Opony zimowe

Postprzez mr_t » 30 wrz 2008, 23:19

Nie, to już 4 diesel "w domu".
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez brii » 1 paź 2008, 08:06

Jeśli opony są asymetryczne i nie są kierunkowe to jak najbardziej można je zamieniać stronami :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Maciej Loret » 1 paź 2008, 08:24

Krisek napisał(a):Gislaved Nord*Frost 5

jak ktos uzywal 3 to wie ze to opona to Matka wszystkich opon ..
Niema sytuacji – kiedy nie pojedzie do puki masz przeswit pod zderzakiem po lodzie po sniegu ....


Po lodzie nie jeździ żadna opona. Chyba, że ma kolce, co w Polsce jest trochę nielegalne...
A o różnicy bardzo dobra zimówka + pchanie przez dwie osoby, kontra letnie slicki z łańcuchami, to ja się przekonałem własnoręcznie i własnonożnie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Prusiak » 1 paź 2008, 08:55

Z zimowek moge polecic Klebery Krisalp HP (te co juz ich zaprzestali produkowac ale mozna jeszcze kupic)

Obrazek

W poprzednim aucie uzywalem przez 3 sezony zimowe i byly super (kupilem jako uzywane). Mimo ze nie wygladaja rewelacyjnie to sprawowaly sie wysmienicie. Byly przedewszystkim ciche i b.dobre na sniegu, na suchym i wodzie a do tego po 6 sezonach bieznik prawie caly pozostal :D.

Widze ze na oponeo jest partia z zeszlego roku made in France po 288 zł. Nowy model to juz niestety made in Poland :(
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez brii » 1 paź 2008, 09:04

Prusiak napisał(a):Nowy model to juz niestety made in Poland

Czemu niestety?
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez mr_t » 1 paź 2008, 09:05

brii napisał(a):Jeśli opony są asymetryczne i nie są kierunkowe to jak najbardziej można je zamieniać stronami :)

Ilu ludzi tyle opinii. Wg. mnie na podstawie tego co wyżej napisałem nie powinno się tego robić. Przeglądając teraz net znalazłem opinie które mówiły że nie wolno jak i że wręcz trzeba, tyle że żadna nie uzasadniała dlaczego nie wolno, albo dlaczego trzeba.
Jedna z opinii mówiła że przekładając przednie opony na tył należy zmienić ich kierunek toczenia, a tylne na przód mają się toczyć tak samo jak wcześniej.

To jak z rolkami, tylko że tam jest 8 kółeczek i jeszcze więcej sposobów na "lepsze" przekładki :D
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez brii » 1 paź 2008, 09:21

mr_t – jeśli opona jest asymetryczna i nie jest kierunkowa to ją "obracasz" i pracuje właściwymi częściami :)
Jeśli jest kierunkowa i asymetryczna to wtedy wystąpi efekt o którym pisałeś.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Prusiak » 1 paź 2008, 09:25

brii napisał(a):
Prusiak napisał(a):Nowy model to juz niestety made in Poland

Czemu niestety?

Tak to juz jest... Zaslyszane z opini ludzi jezdzacych na 'polskich' michelinach...
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez brii » 1 paź 2008, 09:59

Prusiak napisał(a):Zaslyszane z opini ludzi jezdzacych na 'polskich' michelinach...

Sugeruję sprawdzić własnoręcznie – francuzi raczej nie pozwolą pod swoją marką odstawiać fuszerki. Silniki Toyoty są robione w Polsce i się dorze sprawują, sądzę, że w tym przypadku będzie podobnie. Stereotyp mówiący, że zrobione w Polsce = gorsze jest już od jakiegoś czasu na szczęście nieaktualny, ale niektórzy tego nie zauważyli ;)
Wiele razy słyszałem opinię, że Dębica Frigo to beznajdziejna opona bo Polska i nie może się równać z innymi – otóż okazuje się, że na śniegu jest znacznie lepsza niż zachodnie opony :)
Nie daj się zwieść stereotypom :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Prusiak » 1 paź 2008, 10:21

brii napisał(a):Wiele razy słyszałem opinię, że Dębica Frigo to beznajdziejna opona bo Polska i nie może się równać z innymi – otóż okazuje się, że na śniegu jest znacznie lepsza niż zachodnie opony :)


Bardzo dobra opona, sam mialem kilka lat temu w toyocie starlet, wyglad troche kartoflowaty. Teraz kupilbym z checia frigo2 ale z opini ludzi ktorzy na nich przejezdzili kilka zim mozna wywnioskowac ze szybko sie zuzywaja... Mimo to opinie o frigo2 sa jak najbardziej pochlebne.
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez mr_t » 1 paź 2008, 11:26

brii napisał(a):mr_t – jeśli opona jest asymetryczna i nie jest kierunkowa to ją "obracasz" i pracuje właściwymi częściami :)
Jeśli jest kierunkowa i asymetryczna to wtedy wystąpi efekt o którym pisałeś.

Nie do końca, przy kierunkowej to również inne czynniki decydują o niezalecaniu zmiany kierunku toczenia się.
Nie zależnie od tego jaki rodzaj bieżnika posiada opona to układa się do kierunku jazdy, nowa opona jest bardziej miękka od używanej, przez co szybko się układa. Po zmianie kierunku toczenia musi się ułożyć od nowa, a przez to że już jest twardsza to trwa to dłużej.

Ale są różne opinie, podobnie jak z wielowahaczowym zawieszeniem.
Czytając dziś rano czy wolno, czy nie zmieniać kierunek toczenia się opon przeczytałem też kilka artykułów o ząbkowaniu opon. Bardzo często pisało że wielowahaczowe zawieszenie powoduje szybkie zużywanie się opon, a w szczególności ich ząbkowanie. Na ząbkowanie dodatkowo wpływa styl jazdy i moc samochodu – im agresywniej, szybciej i mocniejszy samochód tym ząbkowanie pewniejsze. A wyząbkowane opony to huk jakby łożysko poszło i to wina samochodu + kierowcy. To tyle zdaniem teoretyków. Mój ojciec dosyć mocnym samochodem z wielowahaczowym zawieszeniem przy nie koniecznie spokojnej, a już na pewno szybkiej jeździe zajechał kilka kompletów opon zimowych i letnich i jakoś żadne nigdy nie wyząbkowały się na tyle żeby "wyć".
Więc jak dla mnie to takie teorie tworzą producenci byle jakich opon żeby zwalić winę na producentów samochodów.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez zoltrix » 1 paź 2008, 15:04

Przed zakupem chyba warto odwiedzić stronę ADAC.de tam co roku przed sezonem zimowym jak i letnim prezentowane są testy opon w rożnych rozmiarach. Sa tam m.in testy opon w rozmiarze dedykowanym dla M6 205/55/16. Dwa lata temu kupiłem opony zimowe o których nikt w tym wątku nie wspomina, a uważam, ze warte są uwagi ze względu na stosunek jakości do ceny... Maloya Cresta 220, mało popularna marka, mimo tego jestem bardzo zadowolony. To będzie ich trzeci sezon, pierwszy rok w C4, teraz M6. Brak problemu ząbkowania, cicha, sprawdza się we wszystkich warunkach drogowych, jedyne co może razić to zużywanie się tych opon na osi napędowej. Choć w porównaniu do Fuldy cristal montero i tak jest o niebo lepiej ;)
Letnie opony to Bridgestone Touranza ER 300 które również mogę śmiało polecić. Asymetryczna budowa, szerokie rowki, dobre odprowadzanie wody. Ktoś na tym forum pisał,ze wyząbkowaly mu się w M6, u mnie po dwóch sezonach brak jakichkolwiek problemów
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Markiz » 6 paź 2008, 06:53

Witam.
Które z poniżej przedstawionych opon wybralibyście do 323 F BJ oraz 323 F BA – rozmiar 185/65R14
DUNLOP SP Winter Sport M3
GOODYEAR Ultra Grip 7+
MICHELIN ALPIN A3.
Chcę kupić opony w tym tygodniu i mam lekki dylemat które są lepsze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez sołtys » 6 paź 2008, 06:59

Panowie poradzcie

opona 185/65 R15 zimówka do 200zł z założeniem

jak narazie warsztat proponował mi

Klebery krisalp HP2 (jakiś nowy bieżnik)
BF Goodrich G Force winter
FULDY Kristal montero 2
Firestone winterhowk 2

Na allegro jest jeszcze partia kleberów HP (już nieprodukowanych) w bardzo atrakcyjnej cenie 135zł ale nie wiem cz warto kupować oponę której już nie produkują

Poradzcie co byście wybrali, jak narazie skłaniem sie do keberów HP 2
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez sołtys » 6 paź 2008, 07:02

Markiz napisał(a):Witam.
Które z poniżej przedstawionych opon wybralibyście do 323 F BJ oraz 323 F BA – rozmiar 185/65R14
DUNLOP SP Winter Sport M3
GOODYEAR Ultra Grip 7+
MICHELIN ALPIN A3.


według testów wygrywa goodyear, ale mogę ci powiedzieć że szwagier kupił takie w zeszłym roku i stwierdził że bez rewelacji, wcześniej miał zdaje sie jakieś naprawdę staaaaaaaaaaare micheliny.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Prusiak » 6 paź 2008, 07:55

sołtys napisał(a):Poradzcie co byście wybrali, jak narazie skłaniem sie do keberów HP 2

NIe wiem jak ten nowy kleber HP2, ale z powodzeniem moge polecic strarego klebera HP. Z wygladu taki sobie ale generalnie super oponka na zime.
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez mr_t » 6 paź 2008, 10:12

Markiz napisał(a):Witam.
Które z poniżej przedstawionych opon wybralibyście do 323 F BJ oraz 323 F BA – rozmiar 185/65R14
DUNLOP SP Winter Sport M3
GOODYEAR Ultra Grip 7+
MICHELIN ALPIN A3.
Chcę kupić opony w tym tygodniu i mam lekki dylemat które są lepsze :)

Ja bym bez zastanowienia brał Micheliny. Ogólnie jestem zwolennikiem tej firmy, jakoś od lat najlepiej mi się sprawdzają jeśli chodzi o przyczepność zarówno latem jak i zimą. Czasem kupię coś z Conti, albo Pirelli, ale jednak wg. mnie Michelin robi lepsze opony. Wcześniej na poprzedniczkach – PA2 jeździła moja mama, zeszłej zimy wymieniłem jej na PA3, sam mam zimówki Michelina, ojciec też "dostanie" na zimę Michelinki.
Tyle co wywaliłem dwa letnie Bridgestony ER30 zastępując je Michelinami i są one pod każdym względem lepsze. Na wiosnę wylecą ostatnie dwa ER30 najprawdopodobniej na korzyść Michelinów.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez freshbratek » 6 paź 2008, 12:28

mialem ten sam wybor co ty:)
ja bym wziol micheliny:)ale ze wzgledu ze goodyeary byly sporo tansze wziolem wlasnie je.sugerowalem sie opinia ADAC i opiniami uzytkowników. oczywiscie jak zwykle czas pokaze:)
udanego wyboru zycze:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Markiz » 7 paź 2008, 08:18

Chodzi mi po głowie Dunlop ale cena ( 190 zł/szt) Goodyear'a daje do myślenia :) . Kurdę sam nie wiem co kupić <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez ketome » 7 paź 2008, 09:29

sołtys napisał(a):Panowie poradzcie

opona 185/65 R15 zimówka do 200zł z założeniem

jak narazie warsztat proponował mi

Klebery krisalp HP2 (jakiś nowy bieżnik)
BF Goodrich G Force winter
FULDY Kristal montero 2
Firestone winterhowk 2

Na allegro jest jeszcze partia kleberów HP (już nieprodukowanych) w bardzo atrakcyjnej cenie 135zł ale nie wiem cz warto kupować oponę której już nie produkują

Poradzcie co byście wybrali, jak narazie skłaniem sie do keberów HP 2


Dotychczas miałem zimowe Klebergi Kristalpy HP – dwa komplety przez 6 zim -i nie musiałem używac w Bieszczadach łańcuchów / 195-55-15/ Teraz będę próbował Nokiany 215-50-17 – zobacze jak się spiszą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 14:24
Posty: 103
Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki