FOTORELACJA – Montaż Xenonów H1
ja jak naraize nie zauważyłem- oby jak najdłużej, myśle że najgorzej mają Ci w xenonie bez soczewy i xenonie powyzej 8000K, bo to od razu się w gały rzuca ze nieoryginał, a jak patrzyłem na oczka mojej madzi z xenonem 6000K to wyglada na bardzo jasne białe światło wieć może tak szybko od razu mnie nie wychaczą.
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Akurat tak się trafiło
Takie gadanie, że się biorą za hid-y już jest od dawna. wszystko zależy od Policjanta. Mnie tam nigdy za to nie zatrzymali, jak już to za prędkość i miał w nosie ksenony.
A czemu się czepiał innej barwy mijania i drogowych
Przecież fabryczne też mają xenon w mijania i H7 w drogowych
Takie gadanie, że się biorą za hid-y już jest od dawna. wszystko zależy od Policjanta. Mnie tam nigdy za to nie zatrzymali, jak już to za prędkość i miał w nosie ksenony.
A czemu się czepiał innej barwy mijania i drogowych
Przecież fabryczne też mają xenon w mijania i H7 w drogowych
mariusz_sti napisał(a):ja jak naraize nie zauważyłem- oby jak najdłużej, myśle że najgorzej mają Ci w xenonie bez soczewy i xenonie powyzej 8000K, bo to od razu się w gały rzuca ze nieoryginał, a jak patrzyłem na oczka mojej madzi z xenonem 6000K to wyglada na bardzo jasne białe światło wieć może tak szybko od razu mnie nie wychaczą.
U mnie też jest soczewka i Xeny 6000K i za to mnie zatrzymał, nie dawały wysoko, bo jak pojechałem na przegląd to okazało się że mam dużo niżej ustawione światła niż powinny być.
Lukano napisał(a):Takie gadanie, że się biorą
To mi powiedział koleś na przeglądzie, zawsze jak tam jestem to gadam z kolesiem i jest w porzadku i sobie tego nie wymyślił, tylko mówił że był na szkoleniu.
Lukano napisał(a):Mnie tam nigdy za to nie zatrzymali, jak już to za prędkość i miał w nosie ksenony.
Wcześniej też mnie zatrzymywali i nic nie mówili. Raz nawet trafiłem na takiego co się okropnie czepia i wszystko wysprawdzał, nawet biegał z latarką i sprawdzał bieżnik, ale o Xenony nic nie powiedział.
Lukano napisał(a):A czemu się czepiał innej barwy mijania i drogowych
Tego to ja nie wiem.
Lukano napisał(a):Przecież fabryczne też mają xenon w mijania i H7 w drogowych
Są i fabryczne które nie mają spryskiwaczy, które niby są wymagane.
Koleś mi walnął wykład na ten temat, tak jak by się na pamięć tego nauczył.

- Od: 9 gru 2006, 15:37
- Posty: 1009
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos6, 2.0 V6, 1999 :)
a jeżeli byś miał 4300K to nie doczepiliby się bo nie wiem jakie kupić 4300K czy 6000K bo reszta już za niebieska się robi
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
"Ja już kupiłem takie auto i nic w nim nie grzebałem, bo się nie znam a przecież mam przegląd ważny to o co chodzi?"
Gdzie jest pozamiatane? Bo na razie to widzę wymówkę kontra wymówkę? A tak poważnie to nie przesadzajmy.
Gdzie jest pozamiatane? Bo na razie to widzę wymówkę kontra wymówkę? A tak poważnie to nie przesadzajmy.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Bladyy78 napisał(a):Zakładajcie ksenony dalej ktoś was stuknie z przodu i powie ze go wasze światło oślepiło i już macie pozamiatane oczywiście będzie wasza wina.
tak tak tak a kaczki latają.
To ja moge sobie stukać pijanego pieszego bo powiem ze mi sam sie wturlal pod koła i byl nieoswietlony?


- Od: 28 sie 2007, 22:34
- Posty: 271
- Skąd: Łapy
- Auto: 323f 96' :)
Pomińmy kwestie samopoziomowania i spryskiwaczy ich konieczności w samochodzie z lampami ksenonowymi. Mnie interesuje jak przebiega przegląd techniczny samochodu z taką instalacją. W myśl przepisów auto wyposażone w lampy ksenonowe powinno mieć układ samopoziomowania i spryskiwacze (nie ważne czy to jest słuszne takie są przepisy), więc jak to jest z przeglądem? Mnie jeden nadgorliwy pracownik Stacji Kontroli Pojazdów męczył o spryskiwacze bo już samo posiadanie lamp soczewkowych wzbudziło u niego podejrzenia że mam ksenony (a mam oryginalne lampy), więc posiadając tego typu modyfikacje i trafiając na rzetelnego mechanika chyba trzeba co? Ratować się łapówką? Czy uciekać do innej mniej dokładnej stacji. Nie twierdze że lampy tego typu są złe, mają na pewno lepsze światło. Ale mimo wszystko dobrze jest mieć auto z modyfikacjami zgodnymi z obowiązującymi przepisami. Chyba, że ktoś przed przeglądem wkręca stare lampy lub zwykłe żarówki.
- Od: 30 lip 2006, 14:53
- Posty: 32
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Ford Mondeo MK3 1.8 16V DOHC
W myśl przepisów auto wyposażone w lampy ksenonowe powinno mieć układ samopoziomowania i spryskiwacze
Przepisy mówią o homologacji nowych samochodów posiadających lampy ksenonowe, natomiast jest luka prawna, która nic nie mowi nt. montażu xenonów czy to w specjalnym warsztacie, czy też samemu.
Ja po zamontowaniu pojechałem do stacji diagnostycznej na wyregulowanie lamp, czyli tam gdzie normalnie podbijam przegląd. Diagnosta powiedział, że nie ma co się czepiać, bo nie oślepiam innych użytkowników. Nie mam żadnych problemów z policją, jak wcześniej pisałem.. jeździłem po niemczech, nie tylko po autrostradach, mijałem patrole policji i żadnych przykrości z tym związanych nie miałem.
- Od: 13 cze 2008, 13:43
- Posty: 449
- Skąd: Szczecin
- Auto: MX-5
Witam chciałem uzupełnić trochę fotorelacje z montażu xenonów przez naszego kolege o kilka drobiazgów a mianowicie dziure w zaslepce od zarowki zrobilem w innym miejscu (moim zdaniem lepszym gdyz kable nie sa tak mocno pokrecone a mieszczą sie idealnie)
Rownież przetwornice ulokowałem w innym miejscu korzystając z oryginalnych dziur mazdy znajdujących sie pod reflektorem i widocznych dopiero po jego wyciągnięciu (najpierw próbowałem wiercić własny otwór ale po złamaniu dwóch wierteł przez wiercenie pod kątem dałem sobie spokój:) )
Jedyne co musiałem zrobic to zagiąć w imadle koncówke od uchwytu przetwornicy a tak wygladała juz zamontowana przetwornica
Przyłączam się rownież to poprzednikow..jesli ktos planuje zamontowac xenonki to niech sie dluzej nie zastanawia:)

Rownież przetwornice ulokowałem w innym miejscu korzystając z oryginalnych dziur mazdy znajdujących sie pod reflektorem i widocznych dopiero po jego wyciągnięciu (najpierw próbowałem wiercić własny otwór ale po złamaniu dwóch wierteł przez wiercenie pod kątem dałem sobie spokój:) )

Jedyne co musiałem zrobic to zagiąć w imadle koncówke od uchwytu przetwornicy a tak wygladała juz zamontowana przetwornica

Przyłączam się rownież to poprzednikow..jesli ktos planuje zamontowac xenonki to niech sie dluzej nie zastanawia:)
- Od: 5 lis 2008, 13:02
- Posty: 17
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 323F 1.5 16V '96
Do tej pory może policja się nie czepia, ale jak się czepi to będzie już za późno, lampa ma homologację i żarówka która w niej siedzi też takową musi posiadać.Spowodujecie wypadek ( nie z waszej winy )a ktoś się kapnie ze macie ksenony to się lekko zdziwicie! Każdy reflektor jest homologowany z danym typem żarówki, i wszystkie inne przeróbki są zabronione no chyba że zrobicie sobie na tak zrobioną instalacje homologację. Teraz każdy liczy kasę wiec diagności podbija każdy dowód żeby nie stracić tylko klienta. Jeżeli ktoś ma wątpliwości że was straszę popytajcie policjantów z drogówki. Powodzenia.
Każdy policjant mówi inaczej.A prawo jest jasne co do xenonów.A firmy mogły by produkować zastępcze lampy xenonowe z odpowiednimi oznaczeniami do mazd[starszych modeli].Szkło lampy xenonowej a zwykłej się nie różni[soczewki i szkło].Różnica jest tylko w oznaczeniu lampy którą ma wybitą[homologacja].
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Do tej pory może policja się nie czepia, ale jak się czepi to będzie już za późno, lampa ma homologację i żarówka która w niej siedzi też takową musi posiadać.Spowodujecie wypadek ( nie z waszej winy )a ktoś się kapnie ze macie ksenony to się lekko zdziwicie! Każdy reflektor jest homologowany z danym typem żarówki, i wszystkie inne przeróbki są zabronione no chyba że zrobicie sobie na tak zrobioną instalacje homologację. Teraz każdy liczy kasę wiec diagności podbija każdy dowód żeby nie stracić tylko klienta. Jeżeli ktoś ma wątpliwości że was straszę popytajcie policjantów z drogówki. Powodzenia.
Murray napisał(a):Szkło lampy xenonowej a zwykłej się nie różni[soczewki i szkło]
To co za problem wybić taką homologację na lampie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
gadula napisał(a):To co za problem wybić taką homologację na lampie
To zostań kowalem i wybijaj ludziom homologację na reflektach
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
jakie oznaczenie homologacji powinna miec zarowka do naszych lamp? bo chyba nikt nie wnika w to jakiego typu ona jest, zwykla czy wyladowcza. tak samo kogo obchodzi ze mialbym gniazdo zarowki h3 zamiast h1 skoro lampa swiecilaby dobrze.
spojrzcie na ten zestaw. ma homologacje jakies
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=483993616
spojrzcie na ten zestaw. ma homologacje jakies
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=483993616
- Od: 3 paź 2007, 11:50
- Posty: 385
- Skąd: Lublin
- Auto: Prelude BB9
Homolgacja swoją drogą a są jeszcze przecież odpowiednie oznaczenia na reflektorach:Oznaczenia świateł mijania dla reflektora halogenowego to HC (Halogen City) i dla xenona DC (ksenon mijania) DR(ksenon drogowe) DC/R (biksenonu) i DCR (dwie lampy – mijania i drogowa, dwie żarówki xenon). 
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości