Opony zimowe
Jeśli opony są asymetryczne i nie są kierunkowe to jak najbardziej można je zamieniać stronami 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Krisek napisał(a):Gislaved Nord*Frost 5
jak ktos uzywal 3 to wie ze to opona to Matka wszystkich opon ..
Niema sytuacji – kiedy nie pojedzie do puki masz przeswit pod zderzakiem po lodzie po sniegu ....
Po lodzie nie jeździ żadna opona. Chyba, że ma kolce, co w Polsce jest trochę nielegalne...
A o różnicy bardzo dobra zimówka + pchanie przez dwie osoby, kontra letnie slicki z łańcuchami, to ja się przekonałem własnoręcznie i własnonożnie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Z zimowek moge polecic Klebery Krisalp HP (te co juz ich zaprzestali produkowac ale mozna jeszcze kupic)
W poprzednim aucie uzywalem przez 3 sezony zimowe i byly super (kupilem jako uzywane). Mimo ze nie wygladaja rewelacyjnie to sprawowaly sie wysmienicie. Byly przedewszystkim ciche i b.dobre na sniegu, na suchym i wodzie a do tego po 6 sezonach bieznik prawie caly pozostal
.
Widze ze na oponeo jest partia z zeszlego roku made in France po 288 zł. Nowy model to juz niestety made in Poland

W poprzednim aucie uzywalem przez 3 sezony zimowe i byly super (kupilem jako uzywane). Mimo ze nie wygladaja rewelacyjnie to sprawowaly sie wysmienicie. Byly przedewszystkim ciche i b.dobre na sniegu, na suchym i wodzie a do tego po 6 sezonach bieznik prawie caly pozostal
Widze ze na oponeo jest partia z zeszlego roku made in France po 288 zł. Nowy model to juz niestety made in Poland
Od lat wierny tylko japończykom...
- Od: 6 wrz 2008, 01:35
- Posty: 113
Prusiak napisał(a):Nowy model to juz niestety made in Poland
Czemu niestety?
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Jeśli opony są asymetryczne i nie są kierunkowe to jak najbardziej można je zamieniać stronami
Ilu ludzi tyle opinii. Wg. mnie na podstawie tego co wyżej napisałem nie powinno się tego robić. Przeglądając teraz net znalazłem opinie które mówiły że nie wolno jak i że wręcz trzeba, tyle że żadna nie uzasadniała dlaczego nie wolno, albo dlaczego trzeba.
Jedna z opinii mówiła że przekładając przednie opony na tył należy zmienić ich kierunek toczenia, a tylne na przód mają się toczyć tak samo jak wcześniej.
To jak z rolkami, tylko że tam jest 8 kółeczek i jeszcze więcej sposobów na "lepsze" przekładki
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
mr_t – jeśli opona jest asymetryczna i nie jest kierunkowa to ją "obracasz" i pracuje właściwymi częściami
Jeśli jest kierunkowa i asymetryczna to wtedy wystąpi efekt o którym pisałeś.
Jeśli jest kierunkowa i asymetryczna to wtedy wystąpi efekt o którym pisałeś.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Prusiak napisał(a):Zaslyszane z opini ludzi jezdzacych na 'polskich' michelinach...
Sugeruję sprawdzić własnoręcznie – francuzi raczej nie pozwolą pod swoją marką odstawiać fuszerki. Silniki Toyoty są robione w Polsce i się dorze sprawują, sądzę, że w tym przypadku będzie podobnie. Stereotyp mówiący, że zrobione w Polsce = gorsze jest już od jakiegoś czasu na szczęście nieaktualny, ale niektórzy tego nie zauważyli
Wiele razy słyszałem opinię, że Dębica Frigo to beznajdziejna opona bo Polska i nie może się równać z innymi – otóż okazuje się, że na śniegu jest znacznie lepsza niż zachodnie opony
Nie daj się zwieść stereotypom
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Wiele razy słyszałem opinię, że Dębica Frigo to beznajdziejna opona bo Polska i nie może się równać z innymi – otóż okazuje się, że na śniegu jest znacznie lepsza niż zachodnie opony
Bardzo dobra opona, sam mialem kilka lat temu w toyocie starlet, wyglad troche kartoflowaty. Teraz kupilbym z checia frigo2 ale z opini ludzi ktorzy na nich przejezdzili kilka zim mozna wywnioskowac ze szybko sie zuzywaja... Mimo to opinie o frigo2 sa jak najbardziej pochlebne.
Od lat wierny tylko japończykom...
- Od: 6 wrz 2008, 01:35
- Posty: 113
brii napisał(a):mr_t – jeśli opona jest asymetryczna i nie jest kierunkowa to ją "obracasz" i pracuje właściwymi częściami
Jeśli jest kierunkowa i asymetryczna to wtedy wystąpi efekt o którym pisałeś.
Nie do końca, przy kierunkowej to również inne czynniki decydują o niezalecaniu zmiany kierunku toczenia się.
Nie zależnie od tego jaki rodzaj bieżnika posiada opona to układa się do kierunku jazdy, nowa opona jest bardziej miękka od używanej, przez co szybko się układa. Po zmianie kierunku toczenia musi się ułożyć od nowa, a przez to że już jest twardsza to trwa to dłużej.
Ale są różne opinie, podobnie jak z wielowahaczowym zawieszeniem.
Czytając dziś rano czy wolno, czy nie zmieniać kierunek toczenia się opon przeczytałem też kilka artykułów o ząbkowaniu opon. Bardzo często pisało że wielowahaczowe zawieszenie powoduje szybkie zużywanie się opon, a w szczególności ich ząbkowanie. Na ząbkowanie dodatkowo wpływa styl jazdy i moc samochodu – im agresywniej, szybciej i mocniejszy samochód tym ząbkowanie pewniejsze. A wyząbkowane opony to huk jakby łożysko poszło i to wina samochodu + kierowcy. To tyle zdaniem teoretyków. Mój ojciec dosyć mocnym samochodem z wielowahaczowym zawieszeniem przy nie koniecznie spokojnej, a już na pewno szybkiej jeździe zajechał kilka kompletów opon zimowych i letnich i jakoś żadne nigdy nie wyząbkowały się na tyle żeby "wyć".
Więc jak dla mnie to takie teorie tworzą producenci byle jakich opon żeby zwalić winę na producentów samochodów.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Przed zakupem chyba warto odwiedzić stronę ADAC.de tam co roku przed sezonem zimowym jak i letnim prezentowane są testy opon w rożnych rozmiarach. Sa tam m.in testy opon w rozmiarze dedykowanym dla M6 205/55/16. Dwa lata temu kupiłem opony zimowe o których nikt w tym wątku nie wspomina, a uważam, ze warte są uwagi ze względu na stosunek jakości do ceny... Maloya Cresta 220, mało popularna marka, mimo tego jestem bardzo zadowolony. To będzie ich trzeci sezon, pierwszy rok w C4, teraz M6. Brak problemu ząbkowania, cicha, sprawdza się we wszystkich warunkach drogowych, jedyne co może razić to zużywanie się tych opon na osi napędowej. Choć w porównaniu do Fuldy cristal montero i tak jest o niebo lepiej
Letnie opony to Bridgestone Touranza ER 300 które również mogę śmiało polecić. Asymetryczna budowa, szerokie rowki, dobre odprowadzanie wody. Ktoś na tym forum pisał,ze wyząbkowaly mu się w M6, u mnie po dwóch sezonach brak jakichkolwiek problemów
Letnie opony to Bridgestone Touranza ER 300 które również mogę śmiało polecić. Asymetryczna budowa, szerokie rowki, dobre odprowadzanie wody. Ktoś na tym forum pisał,ze wyząbkowaly mu się w M6, u mnie po dwóch sezonach brak jakichkolwiek problemów
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
Witam.
Które z poniżej przedstawionych opon wybralibyście do 323 F BJ oraz 323 F BA – rozmiar 185/65R14
DUNLOP SP Winter Sport M3
GOODYEAR Ultra Grip 7+
MICHELIN ALPIN A3.
Chcę kupić opony w tym tygodniu i mam lekki dylemat które są lepsze
Które z poniżej przedstawionych opon wybralibyście do 323 F BJ oraz 323 F BA – rozmiar 185/65R14
DUNLOP SP Winter Sport M3
GOODYEAR Ultra Grip 7+
MICHELIN ALPIN A3.
Chcę kupić opony w tym tygodniu i mam lekki dylemat które są lepsze
- Od: 20 paź 2003, 09:53
- Posty: 670
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS
Panowie poradzcie
opona 185/65 R15 zimówka do 200zł z założeniem
jak narazie warsztat proponował mi
Klebery krisalp HP2 (jakiś nowy bieżnik)
BF Goodrich G Force winter
FULDY Kristal montero 2
Firestone winterhowk 2
Na allegro jest jeszcze partia kleberów HP (już nieprodukowanych) w bardzo atrakcyjnej cenie 135zł ale nie wiem cz warto kupować oponę której już nie produkują
Poradzcie co byście wybrali, jak narazie skłaniem sie do keberów HP 2
opona 185/65 R15 zimówka do 200zł z założeniem
jak narazie warsztat proponował mi
Klebery krisalp HP2 (jakiś nowy bieżnik)
BF Goodrich G Force winter
FULDY Kristal montero 2
Firestone winterhowk 2
Na allegro jest jeszcze partia kleberów HP (już nieprodukowanych) w bardzo atrakcyjnej cenie 135zł ale nie wiem cz warto kupować oponę której już nie produkują
Poradzcie co byście wybrali, jak narazie skłaniem sie do keberów HP 2
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Markiz napisał(a):Witam.
Które z poniżej przedstawionych opon wybralibyście do 323 F BJ oraz 323 F BA – rozmiar 185/65R14
DUNLOP SP Winter Sport M3
GOODYEAR Ultra Grip 7+
MICHELIN ALPIN A3.
według testów wygrywa goodyear, ale mogę ci powiedzieć że szwagier kupił takie w zeszłym roku i stwierdził że bez rewelacji, wcześniej miał zdaje sie jakieś naprawdę staaaaaaaaaaare micheliny.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a):Poradzcie co byście wybrali, jak narazie skłaniem sie do keberów HP 2
NIe wiem jak ten nowy kleber HP2, ale z powodzeniem moge polecic strarego klebera HP. Z wygladu taki sobie ale generalnie super oponka na zime.
Od lat wierny tylko japończykom...
- Od: 6 wrz 2008, 01:35
- Posty: 113
Markiz napisał(a):Witam.
Które z poniżej przedstawionych opon wybralibyście do 323 F BJ oraz 323 F BA – rozmiar 185/65R14
DUNLOP SP Winter Sport M3
GOODYEAR Ultra Grip 7+
MICHELIN ALPIN A3.
Chcę kupić opony w tym tygodniu i mam lekki dylemat które są lepsze
Ja bym bez zastanowienia brał Micheliny. Ogólnie jestem zwolennikiem tej firmy, jakoś od lat najlepiej mi się sprawdzają jeśli chodzi o przyczepność zarówno latem jak i zimą. Czasem kupię coś z Conti, albo Pirelli, ale jednak wg. mnie Michelin robi lepsze opony. Wcześniej na poprzedniczkach – PA2 jeździła moja mama, zeszłej zimy wymieniłem jej na PA3, sam mam zimówki Michelina, ojciec też "dostanie" na zimę Michelinki.
Tyle co wywaliłem dwa letnie Bridgestony ER30 zastępując je Michelinami i są one pod każdym względem lepsze. Na wiosnę wylecą ostatnie dwa ER30 najprawdopodobniej na korzyść Michelinów.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
mialem ten sam wybor co ty:)
ja bym wziol micheliny:)ale ze wzgledu ze goodyeary byly sporo tansze wziolem wlasnie je.sugerowalem sie opinia ADAC i opiniami uzytkowników. oczywiscie jak zwykle czas pokaze:)
udanego wyboru zycze:)
ja bym wziol micheliny:)ale ze wzgledu ze goodyeary byly sporo tansze wziolem wlasnie je.sugerowalem sie opinia ADAC i opiniami uzytkowników. oczywiscie jak zwykle czas pokaze:)
udanego wyboru zycze:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
sołtys napisał(a):Panowie poradzcie
opona 185/65 R15 zimówka do 200zł z założeniem
jak narazie warsztat proponował mi
Klebery krisalp HP2 (jakiś nowy bieżnik)
BF Goodrich G Force winter
FULDY Kristal montero 2
Firestone winterhowk 2
Na allegro jest jeszcze partia kleberów HP (już nieprodukowanych) w bardzo atrakcyjnej cenie 135zł ale nie wiem cz warto kupować oponę której już nie produkują
Poradzcie co byście wybrali, jak narazie skłaniem sie do keberów HP 2
Dotychczas miałem zimowe Klebergi Kristalpy HP – dwa komplety przez 6 zim -i nie musiałem używac w Bieszczadach łańcuchów / 195-55-15/ Teraz będę próbował Nokiany 215-50-17 – zobacze jak się spiszą
- Od: 25 cze 2008, 14:24
- Posty: 103
- Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki