ECU w 626 GE KL
1, 2
Czy ECU tego silnika ma funkcję odcinania zapłonu w sytuacji awaryjnej? Zastanawiam się bo znów pojawił mi się problem gasnącego silnika w trakcie jazdy. Do tej pory myślałem, że to ABS, ale ostatnio pomimo wypięcia bezpiecznika systemu zapłon dalej się odłącza.
Mazda Motor Company
- Od: 13 kwi 2004, 15:12
- Posty: 811
- Skąd: DC
- Auto: Astra 1.4
Wedlug moich danych w GE nie wystepuje czujnik wstrzasowy. Z drugiej strony, jesli jednak w modelach E-Spec byl montowany, to odciecie przez niego zaplonu zwykle nastepuje na dosc dlugi okres czasu – przynajmniej kilkadziesiat sekund i do momentu cofniecia kluczyka do pozycji "OFF". W europejskich samochodach natomiast spotyka sie dodatkowy przelacznik.
the right man in the wrong place...
Wczoraj doszedłem do wniosku, że problem pojawia się w przypadku bardzo małej ilości paliwa w zbiorniku. Dziś zatankuję Pb i zobaczę, czy problem zniknie, jeśli tak, będę szukał dalej po tej linii. Jeśli zaś chodzi o odcięcie, to silnikiem po odcięciu paliwa da radę zakręcić dopiero po przekręceniu kluczyka na OFF i odczekaniu kilku sekund.
TCO masz może info w jakiej sytuacji może nastąpić odcięcie?
TCO masz może info w jakiej sytuacji może nastąpić odcięcie?
Mazda Motor Company
- Od: 13 kwi 2004, 15:12
- Posty: 811
- Skąd: DC
- Auto: Astra 1.4
OK, zatankowałem paliwo i jak ręką odjął. Czyli z tego wniosek, że musi być jakiś czujnik na pompie, który przy niskim poziomie Pb odcina zapłon co by zapobiec zatarciu czy przegrzaniu, a może to ja jestem fantastą?
W każdym razie jest związek przyczynowo skutkowy.
W każdym razie jest związek przyczynowo skutkowy.
Mazda Motor Company
- Od: 13 kwi 2004, 15:12
- Posty: 811
- Skąd: DC
- Auto: Astra 1.4
luca napisał(a):Czyli jednym slowem takiej opcji w ECU o prostu nie ma ?
Hmmm.... nie kumam. W przypadku krematorium poziom paliwa nie powinien robić
W ECU takiej opcji, nie ma
Nie mówiłeś że gaśnie też na gazie, w ogóle nie wiem że masz gaz
jeśli sporadycznie gaśnie niezależnie czy jedzesz na benzynie czy gazie obstawiałbym moduł zapł.
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Raczej nie sporadycznie. Gasnie dokładnie wtedy kiedy nie ma benzyny. Akcja jest powtarzalna, tzn. w takim przypadku odbywa się to cyklicznie. Po odłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu jest ok. Gdy tylko zaleje zbiornik Pb objawy ustepują.
Dodatkową opcją jest fakt, że najpierw za każdym razem odryglowują się zamki, dopiero po jakichś 20 sekundach odcina zapłon. A i żeby nie było podejrzewałem autoalarm, ale po rozłączeniu centralki działo się to samo. Takie buty.
Dodatkową opcją jest fakt, że najpierw za każdym razem odryglowują się zamki, dopiero po jakichś 20 sekundach odcina zapłon. A i żeby nie było podejrzewałem autoalarm, ale po rozłączeniu centralki działo się to samo. Takie buty.
Mazda Motor Company
- Od: 13 kwi 2004, 15:12
- Posty: 811
- Skąd: DC
- Auto: Astra 1.4
Instalacja elektryczna samochodu nie przewiduje fizycznego połączenia pomiędzy obwodem np.czujnika poziomu paliwa a zamkiem centralnym więc wynikałoby że może masz jakieś zwarcie albo brakuje gdzieś masy?
Do elektryka biegniem MARSZ!
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
luca napisał(a):A i żeby nie było podejrzewałem autoalarm, ale po rozłączeniu centralki działo się to samo. Takie buty.
A w GE jest automatyczne ryglowanie zamkow po ruszeniu? Jak dla mnie to wyglada na opcje autoalarmu, wiec dziwne wydaje sie, ze objaw powtorzyl sie po jego odlaczeniu.
the right man in the wrong place...
Podejrzewam, ze z ta rezerwa nie do konca sprawa jest pewna. Moze to po prostu zbieg okolicznosci. Zaczalbym od tropu z odryglowaniem drzwi. Odlacz ten alarm.
the right man in the wrong place...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6