Silnik sam gaśnie, problem z ponownym uruchomieniem oraz po dłuższym postoju

Postprzez Długi » 15 lut 2004, 09:53

Słuchajcie, znowu powstaje doktorat na temat .............................
1. Greyg – długie i krótkie błysnięcia, a w EEC IV są kody 3 cyfrowe :)
2.Millenia oczywiście nie ma EEC IV :)
3. 4 Millenie które serwisowałem miały DLC-2 pod kierą
4. NIE BYŁO W NICH TEN
5. W tych które widziałem nie było czujnika prędkości obrotowej w aparacie (był tylko czujnik fazy rozrządu) CKP JEST NA WALE
6. Błąd EGR w KL najczęściej wyświetla się z powodu zanieczyszczenia osi (greyg powinien mieć TSB jeśli ma TIS) lub następuje awaria czujnika położenia egr (można sprawdzić multimetrem)
7. Współczuje wam wszystkim doświadczeń z mechaniorami – do kogo wy jeździcie
8. chyba podejmę takie zobowiązanie jak Greg, nie chcę być debilem za duże szkoły kończyłem
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Globy » 15 lut 2004, 12:22

Drodzy Panowie, wybaczcie koledze Hercikowi, ktory takze niech nie wyciaga pochopnych opinii. Na forum jestescie naprawde wazni i pomogliscie niejednemu uzytkownikowi. Niestety w Polsce popularny jest glupi stereotyp o "debilach z ASO", ze wzgledu na kilka rzeczy. Po pierwsze, Polacy szarpna sie na drozszy samochod, nie myslac o kosztach serwisu, a potem najpotrzebniejsze naprawy dokonywane sa w domowym zakresie. Jesli kogos stac na porzadne auto (jak Mazda, w koncu badziewiem nie jezdzimy), musi rowniez uwzglednic koszty eksploatacji jak paliwo, ubezpieczenie i przede wszystkim odpowiedni serwis – to sie nazywa odpowiedzialnosc. Znam wiele osob, ktorzy jezdza nawet Mercedesami, a jecza, jak to drogo w ASO, zmieniaja olej co 50k km, a benzynowym wersjom wiecznie wypominaja duze spalanie. Druga sprawa jest taka, ze czasami czlowiek niestety zraza sie do jednego autoryzowanego serwisu, gdzie pojedzie pierwszy raz, a potem znerwicowany, ze zrobili kuku jego gwiazdce (czytaj: zaprezentowali nieprofesjonalna postawe), swoja opinie rozlewa na wszystkie stacje tej marki. Powiedzmy sobie, nie wszystkie serwisy sa w pelni profesjonalne, ale po prostu kazdy ma prawo sie pomylic albo w naprawie, albo w wyborze miejsca pracy. Mnie pomimo wielu negatywnych opinii ASO kojarzy sie z prestizem i fachowoscia, gdzie wiem, ze moja Mazda zostanie zrobiona jak przykazali w Hiroszimie, a nie jak umial jakis przyboczny mechanior z miejscowego warsztatu. No i trzeba wydac... Tak samo, jak trzeba bylo to zrobic przy kupnie.
Jesli chodzi o temat watku, to awaria moim zdaniem jest powazna ze wzgledu na wplyw bezpieczenstwa jazdy. Skoro jej przyczyny nie mozna okreslic jednoznacznie, liczy sie kazdy trop i musisz niestety Hercik probowac, sluchac grzecznie Kolegow i ostatecznie jechac do dobrego warsztatu.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Smirnoff » 15 lut 2004, 12:30

Jeszcze troche, a wiem z jakiego tematu będzie moja praca dyplomowa :D

Długi, co do tego EGR – podobno bład ten pojawia się wraz z błedem sondy lambda – tak jest? Mnie Wywala DTC 15 i 16, czasem 24. Czyli lewa sonda, EGR sensor i Feedback System z prawej sondy. Nie wiem co prawda pod którą mam popięty AL700 od LPG, ale ta sonda na 100% jest OK, bo widziałem na kompie podgląd pracy sondy i daje prawie do 1.0V, więc nie ma problemu. Musze tylko dojsc, która sonda jest podłaczona do AL700. Jesli lewa, to znaczy, ze cos jest pokopane z podłączeniem LPG, jesli prawa, to znaczy, ze lewa w istocie jest dead, a DTC 24 występuje z winy AL700. I am right?

Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez xXx » 15 lut 2004, 12:33

Sądzę, że podłączona jest lewa, bo kto by podłączał tę z tyłu ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez HERCIK » 15 lut 2004, 12:47

OK wszyscy maja racje tylko jak ktos wczesniej by walczyl tak jak ja walczylem w cronosie i po wszystkich serwisach mowili ze to jest czujnik polozenia walu korbowego a na koniec sie okazuje ze trzeba bylo wsadzic kabel do kopulki to niby jak ja mam sie ustosunkowac do serwisow...?
W moim mniemaniu sa to poprostu naciagaczebo :
1 wymienilem czujnik polozenia walu i nic to nie dalo 300 zl w plecy , nie mowiac juz o kilku diagnozach ktore srednio 50-100 zl kosztowaly.
2 dowiaduje sie ze jest drugi czujnik w aparacie ale nie mozna tego wymienic bo to jest razem z modolem a ten z kolei jest razem z aparatem i kaza mi kupic aparat za 4500 zl
3 ale ktos mowi ze to mozna rozlutowac cos pogrzebac i bedzie chodzic...?
4 wiec dochodze do wniosku ze zamowie uzywany aparat i bedzie ok ale wczesniej mysle sobie nie mam nic do stracenia i rozbieram swoj aparat i co sie okazuje ze tam praktycznie nic nie ma a po ponownym zmontowaniu i dobrym wciskaniu kabli problem znika
5 i co wy na to powiedzcie mi czy aby ktos napewno nie wiedzial co moze byc...?
6 tylko w naszym kraju najlepiej powiedziec to wymienic i ch......ich to obchodzi jak to nie jest to bo klient sie zgodzil bo inaczej sie nie podejma rozmowy....
7 jestem zawiedziony wypowiedzia kolegi bo ja jak wiem co moze byc lub cos takiego sam robilem to sluze pomoca.
8 jestem uparty i tak sie dowiem co bylo
9 A to ze w naszych serwisach pracuja ludzie nie douczeni to wszyscy wiemy i nie powinien sie nikt obrazac.....?
10 nasze karajowe serwisy dzialaja powiedzmy 10lat i niby skad oni maja miec wiedze gdzie na zachodzie jest to kilkadziesiat lat......
11 temat pozostawiam do wlasnej analizy....
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez Smirnoff » 15 lut 2004, 13:11

Jak to ktos powiedział – umiesz liczyć? Licz na siebie ;) A powaznie, szkoda, ze mieszkasz na drugim koncu Polski, bo moze bym cosik poradził, ale transport laweta millenii przez całą Polske nieźle Cie szarpnie, więc kombinuj, kombinuj, i informuj o efektach.
Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez GrzegorzSz » 15 lut 2004, 14:07

Dopiero udalo mi sie dotrzec do bardziej szczegolowej dokumentacji milleni. Dlugi ma racje – w/g tej serwisowki kody sa 3 cyfrowe, odczyt przez zlacze DLC-2 umieszczone pod kierownica, nad pedalem przespieszenia (gazu) – tak jest w milleni. Nie mialem wczesniej tego materialu, wiec sorki za zamieszanie. Mimo tego, jak rozmawialem z hercikiem – jest u niego pin TEN w gniezdzie DLC pod maska.

Tylko z systemem EEC IV Forda, czyli tylko mazdy z silnikiem FS. 626 Mario (z silnikiem KL) miala system mazdy – tylko krotkie pikniecia, kody dwucyfrowe.


W swoich probach mam prawie dokladnie odwzorowana elektryke mazdy 626/mx6 – odczytk kodow robie jak wczesniej pisalem. Sprawdzalem to jeszcze na 626 2.5L 94r. i mx6 v95r. Nie licze innych probasow.

Z EGR to za kazdym razem mialem (3 razy) jednoczesnie z bledem sondy. Wymiana sondy likwidowala problem. Ostanim razem to byl blad obu sond i EGR – wymiana przedniej sondy na uzywany oryginal pomogla. Przejechalem pare tys. km i jest spokoj.

Jesli sczytywanie kodow jest mozliwe, to powinno wywalic kod 11 lub 111 (dla EEC IV), a nie cisze.

"Not able to initiate diagnostic test mode" – tak mam to opisane w serwisowce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Długi » 15 lut 2004, 17:12

Trzeba zawsze odróżnić Probe 2,0 i cronosa z ATM (EEC IV) i Probe 2,5, Mazde 626 2,0 i 2,5 (MECS) są to dwa zupełnie różne systemy, które zupełnie inaczej się diagnozuje, inne są też tabele DTC.
W milleni nie może być kodów 11 i 111 ponieważ te kody występują w EEC IV (w zależności od rocznika) i sygnalizują brak usterek w KAM.
Nie wiem jak diagnozować Millenię bez testera bo nigdy nie było mi to potrzebne. Mogę to zrobić bez kombinacji testerem


Smirnoff – błędy sondy w V6 z gazem pojawiają się bardzo często, wynika to z tego że sterownik LPG jest podpięty pod jedną z sond a drugiej sterownik nie bieże pod uwagę, tak więc do wyznaczenia(w uproszczeniu) składu mieszanki służą 3 cylindry :) ,powoduje to taki efekt że druga sonda jest w open loop . Instalacje I i II gen. to niestety powrót do gaźników więc w silnikach V6 trzeba naprawdę artysty żeby auto chodziło na 100%.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez GrzegorzSz » 15 lut 2004, 17:35

ok, nie wnikajac w szczegoly, jesli tylko moglbys dodac do tego jakie sa roznice pomiedzy probe 2.0 i mazda 2.0? Ja rozebralem 2 szt. proba 2.0 i jedna mazde 2.0 – wszystkie 94r. Roznice byly tylko pomiedzy probami (jeden mial przeszczep z automatu na manual), a jeden probe 2.0 mial dokladnie to samo co mazda 2.0 Ciekawi mnie, gdzie dokladnie sa te roznice, skoro oba posiadaly te same elementy (w/g oznaczen), a sterownik z probe 2.0 jezdzi teraz w mazdzie 626 2.0 manual?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Długi » 15 lut 2004, 17:42

W manualu nie ma różnicy ale w ATM jest EEC IV w probe i w cronosie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Paweł » 15 lut 2004, 19:15

W manualu nie ma różnicy ale w ATM jest EEC IV [...] w cronosie


Zapomnialem tego dopisac. Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez HERCIK » 15 lut 2004, 19:32

To co pozostaje mi jechac do BOSCHa i u nich sprobowac odczytac bledy....
Czy jest jakas mozliwosc?
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez marek » 16 lut 2004, 00:40

Odnośnie EGR:
U mnie jak wałnęła sonda (prawa) nie miałem błedu EGR, po wymianie sondy zniknął oczywiście błąd sondy.

Odnośnie serwisów:
O serwisie boscha w Koszalinie (Mioduszewski) kiedyś pisałem...
Odczytali błędy, ale nie byli w stanie stwierdzi gdzie są te błędy <lol>
Odnośnie serwisów autoryzowanych:
Kolega ma Opla Omegę 2.0 z 88 roku i pojechał kiedyś do ASO opla bo rano mu silnik bardzo ciężko zapalał... W ASO sprawdzili błędy i powiedzieli:Silnik jest ok, nie ma błędów.. Kolega: czemu nie zapala? O oni: wszystko jest ok!
Więcej już tam nie zawitał, poszperał w necie, pojechał do "magika" garażu i okazało się że mu wtryskiwacze padają...
Kiedyś jeździłem do Daewoo (Polonez). wymieniałem krzyżaki na wale napędowym, wyjeżdżam i stuka, więc zwrot do serwisu..
"Przestanie za jakiś czas"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez hydrant23 » 16 lut 2004, 11:20

witam
nie wiem czy dam rade pomoc ,ale mialem z takim czyms do czynienia w mitsubishi gasniecie z niewiadomej przyczyny okazalo sie iz jest to czujnik halla , nie wiem czy nie wystepuje wlasnie w takim silniku jak u CIebie usterke ciezko bylo go znalezc poniewaz fachowcy (hihi) nie mieli za bardzo pojecia co to jest (czesc niby bezawaryjna) , no tak nie bede pie...lil wiec do miska znalazl sie czujnik z mazdy xsedos ... wiec jesli takowy jest u Ciebie zamiast zwyklego aparatu zaplonowego proponowalbym to sprawdzic , uzywke kupilem za ok 200zl juz nie pamietam dokladnie gdzies pod poznaniem
pozdrowka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 23:24
Posty: 39
Skąd: zamosc - aktualnie Poznań
Auto: 323s'95 1.5 16v LPG

Postprzez HERCIK » 16 lut 2004, 13:15

Chodzi o to ze ten element ukladanki jest juz wyeliminowany...tzn wymieniony caly aparat aby wyeliminowac modol cewke i inne duperele, pompa paliwowa tez odpada.....

A co do wypowiedzi @-TECHa i jego obrazania sie.......
Bylem dzisiaj w BOSCHu i co chlopaki nie wiedza jak odczytac bledy i co niby nie mialem racji...?
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez marek » 16 lut 2004, 17:10

A włącznik pompy paliwa?
Pompa może być ok, ale włącznik może rozłączać – sprawdzałeś czy pompa podaje paliwo kiedy nie możesz zapalić?
Czujnik obrotu wału korbowego?
I jeszcze coś co bym sprawdził: Alternator i kable od akku (jak kręcisz rozrusznikiem to kontrolki gasną czy mrugają?)
Immobilizer i alarm (kiedyś u ojca były zwarcia w instalacji alarmu i silnik gasł kiedy chciał)
No i jeszcze pozostaje komputer....
W sumie ja bym sprawdził te rzeczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez HERCIK » 16 lut 2004, 17:18

To wszystko jest nic MAZDA sie zbuntowala i wogole nie chce zapalic w serwisie BOSCHa heheheeh
I wszyscy rozkladaja rece....

Jestem ciekaw tylko na co stawia @-tech......?
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez Muller » 17 lut 2004, 08:27

Ja byb jeszcze sprawdził jedną rzecz a mianowicie kontrolkę ciśnienia oleju i z nią związane sprawy :) (podobno najprostsze sposoby są najtrudniejsze) daj znać jak ci poszło

A no jeszcze skasować komuter trzeba
I znów jest pięknie :)
SIDSERWIS
www.sidserwis.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2004, 07:37
Posty: 50
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 GSR 2,5 V6

Postprzez HERCIK » 17 lut 2004, 11:13

Skasowac komputer ...?
Tylko jak skoro nawet nie moge bledow odczytac...?
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez HERCIK » 17 lut 2004, 14:09

DECYZJA ZAPADLA...
Wioze madzie do ASO.. Co sie okazalo ma system OBD II cyfrowy i zadna dioda czy czyms takim kodow bledu silnika sie nie odczyta.
BOSCH sie poddal nie potrafia odczytac bledow..chociaz posiadaja odpowiedni sprzet...?
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9