JAK odkręcić nakrętkę piasty-POMOCY

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez michi » 30 sie 2008, 23:55

Całkiem niedawno wymieniałem u siebie piastę i łożysko. Właśnie gdy kupowałem piastę to kolesie na szrocie musieli mi ją najpierw wykręcić z całego zawieszenia i nieźle się na k..... na tą nakrętkę :P Dopiero po pół godziny morderczej walki poszło przy użyciu palnika... a najlepsze było to, że potem się okazało, że odkręcili nie tą co trzeba hahaha i musieli robić drugą hahaha
Co do nowej nakrętki to u mnie była ona w komplecie z nowym łożyskiem ;)

Pozdro
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Pantas » 31 sie 2008, 10:04

No niestety ja nie dostałem w komplecie z osłoną przegubu nowej nakrętki, również nie dostałem smaru, w jaki smar się zaopatrzyć?
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez qbass » 31 sie 2008, 20:57

Pantas napisał(a): w jaki smar się zaopatrzyć?

W każdym sklepie motoryzacyjnym dostaniesz, powiedz że chcesz smar do przegubów (będzie z dodatkiem molibdenu) ;)
Nowa nakrętka by się przydala, jeśli stara jest zmasakrowana po odkręceniu.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez scheinwerfer » 1 wrz 2008, 11:05

a nie jest tam czasem prawy gwint na prawym kole a lewy na lewym??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Postprzez qwasol » 1 wrz 2008, 15:58

ja jak wymieniałem przegub to po pierwszym złamanym kluczu w ruch poszła wiertarka młot i przecinak...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 18:37
Posty: 53
Skąd: Wrocek
Auto: Mazda mx5 1.6 2000

Postprzez recordd » 1 wrz 2008, 17:45

Wiwat kątówka w tym temacie!
Początkujący
 
Od: 28 sty 2007, 12:29
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 DOHC 1995r.

Postprzez konradmalec » 20 lip 2016, 18:36

A sorry ze sie wtrace, tam "odpowiednia nakretka" to znaczy jaka? 32 mm??

Dopisano 20 lip 2016, 18:40:

Magicznie brzmiaca "odpowiednia nasadka" to znaczy jaka to jest ta odpowiednia??
konradmalec
 

Postprzez Andrzej414 » 20 lip 2016, 22:09

Nie wiem o jakie odpowiednie chodzi ale w każdym bądź razie nakrętka 32 i musi być w zestawie z przegubem bo zdarza się że stara nie chce się kręcić na nowym bądź nie da się jej dociągnąć. Co do klucza no to wiadomo nasadka i koniecznie sześciokątna. Dwunastokątna może zjechać Ci nakrętkę. No i klucze ze złączami na 3/4 bo standardowymi 1/2 to se można odkręcić odpowietrznik na zacisku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Eshiru » 21 lip 2016, 09:20

Najlepiej kupić dobrą nasadkę 32, przyspawać do odpowiednio nagiętej rury (długość dowolna, ja mam około 1.5 metra) i mamy narzędzie które nie złamie się po pierwszej próbie odkręcenia . Trzeba tylko uważać bo można takim cudem zrobić więcej szkód niż to warte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2015, 14:47
Posty: 180 (9/2)
Skąd: Sopot
Auto: Volvo v50 2.0D

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lip 2016, 14:40

Ze spawaniem nasadki do czegokolwiek nie przeginałbym. Ma być dobry klucz + właściwe pokrętło i .... tyle!
Z drugiej strony to też niektórzy przesadzają z dokręcaniem niektórych elementów tak, że "soki ze śrub wyciekają".
Wszędzie jest podany moment siły z jakim należy dokręcić i to ma wystarczyć!

Dopisano 21 lip 2016 14:40:

Ze spawaniem nasadki do czegokolwiek nie przeginałbym. Ma być dobry klucz + właściwe pokrętło i .... tyle!
Z drugiej strony to też niektórzy przesadzają z dokręcaniem niektórych elementów tak, że "soki ze śrub wyciekają".
Wszędzie jest podany moment siły z jakim należy dokręcić i to ma wystarczyć!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323