Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Blaster7 » 1 sie 2008, 13:00

U mnei nic nie puka ale mam inny problem...
Gdy skręcam kierownicą w lewo pod koniec max wychylenia kół czuć drganie i dzwięk.(jakby chrobotanie i to nie jest pompa wspomagania).
Nie umiem tego opisać myślałem że zaciera sie gdzieś jakaś guma w MC personie ale to nie to ... Czy trzeba tam coś przesmarować np Listwe ściągnąć gumy przy drążkach i napchać smaru ...

Jest to obojętne czy sam stoi iczy jedzie zmienia się tylko intensywność dzwięku

Dodam że dzieje sie to na kącie ok 45 st i nei jest to sam koniec skrętu i tylko w końcowej fazie kręcenia w lewo.
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez magicadm » 1 sie 2008, 13:48

Blaster7– może to słychać hałas od mocowania górnego mcphersona? Z rocznika wnioskuję, że nie masz łożysk :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Blaster7 » 1 sie 2008, 13:53

Czyli jak dzwignąć samochód odkręcić od komory silnika te śróby i amorek i zalać olejem??? albo czymś posmarować???

Ponieważ smarowałem od dołu siedlisko sprężyny i nic nie pomogło...
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Pawko_6 » 1 sie 2008, 15:10

Blaster7 napisał(a):Czyli jak dzwignąć samochód odkręcić od komory silnika te śróby i amorek i zalać olejem?pytajnik albo czymś posmarowaćpytajnik?


W 6 jest zawieszenie wielowahaczowe, nie ma tam co smarować. Jeżeli masz pewność, że wspomaganie jest sprawne, a skrzypi również na postoju, to może sinebloki w wahaczu, albo koła nie mieszczą się i ocierają.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez ciamas » 2 sie 2008, 21:38

Też miałem problem z tymi stukami na kierownicy po przemarowaniu ustało.
Ale mam taki problem jak przejeżdzam przez spowalniacze lub jade po kostce brukowej dosyć szybko słychać głośne stuki na kostce brukowej wystepuje to też jak hamuje.
W ASO sprawdzili mi cale zawieszenie poduszki pod slinikiem wszystko OK.
A to ciągle stuka na nierównościach , czy ktoś się spotkał z czymś takim wydałem sporo kasy na sprawdzenie tych stuków i nic.
Kolega stwierdzil że to może być charakterystyka zawieszenia ale nie chce mi się wierzyć że tak głośno.:–((
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 18:44
Posty: 44
Skąd: Wałcz
Auto: Mazda CX-5 SKYACTIV-G 165 PS 2013

Postprzez Krisek » 13 sie 2008, 02:22

to tylko 6 ?

czy 3 tez ?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez gregor1 » 22 sie 2008, 19:30

cool_mario napisał(a):Witajcie. Przyznam się, że po przeczytaniu tych wszystkich wiadomości postanowiłem przesmarować kolumnę u siebie. Bo – bo te stuki doprowadzały mnie do ...... . Ale – ale żeby przesmarować "odcinek A-A" zdemontowałem zegary i nawtykałem smaru mobilgrease strzykawką z pomocą wężyka od samej góry. Popompowałem trochę kierownicą obróciłem o 180" i to samo. Szczerze powiem, że to działa. A patyków nie wysuwałem hahaha . Dam znać :D na forum jak zacznie znowu stukać. Kupiłem mobila bo nieautoryzowany servis mazdy chciał za smar, którego numery udostępnił Jaksa aż 150 zł , a sami oczywiście nigdy o problemie nie słyszeli :P

Witam,zrobiłem to samo i efekt rewelacyjny.Jeżeli ktos jest z Wrocka mogę podać namiary na smar molibdenowy 100ml 4zł.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2007, 21:39
Posty: 26
Auto: Mazda 6 1.8 2008r

Postprzez Enalo » 12 wrz 2008, 14:45

U siebie zauważyłem podobne objawy z tym, że dodatkowo przy wyłączonym silniku (jak nie działa wspomaganie) przy poruszaniu kierownicą lewo – prawo słychać stuki. Przy załączonym silniku tego nie ma. Czy aby to to samo ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 08:36
Posty: 32
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GT 136KM '03

Postprzez magicadm » 12 wrz 2008, 15:14

Enalo napisał(a):że dodatkowo przy wyłączonym silniku (jak nie działa wspomaganie) przy poruszaniu kierownicą lewo – prawo słychać stuki.

a po co na wyłączonym silniku kręcisz kierownicą??? :|

PS
Większość aut tak stuka – to maglownica :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enalo » 12 wrz 2008, 17:05

bo to dosc głosny stuk, ale na włączonym sprzwdziłem dziś i też delikatnie słychac ... i oczywiście te objawy jak wyżej na max skręconych kołach ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 08:36
Posty: 32
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GT 136KM '03

Postprzez Ivan G » 18 wrz 2008, 23:16

Enalo napisał(a):bo to dosc głosny stuk, ale na włączonym sprzwdziłem dziś i też delikatnie słychac ... i oczywiście te objawy jak wyżej na max skręconych kołach ..



Mam to samo, smarowanie styków "patyków i ruszanie kierownicą góra dół nic nie pomogło. Sz. P. Jaksa pisał, że trzeba je rozebrać i dokładnie przesmarować. Ale jak?
Ivan G
 

Postprzez Bieski81 » 28 wrz 2008, 14:20

ciamas napisał(a):Też miałem problem z tymi stukami na kierownicy po przemarowaniu ustało.
Ale mam taki problem jak przejeżdzam przez spowalniacze lub jade po kostce brukowej dosyć szybko słychać głośne stuki na kostce brukowej wystepuje to też jak hamuje.
W ASO sprawdzili mi cale zawieszenie poduszki pod slinikiem wszystko OK.
A to ciągle stuka na nierównościach , czy ktoś się spotkał z czymś takim wydałem sporo kasy na sprawdzenie tych stuków i nic.
Kolega stwierdzil że to może być charakterystyka zawieszenia ale nie chce mi się wierzyć że tak głośno.:–((

U mnie jest to samo. Serwis mazdy powiedzial ze to maglownica..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2008, 14:07
Posty: 41
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 Kombi '04 2.0 CDTI 136

Postprzez Prusiak » 28 wrz 2008, 17:01

Ivan G napisał(a):Mam to samo, smarowanie styków "patyków i ruszanie kierownicą góra dół nic nie pomogło. Sz. P. Jaksa pisał, że trzeba je rozebrać i dokładnie przesmarować. Ale jak?


Bylem u Jaksy i przy okazji mi to przesmarowal, mimo ze sam smarowalem to smar nie dotarl odpowiednio gleboko. A jak? Potrzebny jest kluczyk 12 i cos odkrecic trzeba, nie patrzylem bo zagadalem sie z Jaksa jak mi to jego czlowiek smarowal. Oczywiscie Tylko Jaksa ma ten odpowiedni smar Mazdowski....
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez magicadm » 29 wrz 2008, 00:53

Prusiak napisał(a):smar Mazdowski....

Równie dobrze sprawuje się smar MOBILa za 14zł tuba. U mnie od ponad 10 tys km cisza :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 29 wrz 2008, 10:53

Prusiak napisał(a):Oczywiscie Tylko Jaksa ma ten odpowiedni smar Mazdowski
W ASO tez mają :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Mantheo » 29 wrz 2008, 14:41

Czyżby wszystkie Japończyki miały ten problem ze stukaniem???
Sory że moje zapytanie dotyczy innego auta niż mazda(moja M6 jeszcze nie przypłynęła :( ) ale podobne objawy mam w swojej ave 2,0 td '00 – fizycznie i "osłuchowo" podobnie jak przed wymianą końcówek drążków – czy może być to ta sama przypadłość? bo faktycznie jest to wk... a zawieszenie i układ kier. miałem sprawdzane i niby wszystko było ok (u mnie kierownica jest regulowana tylko w jednej płaszczyźnie-nie wiem czy ma to znaczenie)
REALIZOWAĆ MARZENIA – CÓŻ MOŻE BYĆ PIĘKNIEJSZEGO
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 12:33
Posty: 21
Skąd: Puławy
Auto: M6 2,3i '05 manual

Postprzez Prusiak » 29 wrz 2008, 21:32

Ja mialem to w swojej ave z rocznika 2001, ale tam byla trudniejsza robota. Stuki byly na wielowpuscie gdzies gdzie to wchodzi w maglownice czy jakos tak. Ciezko sie do tego podobno dobrac. Ale naprawa polegala na tym samym – odpowiednim przesmarowaniu.
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez Krisek » 29 wrz 2008, 23:37

wiec ten problem tylko w 6 czy w 3 Tez Dzieki
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Mantheo » 30 wrz 2008, 08:57

Prusiak – czy widziałeś to smarowanie na własne oczy czy ktoś Ci to robił? chodzi mi o to czy dałbym radę nasmarować to samemu czy trzeba do tego jakiegoś fachmana?
REALIZOWAĆ MARZENIA – CÓŻ MOŻE BYĆ PIĘKNIEJSZEGO
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 12:33
Posty: 21
Skąd: Puławy
Auto: M6 2,3i '05 manual

Postprzez Prusiak » 30 wrz 2008, 09:05

Mantheo Bylem akurat u Jaksy i nie zagladalem co gdzie trzeba odkrecic. Tak jak pisalem wczesniej – wystarczy jeden kluczyk i smar (molibdenowy np. elf za 15 zł – starczy na przesmarowanie ok. 50 mazd <lol>).
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6