Filtr powietrza – dodatkowa rura?

Postprzez ZonX » 19 paź 2008, 12:22

Witam
Pytanie do posiadaczy mazdy 323C – czy z obudowy filtra powietrza od spodu wychodzi u was dodatkowa rura? być może gdzieś w kierunku zderzaka?. U mnie od filtra jest tylko dziura i nic pozatym.
Mam podejrzenia ze gazownicy podczas instalacji usunęli rurę w celu montażu parownika.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2008, 00:06
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323C 95rBA 1,5 DOHC 16V

Postprzez 2Nol » 19 paź 2008, 14:37

Nie jestem posiadaczem 323C, ale w mojej mx3 od puszki filtra odchodzi rura do komory rezonansowej. Właśnie w kierunku zderzaka.
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez Pawelt1972 » 19 paź 2008, 16:47

Tak jak kolega powiedział prowadzi ta rura do komory rezonansowej w zderzaku.
Pawelt1972
 

Postprzez ZonX » 20 paź 2008, 01:21

Dziękuję za info, dzisiaj to zweryfikowałem. Faktycznie tak być powinno, jednakże gościu który montował gaz okazał sie totalnym bezmózgiem , wywalił rurę łączącą obudowę filtra z komorą rezonansową, na jej drodze zamontował parownik...
Początkujący
 
Od: 14 paź 2008, 00:06
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323C 95rBA 1,5 DOHC 16V

Postprzez kukiz22 » 20 paź 2008, 18:26

A czym grozi jazda bez tej rury? U siebie też zauważyłem, że nie ma tego połączenia.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2008, 13:45
Posty: 16
Auto: Mazda 323 F BA

Postprzez konrad278 » 20 paź 2008, 18:54

niczym;]ja tak już ponad pół roku mam;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez ZonX » 20 paź 2008, 19:52

Teoretycznie niczym, w praktyce przy gwałtownym dodaniu gazu słychać tak jakby silnik miał zadyszke, za dużo zasysa powietrza
Początkujący
 
Od: 14 paź 2008, 00:06
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323C 95rBA 1,5 DOHC 16V

Postprzez 2Nol » 20 paź 2008, 20:38

Hmm, za dużo powietrza? Właśnie przecież o to chodzi, żeby silnik dostawał dużo powietrza. Brak komory rezonansowej na pewno tym nie skutkuje.

No bo przecież przepływomierz, przy relatywnie niewiele większej (no bo nie są to jakieś wielkie masy tego dodatkowego powietrza zassanego przez dodatkową dziurę, o ile w ogóle jakaś różnica jest) na pewno sobie poradzi. Da sygnał do ECU że tyle i tyle powietrza wlatuje do silnika, a ECU odpowiednio zwiększy dawkę paliwa co skutkuje tym, że auto lepiej by jechało.

A po co ta komora jest? To dosyć proste. Powietrze które tam się dostaje wpada w drgania tym samym podnosząc ciśnienie w układzie dolotowym. I już :)
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez ZonX » 20 paź 2008, 22:01

Masz racje, ale... spalanie wzrasta przy tym dość gwałtownie. U mnie z tego co widzę na chwile obecną jara ok 16L gazu /100km!
Początkujący
 
Od: 14 paź 2008, 00:06
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323C 95rBA 1,5 DOHC 16V

Postprzez 2Nol » 20 paź 2008, 22:20

A może to jakiś zbieg okoliczności? Np. źle wyregulowany gaz, czy np. uszkodzony przepływomierz. Sprawdzałeś błędy?
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez ZonX » 20 paź 2008, 22:31

Z tego co wiem można tylko odczytać błędy z migającej diody – nie da się podłączyć kompa/ tak mi powiedzieli w serwisie. Błędów nie odczytywałem, niewykluczone jest złe wyregulowanie gazu. Musze pojechać do gazownika i zapytać się czy da rade przenieść parownik w inne miejsce wtedy może przy okazji sprawdzi i wyreguluje.
Początkujący
 
Od: 14 paź 2008, 00:06
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323C 95rBA 1,5 DOHC 16V

Postprzez 2Nol » 20 paź 2008, 22:51

ZonX napisał(a):nie da się podłączyć kompa/ tak mi powiedzieli w serwisie.


Okłamali cię. Da się, tylko po co? Lepiej/taniej/szybciej sprawdzić sobie samemu pod domem. Na stronie i forum znajdziesz jak to się robi.
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez kukiz22 » 21 paź 2008, 17:42

Ja mam zagazowaną mazdę II gen. Mimo braku tej rury łączącej filtr z rezonatorem spalanie mam w granicach 8,5 do 10 l/100km, czyli ZonX masz prawdopodobnie źle wyregulowany gaz.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2008, 13:45
Posty: 16
Auto: Mazda 323 F BA

Postprzez mixR » 22 paź 2008, 18:12

kukiz22 napisał(a):Ja mam zagazowaną mazdę II gen. Mimo braku tej rury łączącej filtr z rezonatorem spalanie mam w granicach 8,5 do 10 l/100km, czyli ZonX masz prawdopodobnie źle wyregulowany gaz.

potwierdzam,nie mam rury,nie wiem czy miałem nawet wogóle przed zagazowaniem,ale spalanie i osiągi są ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323