Mazda 6 2008

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Summit » 21 wrz 2008, 20:53

Maciej Loret napisał(a):Oglądałeś chyba tylko jeden (ale za to kultowy) silnik 2,5V6.

Nie wiem czy chodzi o ten sam, ale oglądałem silnik w Alfie 147. Sportowej wersji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Maciej Loret » 21 wrz 2008, 21:11

Summit napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Oglądałeś chyba tylko jeden (ale za to kultowy) silnik 2,5V6.

Nie wiem czy chodzi o ten sam, ale oglądałem silnik w Alfie 147. Sportowej wersji.


Nie. Jeśli to nie była jakaś samoróbka, to oglądałeś konkurentkę 3 MPS czyli Alfę 147GTA. Tam jest późniejszy silnik niż 2,5V6 czyli 3,2V6.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez rav3nlord » 24 wrz 2008, 16:22

jakie jest realne spalanie silniczka 2.5 w wersji top?
w mieście da się osiągnąć 10-12l/100 jeżdząc umiarkowanie dynamicznie?
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 20:30
Posty: 33
Auto: Volvo S60/ 6 /Kawasaki ninja

Postprzez Pedrosz » 29 wrz 2008, 09:30

Witam posiadaczy, i nie tylko, nowej Mazdy 6,

Zamiarzam kupić od brokera Mazdę 6 ale wciaz nie jestem zdecydowany jaki silnik wziaść 2,0 benzynę czy disel. Prosze posiadaczy o poradę, opinię i wrażenia z jazdy.
Pedrosz
 

Postprzez Grzyby » 29 wrz 2008, 09:48

Pedrosz napisał(a):Prosze posiadaczy o poradę, opinię i wrażenia z jazdy.

Tutaj masz opinie o nowym modelu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=53475
O poprzednim możesz poczytać w tym temacie http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=11203 – o tyle sie może przydać że w zasadzie silniki minimalnie się zmieniły, masa auta również.


Pedrosz napisał(a):wziaść 2,0 benzynę czy disel

wszystko zależy od rocznych przebiegów – jeśli nie będą za wysokie to bierz benzynę, w przeciwnym wypadku – klekota. No i nie bez znaczenia jest jak dużo jazdy po mieście – w przypadku przeważającej ilości km po mieście raczej zapomnij o dieslu. Niestety ekologia dopadła wszystkich i montowane w nowych dieslach filtry cząstek stałych (u Mazdy o nazwie DPF) skutecznie zwiększają apetyt silnika na paliwo w mieście.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tarkan » 29 wrz 2008, 11:56

rav3nlord napisał(a):jakie jest realne spalanie silniczka 2.5 w wersji top?
w mieście da się osiągnąć 10-12l/100 jeżdząc umiarkowanie dynamicznie?

Ostatnio pokazuje mi 10,7, więc raczej da się osiągnąc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez Puhcio » 29 wrz 2008, 12:01

tarkan napisał(a):Ostatnio pokazuje mi 10,7, więc raczej da się osiągnąc.


Jak z kulturą pracy tego silnika – no i jak dynamika ? ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez tarkan » 29 wrz 2008, 12:12

Puhcio napisał(a):Jak z kulturą pracy tego silnika – no i jak dynamika ? ;)
Silniczek jest bardzo dynamiczny. W zasadzie jest na docieraniu (mam dopiero 2000 km na liczniku), więc jeszcze nie do końca można w pełni powiedzieć . Przyspieszenie rewelacyjne, na trasie przy dużej prędkości i miejscu do wyprzedzania – na szóstce radzi sobie bez problemu. W przypadku konieczności szybkiego "ścignięcia" – redukcja na czwórkę i auto wciska w siedzenia.
Miałem okazję przejechać się dla porównania 2.0 benzyna i czułem różnicę w przyspieszeniu. Oczywiście nie mogę zarzucać nic Mazdzie 6 wyposażonej w ten silnik, bo to był jednorazowy przejazd, ale teraz wiem, że dobrze zrobiłem, wybierając wersję 2,5.

Głośność pracy silnika – hmmm... jaka głośność ;–) ? Jeśli wiozę kogoś, kto jedzie moim autem pierwszy raz, zatrzymamy się na czerwonym świetle – od razu pada pytanie: "Zgasł ci?". Jest to niesamowite, przy postoju – wewnątrz auta – silnika praktycznie nie słychać.

Skrzynia biegów – na początku miałem obawy, bo biegi rzeczywiście ciężko wchodziły (moje odczucia), ale w miarę jeżdżenia – teraz wszystko działa leciutko i popychanie jednym paluszkiem załatwia całą sprawę.

Jestem bardzo zadowolony.
Ostatnio edytowano 29 wrz 2008, 12:19 przez tarkan, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez Puhcio » 29 wrz 2008, 12:19

Ja benzyną 2.0 byłem całkowicie zawiedziony. Prowadził mój znajomy, który bardzo chciał mi pokazać, że auto jest szybkie. Policzyłem tylko poduszki powietrzne i przyznałem, że ma świetne zawieszenie. Ale silnik mimo wszystko był ewidentnie za słaby.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Waikiki » 29 wrz 2008, 19:35

Jeździłem wszystkimi wersjami silnikowymi nowej szóstki. Gdybym miał wybierać samochód służbowy, to bez chwili wahania brałbym benzynowy o poj. 2.5 litra. Auto z tym motorem jeździ jakby miało pod 200 koni mechanicznych, jest dynamiczniejsze niż Honda Accord 2.4 190 KM. Do tego ogromnym plusem jest aksamitna praca silnika. Rewelacja, jest super cichutkie. Niestety pali tyle ile potrzeba aby napoić to stadko koników. W trasie prawie dychę (ale przelot z Warszawy do Olsztyna prawie pustą siódemką w sobotni ranek wspominam do dzisiaj z bananem na twarzy), w mieście trzeba liczyć 12 litrów.

Z 2.0 MZR mam bardzo miłe wspomnienia, chociaż na początku rozczarował mnie dynamiką. Po jakichś 2000km przebiegu zaczął wreszcie jeździć, chociaż nie tak jakbym oczekiwał od dwóch litrów pojemności. Spalanie przeciętne jak na 2.0, ale za to cichy i miał wspaniałe, precyzyjne i miękie sprzęgło. Po prostu, dobry silnik bazowy.

1.8 120 KM jeździłem krótko. Do miasta bardzo fajny, w trasę dla osób spokojnych i nie spieszących się nigdzie. Pięć biegów, dosyć długo zestopniowana skrzynia. W efekcie bardzo komfortowo ze względu na niski poziom hałasu, niestety dynamika dosyć słaba. Ale za to miło zaskoczyło mnie spalanie. No i podobno silnik nie do zajeżdżenia.

Obecnie jeżdżę 2.0 MZ-CD. Po przejechaniu 14 tys. km jestem bardzo zaprzyjaźniony i zżyty z moim Hatchem zwanym także Liftbackiem ;) Silnik ładnie i liniowo oddaje moc, ciągnie równo do 4,5 tys. obr/min, pozytywnie zaskoczyła mnie głośność, pod tym względem jest porównywalny z tak wychwalanym hondowskim i-CTDi. Spalanie – średnio pokazuje mi 7,5 l/100km. 75% przebiegu to trasa bez ociągania się, reszta w mieście. Bardzo fajny silnik. Jak przeczytałem w jakimś teście żale dziennikarza, że szkoda, że Mazda nie pożyczyła silnika od Forda (to i tak sukces, że wie, że to różne silniki) to mi się śmiać chciało, bo znam tego fordowskiego klekota. Diesel Mazdy jest po prostu dobry. Bez fajerwerków, ale nic mu nie można zarzucić. Aha... o DPFa dbam i w trasie nie schodzę poniżej 2000 obr/min. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 12:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez domin1979 » 29 wrz 2008, 21:55

Ja się właśnie zastanawiam nad silnikiem i widzę, że w Polsce nie ma 2.0 benz. w wersji exclusive plus. Da się dokupić brakujące opcje?
Czekam jeszcze na cenę nowego diesla, w ostatnim Motorze nawet poświęcili kawałek strony i go opisali. Wydaje mi się, że będzie rakieta.
Mam dylemat bo lubię jeździć dieslem, a ostatnio nie robię dużych przebiegów, ok 15 tys. rocznie. Rozsądek podpowiada benzynę ale nie zawsze trzeba się nim kierować ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Waikiki » 30 wrz 2008, 00:44

Słyszałem, że Exclusive Plus z benznowym silnikiem 2.0 ma niebawem trafić do oferty. Będzie też dostępna wersja Exclusive Plus bez skóry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 12:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez ntgale » 30 wrz 2008, 11:13

domin1979 napisał(a):Ja się właśnie zastanawiam nad silnikiem i widzę, że w Polsce nie ma 2.0 benz. w wersji exclusive plus. Da się dokupić brakujące opcje?

W Polsce nie. W Niemczech tylko częściowo, np: czujnik parkowania i ciśnienia w kołach, BOSE.
domin1979 napisał(a):Czekam jeszcze na cenę nowego diesla, w ostatnim Motorze nawet poświęcili kawałek strony i go opisali. Wydaje mi się, że będzie rakieta.
Mam dylemat bo lubię jeździć dieslem, a ostatnio nie robię dużych przebiegów, ok 15 tys. rocznie. Rozsądek podpowiada benzynę ale nie zawsze trzeba się nim kierować ;)

Mam ten sam dylemat jeśli chodzi o silnik, choć cały czas w kierunku benzyny.

Waikiki napisał(a):Słyszałem, że Exclusive Plus z benznowym silnikiem 2.0 ma niebawem trafić do oferty. Będzie też dostępna wersja Exclusive Plus bez skóry.

Ale co będzie oznaczał ten "Plus"? Nigdzie w europie nie są oferowane wersje z 2,0 benzyna z ksenonami (+AFS), kołami 18", skórą, uruchamianiem bez kluczyka.
Czy to będzie tylko BOSE oraz czujniki parkowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez domin1979 » 30 wrz 2008, 19:45

ntgale napisał(a):Nigdzie w europie nie są oferowane wersje z 2,0 benzyna z ksenonami (+AFS)

Właśnie to póki co dyskwalifikuje dla mnie benzynę, nie kupię auta za tyle kasy bez ksenonów, zbyt się do nich przyzwyczaiłem.
Wiecie może czy nowa 6 ma wskaźnik poziomu oleju (od razu zaznaczam, że nie chodzi o bagnet ;))?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez tarkan » 30 wrz 2008, 20:27

domin1979 napisał(a):Właśnie to póki co dyskwalifikuje dla mnie benzynę, nie kupię auta za tyle kasy bez ksenonów, zbyt się do nich przyzwyczaiłem.
To kup wersję TOP – ma nawet bi-ksenony. :P

domin1979 napisał(a):Wiecie może czy nowa 6 ma wskaźnik poziomu oleju (od razu zaznaczam, że nie chodzi o bagnet oczko)?
Nie ma.
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez domin1979 » 30 wrz 2008, 20:33

tarkan napisał(a):To kup wersję TOP – ma nawet bi-ksenony. język

Rozważam ten zakup :P Wszystko zależy od ceny 2.2 diesla. Ile Cię wyszła twoja? Chyba gdzieś pisałeś ale już nie pamiętam gdzie. Kupowałeś w PL czy DE?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez tarkan » 1 paź 2008, 08:56

domin1979 napisał(a):Ile Cię wyszła twoja?
120K
domin1979 napisał(a):Kupowałeś w PL czy DE?
Kupowana w PL, ale wersja sprowadzana z DE.
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez Waikiki » 1 paź 2008, 11:10

Waikiki napisał(a):Słyszałem, że Exclusive Plus z benznowym silnikiem 2.0 ma niebawem trafić do oferty. Będzie też dostępna wersja Exclusive Plus bez skóry.


ntgale napisał(a):Ale co będzie oznaczał ten "Plus"? Nigdzie w europie nie są oferowane wersje z 2,0 benzyna z ksenonami (+AFS), kołami 18", skórą, uruchamianiem bez kluczyka.
Czy to będzie tylko BOSE oraz czujniki parkowania?


Exclusive Plus bez skóry będzie różnić się od obecnego Exclusive Plusa... brakiem skóry. Zostają ksenony, AFS, BOSE, czujniki P/T, skandynawskie światła mijania etc. Taka specyfikacja jest sprzedawana w Norwegii, a samochody na Polskę są właśnie w specyfikacji skandynawskiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 12:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez ntgale » 1 paź 2008, 20:43

Waikiki napisał(a):
ntgale napisał(a):...Nigdzie w europie nie są oferowane wersje z 2,0 benzyna z ksenonami (+AFS), kołami 18", skórą, uruchamianiem bez kluczyka.
...


Exclusive Plus bez skóry będzie różnić się od obecnego Exclusive Plusa... brakiem skóry. Zostają ksenony, AFS, BOSE, czujniki P/T, skandynawskie światła mijania etc. Taka specyfikacja jest sprzedawana w Norwegii, a samochody na Polskę są właśnie w specyfikacji skandynawskiej.


Oj zaciekawiłeś mnie tą Norwegią. Aż sprawdziłem ceny, ale są wyjątkowo nieciekawe. Poza tym zostaje mi odszczekać to co wyżej napisałem. Chyba jednak pominąłem stronę norweską, a w Szwecji, Finlandii, Danii, Estonii, Łotwie oraz na Litwie tych wersji nie ma pomimo, że to również wersje skandynawskie.
W każdym razie dzięki za info. Pozostaje czekać na pojawienie się w ofercie w Polsce, ale pewnie ceny będą wysokie. Może się okazać, że lepiej będzie kupić wersję Sport 2,5 na Litwie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez domin1979 » 1 paź 2008, 21:04

ntgale napisał(a):Oj zaciekawiłeś mnie tą Norwegią. Aż sprawdziłem ceny, ale są wyjątkowo nieciekawe.
Tym się nie sugeruj bo Norwedzy płacą olbrzymie podatki w cenie auta.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto