Witam, mam do wymiany uszczelniacze na wałkach rozrządu. Wałki mam w tej chwili wymontowane z głowicy. Zamontowałem w imadle za taki specjalny sześciokatny profil na wałku rozrządu i próbowałem (klucz 14mm) odkręcic srube i zdjac koło. Jakos strasznie to zapieczone, nie chce sie odkrecic, boje sie, ze powygina sie i uszkodzi wałek rozrzadu. A może tam sa lewe gwinty?? Co radzicie, może zamontowac wałki w głowicy i tam próbowac odkrecic? Pomocy.
Pozdrawiam
Wiesiek
Jak odkręcic koło rozrządu od wałka?
Strona 1 z 1
kolego gwinty są normalne śruba pewnie na loktail wkrecona dlatego nie idzie jak nie masz klucza pneumatycznego to tylko siła reki dobry klucz z przedłużką i dobrze to gdzieś zaprzeć normalnie jest taki fajny przyrząd do blokowania takiego koła chyba ze za wałek jakos chwycisz powodzonka
- Od: 26 lip 2006, 19:04
- Posty: 114
- Skąd: prawie Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6
slawek323 napisał(a):kolego gwinty są normalne śruba pewnie na loktail wkrecona dlatego nie idzie jak nie masz klucza pneumatycznego to tylko siła reki dobry klucz z przedłużką i dobrze to gdzieś zaprzeć normalnie jest taki fajny przyrząd do blokowania takiego koła chyba ze za wałek jakos chwycisz powodzonka
Za wałek łapię w imadle, tam jest taki sześciokąt pod klucz, ale trochę za daleko od koła, mam wrażenie, ze całośc mi sie wygina jak ciagne kluczem. Kurcze jak to mocno jest skręcone. Jeżeli klej to podobno odpuszcz po podgrzaniu. Za koło byłoby najlepiej złapac, ale nie bardzo jest jak aby nie poniszczyc zębów...oj utknęłem..a diabeł karty rozdaje;)
- Od: 6 gru 2007, 20:43
- Posty: 71
- Skąd: pod Olsztynem
- Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997
Moim zdaniem nie potrzebnie wyciągałeś cały wałek,bo gdy jest w głowicy to możesz spokojnie odkręcać bo nie ma możliwości jego zniszczenia (tak mi się wydaje) ja tak odkręcałem i nic nie uszkodziłem.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
- Od: 25 maja 2008, 20:26
- Posty: 439
- Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
- Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'
ŁYSY007 napisał(a):Moim zdaniem nie potrzebnie wyciągałeś cały wałek,bo gdy jest w głowicy to możesz spokojnie odkręcać bo nie ma możliwości jego zniszczenia (tak mi się wydaje) ja tak odkręcałem i nic nie uszkodziłem.
Musiałem, wymieniałem uszczelke pod głowicą. Ale moge teraz zamontowac do głowicy i dopiero odkrecac, Tylko jak wtedy zablokuję wałek przed obrotem? jedynie kluczem na tym występie na wałku?
Pozdr
Wiesiek
- Od: 6 gru 2007, 20:43
- Posty: 71
- Skąd: pod Olsztynem
- Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997
Bo tu potrzeba dobrego momentu, a nie siły
Wałek może pęknąć, jeśli będziesz kręcił zaciśniętego w imadle. Najlepiej jakbyś podjechał do kogoś kto ma klucz pneumatyczny, chwila i po bólu.
Wałek może pęknąć, jeśli będziesz kręcił zaciśniętego w imadle. Najlepiej jakbyś podjechał do kogoś kto ma klucz pneumatyczny, chwila i po bólu.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
qbass napisał(a):Bo tu potrzeba dobrego momentu, a nie siły
Wałek może pęknąć, jeśli będziesz kręcił zaciśniętego w imadle. Najlepiej jakbyś podjechał do kogoś kto ma klucz pneumatyczny, chwila i po bólu.
Myślę, ze jednak najpierw zamontuje w głowicy.
- Od: 6 gru 2007, 20:43
- Posty: 71
- Skąd: pod Olsztynem
- Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997
pneumatyk możesz zastąpić popularnym młoteczkiem ale tu też trzeba wyczucia -zakładasz klucz i uderzasz w niego i nie blokuj w imadle tylko nałóż klucz na ten sześciokąt (potrzebna pomoc drugiej osoby ) jak masz trochę wprawy to się uda -powodzenia
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6