Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)
U mnei nic nie puka ale mam inny problem...
Gdy skręcam kierownicą w lewo pod koniec max wychylenia kół czuć drganie i dzwięk.(jakby chrobotanie i to nie jest pompa wspomagania).
Nie umiem tego opisać myślałem że zaciera sie gdzieś jakaś guma w MC personie ale to nie to ... Czy trzeba tam coś przesmarować np Listwe ściągnąć gumy przy drążkach i napchać smaru ...
Jest to obojętne czy sam stoi iczy jedzie zmienia się tylko intensywność dzwięku
Dodam że dzieje sie to na kącie ok 45 st i nei jest to sam koniec skrętu i tylko w końcowej fazie kręcenia w lewo.
Gdy skręcam kierownicą w lewo pod koniec max wychylenia kół czuć drganie i dzwięk.(jakby chrobotanie i to nie jest pompa wspomagania).
Nie umiem tego opisać myślałem że zaciera sie gdzieś jakaś guma w MC personie ale to nie to ... Czy trzeba tam coś przesmarować np Listwe ściągnąć gumy przy drążkach i napchać smaru ...
Jest to obojętne czy sam stoi iczy jedzie zmienia się tylko intensywność dzwięku
Dodam że dzieje sie to na kącie ok 45 st i nei jest to sam koniec skrętu i tylko w końcowej fazie kręcenia w lewo.
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Czyli jak dzwignąć samochód odkręcić od komory silnika te śróby i amorek i zalać olejem??? albo czymś posmarować???
Ponieważ smarowałem od dołu siedlisko sprężyny i nic nie pomogło...
Ponieważ smarowałem od dołu siedlisko sprężyny i nic nie pomogło...
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Blaster7 napisał(a):Czyli jak dzwignąć samochód odkręcić od komory silnika te śróby i amorek i zalać olejem?pytajnik albo czymś posmarowaćpytajnik?
W 6 jest zawieszenie wielowahaczowe, nie ma tam co smarować. Jeżeli masz pewność, że wspomaganie jest sprawne, a skrzypi również na postoju, to może sinebloki w wahaczu, albo koła nie mieszczą się i ocierają.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Też miałem problem z tymi stukami na kierownicy po przemarowaniu ustało.
Ale mam taki problem jak przejeżdzam przez spowalniacze lub jade po kostce brukowej dosyć szybko słychać głośne stuki na kostce brukowej wystepuje to też jak hamuje.
W ASO sprawdzili mi cale zawieszenie poduszki pod slinikiem wszystko OK.
A to ciągle stuka na nierównościach , czy ktoś się spotkał z czymś takim wydałem sporo kasy na sprawdzenie tych stuków i nic.
Kolega stwierdzil że to może być charakterystyka zawieszenia ale nie chce mi się wierzyć że tak głośno.:–((
Ale mam taki problem jak przejeżdzam przez spowalniacze lub jade po kostce brukowej dosyć szybko słychać głośne stuki na kostce brukowej wystepuje to też jak hamuje.
W ASO sprawdzili mi cale zawieszenie poduszki pod slinikiem wszystko OK.
A to ciągle stuka na nierównościach , czy ktoś się spotkał z czymś takim wydałem sporo kasy na sprawdzenie tych stuków i nic.
Kolega stwierdzil że to może być charakterystyka zawieszenia ale nie chce mi się wierzyć że tak głośno.:–((
- Od: 7 sie 2006, 18:44
- Posty: 44
- Skąd: Wałcz
- Auto: Mazda CX-5 SKYACTIV-G 165 PS 2013
cool_mario napisał(a):Witajcie. Przyznam się, że po przeczytaniu tych wszystkich wiadomości postanowiłem przesmarować kolumnę u siebie. Bo – bo te stuki doprowadzały mnie do ...... . Ale – ale żeby przesmarować "odcinek A-A" zdemontowałem zegary i nawtykałem smaru mobilgrease strzykawką z pomocą wężyka od samej góry. Popompowałem trochę kierownicą obróciłem o 180" i to samo. Szczerze powiem, że to działa. A patyków nie wysuwałem. Dam znać
na forum jak zacznie znowu stukać. Kupiłem mobila bo nieautoryzowany servis mazdy chciał za smar, którego numery udostępnił Jaksa aż 150 zł , a sami oczywiście nigdy o problemie nie słyszeli
Witam,zrobiłem to samo i efekt rewelacyjny.Jeżeli ktos jest z Wrocka mogę podać namiary na smar molibdenowy 100ml 4zł.
- Od: 1 lip 2007, 21:39
- Posty: 26
- Auto: Mazda 6 1.8 2008r
U siebie zauważyłem podobne objawy z tym, że dodatkowo przy wyłączonym silniku (jak nie działa wspomaganie) przy poruszaniu kierownicą lewo – prawo słychać stuki. Przy załączonym silniku tego nie ma. Czy aby to to samo 
- Od: 20 cze 2008, 08:36
- Posty: 32
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 6 GT 136KM '03
Enalo napisał(a):że dodatkowo przy wyłączonym silniku (jak nie działa wspomaganie) przy poruszaniu kierownicą lewo – prawo słychać stuki.
a po co na wyłączonym silniku kręcisz kierownicą???
PS
Większość aut tak stuka – to maglownica
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Enalo napisał(a):bo to dosc głosny stuk, ale na włączonym sprzwdziłem dziś i też delikatnie słychac ... i oczywiście te objawy jak wyżej na max skręconych kołach ..
Mam to samo, smarowanie styków "patyków i ruszanie kierownicą góra dół nic nie pomogło. Sz. P. Jaksa pisał, że trzeba je rozebrać i dokładnie przesmarować. Ale jak?
-
Ivan G
ciamas napisał(a):Też miałem problem z tymi stukami na kierownicy po przemarowaniu ustało.
Ale mam taki problem jak przejeżdzam przez spowalniacze lub jade po kostce brukowej dosyć szybko słychać głośne stuki na kostce brukowej wystepuje to też jak hamuje.
W ASO sprawdzili mi cale zawieszenie poduszki pod slinikiem wszystko OK.
A to ciągle stuka na nierównościach , czy ktoś się spotkał z czymś takim wydałem sporo kasy na sprawdzenie tych stuków i nic.
Kolega stwierdzil że to może być charakterystyka zawieszenia ale nie chce mi się wierzyć że tak głośno.:–((
U mnie jest to samo. Serwis mazdy powiedzial ze to maglownica..
- Od: 28 wrz 2008, 14:07
- Posty: 41
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 6 Kombi '04 2.0 CDTI 136
Ivan G napisał(a):Mam to samo, smarowanie styków "patyków i ruszanie kierownicą góra dół nic nie pomogło. Sz. P. Jaksa pisał, że trzeba je rozebrać i dokładnie przesmarować. Ale jak?
Bylem u Jaksy i przy okazji mi to przesmarowal, mimo ze sam smarowalem to smar nie dotarl odpowiednio gleboko. A jak? Potrzebny jest kluczyk 12 i cos odkrecic trzeba, nie patrzylem bo zagadalem sie z Jaksa jak mi to jego czlowiek smarowal. Oczywiscie Tylko Jaksa ma ten odpowiedni smar Mazdowski....
Od lat wierny tylko japończykom...
- Od: 6 wrz 2008, 01:35
- Posty: 113
W ASO tez mająPrusiak napisał(a):Oczywiscie Tylko Jaksa ma ten odpowiedni smar Mazdowski
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Czyżby wszystkie Japończyki miały ten problem ze stukaniem???
Sory że moje zapytanie dotyczy innego auta niż mazda(moja M6 jeszcze nie przypłynęła
) ale podobne objawy mam w swojej ave 2,0 td '00 – fizycznie i "osłuchowo" podobnie jak przed wymianą końcówek drążków – czy może być to ta sama przypadłość? bo faktycznie jest to wk... a zawieszenie i układ kier. miałem sprawdzane i niby wszystko było ok (u mnie kierownica jest regulowana tylko w jednej płaszczyźnie-nie wiem czy ma to znaczenie)
Sory że moje zapytanie dotyczy innego auta niż mazda(moja M6 jeszcze nie przypłynęła
REALIZOWAĆ MARZENIA – CÓŻ MOŻE BYĆ PIĘKNIEJSZEGO
- Od: 19 wrz 2008, 12:33
- Posty: 21
- Skąd: Puławy
- Auto: M6 2,3i '05 manual
Ja mialem to w swojej ave z rocznika 2001, ale tam byla trudniejsza robota. Stuki byly na wielowpuscie gdzies gdzie to wchodzi w maglownice czy jakos tak. Ciezko sie do tego podobno dobrac. Ale naprawa polegala na tym samym – odpowiednim przesmarowaniu.
Od lat wierny tylko japończykom...
- Od: 6 wrz 2008, 01:35
- Posty: 113
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6