ECU w 626 GE KL

Postprzez luca » 6 lut 2005, 21:55

Czy ECU tego silnika ma funkcję odcinania zapłonu w sytuacji awaryjnej? Zastanawiam się bo znów pojawił mi się problem gasnącego silnika w trakcie jazdy. Do tej pory myślałem, że to ABS, ale ostatnio pomimo wypięcia bezpiecznika systemu zapłon dalej się odłącza.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Paweł » 7 lut 2005, 08:42

Wedlug moich danych w GE nie wystepuje czujnik wstrzasowy. Z drugiej strony, jesli jednak w modelach E-Spec byl montowany, to odciecie przez niego zaplonu zwykle nastepuje na dosc dlugi okres czasu – przynajmniej kilkadziesiat sekund i do momentu cofniecia kluczyka do pozycji "OFF". W europejskich samochodach natomiast spotyka sie dodatkowy przelacznik.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez luca » 7 lut 2005, 09:07

Wczoraj doszedłem do wniosku, że problem pojawia się w przypadku bardzo małej ilości paliwa w zbiorniku. Dziś zatankuję Pb i zobaczę, czy problem zniknie, jeśli tak, będę szukał dalej po tej linii. Jeśli zaś chodzi o odcięcie, to silnikiem po odcięciu paliwa da radę zakręcić dopiero po przekręceniu kluczyka na OFF i odczekaniu kilku sekund.

TCO masz może info w jakiej sytuacji może nastąpić odcięcie?
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez xXx » 7 lut 2005, 09:41

A może poprostu siada Ci aparat zapłonowy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez luca » 7 lut 2005, 16:16

OK, zatankowałem paliwo i jak ręką odjął. Czyli z tego wniosek, że musi być jakiś czujnik na pompie, który przy niskim poziomie Pb odcina zapłon co by zapobiec zatarciu czy przegrzaniu, a może to ja jestem fantastą?
W każdym razie jest związek przyczynowo skutkowy.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Długi » 7 lut 2005, 17:29

luca napisał(a):Dziś zatankuję Pb


Zatankujesz czysty ołów???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez luca » 7 lut 2005, 18:05

Taki tam skrót myślowy.
Długi ale skoro się już pojawiłeś, to napisz czy znasz podobny przypadek?
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Długi » 7 lut 2005, 19:19

Jeżeli objaw ustępuje po zatankowaniu "ołowiu" to podejrzewałbym że masz dużo brudu na dnie zbiornika który może oblepiać filtr wstępny. Chyba będziesz musiał wyciągnąć zbiornik i go wypłukać z zanieczyszczeń.
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez luca » 7 lut 2005, 19:49

Tak będę musiał zrobić, ale sama w sobie opcja jest ciekawa.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Długi » 7 lut 2005, 19:59

Będziesz musiał dopłacić za dodatkową opcję nie odblokowaną fabrycznie u producenta, na priva podam ci swój nr konta <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez luca » 7 lut 2005, 20:06

Czyli jednym slowem takiej opcji w ECU o prostu nie ma ?
Hmmm.... nie kumam. W przypadku krematorium poziom paliwa nie powinien robić
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Długi » 7 lut 2005, 20:10

luca napisał(a):Czyli jednym slowem takiej opcji w ECU o prostu nie ma ?
Hmmm.... nie kumam. W przypadku krematorium poziom paliwa nie powinien robić

W ECU takiej opcji, nie ma
Nie mówiłeś że gaśnie też na gazie, w ogóle nie wiem że masz gaz :D
jeśli sporadycznie gaśnie niezależnie czy jedzesz na benzynie czy gazie obstawiałbym moduł zapł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez luca » 7 lut 2005, 20:15

Raczej nie sporadycznie. Gasnie dokładnie wtedy kiedy nie ma benzyny. Akcja jest powtarzalna, tzn. w takim przypadku odbywa się to cyklicznie. Po odłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu jest ok. Gdy tylko zaleje zbiornik Pb objawy ustepują.
Dodatkową opcją jest fakt, że najpierw za każdym razem odryglowują się zamki, dopiero po jakichś 20 sekundach odcina zapłon. A i żeby nie było podejrzewałem autoalarm, ale po rozłączeniu centralki działo się to samo. Takie buty.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Długi » 7 lut 2005, 20:38

<wow> Są na świecie rzeczy które nie śniły się fizjologom

Instalacja elektryczna samochodu nie przewiduje fizycznego połączenia pomiędzy obwodem np.czujnika poziomu paliwa a zamkiem centralnym więc wynikałoby że może masz jakieś zwarcie albo brakuje gdzieś masy?
Do elektryka biegniem MARSZ!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Paweł » 7 lut 2005, 20:39

luca napisał(a):A i żeby nie było podejrzewałem autoalarm, ale po rozłączeniu centralki działo się to samo. Takie buty.

A w GE jest automatyczne ryglowanie zamkow po ruszeniu? Jak dla mnie to wyglada na opcje autoalarmu, wiec dziwne wydaje sie, ze objaw powtorzyl sie po jego odlaczeniu.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez luca » 8 lut 2005, 01:28

Dobra wszystko się zgadza, przyjmuje argumenty, ale czemu wszystko ustaje po zatankowaniu, skasowaniu rezerwy?
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez xXx » 8 lut 2005, 15:25

Luca, niemożliwe na 100% że to powoduje ECU po odczytaniu sygnału z jakiegoś czujnika.

Zrób tak jak napisał Długi, wypłucz sobie ten bak...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez luca » 8 lut 2005, 18:07

Patyk OK, ale czemu to się dzieje w sytuacji gdy latam na krematorium? I dlaczego najpierw przed odcieciem zaplonu odryglowuje drzwi?
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Paweł » 8 lut 2005, 20:00

Podejrzewam, ze z ta rezerwa nie do konca sprawa jest pewna. Moze to po prostu zbieg okolicznosci. Zaczalbym od tropu z odryglowaniem drzwi. Odlacz ten alarm.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez xXx » 8 lut 2005, 23:23

Patyk OK


Teraz już jestem pewien, że chcesz się pokłócić...


P.S. Jeżeli masz to tylko na LPG, to chyba gaziarze coś przekombinowali.

Alarm może odryglowywać drzwi gdy wyczuje spadek napięcia w instalacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6