diesel, dla leniwych?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Gib » 3 paź 2008, 23:49

przypadkiem staneliśmy na światłach i się tak zgadało.
Z mojej perspektywy wyglądało to tak: Zielone puszczam sprzęgło ruszam z ok. 2000obr, daję gaz do dechy, niestety opony nie mają nadmiaru przyczepności i mielę przez chwilkę w miejscu, łapię trakcję i już widze że Riki prawie całe auto z przodu, jak już przyspieszam normalnie przy 6000 obr zmiana biegu i widzę że się nie oddala, wręcz przeciwnie to ja zaczynam się do niego zbliżać. Na trójce już był mój, dogoniony. Wolno ale jednak dochodziłem. Niestety nie wiem gdzie był 400m i jakie było wtedy wzajemne położenie aut. Riki jeśli z twojej perspektywy wyglądało to inaczej to pisz. Jeśli w którymś momencie wyścigu zaczynałeś mnie doganiać także pisz. Ja nie patrzyłem w lusterka ani nawet na bok tylko na zbliżający się autobus :) Wiesz może do jakiej prędkości doszliśmy ok 140-150 kmh było? Po wyścigu wymiana uprzejmości, zapytałem który program był, moc porównywalna moment 100 Nm większy od mojej FS. Co ten wyścig udowodnił?, że 100 Nm przewagi momentu właściwie nic nie daje. Moje auto jest pełnokrwistą mazdą i obawiam się że parametrów nie trzyma. W sumie to cieszę się że nie przegrałem:D
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Sokool » 3 paź 2008, 23:56

Gibsong napisał(a):że 100 Nm przewagi momentu właściwie nic nie daje.

Na ćwiarę pewnie nic. A ścignijcie się 80-120 na piątce :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Gib » 4 paź 2008, 00:24

nigdy tego nie zrobię. Mając przy 80 kmh jakies 2200 obr wciskając gaz do dechy przy takim przełożeniu panewki i korby powinny wyleźć z silnika i mi dowalić. Po to mam skrzynię biegów żeby z niej korzystać.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez pinky » 4 paź 2008, 08:47

Ściganie się poza wyznaczonymi torami i miejscami jest nielegalne :D Nikt się nie ścigał, to byl wolny przejazd do dozwolonej w danym miejscu prędkości 50km/h :]
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez pawelek » 4 paź 2008, 16:04

witam. moze ktos mi odpowie czy mazda z silnikiem 2.0 101 KM ma takiego słabego kopa z niskich obrotów silnika. szczerze mówiąc to nie wiem czy to auto jezdzi tak słabo czy mam może cos nie tak z turbiną albo np. przepływomierzem?/
pawelek
 

Postprzez Riki » 4 paź 2008, 16:22

Gibsong napisał(a):Niestety nie wiem gdzie był 400m


zrównałeś się ze mną przy ok 500m..


Gibsong napisał(a):Wiesz może do jakiej prędkości doszliśmy ok 140-150 kmh było?


Ja skończyłem przy 165km/h i spokojne hamowanie przed światłami... a ile było przed autobusem przez którego musiałem hamować.. nie wiem..


Gibsong napisał(a):moment 100 Nm większy od mojej FS


No prawie...


Sokool napisał(a):ścignijcie się 80-120 na piątce

były już próby (xANDy swoją 626GW) i BA KF...

pinky <spoko> :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Gib » 4 paź 2008, 16:58

kurcze jak te metry lecą. W takim razie na 400 przegrałem? :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Hazu » 4 paź 2008, 20:12

Który diesel na II biegu 100km/h osiągnie? :P
A który na V biegu będzie jechał od 40 -200 i więcej km/h :P

A niby diesel miałby być bardziej elastyczny od benzyniaka :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Riki » 4 paź 2008, 21:56

Gibsong napisał(a):W takim razie na 400 przegrałem?


nie wiem.. bo nie startowaliśmy na 1/4 :P a licznik dziennych km to wiesz.. ;)

Hazu napisał(a):Który diesel na II biegu 100km/h osiągnie?

mój podchodzi pod 100km/h...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Max89 » 5 paź 2008, 22:23

W ten weekend zrobiłem dieslem (1,9 TDi 90km) trasę 2x 200km. Rzadko jeżdżę tym samochodem, przeważnie yarisem 1,0. W jedną stronę przy wyprzedzaniu startowałem z czwórki z +– 2300obr i podchodziłem pod jakieś 3800 obr. Myślałem że jak pokręce pod moc maksymalną to będzie szedł lepiej a tu lipa. Po dotarciu do celu podróży miałem jakieś kiepskie odczucia, a i spalanie wyszło prawie 6l/100.
Podczas powrotu wyprzedzałem już z piątki i od razu lepiej :) A spalił 5,1/100 :P .
I własnie moment, a nie moc daje kopa i przyspieszenie przy większych prędkościach. A co do przyspieszenia od zera to wiadomo, że diesel dostanie od benzyny o podobnej mocy. Choć na to mają też chyba wpływ przełożenia skrzyń biegów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 13:52
Posty: 36
Skąd: Wa-wa/ B-stok
Auto: Były Mx-5: NB '00 i NC '06

Postprzez Grzyby » 6 paź 2008, 08:57

Riki napisał(a):ANDY999 napisał:
ten szum powietrza Masakra

Mazdy tak mają...

Bzdura ....
ANDY999, a prosta ta twoja szóstka na pewno? Drzwi jej nie odstają :)

Gibsong napisał(a):Co ten wyścig udowodnił?, że 100 Nm przewagi momentu właściwie nic nie daje.

że auta nie są przygotowane do wyścigu – z mojego punktu widzenia 100Nm daje bardzo wiele.
Dla mnie to komfort (Ty możesz to z braku laku nazwać lenistwem).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 6 paź 2008, 09:48

Nie wiem po co w sumie te wszystkie dywagacje. Jak się weźmie pod uwagę, że korzystamy z max. osiągów diesla i benzyny oraz właściwie ze skrzyni biegów (podczas wyprzedzania benzyną redukujemy konkretnie) to samochody o tej samej mocy będą zachowywać się podobnie, z małym plusem dla benzyny, bo silnik lżejszy. Moment do przyśpieszeń nie ma nic z fizycznego punktu widzenia, on tworzy tylko wrażenie.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gib » 6 paź 2008, 14:44

Tak Grzyby zgadza się, ja mieszając biegami mogę wyprzedzać tak samo skutecznie jak posiadacz diesla (któremu z kolei mieszanie biegami niewiele da). Tylko jest jeszcze inna sprawa, to lenistwo okupione jest zwykle koniecznością posiadania bardziej pancernego (droższego) układu przeniesienia napędu. Pozatym na tak fajnego diesla nie stać mnie :)

A tak poza tematem, czemu nie bywasz na spotach Warszawskich?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Grzyby » 6 paź 2008, 14:47

Gibsong napisał(a):to lenistwo okupione jest zwykle koniecznością posiadania bardziej pancernego (droższego) układu przeniesienia napędu

jak na razie nie zauważam :)
(i mam nadzieję że tak zostanie)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gib » 6 paź 2008, 14:49

Wymień sprzęgło z dwumasem to poczujesz różnicę, ale może w Mazdach jest inaczej (100 KM i 200 Nm Opel 1800 zł)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Grzyby » 6 paź 2008, 15:14

Grzyby napisał(a):mam nadzieję że tak zostanie

:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Lukano » 6 paź 2008, 16:44

Gibsong napisał(a):(100 KM i 200 Nm Opel 1800 zł)

S 60 400 NM chyba i 184 km koło dwumasowe 3200 ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Riki » 6 paź 2008, 18:05

Grzyby napisał(a):Bzdura ....


Heh... i GFka i GG są głośne.. pomijam tu już kwestię silnika ale samych odgłosów oporu toczenia czy opływów wiatru.... nie od dziś to wiemy ;)

P.S
xANDy wygłuszał GW bo była głośna.. kupił GY i... zrobił to samo.. nowa GH jest pod tym względem sporo lepsza ;) (tak słyszałem od znajomych z salonu...)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Gib » 6 paź 2008, 18:25

opór toczenia to chyba kwestia doboru opon a nie modelu samochodu.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Gib » 6 paź 2008, 19:16

swoją drogą czytałem spec najnowszej Avensis 2.2 D-4D 150 KM / 340 Nm – do setki 8,9 sek ciekawe czy trochę nie zbyt optymistycznie.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Moto