Zwężka a II gen. LPG – Czy zawsze potrzebna ?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez Puhcio » 22 sie 2008, 19:57

Cześć,

zrobiłem ten błąd (jakiego posiadacze II gen nie powinni powtarzać :P), że wyjąłem zwężkę z dolotu i przejechałem się na benzynie. Szok. Cały czas wydawało mi się moje Volvo słabe jak na 110 KM i 1050 kg, ale nie sądziłem, że aż w takim stopniu.

Gazownicy powiedzieli mi, ze w moim przypadku zwężka jest wymagana. Nie wiem czy jest to jakoś obliczane, ale u mnie to partacko wycięty kawałek zatyczki ... a zakrywa ponad 1/2 światła.

Wywalenie gazu nie wchodzi w grę, a przeróbka na sekwencję jest zbyt droga jak na mój budżet. Czy jest jakieś wyjście ? Czy mogę powiększyć dziurę w zwężce ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Pavvel » 24 sie 2008, 20:36

Wyjmij jeszcze mikser gazowy i zobacz jak wtedy będzie jeździł :)
Pomyśl o BLOSie.

Zwężki na wlocie stosuje się żeby źle pracujący mikser i reduktor LPG jakoś doprowadzały niezbędną ilość gazu do silnika. Dobrze dobrana instalacja gazowa nie wymaga stosowania zwężek.
Pavvel
 

Postprzez Puhcio » 24 sie 2008, 21:22

Ale blos to downgrade instalacji, nie wiem jak to zrobić.
Poza tym boje się, że nie mam miejsca na blos'a. Już mikser ledwo co wchodzi.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Pavvel » 24 sie 2008, 22:59

Blos może pracować z silniczkiem krokowym. BRC – wynalazca blosa ma w ofercie wersję z wbudowanym silniczkiem.

Najważniejszym elementem II generacji LPG jest reduktor. Gazownicy wstawiają zwężki, bo drętwe reduktory nie reagują ma małe podciśnienie wytwarzane przez mikser przy małych obciążeniach silnika.
Posumowując – dobry, sprawny i prawidowo wyregulowany reduktor da właściwią ilość gazu nawet ze stosunkowo dużego miksera i bez żadnych zwężek.
Pavvel
 

Postprzez Puhcio » 24 sie 2008, 23:30

Zastanawiam się czy to ruszać. To i tak nie auto do wyścigów, ale czasem większa moc się przydaje. Szkoda mi trochę pieniędzy na zabawy z tym. Ile taka przeróbka na blos by mnie wyniosła +/– ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Pavvel » 25 sie 2008, 22:26

blos kosztuje ~300zł + montaż i regulacja.
Pavvel
 

Postprzez Orin » 26 sie 2008, 22:01

A odpowiadając na Twoje pierwsze pytanie – zwężka nie jest za każdym razem wymagana. Można jedynie powiedzieć, że im gazownik ma mniejsze doświadczenie lub/i nie chce mu się bawić w regulację (czyli robi na odpierd..), to tym większą zwężkę zamontuje :]
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Hazu » 26 sie 2008, 23:08

zwężkę możesz wyrzycic o ile da się wyregulowac właściwą mieszanke na biegu jałowym (jak masz kabel do tej instalacji to sobie wyregulujesz)
tak jak pisał ktoś wcześniej jak masz dobry reduktor to " da radę"

druga sprawa to musisz tak zmodyfikować dolot aby podczas szybkiej jazdy nie robiło się nadciśnienie w dolocie bo będzie silnik gasł na luzie (zmiana biegów , hamowanie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Puhcio » 27 sie 2008, 14:06

Zwężkę zostawiłem, tylko trochę powiększyłem otwór. Chyba to tak zostawię i tyle. :)

Ma ktoś kabel do STAGA 100 w mojej okolicy ? :)

EDIT : Czy wielozawór w butli reguluje się też przez komputer ? Bo przed regulacją wchodziło mi nawet 40 l do butli 41 l ... na czym robiłem nawet do 450 km. Teraz wchodzi maks. 31 l co bardzo zmniejszyło przebiegi między tankowaniami.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy LPG