomy mechanik powiedział, że to nie ma nic w spólnego z olejem, że to albo zły skład mieszanki albo zapłon nie tak ustawiony. Z mieszanką się bawić to powiedział że trochę ryzyko, więc zapłon przestawił o 2 stopnie do przodu i narazie sprawdzałem wieczorem przy kiepskim świetle ale wydaje mi się że problem ustał, bo wcześniej była taka zasłona że na bank bym ją zauważył :) a jesli chodzi o olej to trochę bierze po 3500km dolałem jakieś 0.8-1 litr więc raczej się nie martwie, nawet jak wieźnmie trochę wiecej to szkoda robić remont żeby zaoszczędzić 20-30zł na flaszce oleju. A wstydu nie ma bo jak odpalam rano to zero dymu dopiero jak się zagrzeje no to para leci.

P.S. nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale mam wyciętego kata
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:38
Posty: 58

Postprzez kukiz22 » 27 paź 2008, 17:45

lukasz-ef bardzo ci ta mazda kopci bez tego kata. Ja mam ten sam problem; kopci jak się dopiero zagrzeje szczególnie teraz przy niskich temperaturach. No i jeżdżę na LPG. Czasami to aż biało za mną jest jak się zatrzymam.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2008, 13:45
Posty: 16
Auto: Mazda 323 F BA

Postprzez lukasz_ef » 27 paź 2008, 17:54

Dla jasności to nie jest dym tylko para świadczy o tym ewidentnie skraplająca sie na końcówce wydechu woda. A czy bardzo, no w zimny poranek, widzę że jest za mną para, ale w sumie nie mniej nie więcej jak z innych samochodów które widze na drodze. Nie jest tak że poza chmurą pary nic nie widzę ;) to chyba normalne że para z wydechu leci, być może bez kata trochę więcej, ale nie mam porównania bo jak ja kupiłem to już go nie było.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:38
Posty: 58

Postprzez marecky » 29 paź 2008, 17:43

po przejechaniu ponad 3.000km wokol calej uszczelki jest widoczny olej. trzeba ja zmienic kupywalem niedawno jakas niemiecka chyba na getz chyba albo cos takiego. jaka polecacie. ?????????????
silnik jest git majonez tylko ta uszczelka cos niebałdzo
co polecacie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez MariuS » 29 paź 2008, 18:54

igopatimari napisał(a):wokol calej uszczelki jest widoczny olej.


pod pokrywą zaworów????
ja kupiłem oryginalną i taka tez polecam, tak samo jak pod głowicę
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez sps-snipers » 29 paź 2008, 19:42

Ja w 1,5 roku wymieniałem 3 uszczelki.Jadna mechanik chyba z JC straszna lipa.Potem wsadzałem z Reinza i teraz mam z Elringa i wszystkie sa do bani. Albo oryginał albo dobry silikon ;) typu (specjalna pasta)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez MariuS » 29 paź 2008, 20:14

u Smirnoffa w Carspeed ori uszczleka pod pokrywe zaworów to 88zł a gowice 125zł, i naprawde warto zainwestować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez sps-snipers » 30 paź 2008, 09:11

mariusz_sti napisał(a):naprawde warto zainwestować.
dokładnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez diabel88 » 2 lis 2008, 18:36

Bladyy78Bladyy78 Witam a mozes zmi pow czy cos mi pomoze jak zmienie olej z shell pol syntetyk na mineralny?? I jak cos na jaki mineralny bo mam lekki ubytek oleju
diabel88
 

Postprzez MariuS » 2 lis 2008, 18:38

nie wiem do końca, ale wiele osób mówi że mineral do zło do mazdy <killer>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez BratCukierka » 2 lis 2008, 18:38

mariusz_sti napisał(a):u Smirnoffa w Carspeed ori uszczleka pod pokrywe zaworów to 88zł

tyle płaciłem do Z5 na miejscu za ori w sklepie kolegi :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez cezarrat » 2 lis 2008, 18:50

panowie, mam może głupi problem. po kupnie madzi wymieniałem olej i facet poszperał coś w jakimś katalogu i nalał mi olej do pojemnika. niestety nie zapisałem sobie co mi wlał i teraz mam problem bo nie wiem czym mam robić dolewkę.

Pytanie moje jest takie, czy jest jakiś "katalogowy" typ oleju do mojego silnika który mógł mi nalać ten sprzedawca?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 16:05
Posty: 36
Skąd: Bełchatów
Auto: 323f 1,5 97r.

Postprzez MariuS » 2 lis 2008, 18:54

katalogowo jest chyba 10W30 wiec pewnie zalał 10W40(najpopularniejszy).
cezarrat napisał(a):nalał mi olej do pojemnika. niestety nie zapisałem sobie co mi wlał i teraz mam problem bo nie wiem czym mam robić dolewkę.


do pojemnika, czyli chodzi Ci że do silnika czy że do beczki i masz go przy sobie???
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron