Prędkość max, przyspieszenie 0-100, elastycznosc???
Fordem Escortem 1.8 GT DOHC (Brat 323) z klimą w 4 osoby+bagaże powolnym bujaniem doszło do 180km/h na obwodnicy Trójmiasta, później trzeba było hamować.
Fordem Probe 2.2T (brat Mx-6) na obwodnicy kieleckiej w 4 osoby zamknięty licznik tj. 220km/h i szło dalej.
Fordem Probe 2.2T (brat Mx-6) na obwodnicy kieleckiej w 4 osoby zamknięty licznik tj. 220km/h i szło dalej.
Ford Escort GT USA, 1.8 16V BP-DOHC 128KM


- Od: 7 sie 2008, 00:06
- Posty: 6
Narazie jechalem mksymalnie 210km/h ale jeszcze byl spory zapas. Musze wybrac sie gdzies na autotade i sprawdzic ile pojdzie. Na zwyklych drogach boje sie bo mam jeszcze seryjny zawias.
Generalnie do 200 to rozpedza sie moment. Potrzebuje do tego odcinka ok. 2,5km.
Na pierwszych 4 biegach bardzo szybko wkreca sie do odcinki (7800obr.).
Silnik: 1.8 BP DOHC
skrzynia biegow i kolo zamahowe od 1.8 BP SOHC
opony: 195/50 R15
P.S.: Ja osobiscie nie cieszylbym sie gdybym na dwojce osiagal 120km/h bo oznaczaloby to tylko tyle ze mam strasznie dlugie przelozenia skrzyni biegow (ktore nadaj sie do limuzyny a nie do sportowego auta), a co za tym idzie kiepskie przyspieszenie. Dla przykladu powiem ze Subaru Impreza STI na dwojce osiaga max. 91km/h.
Ja na poszczegolnych biegach dochodze do takich predkosci przy odcince:
dwojka: 100km/h
trojka: 140km/h
czworka: 185km/h
piatka: jeszcze nie zbadane
Generalnie do 200 to rozpedza sie moment. Potrzebuje do tego odcinka ok. 2,5km.
Na pierwszych 4 biegach bardzo szybko wkreca sie do odcinki (7800obr.).
Silnik: 1.8 BP DOHC
skrzynia biegow i kolo zamahowe od 1.8 BP SOHC
opony: 195/50 R15
P.S.: Ja osobiscie nie cieszylbym sie gdybym na dwojce osiagal 120km/h bo oznaczaloby to tylko tyle ze mam strasznie dlugie przelozenia skrzyni biegow (ktore nadaj sie do limuzyny a nie do sportowego auta), a co za tym idzie kiepskie przyspieszenie. Dla przykladu powiem ze Subaru Impreza STI na dwojce osiaga max. 91km/h.
Ja na poszczegolnych biegach dochodze do takich predkosci przy odcince:
dwojka: 100km/h
trojka: 140km/h
czworka: 185km/h
piatka: jeszcze nie zbadane
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Moja MX3 1.8 V6 poszła 200 bez większego problemu. Ile wycisnąłbym jeszcze to nie wiem, bo warunki drogowe nie pozwoliły sprawdzić.
Oponki:
195/60R15
Natomiast co do przyśpieszenia to na 2 doszedłem do 100km/h i trwało to między 8 a 9 sek. Niestety urządzenie pomiarowe było mało precyzyjne;)
Niedługo wybieram się na hamownię i będę wiedział z czego to wyciskam
A co do wątku o zmianie biegu to wydaje mi się,że zmiana biegu zaraz za maksimum momentu, trwająca nawet 0,5 sekundy jest nieopłacalna bo przez ten czas nie przyśpieszamy (a wręcz zwalniamy!) Jadąc do odcięcia auto ciągle przyśpiesza.
W przypadku gdy na drugim biegu jesteśmy w stanie dojść do 100km/h to wrzucanie 3 mija się z celem.
edit: zmierzone 114KM i 179Nm @ 4831rpm (rakieta to to nie jest
)
Oponki:
195/60R15
Natomiast co do przyśpieszenia to na 2 doszedłem do 100km/h i trwało to między 8 a 9 sek. Niestety urządzenie pomiarowe było mało precyzyjne;)
Niedługo wybieram się na hamownię i będę wiedział z czego to wyciskam
A co do wątku o zmianie biegu to wydaje mi się,że zmiana biegu zaraz za maksimum momentu, trwająca nawet 0,5 sekundy jest nieopłacalna bo przez ten czas nie przyśpieszamy (a wręcz zwalniamy!) Jadąc do odcięcia auto ciągle przyśpiesza.
W przypadku gdy na drugim biegu jesteśmy w stanie dojść do 100km/h to wrzucanie 3 mija się z celem.
edit: zmierzone 114KM i 179Nm @ 4831rpm (rakieta to to nie jest
Ostatnio edytowano 13 sie 2008, 09:55 przez fazzi, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Jak już pisało parę osób wcześniej większość tych wyników jest przekłamanych
u jednych mnie, u drugich bardziej. Ostatnio sporo jeździłem z GPSem i z nudów sprawdzałem pomiary prędkości mam kółka 195/45/16 i licznik zawyża mi prędkość o ok. 4-5 km /h. A apropo prędkości na poszczególnych biegach to :
1- nigdy nie zwracałem uwagi
2- 100 bez problemu, nie wiem ile max
3- max trochę ponad 150 (w 3 osoby, jeszcze nie było czerwonego pola )
0-100 sam nigdy nie mierzyłem w 3 osoby wychodziło ciągle ok. 12,2 s (na LPG, w zimie przy dość złej przyczepności i oczywiście na zimówkach
)
Co do V-max to dziwna sprawa bo ok 190 – 195km/h i więcej nie chce
a na obrotomierzu jeszcze jest spory zapas 

1- nigdy nie zwracałem uwagi
2- 100 bez problemu, nie wiem ile max
3- max trochę ponad 150 (w 3 osoby, jeszcze nie było czerwonego pola )
0-100 sam nigdy nie mierzyłem w 3 osoby wychodziło ciągle ok. 12,2 s (na LPG, w zimie przy dość złej przyczepności i oczywiście na zimówkach
Co do V-max to dziwna sprawa bo ok 190 – 195km/h i więcej nie chce
;D
- Od: 14 sty 2008, 01:12
- Posty: 12
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 323 F 1.8, 114 KM, 1995r
Wczoraj mierzyłem elastyczność swojego auta stoperem.
80-120 na trójce wychodziło mi ok. 5.5s
60-100 wychodziło mniej (ok. 5.3s) co wydaje mi sie dziwne bo przy tej predkosci na trojce sa niskie obroty. Normalnie jak chce przyspieszyc z tej predkosci to redukuje na dwojke![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
80-120 na trójce wychodziło mi ok. 5.5s
60-100 wychodziło mniej (ok. 5.3s) co wydaje mi sie dziwne bo przy tej predkosci na trojce sa niskie obroty. Normalnie jak chce przyspieszyc z tej predkosci to redukuje na dwojke
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
normalnie to wczoraj jechałem do pracy i moja poszła 210 km\h i to na luziku na autostradzie pewnie bym jeszcze wyciągnął
- Od: 3 mar 2008, 12:45
- Posty: 167
- Skąd: Lubin
- Auto: ______________
Za czasow, kiedy mialem jeszcze LPG (mikser fi 28mm) na banie w niemczech 185km/h w 4 osoby (GPS), na PB prawie 190 licznikowe (GPS 187km/h). Ostatnio po zdjeciu miksera na benzynie auto smiga zwawiej, ale Vmax wiele nie wzrosl. 195km/h , obroty 6500. Moj silnik musze troche odmlodzic, bo na tych wyzszych obrotach cos juz nie chce jechac
.

Jak widać na obrotomierzu był jeszcze spory zapas i ciągnęła dalej ale niestety to było na zwykłej drodze i to zdjęcie zrobiłem w ostatniej chwilii, zaraz musiałem hamować. Na pierwszych czterech biegach dochodzi do odcinki (przy 7800obr.) bez najmniejszego problemu, także pewnie na piątce też dojdzie. Musze tylko wybrać się na autostrade żeby sprawdzić do ilu dojdzie.
Jako ciekawostke powiem, że o ile prędkościomierz zawyża wskazania minimalnie (2-3km/h) o tyle obrotomierz zawyża o 500obr./min.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Autostrada A2 Nowy Tomyśl- Stryków 195km/h w 4 osoby i pełen bagażnik.
Szedł równo bez zamuleń i jeszcze było miejsce pod nogą
Jak będę jechał sam to sprawdzę v-max
Szedł równo bez zamuleń i jeszcze było miejsce pod nogą
Jak będę jechał sam to sprawdzę v-max
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
właśnie tak dziwiłem sie pierwszym zapiskom ze w 2.0 V6 GT V-max |(np.u Xtreme3) wyskakiwało 190km/h :o, u mnie licznik w porownaniu z gps przekłamuje ok. 10km/h na 100km/h. Jechalem juz w trzy osoby+ troche w bagażniku na zimówkach 190km/h i jeszcze by cos pokapało. Ale żeby 2.0 nie szlo ponad dwie paki na liczniku!! juz nie mowie na GPSie, to chyba grubo cos nie tak.
-
Gość
Hwarang napisał(a):Ale żeby 2.0 nie szlo ponad dwie paki na liczniku!! juz nie mowie na GPSie, to chyba grubo cos nie tak.
Świeżo kupiony samochód to nie bardzo V-max-a wyciskać

Jak sprawdzę V-max to napiszę ile można z mojej V6 wycisnąć
ale to na autostradzie albo lotnisku
innej opcji nie widzę
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
Hwarang napisał(a):Ale żeby 2.0 nie szlo ponad dwie paki na liczniku!! juz nie mowie na GPSie, to chyba grubo cos nie tak.
Po pierwsze to: WAGA. BA 2.0 waży ponad 1200kg. Także przy takiej wadze 144KM to nie jest jakaś rewelacja.
Po drugie: to że BA 2.0 powinno mieć 144KM wyjeżdżając z fabryki to nie znaczy że po 10 latach nadal tyle ma. Konie uciekają z biegiem lat.
Po trzecie przełożenia: nie wiem akurat jakie przełożenia ma BA 2.0 ale być może ma krótką piątkę poprostu.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Hwarang napisał(a):Ale żeby 2.0 nie szlo ponad dwie paki na liczniku!! juz nie mowie na GPSie, to chyba grubo cos nie tak.
Po pierwsze to: WAGA. BA 2.0 waży ponad 1200kg. Także przy takiej wadze 144KM to nie jest jakaś rewelacja.
Po drugie: to że BA 2.0 powinno mieć 144KM wyjeżdżając z fabryki to nie znaczy że po 10 latach nadal tyle ma. Konie uciekają z biegiem lat.
Po trzecie przełożenia: nie wiem akurat jakie przełożenia ma BA 2.0 ale być może ma krótką piątkę poprostu.
195 km/h na liczniku to robię swoim Z5 na tej właśnie trasie
i też mam zapas pod butem, jednak dalsze dociskanie zupełnie nic nie daje, obroty kończą się na ok. 5500-5700
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
póki co, niczego nie szukam...
- Od: 31 maja 2007, 15:09
- Posty: 500
- Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
- Auto: 626 GF FS 136KM
Devo_Y napisał(a):195 km/h na liczniku to robię swoim Z5 na tej właśnie trasie
i też mam zapas pod butem, jednak dalsze dociskanie zupełnie nic nie daje, obroty kończą się na ok. 5500-5700
Czyli brakuje mocy. Skrzynia jeszcze starczyłaby na jeszcze więcej.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
możliwe, że jakiś ogranicznik jest założony, bo zachowuje się tak tylko na 5 biegu, na wcześniejszych idzie do odcinki aż miło (oczywiście jak na możliwości tego silniczka
) prędkość max, jak zauważyłem, nie zależy też od tego, czy jadę sam, czy w 2 osoby z załadowanym bagażnikiem. oczywiście przy takim obciążeniu traci trochę na dynamice ale nieznacznie
póki co, niczego nie szukam...
- Od: 31 maja 2007, 15:09
- Posty: 500
- Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
- Auto: 626 GF FS 136KM
Devo_Y napisał(a):możliwe, że jakiś ogranicznik jest założony, bo zachowuje się tak tylko na 5 biegu
Nie ma żadnej odcinki
Przed swapem moja Madzia tak się zachowywała przy 180km/h. Dochodziła do 180 i ni huhu więcej. Poprostu brak mocy aby pokonać opory powietrza.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości