Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez mixR » 27 lip 2008, 16:35

Wg książki do układu chłodzenia wchodzi 6 litrów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez dragon123 » 27 lip 2008, 19:53

brRrr... wiec mam zagadke ;/ Czemu tylko u mnie weszło 4 L ale jak odpaliłem silnik to obieg puściła ???? A tez myslałem ze wejdzie mi z 6 L a tu zonk. Ma moze ktos pomysł dlaczego tylko weszło mi 4 L ???? Był bym wdzieczny za propozycje był bym spokojniejszy jak bym to rozszyfrował.
Jednak spełnianie marzeń jest piękne!!!!

Posiadanie 323F BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 23:19
Posty: 36
Skąd: Sokołów Młp
Auto: Mazda 323 F BA Z5

Postprzez teg » 29 lip 2008, 22:34

Może gdzieś coś być zapowietrzone i tam płyn nie dociera...
Jak to jest z tą Mazdą... ;)
Początkujący
 
Od: 2 maja 2008, 19:33
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez KRISMYS » 30 lip 2008, 11:33

musisz ponaciskać te dwa grube węże ktore dochodzą do chłodnicy zwłaszcza ten górny na chwilę zapalając silnik oczywiście korek wlewu zakręcony i tak do skutku aż się przeleje
Cobretti


Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 21:48
Posty: 145
Skąd: kołobrzeg
Auto: mazda 323 F Ba 97 srebrna

Postprzez sps-snipers » 31 lip 2008, 22:23

Noi tak czytam i czytam te wasze wypiwiedzi i powiem wam tak. Niewarto robić remontów bo zarówno ja i inni porobili a tu dalej bierze oliwe i dalej kopci ;) Mi np;autko zaczelo kopcic po przejechaniu ok 8 tys km po remoncie ale tylko z rana mała czarna chmurka. I powiem wam tak. Wlałem Motodoctorka i juz niepamietam kiedy zakopciła.Ostatnio testuje nowy wynalazek i jak mi moja Madżka brała litr/800km tak teraz przejechałem 900 km i bagnet powinien byc suchutki tak ubyło tylko 1/4 bagnetu . Więc czasem warto poesksperymentować jakimis lekami poprawiającymi krążenie z5-ki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez farciarz » 1 sie 2008, 00:06

A ja powiem coś co się wyda dość dziwne. Mazda od zawsze mi brała olej. .... do momentu wyjazdu do UK. Tu zalałem ją dwukrotnie po litrze. ostatni raz jakieś pół roku temu olejem firmowanym przez hipermarket ASDA 10W40 ... i do tej pory nie ubyło mi na bagnecie ani grama. Cuda na kiju...cuda na kiju :P :P :P.

No ale za to zapomniałem ostatnio o tym by wogóle zmienic olej <jelen> <jelen> <jelen> ...a juz mam dawno po terminie...hehe
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Artiks » 1 sie 2008, 07:16

No widzisz... jesteś farciarz <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez sps-snipers » 1 sie 2008, 07:53

ciekawe ciekawe ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez michi » 3 sie 2008, 00:23

farciarz no faktycznie farciarz :P Serio, cuda na kiju <lol>

A ile Ci wcześniej brała?
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez farciarz » 3 sie 2008, 01:27

michi napisał(a):farciarz no faktycznie farciarz :P Serio, cuda na kiju <lol>

A ile Ci wcześniej brała?


Ok literka na 7.000 – 8.000
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez sps-snipers » 3 sie 2008, 10:52

Ja bym to uważał za dobre smarowanie silnika a nie pobór oleju :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez damien » 25 sie 2008, 15:34

hey

a ja juz sie pozbylem problemu z kopcaca mazda po prostu ja sprzedalem i kupilem zupelnie inny samochod i jestem zadowolony bo nie irytuje mnie niebieski dym rano i po pracy

mazde mialem 6 miesiecy i na tym koncze zabawe z ta marka, moj znajomy tez ma 323 i to samo kopci i kopci

wiem jedno japonca to tylko zadbanego i serwisowane mozna kupic

pozdrawiam forumowiczy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 21:26
Posty: 4
Skąd: irleand
Auto: mazda 323 f glx 1995 rok

Postprzez Artiks » 25 sie 2008, 23:02

Powiedziałeś o problemie nowemu nabywcy ?? <jelen> :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez damien » 28 sie 2008, 10:39

auto oddałem do garażu (w irlandii jest to komis oraz mechanika w jednym miejscu) i wziąłem zupełnie inny samochód -nowszy, mechanicy z tego garazu znaja ten problem bo nie jest to pierwsza kopcąca mazda ale wzięli ja z chęcią na pewno ja wyremontują (ja próbowałem ale teraz wiem ze trzeba bylo silnik wymienić) i ktos ja kupi i bedzie dalej smigal jak ja tylko ze ja nie mam juz ochoty bawić sie w naprawę mazdy

oddałem ja dopłaciłem kase i zwiałem w ten sam dzień lepsze i nowsze autko zupelnie innej marki tym razem z europy

teraz nie mam juz problemu z kopceniem

pozdrawiam
Ostatnio edytowano 29 sie 2008, 09:34 przez damien, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 21:26
Posty: 4
Skąd: irleand
Auto: mazda 323 f glx 1995 rok

Postprzez Artiks » 28 sie 2008, 11:25

Niezłe warunki , inny kraj.. wiadomo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez abdul » 28 sie 2008, 22:25

No to ja zapytam bo mam taki oto problem :



Rano zakopci troszke to norma ,

Ale bardziej kopci jak np silnik nie jest jeszcze za bardzo rozgrzany a powiedzmy pojade szybciej tzn rozpędze auto po czym wrzucam 4 czy też 5 bieg i puszczam gaz czyli jade hamuje silnikiem np z górki itak się tocze po przejechaniu tak kilkuset metrów wciskam gaz na tym samym biegu to za mną jest niezła zadyma i tylko wtedy czyli nei rozgrzany silnik i jazda na biegu bez gazu a gdy silnik się już zagrzeje nie ma tego efektu

więc ktoś z was powie mi ooocccooo chodzi zaznaczam że to nie Z5 tylko V6 KF

Mam się bać jest aż tak żle ??

A nei powiem żeby była mulasta :)

jeżdze na półsyntetyku 10/40 shella

wcześniej na serwisie zalali mi BP visco 5000 syntetyk i nie zauwarzyłem tego ale to było dawno
i pytanie jeszcze takie czy moge prześć z powrotem na syntetyk czy nie wskazana bo są różne opinie
www.BBTel.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2006, 22:36
Posty: 738 (1/7)
Skąd: konigshutte
Auto: było Mazda 323f V6 GT KF
Jest Niemieckie COOO 2.5TDI V6 AKN

Postprzez damien » 29 sie 2008, 09:30

hey

nie chce prorokowac ale ja miałem podobnie ale zrobilem tylko uszczelniacze, uszczelkę pod glowica, uszczelkę pod klapa zaworów, nowy olej castrol 10-40w,filtry,pasek rozrządu itp efekt mniej kopcila ale dalej zwłaszcza rano i po 8 godzinach pracy gdy ja odpalałem – wiem jedno tzrebaby silnik zmienić – silnik z gwarancja 300 euro plus wymiana drugie tyle

ale jak juz pisalem pozbylem sie mazdy po 6 miesiacach uzytkowania – samochod ladny, fajnie sie jedzi i wygodnie ale ....

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 21:26
Posty: 4
Skąd: irleand
Auto: mazda 323 f glx 1995 rok

Postprzez organo » 29 sie 2008, 12:42

a ja powiem tak :)
mazda smigam juz dwa latka jak kupilem z ranca walila dymkem i to tak ostro :) ale kilka sekund no coz nie mialem ochoty na remont wiec zmienilem olej na mobil S wlalem STP niebieski i odziwo prawie przestala kopcic mo m-c ponownie zmienilem olej i STP i na poltora roku spokoj nigdy nie kopcila (dodam ze zmienialem olej w tym czasie ze dwa razy juz nie dolewajac nic)
no ale tak sie naczytalem w czewcu tego roku o ceramizerach he i podkusilo mnie wlac wiec kupielm wydadek ok 70zl i SZOK na drugi dzien z rana dym jak cholera :( zmienilem zaraz olej wlewalem STP niestety nie pomaga tyle ze teraz przeszlem na mineralny bo mnie koszty zjadaly ale na zime zmieniam na pol syntetyk i mam nadzieje ze moze cos pomoze bo jest z rana tragedia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez kieresik » 29 sie 2008, 12:54

Nie wiem czy mówiąc STP masz na myśli środek do płukania silnika?

Ale jeśli tak to ja użyłem tego bo poprzedni właściciel jeździł na mineralnym a przechodziłem na półsyntetyk i po takiej operacji miałem do wymiany uszczelniacze wałków rozrządu, wału korbowego i uszczelnienie miski olejowej. Srodek wypłukał cały syf przez co rozszczelnił troche te miejsca. roboty sporo z wymianą. Teraz jeżdze na połsyntetyku ale jak kopciła rano tak kopci dalej chociaż nie jest to takie kopcenie jak niektórzy tu opisują. Poprostu puści dymka po odpaleniu. oleju bierze sladowe ilości.

Następna wymiana oleju już niedługo i skuszę się chyba na midlanda którego niektórzy polecają i podobno niektórym załatwił problem chodź zastanawia mnie ciągle dlaczego na 10w-40 jest napisane że to olej syntetyczny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 15:11
Posty: 106
Skąd: Koszalin
Auto: 323 C

Postprzez organo » 29 sie 2008, 21:46

kieresik
nie nie mam na mysli STP jakos srodek myjacy :) to jest znak czy nazwa ogolna marki Mnie chodzi o STP do uszczelniania silnika i zmiejszanie kopcenia (niebieskie opakowanie) .
na midlandzie tyle ze mineralnym teraz smigam 15W50 kupilem bo w miare tani i gesty a zmienialem po tym ceramizerze dwa razy wiec szkoda mi bylo kasy na cos drozszego ale kopci dalej z rana wiec srednio polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323