Mazda kopci, pare pytań.
brRrr... wiec mam zagadke ;/ Czemu tylko u mnie weszło 4 L ale jak odpaliłem silnik to obieg puściła
?? A tez myslałem ze wejdzie mi z 6 L a tu zonk. Ma moze ktos pomysł dlaczego tylko weszło mi 4 L
?? Był bym wdzieczny za propozycje był bym spokojniejszy jak bym to rozszyfrował.
Jednak spełnianie marzeń jest piękne!!!!
Posiadanie 323F BA
Posiadanie 323F BA
- Od: 12 mar 2008, 23:19
- Posty: 36
- Skąd: Sokołów Młp
- Auto: Mazda 323 F BA Z5
musisz ponaciskać te dwa grube węże ktore dochodzą do chłodnicy zwłaszcza ten górny na chwilę zapalając silnik oczywiście korek wlewu zakręcony i tak do skutku aż się przeleje
Cobretti
Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
- Od: 19 gru 2007, 21:48
- Posty: 145
- Skąd: kołobrzeg
- Auto: mazda 323 F Ba 97 srebrna
Noi tak czytam i czytam te wasze wypiwiedzi i powiem wam tak. Niewarto robić remontów bo zarówno ja i inni porobili a tu dalej bierze oliwe i dalej kopci
Mi np;autko zaczelo kopcic po przejechaniu ok 8 tys km po remoncie ale tylko z rana mała czarna chmurka. I powiem wam tak. Wlałem Motodoctorka i juz niepamietam kiedy zakopciła.Ostatnio testuje nowy wynalazek i jak mi moja Madżka brała litr/800km tak teraz przejechałem 900 km i bagnet powinien byc suchutki tak ubyło tylko 1/4 bagnetu . Więc czasem warto poesksperymentować jakimis lekami poprawiającymi krążenie z5-ki 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
A ja powiem coś co się wyda dość dziwne. Mazda od zawsze mi brała olej. .... do momentu wyjazdu do UK. Tu zalałem ją dwukrotnie po litrze. ostatni raz jakieś pół roku temu olejem firmowanym przez hipermarket ASDA 10W40 ... i do tej pory nie ubyło mi na bagnecie ani grama. Cuda na kiju...cuda na kiju
.
No ale za to zapomniałem ostatnio o tym by wogóle zmienic olej
...a juz mam dawno po terminie...hehe
No ale za to zapomniałem ostatnio o tym by wogóle zmienic olej



Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
ciekawe ciekawe 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Ja bym to uważał za dobre smarowanie silnika a nie pobór oleju 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
hey
a ja juz sie pozbylem problemu z kopcaca mazda po prostu ja sprzedalem i kupilem zupelnie inny samochod i jestem zadowolony bo nie irytuje mnie niebieski dym rano i po pracy
mazde mialem 6 miesiecy i na tym koncze zabawe z ta marka, moj znajomy tez ma 323 i to samo kopci i kopci
wiem jedno japonca to tylko zadbanego i serwisowane mozna kupic
pozdrawiam forumowiczy
a ja juz sie pozbylem problemu z kopcaca mazda po prostu ja sprzedalem i kupilem zupelnie inny samochod i jestem zadowolony bo nie irytuje mnie niebieski dym rano i po pracy
mazde mialem 6 miesiecy i na tym koncze zabawe z ta marka, moj znajomy tez ma 323 i to samo kopci i kopci
wiem jedno japonca to tylko zadbanego i serwisowane mozna kupic
pozdrawiam forumowiczy
- Od: 29 kwi 2008, 21:26
- Posty: 4
- Skąd: irleand
- Auto: mazda 323 f glx 1995 rok
auto oddałem do garażu (w irlandii jest to komis oraz mechanika w jednym miejscu) i wziąłem zupełnie inny samochód -nowszy, mechanicy z tego garazu znaja ten problem bo nie jest to pierwsza kopcąca mazda ale wzięli ja z chęcią na pewno ja wyremontują (ja próbowałem ale teraz wiem ze trzeba bylo silnik wymienić) i ktos ja kupi i bedzie dalej smigal jak ja tylko ze ja nie mam juz ochoty bawić sie w naprawę mazdy
oddałem ja dopłaciłem kase i zwiałem w ten sam dzień lepsze i nowsze autko zupelnie innej marki tym razem z europy
teraz nie mam juz problemu z kopceniem
pozdrawiam
oddałem ja dopłaciłem kase i zwiałem w ten sam dzień lepsze i nowsze autko zupelnie innej marki tym razem z europy
teraz nie mam juz problemu z kopceniem
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 29 sie 2008, 09:34 przez damien, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 29 kwi 2008, 21:26
- Posty: 4
- Skąd: irleand
- Auto: mazda 323 f glx 1995 rok
No to ja zapytam bo mam taki oto problem :
Rano zakopci troszke to norma ,
Ale bardziej kopci jak np silnik nie jest jeszcze za bardzo rozgrzany a powiedzmy pojade szybciej tzn rozpędze auto po czym wrzucam 4 czy też 5 bieg i puszczam gaz czyli jade hamuje silnikiem np z górki itak się tocze po przejechaniu tak kilkuset metrów wciskam gaz na tym samym biegu to za mną jest niezła zadyma i tylko wtedy czyli nei rozgrzany silnik i jazda na biegu bez gazu a gdy silnik się już zagrzeje nie ma tego efektu
więc ktoś z was powie mi ooocccooo chodzi zaznaczam że to nie Z5 tylko V6 KF
Mam się bać jest aż tak żle
A nei powiem żeby była mulasta
jeżdze na półsyntetyku 10/40 shella
wcześniej na serwisie zalali mi BP visco 5000 syntetyk i nie zauwarzyłem tego ale to było dawno
i pytanie jeszcze takie czy moge prześć z powrotem na syntetyk czy nie wskazana bo są różne opinie
Rano zakopci troszke to norma ,
Ale bardziej kopci jak np silnik nie jest jeszcze za bardzo rozgrzany a powiedzmy pojade szybciej tzn rozpędze auto po czym wrzucam 4 czy też 5 bieg i puszczam gaz czyli jade hamuje silnikiem np z górki itak się tocze po przejechaniu tak kilkuset metrów wciskam gaz na tym samym biegu to za mną jest niezła zadyma i tylko wtedy czyli nei rozgrzany silnik i jazda na biegu bez gazu a gdy silnik się już zagrzeje nie ma tego efektu
więc ktoś z was powie mi ooocccooo chodzi zaznaczam że to nie Z5 tylko V6 KF
Mam się bać jest aż tak żle
A nei powiem żeby była mulasta
jeżdze na półsyntetyku 10/40 shella
wcześniej na serwisie zalali mi BP visco 5000 syntetyk i nie zauwarzyłem tego ale to było dawno
i pytanie jeszcze takie czy moge prześć z powrotem na syntetyk czy nie wskazana bo są różne opinie
www.BBTel.pl
hey
nie chce prorokowac ale ja miałem podobnie ale zrobilem tylko uszczelniacze, uszczelkę pod glowica, uszczelkę pod klapa zaworów, nowy olej castrol 10-40w,filtry,pasek rozrządu itp efekt mniej kopcila ale dalej zwłaszcza rano i po 8 godzinach pracy gdy ja odpalałem – wiem jedno tzrebaby silnik zmienić – silnik z gwarancja 300 euro plus wymiana drugie tyle
ale jak juz pisalem pozbylem sie mazdy po 6 miesiacach uzytkowania – samochod ladny, fajnie sie jedzi i wygodnie ale ....
pozdrawiam
nie chce prorokowac ale ja miałem podobnie ale zrobilem tylko uszczelniacze, uszczelkę pod glowica, uszczelkę pod klapa zaworów, nowy olej castrol 10-40w,filtry,pasek rozrządu itp efekt mniej kopcila ale dalej zwłaszcza rano i po 8 godzinach pracy gdy ja odpalałem – wiem jedno tzrebaby silnik zmienić – silnik z gwarancja 300 euro plus wymiana drugie tyle
ale jak juz pisalem pozbylem sie mazdy po 6 miesiacach uzytkowania – samochod ladny, fajnie sie jedzi i wygodnie ale ....
pozdrawiam
- Od: 29 kwi 2008, 21:26
- Posty: 4
- Skąd: irleand
- Auto: mazda 323 f glx 1995 rok
a ja powiem tak
mazda smigam juz dwa latka jak kupilem z ranca walila dymkem i to tak ostro
ale kilka sekund no coz nie mialem ochoty na remont wiec zmienilem olej na mobil S wlalem STP niebieski i odziwo prawie przestala kopcic mo m-c ponownie zmienilem olej i STP i na poltora roku spokoj nigdy nie kopcila (dodam ze zmienialem olej w tym czasie ze dwa razy juz nie dolewajac nic)
no ale tak sie naczytalem w czewcu tego roku o ceramizerach he i podkusilo mnie wlac wiec kupielm wydadek ok 70zl i SZOK na drugi dzien z rana dym jak cholera
zmienilem zaraz olej wlewalem STP niestety nie pomaga tyle ze teraz przeszlem na mineralny bo mnie koszty zjadaly ale na zime zmieniam na pol syntetyk i mam nadzieje ze moze cos pomoze bo jest z rana tragedia 
mazda smigam juz dwa latka jak kupilem z ranca walila dymkem i to tak ostro
no ale tak sie naczytalem w czewcu tego roku o ceramizerach he i podkusilo mnie wlac wiec kupielm wydadek ok 70zl i SZOK na drugi dzien z rana dym jak cholera
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Nie wiem czy mówiąc STP masz na myśli środek do płukania silnika?
Ale jeśli tak to ja użyłem tego bo poprzedni właściciel jeździł na mineralnym a przechodziłem na półsyntetyk i po takiej operacji miałem do wymiany uszczelniacze wałków rozrządu, wału korbowego i uszczelnienie miski olejowej. Srodek wypłukał cały syf przez co rozszczelnił troche te miejsca. roboty sporo z wymianą. Teraz jeżdze na połsyntetyku ale jak kopciła rano tak kopci dalej chociaż nie jest to takie kopcenie jak niektórzy tu opisują. Poprostu puści dymka po odpaleniu. oleju bierze sladowe ilości.
Następna wymiana oleju już niedługo i skuszę się chyba na midlanda którego niektórzy polecają i podobno niektórym załatwił problem chodź zastanawia mnie ciągle dlaczego na 10w-40 jest napisane że to olej syntetyczny?
Ale jeśli tak to ja użyłem tego bo poprzedni właściciel jeździł na mineralnym a przechodziłem na półsyntetyk i po takiej operacji miałem do wymiany uszczelniacze wałków rozrządu, wału korbowego i uszczelnienie miski olejowej. Srodek wypłukał cały syf przez co rozszczelnił troche te miejsca. roboty sporo z wymianą. Teraz jeżdze na połsyntetyku ale jak kopciła rano tak kopci dalej chociaż nie jest to takie kopcenie jak niektórzy tu opisują. Poprostu puści dymka po odpaleniu. oleju bierze sladowe ilości.
Następna wymiana oleju już niedługo i skuszę się chyba na midlanda którego niektórzy polecają i podobno niektórym załatwił problem chodź zastanawia mnie ciągle dlaczego na 10w-40 jest napisane że to olej syntetyczny?
- Od: 6 paź 2007, 15:11
- Posty: 106
- Skąd: Koszalin
- Auto: 323 C
kieresik
nie nie mam na mysli STP jakos srodek myjacy
to jest znak czy nazwa ogolna marki Mnie chodzi o STP do uszczelniania silnika i zmiejszanie kopcenia (niebieskie opakowanie) .
na midlandzie tyle ze mineralnym teraz smigam 15W50 kupilem bo w miare tani i gesty a zmienialem po tym ceramizerze dwa razy wiec szkoda mi bylo kasy na cos drozszego ale kopci dalej z rana wiec srednio polecam.
nie nie mam na mysli STP jakos srodek myjacy
na midlandzie tyle ze mineralnym teraz smigam 15W50 kupilem bo w miare tani i gesty a zmienialem po tym ceramizerze dwa razy wiec szkoda mi bylo kasy na cos drozszego ale kopci dalej z rana wiec srednio polecam.
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości